Ελεύθερος Χρόνος Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)- Απαντήσεις
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα των Νέων Ελληνικών Γενικής Παιδείας της Β’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Απαντήσεις
Α. ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Ελεύθερος Χρόνος Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)-Απαντήσεις
Α1. Η παραμονή στο σπίτι προφέρει αρχικά την δυνατότητα πρακτικής ενασχόλησης με ζητήματα που αφορούν το σπίτι μας ή το εαυτό μας. Παράλληλα, αποτελεί μια ευκαιρία συναισθηματικής διαχείρισης καταστάσεων που είχαμε παραγκωνίσει λόγω των καθημερινών υποχρεώσεων. Τρίτον, ο εγκλεισμός μπορεί να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις με τους ανθρώπους του στενού μας περιβάλλοντος. Τέλος, παρέχεται η ευκαιρία να ενστερνιστούμε αξίες όπως η αλληλεγγύη και να ενδυναμώσουμε την κοινωνική συνοχή.
Α2. Α) ΣΩΣΤΟ Β) ΛΑΘΟΣ Γ) ΣΩΣΤΟ Δ) ΣΩΣΤΟ Ε) ΛΑΘΟΣ
Α3. α) Η συνοχή από την 1η στην 2η παράγραφο επιτυγχάνεται με την χρήση αντωνυμίας (αυτή) που αναφέρεται στην αντίφαση η οποία διαπιστώνεται στην 1η παράγραφο. Από την 2η στην 3η παράγραφο η συνοχή επιτυγχάνεται με την διαρθρωτική φράση «το πρώτο», η οποία δηλώνει απαρίθμηση. Από την 3η στην 4η παράγραφο, η συνοχή επιτυγχάνεται με την διαρθρωτική φράση «το δεύτερο», η οποία δηλώνει απαρίθμηση. Από την 4η στην 5η παράγραφο, η συνοχή επιτυγχάνεται με την διαρθρωτική φράση «Σε ένα τρίτο», η οποία δηλώνει απαρίθμηση. Από την 5η στην 6η παράγραφο, η συνοχή επιτυγχάνεται με την διαρθρωτική φράση «το τέταρτο», η οποία δηλώνει απαρίθμηση.
β) Μετατροπή: «Αυτό πρέπει να το συνειδητοποιηθεί και να το κρατηθεί ώστε να μην απωθηθούν ξανά οι αξίες αυτές». Το ύφος του κειμένου με την παθητική σύνταξη γίνεται σοβαρό, ουδέτερο, επίσημο, καθώς δίνεται έμφαση στην πράξη.
Α4. α) Ακολουθεί κατάλογος στοιχείων/απαρίθμηση
β) Ευθύς λόγος που τίθεται σε εισαγωγικά
γ) Σύνδεση όμοιου είδους προτάσεων
Α5.
ΕΙΔΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Άρθρο / Ύφος σοβαρό, με χρήση Γ΄ αλλά και Ά προσώπου (λόγω σχολικής εφημερίδας).
ΤΙΤΛΟΣ: Ελεύθερος χρόνος στην εποχή του Κορωνοϊού
ΠΡΟΛΟΓΟΣ : Αφόρμηση από το αφιέρωμα της σχολικής εφημερίδας και από την πρόσφατη περιπέτεια του εγκλεισμού – Διαπίστωση της αύξησης του ελεύθερου χρόνου μας (περ. 50 λέξεις)
Κ. ΜΕΡΟΣ: Ανάπτυξη σε 2 παραγράφους (100-120 λέξεων)
ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ: Αναφορά σε υγιείς τρόπους αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου: Ανάγνωση βιβλίων, άθληση, μουσική, κινηματογράφος, επαφή με τα μέλη της οικογένειας, διάλογος, σύσφιξη σχέσεων, δυνατότητες επιμόρφωσης μέσω e-learning, η δημιουργία ατομικής έκφρασης µε τη μορφή του ερασιτεχνισμού (µε ερασιτεχνικές δραστηριότητες), περισυλλογή για αυτοκριτική, πολιτική ενημέρωση.
ΟΦΕΛΗ: Με τον ελεύθερο χρόνο εξασφαλίζεται ανάπαυλα, σωματική χαλάρωση, ψυχική ηρεμία, διότι το άτομο αποβάλλει το άγχος που προκαλούν οι εξαντλητικοί ρυθμοί ζωής και απαλλάσσεται από την κούραση, την ανία της εργασίας, τη ρουτίνα της καθημερινότητας τη νευρικότητα, τα δυσάρεστα ψυχικά συναισθήματα που δοκιμάζει. Πνευματική, ψυχική, ηθική καλλιέργεια, σωματική υγεία αλλά και ψυχική ευεξία, αυτογνωσία. Αποκαθίσταται η αλλοτριωμένη σχέση του ανθρώπου µε τον κοινωνικό περίγυρο και το φυσικό περιβάλλον και ανανεωμένος επιστρέφει στην καθημερινότητά του.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Η περίοδος του εγκλεισμού ως μοναδική ευκαιρία επαναπροσδιορισμού της αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου μας – Ανάγκη συνειδητοποίησης της αξίας του για την μετά τον εγκλεισμό εποχή.
Για να μεταφερθείτε στο αντίστοιχο μη λογοτεχνικό κείμενο επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Ελεύθερος Χρόνος Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)
Για να δείτε το λογοτεχνικό κείμενο επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Μονοτονία
Το υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο συνάδελφος Παναγιώτης Καράβας, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.
Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:
Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης της Νεοελληνικής Γλώσσας B’ Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:
Η ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.