
Φύλλο Εργασίας: Οι Μεγάλες Επενδύσεις – Η Τράπεζα της Ελλάδος
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα της Ιστορίας Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Φύλλο Εργασίας: Οι Μεγάλες Επενδύσεις – Η Τράπεζα της Ελλάδος
1. Σωστό ή Λάθος;
- Μετά τη μικρασιατική καταστροφή αναδείχτηκε η ανάγκη για σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές της χώρας.
- Το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας ξεπέρασε, με την έλευση των προσφύγων, τους 100.000 κατοίκους.
- Γερμανικές εταιρίες ανέλαβαν τη ν ύδρευση της πρωτεύουσας.
- Η Τράπεζα της Ελλάδος ιδρύθηκε το Μάιο του 1841.
- Η μεγάλη οικονομική κρίση του 1929 δεν επηρέασε την ελληνική οικονομία.
Μονάδες 5
2. Να αντιστοιχίσετε τις δύο στήλες. Σε ένα στοιχείο της στήλης Α αντιστοιχούν δύο από τη στήλη Β, ενώ ένα στοιχείο της στήλης Β περισσεύει.
Α.
|
Β. |
1) ΟΥΛΕΝ
2) ΠΑΟΥΕΡ |
α) ανέλαβε την εγκατάσταση μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος
β) κατασκεύασε το φράγμα και την τεχνητή λίμνη του Μαραθώνα γ)επενδύσεις στο τηλεφωνικό δίκτυο και στη διευθέτηση χειμάρρων δ) δημιούργησε σύγχρονο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών (τραμ και λεωφορεία)
|
Μονάδες 3
3. Να συμπληρώσετε τα κενά:
Το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας δεν μπορούσε πλέον να υδρεύεται με το αρχαίο ___________________ _____________________ . Τις μεγάλες επενδύσεις στον τομέα των υποδομών ανέλαβαν εταιρίες όπως η ________________ ΟΥΛΕΝ και η _________________ ΠΑΟΥΕΡ.
Πολύ γρήγορα η Τράπεζα της Ελλάδος πέτυχε σταθερές _______________ της δραχμής με τα ξένα νομίσματα στηρίζοντας την έκδοση ______________________ στα αποθέματά της σε ________________ και __________________ . Η επιτυχία αυτή οδήγησε τα δημόσια οικονομικά σε περίοδο ευφορίας και αύξησε την ____________________ ικανότητα του κράτους.
Μονάδες 8
4. Ερώτηση σύντομης ανάπτυξης:
Ποια ήταν η αφορμή για την ίδρυση της Τράπεζας της Ελλάδος και ποιους στόχους θα εξυπηρετούσε;
Μονάδες 4
Το φύλλο εργασίας που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο συνάδελφος Γιάννης Ιωσηφάκης, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.
Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κεφάλαιο ή Ενότητα της Ιστορίας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τους παρακάτω πίνακες:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)
ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)
ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν τα Φιλολογικά μαθήματα ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.