Πανελλήνιες 2024: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις στα ΑΡΧΑΙΑ
Οι υποψήφιοι της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών μετά την εξέτασή τους στη Νεοελληνική Γλώσσα συνέχισαν σήμερα με δεύτερο μάθημα τα Αρχαία Ελληνικά. Συνεχίζοντας την προσπάθεια για ουσιαστική ενημέρωση των υποψηφίων, των οικογενειών τους αλλά και των συναδέλφων η Ομάδα του filologika.gr δημοσιεύει το παρόν άρθρο “Πανελλήνιες 2024: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις στα ΑΡΧΑΙΑ” με παρουσίαση και σχολιασμό των ζητουμένων στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών.
Διδαγμένο Κείμενο
Στο διδαγμένο κείμενο οι υποψήφιοι φέτος εξετάστηκαν σε απόσπασμα από το έργο του Πλουτάρχου Περὶ Ἀλεξάνδρου τύχης καὶ ἀρετῆς, 6 329Α-D (21η διδακτική ενότητα).
Διαβάστε Επίσης: Λατινικά Ερωτήσεις Εισαγωγής Κλειστού Τύπου
Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης κλειστού τύπου με τη μορφή Σωστού/Λάθους με αιτιολόγηση της απάντησής τους μέσω παραπομπών στο κείμενο.
Παράλληλα τους ζητήθηκε να εντοπίσουν δύο χαρακτηριστικά που αποδίδει ο Πλούταρχος στον Αλέξανδρο και να τα συνδέσουν με τη νέα αντίληψη για την πατρίδα και την οικουμένη.
Στις λεξιλογικές ασκήσεις ζητήθηκε να συμπληρώσουν τα κενά σε δοθείσες προτάσεις με ομόρριζα, απλά ή σύνθετα, με βάση λέξεις που δίνονταν σε παρένθεση.
Στην εισαγωγή οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις κλειστού τύπου με τη μορφή της αντιστοίχισης.
Με βάση τη νέα μορφής εξέτασης οι υποψήφιοι εξετάστηκαν και σε παράλληλο κείμενο το οποίο προερχόταν από το έργο του Μάρκου Αυρήλιου «Τἀ εἰς ἑαυτόν».
Διαβάστε Επίσης: Επαναληπτικές Ασκήσεις Συντακτικού Ενότητες 16-50
Αδίδακτο Κείμενο
Στο Αδίδακτο κείμενο ακολουθώντας τις αλλαγές στον τρόπο εξέτασης δόθηκε στους υποψηφίους το απόσπασμα Θ 81.1-2 από το έργο του Θουκυδίδη Ἱστορίαι από το οποίο οι μαθητές όφειλαν να προχωρήσουν σε μετάφραση σε ένα μόνο συγκεκριμένο μέρος.
Το συγκεκριμένο μέρος ήταν το παρακάτω: «Οι δἐ προεστῶτες … Πελοποννησίων».
Με βάση τις νέες οδηγίες στο Αδίδακτο κείμενο, ζητήθηκε από τους υποψηφίους να απαντήσουν σε ερώτηση κατανόησης σε συγκεκριμένο χωρίο του δοθέντος αποσπάσματος. Η εκφώνηση της ερώτησης είχε ως εξής:
Ο Αλκιβιάδης μεγαλοποιεί την επιρροή που ασκεί στον Τισσαφέρνη. Ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί η ενέργειά του αυτή;
Στη Γραμματική ζητήθηκε από τους μαθητές και η δημιουργία συγκεκριμένων γραμματικών τύπων αλλά και η μεταφορά σε συγκεκριμένων ρηματικών τύπων στον αντίστοιχο τύπο του παρακειμένου στην ίδια φωνή. Η συγκεκριμένη άσκηση, χωρίς να είναι ιδιαίτερα απαιτητική απαιτούσε την προσοχή των μαθητών κατά το πρώτο σκέλος της, αυτό της αναγνώρισης των διδόμενων όρων.
Στο Συντακτικό ζητήθηκε η συντακτική αναγνώριση όρων του αποσπάσματος, και για πρώτη φορά ανάλυση μετοχής στην αντίστοιχη δευτερεύουσα πρόταση.
Διαβάστε Επίσης: 9+1 Αποτελεσματικές Τεχνικές Μελέτης για Εμπέδωση και Απομνημόνευση!
Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Θέματα Πανελληνίων 2024: Αρχαία Ελληνικά
Για να δείτε απαντήσεις στα θέματα πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Θέματα Πανελληνίων 2024: Αρχαία Ελληνικά-Απαντήσεις
Διαβάστε Επίσης: Τι Πρέπει να Τρώμε στις Εξετάσεις; Ποια η Σωστή Διατροφή στο Διάβασμα;
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!