
Πανελλήνιες 2022: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΠΑΛ
Πανελλήνιες 2022: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΠΑΛ
Οι μαθητές των ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σήμερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με βάση το νέο σύστημα εξετάσεων που ξεκίνησε να εφαρμόζεται από πέρυσι. Υπενθυμίζουμε ότι οι υποψήφιοι εξετάστηκαν από κοινού στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Σύμφωνα με το νέα μορφή εξετάσεων, δίνονται στους μαθητές δύο (2) μη διδαγμένα κείμενα (ένα λογοτεχνικό και ένα μη λογοτεχνικό), τα οποία ανταποκρίνονται στην αντιληπτική ικανότητά τους και σχετίζονται με θεματικό κύκλο οικείο από τη σχολική διδασκαλία στις A΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις ημερήσιου ΕΠΑΛ.
Νεοελληνική Γλώσσα
Με ένα κείμενο από τον ημερήσιο τύπο ξεκίνησαν οι εξετάσεις των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων σήμερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Το περιεχόμενο του αποσπάσματος παραπέμπει στην διοτροφή, ενότητα η οποία περιλαμβάνεται στην ύλη των ΕΠΑ.Λ.
Σύμφωνα με τη νέα μορφή εξέτασης, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν αντίστοιχα:
Περίληψη
Προσέγγιση δομής και γλώσσας κειμένου
α) Από τους μαθητές ζητήθηκε να εντοπίσουν τρία (3) διαφορετικά μέσα πειθούς (μεταφορικές εκφράσεις, υπερβολές, αντιθέσεις, ρηματικά πρόσωπα, εγκλίσεις, σημεία στίξης) δίνοντας από ένα παράδειγμα για το καθένα για να δικαιολογήσουν την επίκληση στο συναίσθημα που επιχειρεί ο συγγραφέας
β) Από τους μαθητές ζητήθηκε να εντοπίσουν την δομή της πρώτης παραγράφου του κειμένου.
γ) Από τους μαθητές ζητήθηκε να δώσουν συνώνυμες λέξεις για συγκεκριμένους όρους του κειμένου
Ερμηνεία- Παραγωγή Λόγου
Το θέμα της παραγωγής λόγου στο οποίο εξετάστηκαν οι μαθητές ήταν το παρακάτω:
Συμμετέχεις, ως εκπρόσωπος του σχολείου σου, σε ένα μαθητικό συνέδριο για την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου). Αξιοποιώντας υλικό από το κείμενο και τις προσωπικές σου εμπειρίες, καλείσαι να γράψεις μία ομιλία (200-250 λέξεις) για να πείσεις τους συνέδρους να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για την «υγεία» του πλανήτη αλλά και τη δική τους.
Οι ασκήσεις δεν έκρυβαν εκπλήξεις για τους υποψηφίους, αφού περιελάμβαναν “πολυδουλεμένα” κομμάτια της ύλης σε ακριβή και σαφή διατύπωση.
Νεοελληνική Λογοτεχνία
Σε ένα απόσπασμα από το μυθιστόρημα της Σοφίας Νικολαΐδου «Στο τέλος νικάω εγώ» εξετάστηκαν οι μαθητές των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.
Ανάγνωση-Κατανόηση κειμένου
α) Να παρουσιάσετε σε μία παράγραφο 50-60 λέξεων τον χαρακτήρα του Γιωργάκη, όπως φαίνεται στο συγκεκριμένο απόσπασμα, τεκμηριώνοντας την απάντησή σας με στοιχεία μέσα από το κείμενο.
Προσέγγιση δομής – γλώσσας
α) Εντοπισμός τριών διαφορετικών σημείων που υποδεικνύουν τον παντογνώστη αφηγητή.
β) Εντοπισμό εκφραστικού μέσου σε συγκεκριμένες φράσεις του κειμένου και να δοθεί το νόημά του σε κάθε περίπτωση
Ερμηνεία- Παραγωγή Λόγου
Το θέμα της παραγωγής λόγου στο οποίο εξετάστηκαν οι μαθητές στο λογοτεχνικό μέρος της εξέτασης ήταν το παρακάτω:
Ο νεαρός ήρωας του αποσπάσματος φαίνεται να αντιμετωπίζει την τροφή ως μέσο δημιουργικής έκφρασης, προσφοράς και ανάπτυξης σχέσεων. Σας βρίσκει σύμφωνους μια τέτοια στάση ζωής; Να αναπτύξετε την απάντησή σας σε ένα κείμενο 100-150 λέξεων αξιοποιώντας προσωπικά βιώματα και εμπειρίες.
Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε εδώ
Για να δείτε απαντήσεις για το θέμα πατήστε εδώ
Οι απαντήσεις προέρχονται από το φροντιστήριο Ευκλείδης
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!