πανελλήνιες 2017: τα θέματα και οι απαντήσεις της έκθεσης

Πανελλήνιες 2017: Τα Θέματα και οι Απαντήσεις της ΈΚΘΕΣΗΣ

Με ένα κείμενο το οποίο αποτελεί εισήγηση του Γρηγόρη Σκαλκέα στην Ακαδημίας Αθηνών  για τους στόχους της Επιστήμης στον 21ο αιώνα ξεκίνησαν οι εξετάσεις των υποψηφίων των Ημερησίων Λυκείων σήμερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κείμενο είχε δημοσιευθεί παλαιότερα στην εφημερίδα Το Βήμα

Το περιεχόμενο του αποσπάσματος παραπέμπει στο ρόλο και την ευθύνη του επιστήμονα, έννοιες οι οποίες έχουν εξεταστεί ξανά στο παρελθόν στις Εξετάσεις των Ημερησίων Λυκείων το 2001, το 2002, στις Επαναληπτικές Εξετάσεις των Εσπερινών Λυκείων το 2005 και το 2008, γεγονός που αποδεικνύει όχι μόνο τη “δημοτικότητα” της συγκεκριμένης ενότητας αλλά και του βαθμού προετοιμασίας των μαθητών, εφόσον πρόκειται για έννοιες με τις οποίες έχουν ασχοληθεί επισταμένως κατά την προετοιμασία τους για τις εξετάσεις.

Διαφοροποιούμενη από τις χθεσινές Εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ η άσκηση Β1 εξετάστηκε με ερωτήσεις “κλειστού τύπου”, συγκεκριμένα Σωστό – Λάθος, συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων ετών, η οποία θέλει τη συγκεκριμένη άσκηση να απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από την ανάπτυξη λόγου.

Οι ασκήσεις δεν έκρυβαν εκπλήξεις για τους υποψηφίους, αφού περιελάμβαναν “πολυδουλεμένα”  κομμάτια της ύλης σε ακριβή και σαφή διατύπωση. Τους ζητήθηκε να αναγνωρίσουν:

α) τον τρόπο ανάπτυξης της 1ης παραγράφου του κειμένου,

β) να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν τη λειτουργία διαρθρωτικών λέξεων στο σύνολο του κειμένου,

γ) συνώνυμα και αντώνυμα

δ) αιτιολόγηση χρήσης ασύνδετου σχήματος (3η παράγραφος) και την επιλογή ρητορικού ερωτήματος (2η)

Η παραγωγή λόγου κινήθηκε στο σύνηθες πλαίσιο της εισήγησης (ομιλίας) στην τελετή αποφοίτησης των μαθητών με δυο “κλασικά” ζητούμενα:

Στην τελετή αποφοίτησης του σχολείου σας ως υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες και μελλοντικοί/κές επιστήμονες εκφωνείτε μια ομιλία 500-600 λέξεων στην οποία εστιάζετε σε δύο άξονες :
α) στον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων, κατά τη γνώμη σας, σύγχρονων προβλημάτων και
β) στα ηθικά εφόδια του επιστήμονα που θα του επιτρέψουν να υπηρετήσει αυτό τον στόχο.

Για να δείτε και να κατεβάσετε το θέμα πατήστε εδώ

Για ενδεικτικές απαντήσεις  πατήστε εδώ 

Για περισσότερες εναλλακτικές απαντήσεις, εδώ. (Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Κυριακή Θεοδοσιάδου, Φιλόλογο, Υπ. Διδάκτωρ Παιδαγωγικής ΠΔΜ και ιδιοκτήτρια στο Φιλολογικό Διδασκαλείο)

 

 

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά από την ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

3
0
Would love your thoughts, please comment.x