Οι υποψήφιοι της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών μετά την εξέτασή τους στη Νεοελληνική Γλώσσα συνέχισαν σήμερα με το δεύτερο μάθημα, τα Αρχαία Ελληνικά. Υπενθυμίζουμε ότι φέτος, για πρώτη φορά, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε νέα ύλη στα αρχαία ελληνικά, μετά την εισαγωγή του Φακέλου Υλικού το προηγούμενο καλοκαίρι. Συνεχίζοντας την προσπάθεια για ουσιαστική ενημέρωση των υποψηφίων, των οικογενειών τους αλλά και των συναδέλφων η Ομάδα του filologika.gr δημοσιεύει το παρόν άρθρο “Πανελλήνιες 2020: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις στα ΑΡΧΑΙΑ” με παρουσίαση και σχολιασμό των ζητουμένων στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών.
Το διδαγμένο κείμενο στο οποίο διαγωνίστηκαν προερχόταν από το έργο Πλάτων, Πολιτεία 518b-519a
Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης κλειστού τύπου σχετικά με το απόσπασμα αντί για μετάφραση και σε σειρά από ερωτήσεις ερμηνείας για να διευκρινιστεί η ικανότητά τους να εμβαθύνουν στον φιλοσοφικό λόγο.
Στις λεξιλογικές ασκήσεις ζητήθηκε να αντιστοιχίσουν λέξεις του κειμένου με ομόρριζες στη νέα ελληνική καθώς και να δημιουργήσουν προτάσεις στην νέα ελληνική με λέξεις του πρωτότυπου κειμένου.
Στην εισαγωγή οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις κλειστού τύπου με τη μορφή πολλαπλής επιλογής.
Με βάση τη νέα μορφής εξέτασης οι υποψήφιοι εξετάστηκαν και σε παράλληλο κείμενο το οποίο προερχόταν από έργο του Ε.Π. Παπανούτσου στο οποίο μεταφέρει τις απόψεις του Α. Δελμούζου για την παιδεία.
Στο Αδίδακτο κείμενο οι υποψήφιοι ακολουθώντας τις αλλαγές στον τρόπο εξέτασης κλήθησαν να αποδώσουν στην νεοελληνική ένα μόνο απόσπασμα από το έργο Ξενοφών, Πόροι V, 11-13
Το συγκεκριμένο απόσπασμα ήταν το παρακάτω: «εἰ δέ τίς με ἐπερωτῴη· … ἂν ἔχοιεν σύμμαχον»
Για ακομη μια χρονιά στο Αδίδακτο κείμενο, ζητήθηκε από τους υποψηφίους να απαντήσουν σε ερώτηση κατανόησης σχετικά με το περιεχόμενο του δοθέντος αποσπάσματος.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ειρήνης και ποια τα μειονεκτήματα του πολέμου;
Η Γραμματική δεν παρουσίαζε εκπλήξεις καθώς οι τύποι που ζητήθηκαν ήταν εύκολοι και δεν απαιτούσαν ιδιαίτερες γνώσεις. Συγκεκριμένα ζητήθηκε από τους μαθητές η μετατροπή των μετοχών του αποσπάσματος σε β΄ ενικό πρόσωπο της οριστικής παρατατικού στην ίδια φωνή που βρίσκονται καθώς η μεταφορά στον συγκριτικό βαθμό ορισμένων επιρρημάτων του κειμένου.
Στο Συντακτικό ζητήθηκε η συντακτική αναγνώριση όρων του αποσπάσματος, μετοχών και δευτερευουσών προτάσεων.
Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Θέματα Πανελληνίων 2020: Αρχαία Ελληνικά
Για να δείτε απαντήσεις στα θέματα πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Θέματα Πανελληνίων 2020: Αρχαία Ελληνικά-Απαντήσεις
Οι απαντήσεις προέρχονται από το συνεργαζόμενο φροντιστήριο “Φιλολογικό Διδασκαλείο”
Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε εδώ
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω
Διαγωνισμός από τις Εκδόσεις Ψυχογιός: Μάγκας σε graphic novel Οι Εκδόσεις Ψυχογιός προκηρύσσουν διαγωνισμό…
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2026 : Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ…
Ο Μάγκας, το γνωστό φοξ τεριέ από την Αλεξάνδρεια, που μαζί του μεγάλωσαν γενιές και…
Εξεταστέα Ύλη Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025-2026 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους υποψηφίους…
Οι υποψήφιοι της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών ολοκλήρωσαν σήμερα το πρόγραμμα των εξετάσεων στα βασικά μαθήματα…
Με την εξέταση των υποψηφίων της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών στα Λατινικά συνεχίζονται σήμερα οι πανελλαδικές…