Τηλεργασία Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)

Τηλεργασία Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η τηλεργασία

Σίγουρα οι καλλιεργητές και οι κτηνοτρόφοι δεν θα μπορέσουν ποτέ να ασκήσουν το επάγγελμά τους εξ αποστάσεως. Η κατ΄ οίκον εργασία, έστω και περιστασιακά, αφορά κυρίως τους εργαζομένους στην παροχή υπηρεσιών αλλά όχι μόνον αυτούς. Οι ερευνητές του Κέντρου Στρατηγικών Ερευνών της Γαλλίας μελέτησαν τη συμβατότητα των επαγγελμάτων ως προς τη μέθοδο της τηλεργασίας και κατέληξαν στο σχεδόν προφανές: δεν μπορούν όλοι οι εργαζόμενοι να απασχολούνται από το κρεβάτι και να δίνουν εντολές με ένα «κλικ» στο ποντίκι του υπολογιστή τους.
Ασφαλώς δεν είναι μόνο οι λεγόμενοι «free lancers» δημοσιογράφοι που μπορούν να εργαστούν κάνοντας χρήση των πολυμέσων και των διαδικτυακών μέσων επικοινωνίας. Τα ίδια εργαλεία χρησιμοποιεί άλλωστε και ο λογιστής ή ο νομικός σύμβουλος μιας επιχείρησης που θα μπορούσε να εργάζεται μακριά από τα γραφεία της επιχείρησης. Ακόμη οι προγραμματιστές ηλεκτρονικών υπολογιστών (ως κατ΄ εξοχήν γνώστες του αντικειμένου) καθώς και στελέχη τραπεζών, ασφαλιστικών εταιρειών και επιχειρήσεων με αντικείμενο το εμπόριο ή τον ανεφοδιασμό και τη διαμετακόμιση αγαθών (logistics) μπορούν να παρέχουν μεγάλο μέρος των υπηρεσιών τους από το σπίτι.
Οπως επισημαίνουν οι γάλλοι ερευνητές, ελάχιστοι επαγγελματίες θα ήταν σε θέση να εργαστούν χωρίς να πατήσουν ούτε μια μέρα το πόδι τους στο γραφείο. Το ιδανικό θα ήταν να δίνουν το «παρών» περίπου τις μισές ημέρες της εβδομάδας και τις υπόλοιπες να «αυτοπεριορίζονται» κατ΄ οίκον. Το μεικτό σύστημα εργασίας θεωρείται η ιδανική λύση για όσα επαγγέλματα είναι, βέβαια, συμβατά με την ελαστική μορφή απασχόλησης. Η εναλλάξ εργασία από το σπίτι και το γραφείο δίνει στον εργαζόμενο την αίσθηση ανεξαρτησίας και τον βοηθά να συνδυάσει την προσωπική ζωή με τον εργασιακό βίο, ενώ διατηρεί τους δεσμούς με τους συναδέλφους του. Διότι ο εργαζόμενος που απασχολείται αποκλειστικά στο σπίτι κινδυνεύει όχι μόνο να νιώσει μοναξιά αλλά και να απομονωθεί ολοκληρωτικά από το εργασιακό περιβάλλον.
Τέτοια προβλήματα δεν θα αντιμετωπίσουν όμως όσοι απασχολούνται στον πρωτογενή τομέα παραγωγής όπως οι αγρότες. Αλλά δεν είναι μόνον αυτοί: τα σώματα ασφαλείας και οι κομμωτές καθώς και οι απασχολούμενοι στους τομείς της αλιείας ή των κατασκευών μοιάζουν εντελώς ξένοι προς αυτή τη μέθοδο εργασίας. Και ο μηχανικός όμως δύσκολα θα μπορεί στο μέλλον να δίνει εντολές από μακριά για να κάνει σέρβις στον κινητήρα ενός οχήματος.
Οσο και αν εξελιχθεί ο τομέας της ρομποτικής, πολύ δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τον οδηγό ενός φορτηγού να οδηγεί το όχημά του εξ αποστάσεως ή έστω τον ηλεκτρολόγο να αλλάζει τις καμένες ασφάλειες χωρίς την επί τόπου παρουσία του. Και τέλος, πόσο μακριά πρέπει να φτάσει η τεχνολογία για να διαψευσθεί η έρευνα που θεωρεί εντελώς ασύμβατο το επάγγελμα της μαίας με την τηλεργασία;

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΟ ΒΗΜΑ»
3 Απριλίου 2010

Παρατηρήσεις

Α1. Σε κάθε μια από τις διατυπώσεις που ακολουθούν να δώσετε τον χαρακτηρισμό «Σωστό» ή «Λάθος», ανάλογα με το αν αποδίδουν το νόημα του κειμένου σωστά ή όχι. Αν η απάντηση είναι «Λάθος» να αιτιολογήσετε την απάντηση σας με συγκεκριμένη αναφορά στο κείμενο.
1. Η τηλεργασία λόγω του επαναστατικού χαρακτήρα της είναι εφικτή για όλα τα επαγγέλματα.
2. Η εργασία στο σπίτι δεν έχει επιπτώσεις στην κοινωνικότητα του ατόμου.
3. Σύμφωνα με Γάλλους ερευνητές, το ιδανικό θα ήταν οι εργαζόμενοι να δουλεύουν τις μισές μέρες σε κλασικό χώρο εργασίας και τις άλλες μισές στο σπίτι.
4. Οι μηχανικοί ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι από τους πρώτους επαγγελματίες που θα μπορούσαν να δουλέψουν στο σπίτι.
5. Η ρομποτική ανοίγει το δρόμο για την τηλεργασία καθολικά στον εργασιακό τομέα.

Μονάδες 15

Α2. Να γράψετε σε μια παράγραφο 50-60 λέξεων για την νέα μορφή απασχόλησης, την τηλεργασία. Αντλήστε πληροφορίες από 1η , 2η, 4η και 5η παράγραφο του κειμένου. Υποθέστε ότι την παράγραφο αυτή την παραδίδετε στον καθηγητή της Νεοελληνικής Γλώσσας ως γραπτή εργασία.

Μονάδες 15

Β1. Ποιος είναι ο τρόπος ανάπτυξης και τα δομικά στοιχεία της 4ης παραγράφου. («Τέτοια προβλήματα… ενός οχήματος»)

Μονάδες 1ο

Β2, Να χωρίσετε τις λέξεις στα συνθετικά τους και με κάθε συνθετικό να σχηματίσετε μια νέα σύνθετη λέξη: καλλιεργητές, τηλεργασία, πολυμέσων, κτηνοτρόφοι, πρωτογενή, κατασκευών, χρησιμοποιεί.

Μονάδες 1ο

Β3. Να χωρίσετε το παρακάτω απόσπασμα σε κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις και να αναγνωρίσετε ως προς το είδος τις δευτερεύουσες: «Η εναλλάξ εργασία… εργασιακό περιβάλλον» (3η παράγραφος)

Μονάδες 1ο

Γ. Υπόθεσε ότι είσαι προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών και σου προτείνουν να εργαστείς σε μια εταιρεία με τη μορφή της τηλεργασίας. Καλείσαι να τους απαντήσεις με μια επιστολή στην οποία εξηγείς τους λόγους για τους οποίους δεν θα ήθελες να εργαστείς ως υπάλληλος σε μια εταιρεία με αυτόν τον τρόπο εκθέτοντας τα αρνητικά που νομίζεις πως συνδέονται με αυτή την
επιλογή.

Μονάδες 40

Το υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό που μόλις διαβάσατε προετοίμασε η συνάδελφος Τρούσα Διαμαντίνα, η οποία στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας B’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ
Λεξιλογικές Ασκήσεις
Γυναικεία Εργασία
Διαδίκτυο
Δημοκρατία Δημοκρατία
Ελεύθερος Χρόνος
Ελεύθερος Χρόνος-Απαντήσεις
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Επάγγελμα (Συνεξέταση)
Επάγγελμα (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
ΕξειδίκευσηΕπαγγελματικός Προσανατολισμός Χατζηθωμάς
ΚαταναλωτισμόςΕπαγγελματικός Προσανατολισμός-Απαντήσεις
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων)
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων) -Απαντήσεις
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση)
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ-Απαντήσεις
Λακωνικότητα Χατζηθωμάς
Κρίση Πολιτισμού ΚαταναλωτισμόςΛακωνικότητα -Απαντήσεις
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Τύπος (Μ.Μ.Ε.)
Παραπληροφόρηση Χατζηθωμάς
Προπαγάνδα
ΠαιδείαΠαιδείαΡατσισμός
Ρατσισμός΅Σεξιστικός Λόγος
ΤέχνηΤέχνηΤέχνη
Τηλεργασία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.