Επάγγελμα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση) - Απαντήσεις

Επάγγελμα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση) – Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Επάγγελμα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση) – Απαντήσεις

ΘΕΜΑ 1 

Α1.  Σύμφωνα με τον συντάκτη η επιλογή επαγγέλματος επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Το πιο εύκολο και απλό κριτήριο είναι η κλίση και τα ενδιαφέροντα του νέου. Όμως επισημαίνει πως υπάρχουν και πιο δύσκολοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη με κυριότερο την εύρεση εργασίας .Έπειτα οι οικονομικές απολαβές παίζουν και αυτές πολύ σημαντικό ρόλο. Ακόμα προσθέτει τον τόπο εργασίας, αφού ειδικά εδώ στην Ελλάδα δεν ευδοκιμούν όλα τα επαγγέλματα, αλλά και την προοπτική για αλλαγή επαγγέλματος. Τέλος τονίζει πως πρέπει ο νέος να αγαπήσει αυτό με το οποίο θα ασχοληθεί για να ζήσει ποιοτικά.

Εναλλακτικά 

Α2. 1. Λ

  1. Σ
  2. Λ
  3. Σ
  4. Λ

Α3. α) « Κλείνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε κάτι πολύ σημαντικό το οποίο μερικές φορές το χάνουμε μέσα στους τόσους παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας…»

Η σύνταξη του κειμένου ήταν παθητική τονίζοντας έτσι τη πράξη και κάνοντας το ύφος πιο επίσημο, σοβαρό και σύνθετο. Αντίθετα με τη μετατροπή της σύνταξης σε ενεργητική τονίζεται το υποκείμενο και το ύφος γίνεται πιο απλό, οικείο και το νόημα πιο κατανοητό.

β) Η πρώτη περίοδος ενώνεται με την δεύτερη με τη διαρθρωτική φράση στη πραγματικότητα που δηλώνει έμφαση/ βεβαιότητα. Η δεύτερη με την τρίτη με τη διαρθρωτική λέξη βέβαια που δηλώνει έμφαση/ βεβαιότητα. Η τρίτη με την τέταρτη με το αλλά που δηλώνει αντίθεση και την αντωνυμία αυτή που αναφέρεται στη λέξη «κλίση» της προηγούμενης περιόδου. Η τέταρτη με την πέμπτη με τη διαρθρωτική φράση από κει κ’ πέρα η οποία δηλώνει προσθήκη, η πέμπτη με την έκτη με τη φράση για παράδειγμα που δηλώνει παράδειγμα. Τέλος η έκτη με την έβδομη με το διαζευκτικό ή που δηλώνει διάζευξη.

ΘΕΜΑ 2

Β1. Ομιλία= α’ –β’ πληθυντικό, απλό ύφος και υποκειμενικό.

Προσφώνηση = Αγαπητοί συμμαθητές

Πρόλογος: Όταν έρθει η ώρα να αποφασίσουμε ποιο επάγγελμα θα ακολουθήσουμε θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ορισμένους παράγοντες που θα μας επηρεάσουν σε αυτή την επιλογή. Στη συνέχεια θα αναφερθώ στα τρια κριτήρια που εγώ θεωρώ πιο σημαντικά.

Κύριο μέρος: α. Τρεις πιο σημαντικοί παράγοντες:

  • Το επάγγελμα πρέπει να ανταποκρίνεται στις επιθυμίες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες και τις κλίσεις του ατόμου. Για σαφή γνώση των ικανοτήτων του το άτομο είναι απαραίτητο να διαθέτει αυτογνωσία.
  • Πρέπει να καλύπτει τις υλικές ανάγκες του ανθρώπου, ώστε να εξασφαλίζει αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης αλλά να προσφέρει και ικανοποίηση και πληρότητα.
  • Η εργασία να πραγματώνεται με ηθικές ενέργειες, να βασίζεται στις αρχές της άμιλλας και της συνεργασίας.
  • Είναι απαραίτητο να αξιολογούνται οι εργασιακές συνθήκες, ο μισθός, οι προοπτικές εξέλιξης, το ωράριο εργασίας.
  • Η εργασία είναι ανάγκη να παρέχει ελεύθερο χρόνο, που είναι απαραίτητος για τη σωματική και ψυχική ηρεμία του εργαζομένου, την κοινωνικοποίηση του και τη δημιουργία υγιών σχέσεων.
  • Η εργασία πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πηγή χαράς και δημιουργίας.

* Οι μαθητές καλούνται να ξεχωρίσουν μόνο τρεις από τους παραπάνω παράγοντες.

β. Με ποια κριτήρια επιλέγουν οι νέοι σήμερα:

  • Οι οικονομικές απολαβές, η εξομοίωση της οικονομικής ευμάρειας με την ευτυχία κατευθύνουν τους νέους σε επαγγέλματα με μοναδικό κριτήριο τις προσόδους που αποφέρουν.
  • Το κοινωνικό περιβάλλον με τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που συχνά υιοθετεί και οι συναναστροφές του εφήβου συχνά λειτουργούν ως πρότυπα και ασκούν επίδραση που μπορεί κάποτε να φτάσει και στη χειραγώγηση.
  • Οι τοπικές συνθήκες, η κοινωνική και οικονομική θέση του ατόμου δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη επαγγελματική κατεύθυνση.
  • Η οικογενειακή παράδοση. Το επάγγελμα του πατέρα προωθεί την ενασχόληση του εφήβου με την οικογενειακή επιχείρηση, ώστε να διασφαλισθεί η αποκατάσταση του, να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση και να εξελιχθεί επαγγελματικά.
  • Τα λανθασμένα πρότυπα που προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ: ο επιτυχημένος επαγγελματίας που ταυτίζεται με τον οικονομικά ισχυρό και ο εύκολος πλουτισμός που πραγματώνεται συχνά δίχως ηθικές αναστολές προωθούν την έλλειψη κοινωνικών αρετών.

* Οι απαντήσεις είναι ενδεικτικές μπορεί να επιλέξει από αυτά και με όποια σειρά θέλει. Επίσης κάθε άλλη απάντηση σωστά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Κλείνοντας είναι φανερό από πόσους πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες μπορεί να επηρεαστούμε κατά την επιλογή μας. Ωστόσο θα πρέπει να έχουμε την κατάλληλη ωριμότητα, κριτική σκέψη και αυτογνωσία ώστε να επιλέξουμε με βάση τα σωστά κριτήρια και με βάση τα θέλω μας.

ΑΠΟΦΩΝΗΣΗ: Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.

ΘΕΜΑ 3

Γ1. α) Η αντίθεση βρίσκεται στις φράσεις «απίθανα φτωχοί» – «αδιόρατα πλούτη τους». Ο συγγραφέας την χρησιμοποιεί για να τονίσει ότι παρόλο που, από άποψη υλικών αγαθών  δεν είχαν τίποτα, ήταν πλούσιοι καθώς διέθεταν  αναμνήσεις. Τονίζει την αξία των αναμνήσεων, οι οποίες μας κρατάνε ζωντανούς επισημαίνοντας έτσι για μια ακόμη φορά ότι δεν είναι τα υλικά αγαθά αυτά που φέρνουν την ευτυχία, αλλά όσα ζούμε μαζί με τους άλλους, οι γνωριμίες που κάνουμε και η δυνατότητα να μιλάμε για αυτές και να τις μοιραζόμαστε.

β)   Τα σχήματα λόγου είναι:

  • Ασύνδετο
  • Μεταφορά
  • Παρομοίωση

ΘΕΜΑ 4

Δ1. Ο συγγραφέας επισημαίνει συνεχώς πως αυτό που κέρδισε από το επάγγελμά του δεν είναι τα χρήματα αλλά οι σχέσεις που ανέπτυξε με τους συναδέλφους του ειδικά σε στιγμές κινδύνου. Τονίζει πως είναι πλούσιοι μόνο και μόνο επειδή έχουν τις αναμνήσεις τους από όλα αυτά που έχουν περάσει. Συμφωνώ με την άποψή του.  Ναι μεν τα χρήματα είναι απαραίτητα για την επιβίωση μας αλλά δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Έχει πολύ μεγάλη σημασία το περιβάλλον μέσα στο οποίο εργαζόμαστε , οι άνθρωποι που γνωρίζουμε και δουλεύουμε μαζί τους καθημερινά είναι κομμάτι της ζωής μας. Είναι σημαντικό να δημιουργούμε καλές σχέσεις μαζί τους. Στο κάτω κάτω αυτό που θα μας μείνει στο τέλος της ζωής μας είναι οι άνθρωποι και οι αναμνήσεις που έχουμε κρατήσει από τις στιγμές που περάσαμε μαζί τους.

 

* Η διαφωνία ή συμφωνία με το συγγραφέα καθώς και το σημαντικότερο όφελος από την εργασία είναι κάτι υποκειμενικό όποτε δεχόμαστε οποιαδήποτε απάντηση αρκεί να είναι σωστά τεκμηριωμένη.

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Επάγγελμα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)

Τις απαντήσεις στο κριτήριο αξιολόγησης προετοίμασε η συνάδελφος Σοφία Μαχαίρα, η οποία τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας B’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ
Λεξιλογικές Ασκήσεις
Γυναικεία Εργασία
Διαδίκτυο
Δημοκρατία Δημοκρατία
Ελεύθερος Χρόνος
Ελεύθερος Χρόνος-Απαντήσεις
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Επάγγελμα (Συνεξέταση)
Επάγγελμα (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
ΕξειδίκευσηΕπαγγελματικός Προσανατολισμός Χατζηθωμάς
ΚαταναλωτισμόςΕπαγγελματικός Προσανατολισμός-Απαντήσεις
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων)
Εργασία Θέμα 15179 (Τράπεζα Θεμάτων) -Απαντήσεις
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση)
Εργασία & Χρόνος (Συνεξέταση) -Απαντήσεις
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ
Κοινωνική Αλληλεγγύη ΕΠΑΛ-Απαντήσεις
Λακωνικότητα Χατζηθωμάς
Κρίση Πολιτισμού ΚαταναλωτισμόςΛακωνικότητα -Απαντήσεις
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση
ΜΜΕ-Fake News Ενιαία Εξέταση- Απαντήσεις
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Τύπος (Μ.Μ.Ε.)
Παραπληροφόρηση Χατζηθωμάς
Προπαγάνδα
ΠαιδείαΠαιδείαΡατσισμός
Ρατσισμός΅Σεξιστικός Λόγος
ΤέχνηΤέχνηΤέχνη
Τηλεργασία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.