Οι μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζουν πολλά παιδιά στη διάρκεια της σχολικής τους ζωής δεν αποτελούν -ευτυχώς- πλέον στίγμα, καθώς ο όρος τείνει να αποβάλλει το αρνητικό του φορτίο.
Τόσο οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς προσπαθούν από πολύ νωρίς να εντοπίσουν τα «επίμαχα» χαρακτηριστικά, τα οποία θα εντάξουν κάποιο παιδί στην κατηγορία αυτών με «μαθησιακές δυσκολίες».
Η δυσλεξία, η δυσγραφία, η δυσφασία, η ελλειματική προσοχή κ.ά. είναι πλέον γνώριμοι όροι, οι οποίοι έχουν αντικαταστήσει απλοϊκούς διαχωρισμούς του παρελθόντος, όπως «καλός» ή «κακός» μαθητής.
Η επιστήμη της Παιδαγωγικής και, συγκεκριμένα, της Ειδικής Εκπαίδευσης, μας δίνει την ευκαιρία να βοηθήσουμε από νωρίς τους μαθητές που θέλουν αλλά δεν μπορούν.
Μάλιστα, έχει αποδειχθεί ότι υπάρχει θετική συνάφεια ανάμεσα στην ηλικία που ξεκινά η διδακτική παρέμβαση και τα αποτελέσματά της· όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα.
Πέρα όμως από την εξειδικευμένη παρέμβαση την οποία επιβάλλεται να λάβει ο μαθητής, μεγάλη βοήθεια προσφέρει η στήριξη στο σπίτι και το σχολείο, ακολουθώντας μια σειρά από απλές οδηγίες.
Οι εκπαιδευτικοί καλό θα είναι:
Με τη σειρά τους οι γονείς μπορούν:
Καθημερινές σχολικές δραστηριότητες όπως η γραφή και η ανάγνωση αποδεικνύονται Γολγοθάς για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Όσον αφορά την ανάγνωση ο εκπαιδευτικός καλό είναι:
Οι γονείς, παράλληλα, θα βοηθήσουν:
Όσον αφορά τη γραφή ο εκπαιδευτικός καλό είναι:
Στο σπίτι, οι γονείς προκειμένου να βοηθήσουν το παιδί τους οφείλουν:
Το υλικό για τη σύνταξη του παραπάνω άρθρου αντλήθηκε από το βιβλίο του Φώτη Παπαναστασίου «Μαθησιακές Ευκολίες», το οποίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πεδίο.
Πέρα από τη θεωρητική παρουσίαση του πλαισίου των μαθησιακών διαταραχών και των επιμέρους χαρακτηριστικών τους, κυρίαρχη θέση στο βιβλίο έχουν οι ασκήσεις παρέμβασης και υποστήριξης, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί για πολλά χρόνια σε παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, με θετικά και πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Οι ασκήσεις παρουσιάζονται με αύξοντα βαθμό δυσκολίας και πολυπλοκότητας (από τις απλές στις πιο σύνθετες) και χωρίζονται σε έξι κατηγορίες (οπτικής αντίληψης, ακουστικής αντίληψης, μνήμης, φωνολογικής ενημερότητας, γραπτού και αφηγηματικού λόγου, αναγνωστικής ευχέρειας και κατανόησης).
Καλύπτει ευρύ φάσμα μαθησιακών δυσκολιών, πολλαπλών επιπέδων και αποτελεί εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο στα χέρια γονιών και εκπαιδευτικών.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν το βιβλίο του κ. Παπαναστασίου σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία ή να το παραγγείλουν από εδώ.
Μπορείτε να “ξεφυλλίσετε” ένα δείγμα από το βιβλίο εδώ.
[3d-flip-book id=”7112″ mode=”fullscreen” title=”false” template=”short-white-book-view” urlparam=”fb3d-page”]
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω.
Διαγωνισμός από τις Εκδόσεις Ψυχογιός: Μάγκας σε graphic novel Οι Εκδόσεις Ψυχογιός προκηρύσσουν διαγωνισμό…
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2026 : Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ…
Ο Μάγκας, το γνωστό φοξ τεριέ από την Αλεξάνδρεια, που μαζί του μεγάλωσαν γενιές και…
Εξεταστέα Ύλη Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025-2026 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους υποψηφίους…
Οι υποψήφιοι της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών ολοκλήρωσαν σήμερα το πρόγραμμα των εξετάσεων στα βασικά μαθήματα…
Με την εξέταση των υποψηφίων της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών στα Λατινικά συνεχίζονται σήμερα οι πανελλαδικές…