Πανελλήνιες 2018: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΠΑΛ

Οι μαθητές των ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΛ εξετάστηκαν για πρώτη φορά στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με βάση το νέο σύστημα εξετάσεων. Υπενθυμίζουμε ότι οι υποψήφιοι εξετάστηκαν από κοινού στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Σύμφωνα με το νέα μορφή εξετάσεων, δίνονται στους μαθητές δύο (2) μη διδαγμένα κείμενα (ένα λογοτεχνικό και ένα μη λογοτεχνικό), τα οποία ανταποκρίνονται στην αντιληπτική ικανότητά τους και σχετίζονται με θεματικό κύκλο οικείο από τη σχολική διδασκαλία στις A΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις ημερήσιου ΕΠΑΛ.

Νεοελληνική Γλώσσα

Με ένα κείμενο του  Yuval Noah Harari από τον επίλογο του βιβλίου του Sapiens: Μια Σύντομη Ιστορία του Ανθρώπου (2014), ξεκίνησαν οι εξετάσεις των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων σήμερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Το περιεχόμενο του αποσπάσματος παραπέμπει στην ευθύνη των ανθρώπων να διαχειριστούν το περιβάλλον, ενότητα η οποία περιλαμβάνεται στην ύλη της Γ’ Λυκείου.

Σύμφωνα με τη νέα μορφή εξέτασης, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν αντίστοιχα:

Κατανόηση κειμένου

Ερωτήσεις Σωστού Λάθους που αφορούσαν την κατανόηση του κειμένου

Προσέγγιση δομής και γλώσσας κειμένου

α) Από τους μαθητές ζητήθηκε να δώσουν δύο τίτλους για το απόσπασμα, αξιοποιώντας στον έναν τη μεταφορική χρήση της γλώσσας και στον άλλο την κυριολεκτική χρήση της γλώσσας.

β) Από τους μαθητές ζητήθηκε να δώσουν συνώνυμα σε λέξεις του κειμένου.

Ερμηνεία- Παραγωγή Λόγου

Η παραγωγή λόγου κινήθηκε στο πλαίσιο της επιστολής, η οποία είχε χρόνια να ζητηθεί στις πανελλαδικές εξετάσεις και οι μαθητές, απευθυνόμενοι στο συγγραφέα, όφειλαν να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σχετικά με τις απόψεις του.

Οι ασκήσεις δεν έκρυβαν εκπλήξεις για τους υποψηφίους, αφού περιελάμβαναν “πολυδουλεμένα”  κομμάτια της ύλης σε ακριβή και σαφή διατύπωση.

Νεοελληνική Λογοτεχνία

Σε ένα κείμενο του Θανάση Βαλτινού από τη συλλογή Επείγουσα ανάγκη ελέου (2015) εξετάστηκαν οι μαθητές των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων στη Νεοελληνική Λογοτεχνία

Ανάγνωση-Κατανόηση κειμένου

α) Άσκηση Αντιστοίχισης

β) Χαρακτηρισμός συμπεριφοράς ζώου

Προσέγγιση δομής – γλώσσας

α) Εντοπισμός μίας μεταφοράς στο κείμενο

β) Δικαιολόγηση χρήσης ερωτηματικής πρότασης

Ερμηνεία- Παραγωγή Λόγου

Αξιολόγηση στάσης ήρωας και παρουσίαση προσωπικής θέσης μαθητών

Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε εδώ

Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα για τα ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ πατήστε εδώ

Για ενδεικτικές απαντήσεις από τα Φροντιστήρια Μπαχαράκης πατήστε εδώ

 

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

0
Would love your thoughts, please comment.x