Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις

Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις

Παρατηρήσεις

Α α) Στους αρχαίους Ρωμαίους υπήρχε πάρα πολύ μεγάλη ομόνοια αλλά (υπήρχε)  ελάχιστη πλεονεξία. Οι Ρωμαίοι (ήταν) γενναιόδωροι στη λατρεία των θεών αλλά  ήταν φειδωλοί στο σπίτι/στην ιδιωτική (τους) ζωή. Συναγωνίζονταν μεταξύ τους ως  προς τη δικαιοσύνη και φρόντιζαν (για) την πατρίδα. Στον πόλεμο απομάκρυναν  τους κινδύνους με τόλμη και αποκτούσαν συμμαχίες με ευεργεσίες.

β) Ο νους και η ψυχή και η σκέψη και η κρίση της πολιτείας βρίσκονται στους  νόμους. Όπως τα σώματά μας χωρίς τον νου/πνεύμα (δεν στέκονται/υπάρχουν), έτσι  και η πολιτεία χωρίς τον νόμο δεν στέκεται/υπάρχει. Οι αρχές (άρχοντες) είναι  θεράποντες των νόμων, οι δικαστές (είναι) ερμηνευτές των νόμων και τελικά όλοι  (εμείς) είμαστε υπηρέτες των νόμων: γιατί έτσι μπορούμε να είμαστε ελεύθεροι.

γ) Αργότερα ο Ίουλος, ο γιος του Αινεία, θα μεταφέρει το βασίλειο από το Λαβίνιο  και θα οχυρώσει την Άλβα Λόγγα.

Β.1.

  1. b
  2. c
  3. c
  4. a
  5. b

Β.2.

domi → αποδόμηση

pericula → απόπειρα

possumus → δεσποτισμός

moenia → αμυντικός

transferet → παράφορος

Β.3.

i. casus belli

ii. homo sapiens

iii. de facto

iv. a priori

v. urbi et orbi

 

B.4.α)

i.patriam

ii. donis

iii. leges

iv. legum, interpretes

β)

i. in bellis periculum audaciis propulsabat Romanus et beneficio amicitiam parabat.

ii. Ut corpus nostrum sine mentibus sic civitates sine legibus non stant.

iii. Filii regna transferent.

B.5.α)

curābant: απαρέμφατο μέλλοντα ενεργητικής φωνής: curaturum-am-um/ -os,-as,-a esse

propulsābant: γενική γερουνδίου: propulsandi

parābant: β΄ ενικό οριστικής παρακειμένου ενεργητικής φωνής: paravisti

sumus: γ΄ πληθυντικό οριστικής συντ. μέλλοντα ενεργητικής φωνής: fuerint

possumus: β΄ πληθυντικό οριστικής ενεστώτα: potestis

transferet:  β΄ ενικό οριστικής ενεστώτα στην ίδια φωνή: transfers

muniet: απαρέμφατο παρακειμένου ενεργητικής φωνής: munivisse

β)

mens: ονομαστική ενικού θηλυκό γένος γ΄ κλίση: mentes

civitātis: γενική ενικού θηλυκό γένος γ΄ κλίση: civitatum/ civitatium

legibus: αφαιρετική πληθυντικού θηλυκό γένος γ΄ κλίση: lege

corpora: ονομαστική πληθυντικού ουδέτερο γένος γ΄ κλίση: corpus

ministri: ονομαστική πληθυντικού αρσενικό γένος β΄ κλίση: minister

magistrātus: ονομαστική πληθυντικού αρσενικό γένος δ΄ κλίση: magistratus

interpretes:  ονομαστική πληθυντικού αρσενικό γένος γ΄ κλίση: interpres

iudices: ονομαστική πληθυντικού αρσενικό γένος γ΄ κλίση: iudex

Β.6.α)

minima: είναι ομοιόπτωτος, επιθετικός προσδιορισμός στη λέξη avaritia.

deōrum: είναι γενική αντικειμενική στη λέξη suppliciis.

liberi: είναι κατηγορούμενο στο εννοούμενο υποκείμενο nos (λόγω του απαρεμφάτου esse του συνδετικού ρήματος sum).

ab Lavinio: είναι εμπρόθετος προσδιορισμός που δηλώνει απομάκρυνση από τόπο/ από τόπο κίνηση στο ρήμα transferet.

Aenēae: είναι γενική κτητική στη λέξη filius.

β) i. το επίθετο maxima είναι ομοιόπτωτος, επιθετικός προσδιορισμός στη λέξη  concordia. H λέξη filius είναι ομοιόπτωτος προσδιορισμός, παράθεση στη λέξη  lulus.

  1. concordia, quae maxima erat

lulus, qui filius Aeneae erit.

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων)

Οι απαντήσεις που μόλις διαβάσατε αφορούν το κριτήριο αξιολόγησης που βασίζεται στο κείμενο 15473 της Τράπεζας Θεμάτων και συντάχθηκαν σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των Λατινικών στην Β’ Λυκείου από την συνάδελφο Άννα Σιάτρα, η οποία τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταβείτε σε άλλη Ενότητα των Λατινικών Β’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

 

Λατινικά Β ΛυκείουΛατινικα: Στόχοι Διδασκαλίας-Διδακτική πρόταση
Ενότητα 1Ενότητα 2
Ενότητα 3Ενότητα 4
Ενότητα 5Ενότητα 6
Ενότητα 7Ενότητα 8
Ενότητα 9Ενότητα 10
Ενότητα 11Ενότητα 12
Ενότητα 13Ενότητα 14
Ενότητα 15Ενότητα 16
Ενότητα 17Ενότητα 18
Ενότητα 19Ενότητα 20
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 1Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 2
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 3Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 4
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 5Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 6
Ασκήσεις Γραμματικής Ενότητα 7
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 16Φύλλο Εργασίας Ενότητα 16 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 17Φύλλο Εργασίας Ενότητα 17 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 18Φύλλο Εργασίας Ενότητα 18 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 19Φύλλο Εργασίας Ενότητα 19 Απαντήσεις
Φύλλο Εργασίας Ενότητα 20Φύλλο Εργασίας Ενότητα 20 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 & 3Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 & 3 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 - 3Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 1 - 3 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 2-4 Θέμα 15434 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 2-4 Θέμα 15434 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 3 & 4 Θέμα 17837 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 3 & 4 Θέμα 17837 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-5Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-5 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-6Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4-6 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 4 & 6 & 10 Θέμα 15473 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 7 & 13 Θέμα 15630 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 7 & 13 Θέμα 15630 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 8-11Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 8-11 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 10 & 15 Θέμα 15702 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 10 & 15 Θέμα 15702 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 11-13Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 11-13 Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 12 & 14 Θέμα 15315 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 12 & 14 Θέμα 15315 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 13 & 15 Θέμα 31684 (Τράπεζα Θεμάτων)Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 13 & 15 Θέμα 31684 (Τράπεζα Θεμάτων) Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 14-15Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητες 14-15 Απαντήσεις
Μετατροπή Σύνταξης: Ενεργητική-Παθητική

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.