Φύλλο Εργασίας: Το Δίκτυο των Σιδηροδρόμων
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα της Ιστορίας Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Φύλλο Εργασίας: Το Δίκτυο των Σιδηροδρόμων
- Σωστό ή Λάθος;
- Το σιδηροδρομικό δίκτυο έλυνε το πρόβλημα της μεταφοράς μεγάλου όγκου προϊόντων με μικρό κόστος.
- Το ενδιαφέρον των ξένων ή των ομογενών επενδυτών για την κατασκευή σιδηροδρόμου στην Ελλάδα ήταν μεγάλο.
- Η μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων δόθηκε στις πρώτες πρωθυπουργίες του Χ. Τρικούπη.
- Το κράτος ανέλαβε το μικρότερο μέρος του κόστους του έργου.
- Οι θαλάσσιες μεταφορές περιόριζαν την αποδοτικότητα του σιδηροδρόμου.
Μονάδες 5
- Να αντιστοιχίσετε σωστά τις δύο στήλες
Α.
|
Β. |
1) Σιδηροδρομική γραμμή που συνέδεε την Αθήνα με τον Πειραιά | α) το ελληνικό κράτος |
2) Το σιδηροδρομικό δίκτυο στα 1909 | β) συνέδεαν την Κεντρική Ευρώπη με την Ανατολή |
3) Διεθνείς συγκοινωνιακοί άξονες | γ) οι ιδιώτες |
4) Συμμετείχαν με μικρότερο ποσοστό (30%) στην κατασκευή του δικτύου | δ) είχε μήκος 9 χιλιομέτρων |
5) Επωμίστηκε το μεγαλύτερο μέρος του κόστους | ε) αποτελούνταν από 900 χιλιόμετρα |
- Να συμπληρώσετε τα κενά:
Ο σιδηρόδρομος έγινε το σύμβολο των νέων καιρών και το ____________ της ανάπτυξης κατά το 19ο αιώνα. Η κατασκευή σιδηροδρομικής υποδομής ήταν ιδιαίτερα _____________ υπόθεση και απαιτούσε ____________ που το ελληνικό κράτος δεν μπορούσε να εξοικονομήσει. Στο μεγαλύτερο μέρος του το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν ________________ , με γραμμές πλάτους ________ μόνο μέτρου. Αυτό σημαίνει ότι σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί _____________ κυρίως ανάγκες, χωρίς φιλοδοξίες να αποτελέσει τμήμα του ___________ δικτύου. Από την αρχή της λειτουργίας του παρουσίαζε σοβαρή υστέρηση στα _______________ , σε σχέση με τους αισιόδοξους υπολογισμούς που οδήγησαν στη δημιουργία του.
Μονάδες 4
4. Ερώτηση σύντομης απάντησης
Ποια ήταν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κατασκευής σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα;
Μονάδες 6
Το φύλλο εργασίας που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο συνάδελφος Γιάννης Ιωσηφάκης, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.
Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κεφάλαιο ή Ενότητα της Ιστορίας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τους παρακάτω πίνακες:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)
ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)
ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν τα Φιλολογικά μαθήματα ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.