Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 8-11-Απαντήσεις

Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 8-11-Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικών Β’ Λυκείου

Ενότητες 8-11 Απαντήσεις

Παρατηρήσεις

1. Τα δάση και η μοναξιά είναι μεγάλα ερεθίσματα της σκέψης. Όταν θα είσαι στο κυνήγι, θα είναι δυνατόν και σε σένα επίσης να φέρεις πλάκες αλειμμένες με κερί· θα δεις όχι την Άρτεμη να περιπλανιέται στα βουνά αλλά την Αθηνά.

Ο σύζυγος και ο πατέρας και ο Ιούνιος Βρούτος βρίσκουν αυτήν περίλυπη. Η γυναίκα με δάκρυα αποκαλύπτει σ’ εκείνους την προσβολή και αυτοκτονεί με μαχαίρι. Ο Βρούτος με μεγάλο πόνο απομακρύνει το μαχαίρι από την πληγή και ετοιμάζεται να τιμωρήσει την εγκληματική πράξη.

Έπειτα από τριακόσια χρόνια η Ιλία θα γεννήσει δύο γιους, τον Ρωμύλο και τον Ρώμο, τους οποίους θα θρέψει (μια) λύκαινα. Ο Ρωμύλος θα χτίσει τα τείχη του Άρη και θα ονομάσει τους Ρωμαίους από το όνομά του. Στους Ρωμαίους θα υπάρχει εξουσία χωρίς τέλος.

Αφού συμπλήρωσε δεκατέσσερα χρόνια στην Ιταλία, οι Καρχηδόνιοι τον ανακάλεσαν στην Αφρική. Εκεί ο Αννίβας μάταια επιδίωξε να τελειώσει τον πόλεμο εναντίον των Ρωμαίων με συνθήκη.

2. α) Ο κορυφαίος εκπρόσωπος της πεζογραφίας, ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρων (106-44 π.Χ.), υπήρξε χωρίς άλλο πρώτα-πρώτα ένας από τους μεγαλύτερους ρήτορες της αρχαιότητας. Έγραψε πάνω από εκατό λόγους, από τους οποίους σώζονται περίπου οι μισοί (περίφημοι είναι π.χ. οι τρεις «καισαρικοί», οι τέσσερις «κατιλινικοί» και οι δεκατέσσερις «φιλιππικοί» του) και έχουν περιεχόμενο πολιτικό ή δικανικό . Εκτός από τη ρητορική πράξη επιδόθηκε και στη θεωρητική πραγμάτευση ζητημάτων σχετικών με τη ρητορεία και το ρήτορα. Είναι θερμός θαυμαστής του Πλάτωνα και ταυτόχρονα εκλεκτικός οπαδός και άλλων φιλοσοφικών ρευμάτων και δημιουργεί μια σειρά από υπέροχους φιλοσοφικούς διάλογους. Η πολύπτυχη προσωπικότητά του έχει ανάγλυφα αποτυπωθεί στις περίπου 800 επιστολές των τεσσάρων επιστολογραφικών συλλογών που συγκεντρώθηκαν και δημοσιεύτηκαν μετά το θάνατό του. Η καθαρότητα της έκφρασης, η κομψότητα και η καλλιέπεια, η ζωηρότητα και το υφολογικό του ύψος τον κατέστησαν κορυφαίο υπόδειγμα λατινικού λόγου και τον εγκατέστησαν στον παρνασσό των αθανάτων της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

2.β) Κορνήλιος Νέπως – Ιστορική βιογραφία

Ιούλιος Καίσαρ – Απομνημονεύματα

Βαλέριος Κάτουλλος – 116 έξοχα ποιήματα

Σαλούστιος Κρίσπος – Ιστορική μονογραφία

Βάρρων – Mενίππειες Σάτιρες

Λουκρήτιος – Για τη φύση των πραγμάτων

3. 

Λατινική

Ελληνική

silvae ὓλη
solitudo σόλο
videbis ιδέα
femina φεμινισμός
vulnus ουλή
extrahit τρακτέρ
punire ποινή
nomen όνομα
fine φινάλε
expedivit πόδι

4. 

  • Κατά τη διάρκεια της θητείας του είχε δημιουργήσει πολλές αντιπάθειες και είχε κηρυχθεί persona non grata σε διάφορες χώρες.
  • Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η σταθερότητα και η οικονομική ανάπτυξη αποτελεί sine qua non προϋπόθεση για την Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Είναι τόσο sui generis άνθρωπος, ώστε δεν μπορείς εύκολα να τον καταλάβεις.
  • Όπως ο Πικάσο, αποσυναρμολόγησε την ανθρώπινη μορφή και μετέτρεψε τον πιο σταθερό μας σύντροφο, το σώμα, σε terra incognita.
  • Υποσχέθηκε ότι το modus operandi της επιχείρησης θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον.

5. α) Να σχηματίσετε τη ζητούμενη πτώση των παρακάτω λέξεων:

silvam
venatione
montis
marite
patrum
Illi
feminas
lacrimarum
cultrorum
vulnera
quem
moenibus
nomina
Fabi
eius

5. β)

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ

sunt

 

erant erunt fuerunt/fuere
vides videbas videbis

 

vidisti
extrahit

 

extrahebat extrahet extraxit
nutrit nutriebat nutriet

 

nutrivit
revocant revocabant revocabunt revocaverunt

 

6. α)

ΛΕΞΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΟΡΟΣ

incitamenta κατηγορούμενο silvae et solitude (υποκ.)
cogitationis γενική αντικειμενική incitamenta
illis   έμμεσο αντικείμενο aperit
cultro   αφαιρετική (οργανική) του οργάνου interficit
martia επιθετικός προσδιορισμός moenia
Romulum et Remum επεξήγηση filios
se   αντικείμενο (αυτοπάθεια) expedivit
cum Romanis εμπρόθετος εναντίωσης bellum

6. β)

Κίνηση σε τόπο – κατεύθυνση :  in/ad agrum Falernum

Κίνηση από τόπο : ex/de/ab agro Falerno

 

 

Για να μεταφερθείτε στο κριτήριο επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 8-11

Τις απαντήσεις που μόλις διαβάσατε προετοίμασε η συνάδελφος Εύη Πανταλού, η οποία στη συνέχεια τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταβείτε σε άλλη Ενότητα των Λατινικών Β’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

 

Λατινικά Β ΛυκείουΛατινικα: Στόχοι Διδασκαλίας-Διδακτική πρόταση
Ενότητα 1Ενότητα 2
Ενότητα 3Ενότητα 4
Ενότητα 5Ενότητα 6
Ενότητα 7Ενότητα 8
Ενότητα 9Ενότητα 10
Ενότητα 11Ενότητα 12
Ενότητα 13Ενότητα 14
Ενότητα 15Ενότητα 16
Ενότητα 17Ενότητα 18
Ενότητα 19Ενότητα 20
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 1Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 2
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 3Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 4
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 5Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 6
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 7
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 16Φύλλο Εργασίας Ενότητα 16 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 17Φύλλο Εργασίας Ενότητα 17 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 18Φύλλο Εργασίας Ενότητα 18 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 19Φύλλο Εργασίας Ενότητα 19 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 20Φύλλο Εργασίας Ενότητα 20 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 & 3Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 & 3 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 - 3Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 - 3 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 2-4 Θέμα 15434 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 2-4 Θέμα 15434 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 3 & 4 Θέμα 17837 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 3 & 4 Θέμα 17837 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-5Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-5 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-6Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-6 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 7 & 13 Θέμα 15630 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 7 & 13 Θέμα 15630 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 8-11Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 8-11 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 10 & 15 Θέμα 15702 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 10 & 15 Θέμα 15702 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 11-13Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 11-13 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 12 & 14 Θέμα 15315 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 12 & 14 Θέμα 15315 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 13 & 15 Θέμα 31684 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 13 & 15 Θέμα 31684 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 14-15Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 14-15 Απαντήσεις
Μετατροπή Σύνταξης: Ενεργητική-Παθητική

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.