«Θολή» ήταν η απάντηση της υπουργού Παιδείας για την ημερομηνία επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, που προβληματίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ αυξάνονται οι «φωνές» των ειδικών που συνιστούν μετάθεση του ανοίγματος μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Συγκεκριμένα, απάντησε στο πλαίσιο συνέντευξης στην ΕΡΤ, πως πρέπει πρώτα να αναλυθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα και ο αντίκτυπος του lockdown στον αριθμό των κρουσμάτων.
Επανέλαβε, δε, πως η επαναλειτουργία των σχολείων αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, ωστόσο η επιτροπή των λοιμωξιολόγων δεν έχει συνεδριάσει και δεν έχει προχωρήσει σε εισηγήσεις για το άνοιγμα των σχολείων.
Συμπλήρωσε πως τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του ιού, ενώ η τήρηση των μέτρων από εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι υποδειγματική. Ωστόσο, η απόφαση για αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ελήφθη στο πλαίσιο περιορισμού των μετακινήσεων των ενηλίκων, που σχετίζεται με την επιμέλεια των μαθητών.
Σχετικά με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «πάει καλά, παρά τα μικρά τεχνικά προβλήματα», ενώ η κάλυψη της ύλης προχωράει κανονικά.
Η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται καθολικά, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε πανεθνικό επίπεδο, ενώ η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για ένα «τεράστιο ψηφιακό έργο, που το πιστώνονται μαθητές και εκπαιδευτικοί», ενώ χαρακτήρισε την εφαρμογή μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλία ως θετική παρακαταθήκη για το μέλλον, καθώς «μαθητές και εκπαιδευτικοί αναβάθμισαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες».
Ο θεσμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αποτελεί «εργαλείο ανάπτυξης της χώρας», δήλωσε εισαγωγικά η υπουργός για το σχετικό νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Το νέο νομοσχέδιο, δήλωσε η υπουργός, έρχεται για να καλύψει «το χάσμα που παράγει το εκπαιδευτικό σύστημα», εξηγώντας πως η δημόσια εκπαίδευση και οι γνώσεις που λαμβάνουν οι μαθητές δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και της κοινωνίας.
Η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπ. Παιδείας, θα δώσει τη δυνατότητα η αγορά εργασίας να προσδιορίσει το τι θα διδάσκεται στις δομές επαγγελματικές εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, ΚΔΒΜ κ.α). Οι δε ανάγκες θα προσδιορίζονται τόσο σε εθνικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.
Οι συγκεκριμένες αλλαγές, γίνονται για να αποκτήσουν οι σπουδαστές και μαθητές περισσότερες επαγγελματικές διεξόδους, ενώ απάντησε στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης πως «δεν υπάρχει μεταβίβαση αρμοδιοτήτων» από το υπουργείο Παιδείας καθώς παραμένει ο κεντρικός σχεδιασμός, αλλά η αυτοδιοίκηση συμπληρώνει το έργο της οργάνωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, έχοντας καλύτερη γνώση των τοπικών αναγκών και ιδιαιτεροτήτων.
«Μας ενδιαφέρει οι μαθητές να βρουν δουλειές, να αποκτήσουν γνώσεις για να εξασκήσουν κάποιο επάγγελμα» συμπλήρωσε σχετικά.
Σχετικά με τις τομές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως από τη νέα σχολική χρονιά (2021-2022) θα δημιουργηθούν 15 πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα, ενώ ο θεσμός στο μέλλον αναμένεται να επεκταθεί και να ενισχυθεί.
Επιπλέον, ιδρύονται αγγλόφωνα τμήματα ΙΕΚ, ενώ δίνεται η δυνατότητα σε απόφοιτους ΙΕΚ, με σύμφωνη σχετική απόφαση του πανεπιστημίου, να συμμετέχουν σε κατατακτήριες εξετάσεις για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, σε ποσοστό 5% επί των εισακτέων.
Το νομοσχέδιο, τέλος, προσβλέπει στην ενίσχυση της «διαπερατότητας» στην εκπαίδευση, δηλαδή στη δημιουργία πολλαπλών διαδρομών στην εκπαίδευση. Με τη δημιουργία του «επιπέδου 3», δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους του Γυμνασίου να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάποια τεχνική σχολή, ώστε να βγουν νωρίτερα στην αγορά εργασίας και στη συνέχεια, αν το επιθυμούν, μπορούν να επιδιώξουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε ΕΠΑΛ.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί τον Δεκέμβριο, ενώ ο θεσμός των περιφερειακών συμβουλίων επαγγελματικής εκπαίδευσης θα τεθεί σε λειτουργία από τον Ιανουάριο.
Διαβάστε Επίσης: Εξετάζεται Μείωση της Εξεταστέας Ύλης των Πανελλαδικών
Η υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε ερωτήματα γονέων και υποψηφίων, απάντησε για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις νωρίτερα από ποτέ, στο διάστημα 25-30 Νοεμβρίου.
Η συγκεκριμένη απόφαση, εξήγησε, ελήφθη για δύο λόγους.
Πρώτον, για την καλύτερη και έγκαιρη οργάνωση του συστήματος, ώστε τα όποια προβλήματα να αντιμετωπίζονται άμεσα. Δεύτερον, η πρόβλεψη του υπ. Παιδείας τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα Ειδικά Μαθήματα (μουσικές δεξιότητες, ξένες γλώσσες, μαθήματα σχεδίου κτλ) να διδάσκονται με ενισχυτική διδασκαλία, επιβάλλει να δηλωθεί έγκαιρα η πρόθεση των μαθητών να εξεταστούν στα εν λόγω μαθήματα, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διδασκαλία τους.
Η υπουργός ανέφερε πως περισσότερες από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών έχουν ολοκληρωθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ.
Οι πρόσθετες προσλήψεις πραγματοποιήθηκαν για την κάλυψη των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ενώ τα κενά έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με την υπουργό.
«Από εκεί και πέρα, ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες που υπάρχουν», αρκέστηκε να συμπληρώσει.
Πηγή: alfavita.gr
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!
Διαγωνισμός από τις Εκδόσεις Ψυχογιός: Μάγκας σε graphic novel Οι Εκδόσεις Ψυχογιός προκηρύσσουν διαγωνισμό…
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2026 : Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ…
Ο Μάγκας, το γνωστό φοξ τεριέ από την Αλεξάνδρεια, που μαζί του μεγάλωσαν γενιές και…
Εξεταστέα Ύλη Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025-2026 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους υποψηφίους…
Οι υποψήφιοι της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών ολοκλήρωσαν σήμερα το πρόγραμμα των εξετάσεων στα βασικά μαθήματα…
Με την εξέταση των υποψηφίων της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών στα Λατινικά συνεχίζονται σήμερα οι πανελλαδικές…