Φύλλο Εργασίας: Οι Οικονομικές Συνθήκες κατά την Περίοδο 1910-1922
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα της Ιστορίας Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Φύλλο Εργασίας: Οι Οικονομικές Συνθήκες κατά την Περίοδο 1910-1922
1. Σωστό ή Λάθος;
- Ο «βενιζελισμός» ήταν μια νέα πολιτική αντίληψη, η οποία θεωρούσε το ελληνικό κράτος ως μοχλό έκφρασης και ανάπτυξης του ελληνισμού.
- Σύμφωνα με την παραπάνω αντίληψη ο θεσμικός εκσυγχρονισμός του ελληνικού κράτους δεν ήταν απαραίτητη προϋπόθεση.
- Στα χρόνια της μεγάλης προσπάθειας οι προϋπολογισμοί του κράτους ήταν συνήθως ελλειμματικοί.
- Η σταφιδική κρίση αντιμετωπίστηκε με την υπερπόντια μετανάστευση.
- Το κόστος των βαλκανικών πολέμων κλόνισε την οικονομία της χώρας.
Μονάδες 5
2. Να αντιστοιχίσετε τις δύο στήλες:
Α.
|
Β. |
1) Ε. Βενιζέλος
2) Μεγάλη Ιδέα
3) εμβάσματα μεταναστών 4) Βαλκανικοί Πόλεμοι
5) νεοαποκτηθέντα εδάφη |
α)ενσωμάτωση πλούσιων περιοχών
β)ενίσχυσαν την οικονομία της υπαίθρου γ)ήταν ως επί το πλείστον πεδινά και αρδευόμενα δ)αποτέλεσε ισχυρό ιδεολογικό, πολιτικό και οικονομικό έρεισμα για επιτυχή διεκδίκηση της Μεγάλης Ελλάδας ε)συσπείρωσε γύρω του μια ισχυρή αστική τάξη, που δραστηριοποιούνταν εκτός συνόρων. |
Μονάδες 5
3. Να συμπληρώσετε τα κενά:
Το 1911 τα έσοδα του προϋπολογισμού ήταν _______________________ δραχμές και τα έξοδα μόνο _________________________ δραχμές παρά τις αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες. Τα εδάφη της Ελλάδας μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους αυξήθηκαν κατά _________ % περίπου (από 65.000 σε _____________ τετρ. χλμ.) και ο πληθυσμός κατά _________ % (από __________________ σε 4.800.000 κατοίκους). Το κύριο πρόβλημα ήταν η παρουσία ισχυρών ____________________ ομάδων στις περιοχές αυτές. Στη σχετικά ομοιογενή Ήπειρο, για παράδειγμα, δίπλα στους ____________ Έλληνες υπήρχαν το 1914 38.000 _________________ και μερικές χιλιάδες ________________ .
Μονάδες 5
4. Ερώτηση σύντομης ανάπτυξης:
Ποιες συγκεκριμένες περιοχές ενσωματώθηκαν στο ελληνικό κράτος μετά το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων; (Μονάδες 3) και ποιο ήταν το κύριο πρόβλημα αυτών των περιοχών (Μονάδες 2);
Μονάδες 5
Το φύλλο εργασίας που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο συνάδελφος Γιάννης Ιωσηφάκης, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.
Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κεφάλαιο ή Ενότητα της Ιστορίας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τους παρακάτω πίνακες:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)
ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)
ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν τα Φιλολογικά μαθήματα ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.