γυναικεία εργασία

Γυναικεία Εργασία Σχεδιάγραμμα

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Γυναικεία Εργασία Σχεδιάγραμμα Β Λυκείου

Εκθεσιότιτλος

Σύμφωνα με στατιστικές η ανεργία πλήττει κυρίως το γυναικείο φύλο παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί στο θέμα των γυναικείων δικαιωμάτων. Σε άρθρο 500 περίπου λέξεων που θα δημοσιευτεί στο σχολικό περιοδικό, επισημαίνετε τις αλλαγές που έχουν συμβάλλει στην έξοδο της γυναίκας στην αγορά εργασίας, τα προβλήματα που επιμένουν να υπάρχουν και να προτείνετε τρόπους εξίσωσης των δύο φύλων.

Επικοινωνιακό Πλαίσιο

ΆΡΘΡΟ = Τίτλος με σχόλιο (επίκληση στο συναίσθημα)

Πρόλογος

Αφόρμηση από επίκαιρο γεγονός π.χ καταγγελία απόλυσης γυναικών από μεγάλη πολυεθνική λόγω της οικογενειακής τους κατάστασης.

Κύριο Μέρος

1η ΝOHMATIKH ΕNOTHTA

Θ.Π. 1 Οι παράγοντες που συνέβαλαν στη βελτίωση της κοινωνικής θέσης της γυναίκας ποικίλλουν.

  1. η προσωπική καλλιέργεια
  2. η άνοδος του μορφωτικού επιπέδου της κοινωνίας = απαλλαγή από προκαταλήψεις και στερεότυπα
  3. ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος που οδήγησε τις γυναίκες στην έξοδο στην αγορά εργασίας = οικονομική ανεξαρτησία και χειραφέτηση
  4. κοινωνικοί αγώνες και προσωπικές θυσίες.

2η ΝOHMATIKH ΕNOTHTA

Θ.Π.2 Υπάρχουν, ακόμη, προβλήματα που εμποδίζουν την εξίσωση των δύο φύλων στον εργασιακό χώρο:

  1. ηθικές προκαταλήψεις που βαραίνουν τις γυναίκες
  2. κοινωνικά στερεότυπα που αφορούν στην εξωτερική της εμφάνιση, στην ηλικία της, στην οικογενειακή της κατάσταση
  3. η μητρότητα: λόγος απόρριψης από θέσεις εργασίας ή καθήλωσης σε θέσεις υπαλληλικές αντί προαγωγής σε ανώτερες διοικητικές
  4. πέφτουν συχνά θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης
  5. παραγνωρίζονται οι  δεξιότητες και τα προσόντα τους
  6. υποτίμηση γυναικείου φύλου από ΜΜΕ.

 3η ΝOHMATIKH ΕNOTHTA

Θ.Π3 Οι τρόποι αντιμετώπισης του σεξισμού είναι θέμα νοοτροπίας αλλά και κοινωνική ανάγκη. Γι΄αυτό απαιτείται:

  1. άνοδος μορφωτικού επιπέδου
  2. αγωγή των παιδιών της οικογένειας, ώστε να σέβονται την προσφορά της μητέρας-εργαζόμενης
  3. οικονομική ενίσχυση από πολιτεία, στήριξη της γυναίκας-εργαζόμενης και μητέρας, νομοθεσία υπέρ της μητρότητας, παιδικοί σταθμοί
  4. οικογενειακός συνεταιρισμός: όλα τα μέλη της οικογένειας οφείλουν να βοηθούν στο σπίτι απαλλαγμένα από στερεότυπα και προκαταλήψεις σχετικά με το ρόλο των δύο φύλων. Άξονας της σχέσης οφείλουν να είναι η αγάπη, η συντροφικότητα και η διάθεση συνεργασίας.

Επίλογος

Συμπερασματικά καταλαβαίνουμε ότι το γυναικείο φύλο έχει κατακτήσει σημαντικές θέσεις και δικαιώματα αλλά υπάρχει ακόμη δρόμος για την εξίσωση των δύο φύλων. Είναι σημαντικό κι η ίδια η γυναίκα να διεκδικήσει τα δικαιώματά της αλλά και έργο της Πολιτείας να τα διασφαλίσει για την κοινωνική και πολιτισμική πρόοδο.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Β’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ
Λεξιλογικές Ασκήσεις
Γυναικεία Εργασία
Διαδίκτυο
Δημοκρατία Δημοκρατία
Ελεύθερος Χρόνος
Ελεύθερος Χρόνος-Απαντήσεις
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Επάγγελμα (Συνεξέταση)
Επάγγελμα (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
ΕξειδίκευσηΕπαγγελματικός Προσανατολισμός Χατζηθωμάς
ΚαταναλωτισμόςΕπαγγελματικός Προσανατολισμός-Απαντήσεις
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων)
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων) -Απαντήσεις
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση)
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ-Απαντήσεις
Λακωνικότητα Χατζηθωμάς
Κρίση Πολιτισμού ΚαταναλωτισμόςΛακωνικότητα -Απαντήσεις
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Τύπος (Μ.Μ.Ε.)
Παραπληροφόρηση Χατζηθωμάς
Προπαγάνδα
ΠαιδείαΠαιδείαΡατσισμός
Ρατσισμός΅Σεξιστικός Λόγος
ΤέχνηΤέχνηΤέχνη
Τηλεργασία

Το υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό που μόλις διαβάσατε επιμελήθηκε η συνάδελφος Πιτσόλη Καλλιόπη, Υπεύθυνη Θεωρητικής Κατεύθυνσης του Φροντιστηρίου Άθμονον – Ορόσημο στο Μαρούσι η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία με τους μαθητές και τις μαθήτριες της.

 

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.