Πανελλήνιες 2021: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις στα ΑΡΧΑΙΑ
Οι υποψήφιοι της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών μετά την εξέτασή τους στη Νεοελληνική Γλώσσα συνέχισαν σήμερα με το δεύτερο μάθημα, τα Αρχαία Ελληνικά. Συνεχίζοντας την προσπάθεια για ουσιαστική ενημέρωση των υποψηφίων, των οικογενειών τους αλλά και των συναδέλφων η Ομάδα του filologika.gr δημοσιεύει το παρόν άρθρο “Πανελλήνιες 2020: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις στα ΑΡΧΑΙΑ” με παρουσίαση και σχολιασμό των ζητουμένων στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών.
Το διδαγμένο κείμενο στο οποίο διαγωνίστηκαν προερχόταν από το έργο Πλάτων, Πρωταγόραςολιτεία 322a-323a
Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης κλειστού και ανοικτού τύπου από το απόσπασμα αντί για μετάφραση.
Παράλληλα εξετάστηκαν σε σειρά από ερωτήσεις ερμηνείας για να διευκρινιστεί η ικανότητά τους να εμβαθύνουν στον φιλοσοφικό λόγο.
Στις λεξιλογικές ασκήσεις ζητήθηκε να αντιστοιχίσουν λέξεις του κειμένου με ομόρριζες στη νέα ελληνική καθώς και να δημιουργήσουν προτάσεις στην νέα ελληνική με διαφορετική σημασία από αυτήν που έχουν στο αρχαίο κείμενο.
Στην εισαγωγή οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις κλειστού τύπου με τη μορφή Σωστού Λάθους.
Με βάση τη νέα μορφής εξέτασης οι υποψήφιοι εξετάστηκαν και σε παράλληλο κείμενο το οποίο προερχόταν από τον Γοργία του Πλατωνα 483b-d σχετικά με την αδικία.
Αδίδακτο Κείμενο
Στο Αδίδακτο κείμενο οι υποψήφιοι ακολουθώντας τις αλλαγές στον τρόπο εξέτασης κλήθησαν να αποδώσουν στην νεοελληνική ένα μόνο απόσπασμα από την απολογία του Σωκράτη, όπως την παραδίδει ο Ξενοφώντας.
Το συγκεκριμένο απόσπασμα ήταν το παρακάτω: «Ἄνυτος μὲν… τετυχηκέναι»
Για ακομη μια χρονιά στο Αδίδακτο κείμενο, ζητήθηκε από τους υποψηφίους να απαντήσουν σε ερώτηση κατανόησης σχετικά με το περιεχόμενο του δοθέντος αποσπάσματος.
Για ποιους λόγους ο Ξενοφών θεωρεί ότι ο Σωκράτης επέδειξε ψυχική ρώμη και πώς κρίνει τη στάση του;
Η Γραμματική απαιτούσε προσοχή στις εκφωνήσεις αλλά πέρα από αυτό δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες εκπλήξεις καθώς οι τύποι που ζητήθηκαν ήταν εύκολοι και δεν απαιτούσαν ιδιαίτερες γνώσεις.
Στο Συντακτικό ζητήθηκε η συντακτική αναγνώριση όρων του αποσπάσματος, αναγνώριση και μετατροπή υποθετικού λόγου ώστε να δηλώνει το προσδοκώμενο.
Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Θέματα Πανελληνίων 2021: Αρχαία Ελληνικά
Για να δείτε απαντήσεις στα θέματα πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Θέματα Πανελληνίων 2021: Αρχαία Ελληνικά-Απαντήσεις
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!