Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 3 & 4 Θέμα 17837 (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα των Λατινικών Προσανατολισμού της Β’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 3 & 4 Θέμα 17837 (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις
Παρατηρήσεις
Α. α) Ο Κηφέας και η Κασσιόπη έχουν κόρη την Ανδρομέδα. Η Κασσιόπη περήφανη για την ομορφιά της, συγκρίνει τον εαυτό της με τις Νηρηίδες. Ο Ποσειδώνας οργισμένος στέλνει στην ακτή της Αιθιοπίας (ένα) θαλάσσιο κήτος, το οποίο αφανίζει/βλάπτει τους κατοίκους. Το μαντείο απαντά στους κατοίκους: «Βασιλικό σφάγιο για θυσία αρέσει στο θεό!». Τότε ο Κηφέας δένει την Ανδρομέδα σε βράχο⸱ το κήτος κινείται/κατευθύνεται προς την Ανδρομέδα.
β) Οι Ρωμαίοι (ήταν) γενναιόδωροι στη λατρεία των θεών, αλλά ήταν φειδωλοί στο σπίτι/στην ιδιωτική (τους) ζωή. Συναγωνίζονταν μεταξύ τους ως προς τη δικαιοσύνη και φρόντιζαν (για) την πατρίδα. Στον πόλεμο απομάκρυναν τους κινδύνους με θάρρος/τόλμη και αποκτούσαν συμμαχίες με ευεργεσίες. (Οι) εκλεγμένοι άντρες φρόντιζαν για την πατρίδα⸱ Το σώμα σ΄ αυτούς ήταν αδύναμο από τα χρόνια.
Β1.
- Ινδοευρωπαϊκή
- Ιταλία
- Γραπτά
- Οδύσσεια
- Πρόσληψη
Β2. Forma- φόρμουλα
Nymphis- νυφικό
Marinam- μαρινάρισμα
Domi- δομή
Patriam- πατέρας
Β3.
- β
- α
- β
- γ
- α
B4.
filias
superbus-a-um
nos
beluae
deorum/deum
calceo
hastis
supplicia
iustitiae
patriis
periculum
beneficio
eius
annus
ingenii
Β5α) est, certant, currant, propulsant, parant
β) habebat, urgemus, nocebatis, movent, adligabatis
Β.6. α) a-vii b-vi c-iv d-ii e-i
β) Το se είναι Αντικείμενο στο comparat. Πρόκειται για ευθεία ή άμεση αυτοπάθεια (το se αναφέρεται στο Υποκείμενο του comparat, Cassiope). Άλλο ένα σημείο ευθείας αυτοπάθειας -στο κείμενο α- είναι το «se movet»
Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο
Κριτήριο Αξιολόγησης Λατινικά Ενότητες 3 & 4 Θέμα 17837 (Τράπεζα Θεμάτων)
Οι απαντήσεις που μόλις διαβάσατε αφορούν το κριτήριο αξιολόγησης που βασίζεται στο κείμενο 17837 της Τράπεζας Θεμάτων και συντάχθηκαν σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των Λατινικών στην Β’ Λυκείου από την συνάδελφο Άννα Σιάτρα, η οποία τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.
Για να μεταβείτε σε άλλη Ενότητα των Λατινικών Β’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:
Η ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.