Πανελλήνιες 2022: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΈΚΘΕΣΗΣ

Πανελλήνιες 2022: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΈΚΘΕΣΗΣ

Πανελλήνιες 2022: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΈΚΘΕΣΗΣ

Σήμερα ξεκίνησαν οι Πανελλήνιες εξετάσεις των μαθητών των Γ.ΕΛ. με το μάθημα της έκθεσης, στο οποίο οι μαθητές εξετάζονται από κοινού στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Οι μαθητές, για τις ανάγκες της εξέτασης κλήθηκαν να μελετήσουν 2 μη λογοτεχνικά κείμενα και ένα λογοτεχνικό. Αμφότερα τα μη λογοτεχνικά κείμενα αποτελούσαν διασκευές από τον ημερήσιο τύπο και σχετίζονταν με την αξία της ιστορικής μνήμης και τους τρόπους καλλιέργειας του ενδιαφέροντος για το ιστορικό παρελθόν.

Ως λογοτεχνικό κείμενο δόθηκε το διήγημα του Θανάση Βαλτινού με τίτλο “Οικογενειακή ιστορία” το οποίο βρίσκεται στη συλλογή «Επείγουσα ανάγκη ελέου»

Στο Θέμα Α ζητήθηκε από τους μαθητές να αποδώσουν συνοπτικά το περιεχόμενο των παραγράφων 2-4 του Κειμένου 1.

Στο Θέμα Β, η πρώτη άσκηση αφορούσε ερωτήσεις “κλειστού τύπου”, συγκεκριμένα Σωστό – Λάθος, συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων ετών, η οποία θέλει τη συγκεκριμένη άσκηση να απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από την ανάπτυξη λόγου.

Πέρα από αυτό η εξέταση περιλάμβανε:

Α) Σχολιασμό της μορφής του τίτλου και του επικοινωνιακού του ρόλου.

Β) Σχολιασμό της προθετικότητας της χρήσης ευθέος λόγου στην πρώτη παράγραφο του πρώτου κειμένου.

Στο Θέμα Γ οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα:

Τι αντιπροσωπεύει το ταγάρι για την οικογένεια της αφηγήτριας; Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με τρεις (3) κειμενικούς δείκτες. Εσείς, αν ήσασταν στη θέση της αφηγήτριας, θα κρατούσατε το ταγάρι ή όχι και γιατί; (150-200 λέξεις)

Στο Θέμα Δ, η παραγωγή λόγου κινήθηκε στο σύνηθες πλαίσιο της συγγραφής άρθρου για το σχολικό περιοδικό.

«Αξίζει να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς. Αξίζει να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν». Με αφορμή τη διαπίστωση του συγγραφέα και αξιοποιώντας δημιουργικά τα Κείμενα 1 και 2: α) να εκφράσετε την άποψή σας για την αξία της ιστορικής γνώσης και β) να αναφέρετε βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον σας για το ιστορικό παρελθόν. Το κείμενό σας να έχει τη μορφή άρθρου που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας. (350-400 λέξεις)

Για να δείτε και να κατεβάσετε τα θέματα πατήστε εδώ

Για ενδεικτικές απαντήσεις  πατήστε εδώ.

Τις απαντήσεις επιμελήθηκε η διδακτική ομάδα του Φροντιστηρίου “Κύτταρο”

 

 

 

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

0
Would love your thoughts, please comment.x