Πανελλήνιες 2019: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΠΑΛ

Πανελλήνιες 2019: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΠΑΛ

Πανελλήνιες 2019: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΠΑΛ

Οι μαθητές των ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σήμερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με βάση το νέο σύστημα εξετάσεων που ξεκίνησε να εφαρμόζεται από πέρυσι. Υπενθυμίζουμε ότι οι υποψήφιοι εξετάστηκαν από κοινού στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Σύμφωνα με το νέα μορφή εξετάσεων, δίνονται στους μαθητές δύο (2) μη διδαγμένα κείμενα (ένα λογοτεχνικό και ένα μη λογοτεχνικό), τα οποία ανταποκρίνονται στην αντιληπτική ικανότητά τους και σχετίζονται με θεματικό κύκλο οικείο από τη σχολική διδασκαλία στις A΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις ημερήσιου ΕΠΑΛ.

Νεοελληνική Γλώσσα

Με ένα κείμενο του  Καμύ από το βιβλίου του  «Ο Καλλιτέχνης και η Εποχή του. Ομιλίες στη Σουηδία», ξεκίνησαν οι εξετάσεις των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων σήμερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Το περιεχόμενο του αποσπάσματος παραπέμπει στην Τέχνη, ενότητα η οποία περιλαμβάνεται στην ύλη της Γ’ Λυκείου.

Σύμφωνα με τη νέα μορφή εξέτασης, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν αντίστοιχα:

Περίληψη

Προσέγγιση δομής και γλώσσας κειμένου

α) Από τους μαθητές ζητήθηκε να δώσουν ένα τίτλο για το απόσπασμα.

β) Από τους μαθητές ζητήθηκε να εντοπίσουν το ρόλος διαρθρωτικών λέξεων του κειμένου.

Ερμηνεία- Παραγωγή Λόγου

Η παραγωγή λόγου κινήθηκε στο πλαίσιο της ομιλίας στη Βουλή των Εφήβων και οι μαθητές όφειλαν να παρουσιάσουν τρόπους με τους οποίους το σύγχρονο σχολείο θα αναλάβει καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο της
τέχνης και του πολιτισμού.

Οι ασκήσεις δεν έκρυβαν εκπλήξεις για τους υποψηφίους, αφού περιελάμβαναν “πολυδουλεμένα”  κομμάτια της ύλης σε ακριβή και σαφή διατύπωση.

Νεοελληνική Λογοτεχνία

Σε ένα ποίημα της Alda Merini εξετάστηκαν οι μαθητές των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Οι ασκήσεις περιλάμβαναν:

Ανάγνωση-Κατανόηση κειμένου

α) Να εντοπιστούν οι προσδοκίες της ποιήτριας

Προσέγγιση δομής – γλώσσας

α) Εντοπισμός τριών προσωποποιήσεων στο ποίημα.

β) Δικαιολόγηση επανάληψης φράσης του κειμένου

Ερμηνεία- Παραγωγή Λόγου

Παρουσίαση ανάγκης τέχνης στη ζωή των μαθητών

Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε εδώ

Για να δείτε απαντήσεις για το θέμα πατήστε εδώ

 

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

0
Would love your thoughts, please comment.x