Λατινικά Ενότητα 5 Απαντήσεις Ασκήσεων
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα των Λατινικών Προσανατολισμού της Β’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Ασκήσεις Γραμματικής
1.Να γίνει πλήρης γραμματική αναγνώριση όλων των λέξεων του κειμένου. | |
Βλέπε γλωσσικά γραμματικά σχόλια ενότητας | |
2.Να γραφούν οι τύποι που ζητούνται για τα ουσιαστικά: | |
poeta: γενική πληθυντικού | poetarum |
vir: γενική ενικού | viri |
libri: γενική πληθυντικού | librorum |
bello: αιτιατική πληθυντικού | bella |
locis: ονομαστική πληθυντικού | loca |
agros: κλητική ενικού | ager |
annis: γενική ενικού | anni |
vitae: δοτική ενικού | vitae |
ingenium: ονομαστική πληθυντικού | ingenia |
animum: αιτιατική πληθυντικού | animos |
Gloriae: ονομαστική ενικού | gloria |
puer: δοτική ενικού | puero |
magistrum: ονομαστική ενικού | magister |
Monumentum: ονομαστική πληθυντικού | monumenta |
templo: αφαιρετική πληθυντικού | templis |
Neapoli: αιτιατική ενικού | Neapolim |
3.Να γραφούν οι τύποι που ζητούνται για τα επίθετα: | |
epicus: δοτική πληθυντικού του θηλυκού | epicis |
clarus: ονομαστική πληθυντικού του συγκριτικού για το θηλυκό | clariores |
secundo: ονομαστική ενικού του αρσενικού | secundus |
pulchri: ονομαστική ενικού του υπερθετικού για το θηλυκό | pulcherrima |
Ultimis: ονομαστική πληθυντικού του συγκριτικού για το ουδέτερο | ulteriora |
Multos: γενική πληθυντικού του συγκριτικού για το θηλυκό | plurium |
tenerum: δοτική ενικού του υπερθετικού για το αρσενικό | tenerrimo |
4.Να γραφούν οι τύποι που ζητούνται για τις αντωνυμίες / αντωνυμικά επίθετα: | |
eius: ονομαστική ενικού του θηλυκού | ea |
suae: δοτική ενικού του αρσενικού | suo |
se: γενική ενικού του ίδιου προσώπου | sui |
quod: δοτική ενικού του ουδετέρου | cui |
5.Να γραφούν οι τύποι που ζητούνται για τα ρήματα: | |
erat: απαρέμφατο ενεστώτα | esse |
tenebat: ο ίδιος τύπος στην παθητική φωνή | tenebatur |
possidebat: α΄ενικό οριστικής ενεργητικού συντελεσμένου μέλλοντα | possedero |
habebat: α΄ενικό υποτακτικής ενεργητικού μέλλοντα | habiturus-a-um sim |
studebat: β΄ενικό υποτακτικής παθητικού ενεστώτα | studearis |
fovebat: αιτιατική σουπίνο | fotum |
honorabat: α΄πληθυντικό υποτακτικής ενεστώτα ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας | honoraturi-ae-a simus |
iacebat: α΄ ενικό υποτακτικής ενεστώτα παθητικής περιφραστικής συζυγίας | iacendus-a-um sim |
Ασκήσεις Συντακτικού
1.Να γίνει πλήρης συντακτική αναγνώριση όλων των λέξεων του κειμένου. | |||
Βλέπε συντακτική ανάλυση ενότητας | |||
2.Να μετατρέψετε τις ακόλουθες προτάσεις στην παθητική σύνταξη. | |||
Multos in illis locis agros possidebat | |||
Multi in illis locis agri possidebantur (ab eo). | |||
Silius animum tenerum habebat. | |||
A Silio animus tener habebatur | |||
Gloriae Vergili studebat ingeniumque eius fovebat. | |||
Gloria Vergili studebatur ingeniumque eius fovebatur | |||
Eum ut puer magistrum honorabat. | |||
Is ut a puero magister honorabatur. | |||
Monumentum eius, quod Neapoli iacebat, pro templo habebat. | |||
Monumentum eius, quod Neapoli iacebat, pro templo habebatur (ab eo). | |||
3.Να μετατρέψετε τις ακόλουθες προτάσεις στην παθητική περιφραστική συζυγία (απρόσωπη ή προσωπική), με το ρήμα debeo ως προσωπικό και ως απρόσωπο. | |||
Gloriae Vergili studebat ingeniumque eius fovebat. | |||
Gloriae Vergili studendum est (Silio) ingeniumque eius fovendum est. | |||
Gloriae Vergili (Silius) debet studere ingeniumque eius fovere. | |||
Gloriae Vergili (Silium) debet studere ingeniumque eius fovere. | |||
Eum ut puer magistrum honorabat. | |||
(Silius) eum ut puer magistrum debet honorare. | |||
(Silium) eum ut puer magistrum debet honorare. | |||
(Silio) Is ut puero magister honorandus est. | |||
4.Να μετατρέψετε τις ακόλουθες προτάσεις στην ενεργητική περιφραστική συζυγία. | |||
Multos in illis locis agros possidebat. | |||
Multos in illis locis agros possessurus erat. | |||
Silius animum tenerum habebat. | |||
Silius animum tenerum habiturus erat. | |||
5. Να αντικαταστήσετε το eius με τον κατάλληλο τύπο της αντωνυμίας suus,-a,-um στις παρακάτω φράσεις, ώστε να δηλώνεται κτήση με αυτοπάθεια: | |||
XVII (septendecim) libri eius de bello Punico secundo pulchri sunt. | |||
XVII (septendecim) libri sui de bello Punico secundo pulchri sunt. | |||
Monumentum eius, quod Neapoli iacebat, pro templo habebat. | |||
Monumentum suum, quod Neapoli iacebat, pro templo habebat. | |||
6.Να αναλυθεί η παράθεση σε δευτερεύουσα αναφορική πρόταση. | |||
Silius Italicus, poeta epicus, vir clarus erat. | |||
Silius Italicus, qui poeta epicus erat, vir clarus erat | |||
7. Να συμπτυχθεί η δευτερεύουσα πρόταση σε μετοχή. | |||
Monumentum eius, quod Neapoli iacebat, pro templo habebat. | |||
Monumentum eius Neapoli iacens pro templo habebat. | |||
8. Να μετατραπεί το ρήμα στην παθητική φωνή χωρίς να αλλάξει το νόημα της πρότασης | |||
Ultimis annis vitae suae in Campania se tenebat. | |||
Ultimis annis vitae suae in Campania tenebatur | |||
9.Να συμπληρωθεί ο παρακάτω πίνακας. | |||
ΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΠΟ |
ΣΤΑΣΗ ΣΕ ΤΟΠΟ |
ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΠΟ |
|
in Campania | ex / de / ab Campania | in Campania | in / ad Campaniam |
in illis locis | ex / de / ab illis locis | in illis locis | in / ad illa loca |
Neapoli | Neapoli | Neapoli | Neapolim |
Τις απαντήσεις στις ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού που μόλις διαβάσατε προετοίμασε η εκλεκτή συνάδελφος Εύη Πέπε, η οποία στη συνέχεια τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.
Η ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.