Πανελλήνιες 2020: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΈΚΘΕΣΗΣ
Πανελλήνιες 2020: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΈΚΘΕΣΗΣ
Σήμερα ξεκίνησαν οι Πανελλήνιες εξετάσεις των μαθητών των Γ.ΕΛ. με το μάθημα της έκθεσης, το οποίο φέτος εξετάζεται με νέα μορφή, καθώς στο πλαίσιο του οι μαθητές εξετάζονται από κοινού στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Οι μαθητές, για τις ανάγκες της εξέτασης κλήθηκαν να μελετήσουν 2 μη λογοτεχνικά κείμενα και ένα λογοτεχνικό.
Από τα δύο μη λογοτεχνικά κείμενα το πρώτο προερχόταν από έργο του Τσιρόπουλου με τίτλο Γράφειν και το δεύτερο ήταν πρόσφατο άρθρο του Θεόδωρου Γρηγοριάδη στην εφημερίδα Καθημερινή.
Ως λογοτεχνικό κείμενο δόθηκε ποίημα του Τίτου Πατρίκιου από τη συλλογή του με τίτλο «Σε βρίσκει η ποίηση» (2012)
Στο Θέμα Α ζητήθηκε από τους μαθητές να αποδώσουν συνοπτικά τους λόγους για τους οποίους η λογοτεχνική
ανάγνωση συνιστά λυτρωτική απόλαυση για τον συγγραφέα στο Κείμενο 1.
Στο Θέμα Β, η πρώτη άσκηση αφορούσε ερωτήσεις “κλειστού τύπου”, συγκεκριμένα Σωστό – Λάθος, συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων ετών, η οποία θέλει τη συγκεκριμένη άσκηση να απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από την ανάπτυξη λόγου.
Πέρα από αυτό η εξέταση περιλάμβανε:
Α) Άσκηση σχολιασμού και αιτιολόγησης των γλωσσικών επιλογών του συντάκτη του κειμένου με βάση τη στοχοθεσία του.
Β) Άσκηση απόδοσης του νοήματος συγκεκριμένου αποσπάσματος του κειμένου
Στο Θέμα Γ, το οποίο εξετάστηκε για πρώτη χρονιά, οι μαθητές κλήθηκαν να σχολιάσουν ερμηνευτικά το περιεχόμενο του ποιήματος από το έργο του Τϊτου Πατρίκιου και να εντοπίσουν τους κειμενικούς δείκτες, οι οποίοι τους οδήγησαν στην συγκεκριμένη διαπίστωση.
Στο Θέμα Δ, η παραγωγή λόγου κινήθηκε στο σύνηθες πλαίσιο του άρθρου με τη μορφή ανάρτησης στο προσωπικό ιστολόγιο των μαθητών.
Ποια είναι η σχέση σας με την ανάγνωση βιβλίων και ποιος ο ρόλος της στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού σας χρόνου; Με αφόρμηση τα Κείμενα 1 και 2 αποφασίζετε να καταθέσετε την προσωπική σας εμπειρία στο ιστολόγιο του σχολείου σας. Να δικαιολογήσετε την όποια επιλογή σας. (300-350 λέξεις).
Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε εδώ
Για ενδεικτικές απαντήσεις πατήστε εδώ.
Ευχαριστούμε τους συναδέλφους στο Φιλολογικό Διδασκαλείο για την παραχώρηση του υλικού τους.
Οι υποψήφιοι που εξετάζονταν με το παλιό σύστημα διαγωνίστηκαν σε παρεμφερή θέματα, ενώ και οι ερωτήσεις τους ήταν εμφανώς επηρεασμένες από τις απαιτήσεις του νέου συστήματος. Στην παραγωγή λόγου τους ζητήθηκε να συντάξουν ομιλία σχετική με την προσφορά του βιβλίου
“Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, σε ανοιχτή εκδήλωση που πραγματοποιείται στο σχολείο σας, εκφωνείτε ομιλία στην οποία εκθέτετε τεκμηριωμένα τις απόψεις σας σχετικά με:
α. τη συμβολή του βιβλίου στη συγκρότηση της προσωπικότητας των νέων και
β. τις δράσεις, εντός και εκτός σχολείου, που θεωρείτε ότι θα τους βοηθήσουν να εμπλακούν ενεργά στην αναγνωστική εμπειρία.
Το κείμενό σας να έχει έκταση 500-600 λέξεων.”
Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε εδώ
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!