μέσα μαζικής ενημέρωσης σχεδιάγραμμα Β λυκείου

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Σχεδιάγραμμα

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Σχεδιάγραμμα Β Λυκείου

Εκθεσιότιτλος

Πολλοί είναι οι επικριτές της τηλεόρασης όσον αφορά στο ρόλο της στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών. Υπάρχουν, όμως και αρκετοί, που χωρίς να παραβλέπουν τους κινδύνους, υποστηρίζουν πως το σύγχρονο αυτό μέσο μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο όργανο αγωγής των νέων. Εσείς, σε ομιλία σας 500 περίπου λέξεων, που θα εκφωνήσετε στο αμφιθέατρο του σχολείου την παγκόσμια ημέρα των ΜΜΕ, καλείστε να αποδείξετε με επιχειρήματα και τις δύο αυτές θέσεις.

Επικοινωνιακό Πλαίσιο

ΟΜΙΛΙΑ

Προσφώνηση: Κυρίες και Κύριοι καθηγητές,

                              Αγαπητοί συμμαθητές,

Πρόλογος

Με αφορμή  την Παγκόσμια Ημέρα των ΜΜΕ σήμερα είναι σημαντική η ευκαιρία που μου δίνεται να εκπροσωπήσω το σχολείο μου προκειμένου να αναφερθώ σε ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα ενημέρωσης για όλες τις ηλικίες: την τηλεόραση. Η τηλεόραση συχνά βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος πολλών συζητήσεων, καθώς άλλοι τη θεωρούν ένα ναρκωτικό με πρίζα κι άλλοι δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς αυτή.

Κύριο Μέρος

1η ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

Πολλοί θεωρούν ότι η τηλεόραση συμβάλλει αρνητικά στην ηθική συγκρότηση, στην πνευματική καλλιέργεια και στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.

– προβάλλει σκηνές βίας. Πολλοί,  μάλιστα,  τη χαρακτηρίζουν «σχολείο του εγκλήματος».

– παθητικοποιεί το δέκτη καθώς απευθύνεται στις αισθήσεις κι ατροφεί τη διανοητική λειτουργία.

– λειτουργεί αρνητικά για τη γλωσσική καλλιέργεια των παιδιών λόγω των βωμολοχιών, των γραμματικοσυντακτικών λαθών, λόγω των ξενισμών.

– εθίζει από μικρή ηλικία τα παιδιά στις αξίες του υλικού ευδαιμονισμού και του καταναλωτισμού.

– κατηγορείται ότι απαξιώνει σε πολύ λίγο χρόνο τον ηθικό κώδικα που προσπάθησαν να διαμορφώσουν οι γονείς στα παιδιά τους για χρόνια.

– προβάλλει εύπεπτο θέαμα, ριάλιτι σόους, πρωινές εκπομπές χαμηλού επιπέδου, ταινίες εμπορικές αμφίβολης ποιότητας, κινούμενα σχέδια που προωθούν αρνητικά στερεότυπα και απειλούν εντέλλει και την πνευματική συγκρότηση και την ηθικοποίηση του ατόμου.

– λειτουργεί αρνητικά όσον αφορά στις συνήθειες διασκέδασης του παιδιού.

2η ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Ωστόσο, η τηλεόραση δεν είναι συλλήβδην κακή. Άλλωστε, ο τρόπος  χρήσης της είναι αυτός που καθορίζει τις συνέπειές της.

– η εκπαιδευτική τηλεόραση με ντοκΙμαντέρ ιστορικού, φυσικού, πολιτισμικού, γεωγραφικού περιεχομένου συμβάλλει στη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων και στην όξυνση της κριτικής ικανότητας του ατόμου.

– η προβολή συνεντεύξεων σπουδαίων προσωπικοτήτων από το χώρο των επιστημών και των τεχνών προωθούν θετικά πρότυπα στους νέους.

– οι κοινωνικές διαφημίσεις για τον εθελοντισμό, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, την αιμοδοσία, το κάπνισμα , τα τροχαία έχουν τη δυνατότητα να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη και να την προβληματίσουν.

– οι ειδησεογραφικές εκπομπές κάνουν τον νέο να αισθάνεται πολίτης του κόσμου, αφού μεταφέρουν εικόνες από κάθε μήκος και πλάτος της γης. Οπότε καλλιεργείται ο διεθνισμός ενώ ο πολίτης είναι ενήμερος για όλες τις εξελίξεις, πράγμα που μπορεί να τον βοηθήσει να σκέφτεται και να δρα προνοητικά.

– οι παιδικές εκπομπές με κλασικούς ήρωες κινουμένων σχεδίων βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να μυηθούν σε αξίες, όπως η φιλία, η ειρήνη, η δικαιοσύνη κ.ά.

Επίλογος

Καταλήγουμε, λοιπόν, κυρίες και κύριοι κι αγαπητοί συμμαθητές, ότι η τηλεόραση, όπως  και κάθε άλλη εφεύρεση του ανθρώπου είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις. Εξαρτάται, καταρχάς, από τους ίδιους τους γονείς η επιρροή της τηλεόρασης στην προσωπικότητα και στο ήθος του παιδιού. Όταν οι γονείς ελέγχουν διακριτικά το περιεχόμενο των εκπομπών που παρακολουθούν τα παιδιά τους, όταν συζητούν με αφορμή τα όσα προβάλλονται, κι όταν παρέχουν τα κατάλληλα αντισταθμίσμα­τα στο παιδί, βιβλία,θέατρο, ταξίδια, τότε είναι αναμφισβήτητο ότι η αρνητική επιρροή της δεν το αφορά.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Β’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ
Λεξιλογικές Ασκήσεις
Γυναικεία Εργασία
Διαδίκτυο
Δημοκρατία Δημοκρατία
Ελεύθερος Χρόνος
Ελεύθερος Χρόνος-Απαντήσεις
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Επάγγελμα (Συνεξέταση)
Επάγγελμα (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
ΕξειδίκευσηΕπαγγελματικός Προσανατολισμός Χατζηθωμάς
ΚαταναλωτισμόςΕπαγγελματικός Προσανατολισμός-Απαντήσεις
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων)
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων) -Απαντήσεις
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση)
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ-Απαντήσεις
Λακωνικότητα Χατζηθωμάς
Κρίση Πολιτισμού ΚαταναλωτισμόςΛακωνικότητα -Απαντήσεις
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Τύπος (Μ.Μ.Ε.)
Παραπληροφόρηση Χατζηθωμάς
Προπαγάνδα
ΠαιδείαΠαιδείαΡατσισμός
Ρατσισμός΅Σεξιστικός Λόγος
ΤέχνηΤέχνηΤέχνη
Τηλεργασία

Το υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό που μόλις διαβάσατε επιμελήθηκε η συνάδελφος Πιτσόλη Καλλιόπη, Υπεύθυνη Θεωρητικής Κατεύθυνσης του Φροντιστηρίου Άθμονον – Ορόσημο στο Μαρούσι η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία με τους μαθητές και τις μαθήτριες της.

 

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα