Quizizz: Βάλε το quiz στην Εκπαιδευτική Πράξη Σήμερα

Ας γνωρίσουμε το Quizizz

Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για έναν/μια φιλόλογο είναι να συντάξει καλογραμμένες ερωτήσεις κλειστού τύπου για την εξέταση των μαθημάτων που διδάσκει. Η σύνταξη των δοκιμίων αντικειμενικού τύπου μπορεί να φαντάζει σε κάποιον ως μια εύκολη διαδικασία αλλά δεν είναι, καθώς είναι αναγκαίο να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις όπως η σαφήνεια, η χρήση πρωτότυπου υλικού κι όχι αυτούσιο απόσπασμα από το βιβλίο, να μην υπάρχουν λέξεις στην ερώτηση που κατευθύνουν προς τη σωστή απάντηση κ.ά..

Η τριβή όμως με τέτοιου είδους ερωτήσεις καθίσταται πλέον αναγκαία, καθώς παρατηρούμε ότι τα τελευταία χρόνια εντάσσονται και στην αξιολόγηση των φιλολογικών μαθημάτων ερωτήσεις κλειστού τύπου π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ή της Έκθεσης (ερωτήσεις Σωστού- Λάθους), στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών με βάση τις νέες οδηγίες για την αλλαγή στη μορφή της εξέτασης τους.

Μια εφαρμογή που θα μπορούσε να αξιοποιήσει ο/η εκπαιδευτικός με σκοπό τη σύνταξη ερωτήσεων κλειστού τύπου και την εξοικείωση των μαθητών/ τριών με τα δοκίμια αντικειμενικού τύπου είναι το Quizizz.

Τι είναι το Quizizz;

Tο Quizizz είναι μια δωρεάν ψηφιακή εκπαιδευτική εφαρμογή μέσω της οποίας ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει κουίζ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις τύπου Σωστό- Λάθος με σκοπό τον έλεγχο των γνώσεων και την αξιολόγηση των μαθητών/ τριων.

  • Για κάθε ερώτηση ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να γράψει μέχρι 5 πιθανές απαντήσεις (οι οποίες μπορεί να είναι και εικόνες).

  • Κάθε ερώτηση μπορεί να έχει μία ή περισσότερες σωστές απαντήσεις.

  • Υπάρχει η δυνατότητα να τεθεί ένα χρονικό όριο για την επίλυση της κάθε ερώτησης.
  • Το κουίζ μπορεί να πραγματοποιηθεί σε πραγματικό χρόνο μέσα στην τάξη (Live Game) ή να τεθεί ως άσκηση για το σπίτι (Homework Game). Ο μαθητής/ τρια δε χρειάζεται να κάνει εγγραφή στην εφαρμογή. Το μόνο που είναι απαραίτητο να έχει είναι μια ηλεκτρονική συσκευή (υπολογιστής, tablet, κινητό), για να λύσει το κουίζ.

  • Ο μαθητής/ τρια λαμβάνει ανατροφοδότηση για τις σωστές ή λανθασμένες απαντήσεις που έδωσε αλλά και για το ποια είναι τελικά η σωστή απάντηση.

  • Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να δει πλήρη στατιστικά για το κουίζ.

  • Η εφαρμογή είναι συμβατή με τις ψηφιακές τάξεις Google Classroom και Edmodo και την εφαρμογή Remind.

Στα “plus” της εφαρμογής συγκαταλέγονται:

  • Η προϋπόθεση εγγραφής στην εφαρμογή αφορά μόνο τον/την εκπαιδευτικό και όχι τους μαθητές/ τριες.
  • Τα ζωηρά χρώματα και η χρήση μουσικής (εφόσον επιλεγεί) που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών/ τριών.
  • Η δυνατότητα αναζήτησης και χρήσης κουίζ που έχουν δημιουργηθεί από άλλους χρήστες.
  • Η δημιουργία των δικών μας Memes για μια διασκεδαστική ανατροφοδότηση μετά από κάθε ερώτηση.
  • Η ρύθμιση «Τυχαία Σειρά» για την εμφάνιση των ερωτήσεων και των πιθανών απαντήσεων, ώστε να αποφύγουμε πιθανή αντιγραφή μεταξύ των μαθητών/ τριων.
  • Η δυνατότητα εκτύπωσης του κουίζ.
  • Η εξαγωγή των στατιστικών σε αρχείο Excel.
  • H αποστολή των αποτελεσμάτων του κουίζ στους γονείς των μαθητών/ τριων (εφόσον αυτό είναι επιθυμητό).

Πώς λειτουργεί;

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο, για να βρείτε οδηγίες χρήσης της εφαρμογής.

Μερικές ιδέες για την αξιοποίηση του Quizizz στην τάξη

Ιστορία Γυμνασίου- Λυκείου

Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία άσκησης τύπου Σωστό- Λάθος, μια άσκηση που βλέπουμε ότι εμφανίζεται συχνά στις πανελλήνιες εξετάσεις. Επίσης, προσφέρεται για ασκήσεις επανάληψης. Θα μπορούσε δηλαδή ο/η εκπαιδευτικός να συντάξει δοκίμια πολλαπλής απάντησης (για κάθε ερώτηση υπάρχουν 1 ή περισσότερες ορθές απαντήσεις).

π.χ. Με το Σύνταγμα του 1844 κατοχυρώθηκαν τα εξής δικαιώματα: α) προστασία της ιδιοκτησίας, β) δικαίωμα του συνέρχεσθαι και συνεταιρίζεσθαι, γ) δωρεάν εκπαίδευση, δ) απαγόρευση δουλείας.

Νεοελληνική Γλώσσα Γυμνασίου- Έκθεση Λυκείου

Μετά την απαραίτητη διδασκαλία και την πρώτη εξάσκηση στους γραμματικούς ή συντακτικούς τύπους ο/η εκπαιδευτικός θα μπορούσε μέσω της εφαρμογής να ελέγξει με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο τις γραμματικές ή συντακτικές γνώσεις των μαθητών/ τριων. Επιπλέον, του δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσει λεξιλογικές- σημασιολογικές ερωτήσεις, για να ελέγξει συνώνυμα- αντώνυμα που συνάντησαν μέσα σε κάποιο κείμενο που διαβάστηκε στην τάξη ή παράγωγες και σύνθετες λέξεις.

π.χ. Από τα παρακάτω επίθετα παράγωγο από ουσιαστικό είναι το επίθετο: α) τωρινός, β) βροχερός, γ) κιτρινωπός

Αρχαία Ελληνικά Γυμνασίου- Λυκείου

Η εφαρμογή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί όπως στη Νεοελληνική Γλώσσα, για τον έλεγχο δηλαδή των γραμματικών και συντακτικών γνώσεων των μαθητών/ τριων αλλά και για τον έλεγχο του λεξιλογίου.

Ειδικότερα, για το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Γ’ Λυκείου Ανθρωπιστικών Σπουδών ο/η εκπαιδευτικός έχει στα χέρια του ένα χρήσιμο εργαλείο, για να ασκηθούν οι μαθητές/ τριες στη νέα ερώτηση κατανόησης η οποία ζητείται να έχει τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου αλλά και στην ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του, δηλαδή στην ερώτηση εισαγωγής.

 

Σε γενικές γραμμές η εφαρμογή κέρδισε τις εντυπώσεις μας και κατέστη πολύτιμος βοηθός στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάποιος θα μπορούσε να αντιταχθεί και να υποστηρίξει ότι το Quizizz απευθύνεται κυρίως σε παιδιά μικρότερης ηλικίας (Δημοτικό- Γυμνάσιο). Η εφαρμογή, όμως, λόγω των ζωηρών της χρωμάτων, της μουσικής και των Memes αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία, για να βάλουμε λίγο χρώμα ανάμεσα στα άχρωμα βιβλία του Λυκείου και να βοηθήσουμε τους μαθητές/ τριες μας να χαλαρώσουν και να δουν την αξιολόγηση με πιο θετική ματιά.

Ευαγγελία Χίντζιου Φιλόλογος 

 

Η ομάδα του filologika.gr


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

 

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

0
Would love your thoughts, please comment.x