Φύλλο Εργασίας: Μικρασιατική Καταστροφή

Φύλλο Εργασίας: Μικρασιατική Καταστροφή

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Φύλλο Εργασίας: Μικρασιατική Καταστροφή

Ορισμοί

  1. Τάγματα Εργασίας
  2. Ταμείο Περιθάλψεως Προσφύγων
  3. Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής

Ερωτήσεις Ανάπτυξης

  1. Με ποιους τρόπους αντιμετωπίστηκαν οι πρώτες, άμεσες και πιεστικές ανά­γκες των προσφύγων;
  2. Ποια η στάση των προσφύγων κατά το πρώτο διάστημα της παραμονής τους στην Ελλάδα;
  3. Σύμβαση Λοζάνης: Από ποιους και πότε υπογράφτηκε, για ποιο θέμα και τι όριζε;
  4. Ποια η αντίδραση των προσφύγων στη Σύμβαση της Λοζάνης και ποια η στάση των επίσημων φορέων;
  5. Τι γνωρίζετε για την Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής;

Ερωτήσεις κλειστού τύπου

1) Να χαρακτηρίσετε κάθε μια από τις  παρακάτω ερωτήσεις ως Σωστές ή Λανθασμένες

  1. Η Μικρασιατική εκστρατεία άρχισε στις 15 Μαίου 1918.
  2. Η περιοχή της Σμύρνης δεν παραχωρήθηκε στο ελληνικό κράτος με τη Συνθήκη των Σεβρών.
  3. Τον Αύγουστο του 1922 έληξε ο Μικρασιατικός Πόλεμος, με ήττα και υποχώρηση του ελληνικού στρατού.
  4. Οι πρόσφυγες από τα Βουρλά, το Αίβαλί και τα Μοσχονήσια είχαν φύγει από τις περιοχές τους πριν την καταστροφή της Σμύρνης.
  5. Το φθινόπωρο του 1922 είχε φτάσει ήδη στην Ελλάδα το μεγαλύτερο μέρος των προσφύγων.
  6. Μέχρι να ιδρυθεί η Ε.Α.Π., το έργο της στέγασης των προσφύγων είχε επωμιστεί το Ταμείο Περιθάλψεως Προσφύγων.
  7. Η Συνθήκη της Λοζάνης (Ιανουάριος 1930) ασχολήθηκε με το ζήτημα της ανταλλαγής των πληθυσμών.
  8. Η διαφορά της Σύμβασης της Λοζάνης από προηγούμενες συμφωνίες ανάλογου περιεχομένου, ήταν ότι υπογράφτηκε από διεθνείς οργανισμούς.
  9. Από την ανταλλαγή των πληθυσμών εξαιρέθηκε ο Μουσουλμανικός πληθυσμός της ελληνικής πλευράς της Θράκης (Δυτικής).
  10. Η μετακίνηση των προσφύγων από περιοχή σε περιοχή, σύμφωνα με τη Σύμβαση της Λοζάνης, ήταν υπόθεση και ευθύνη της χώρας υποδοχής
  11. Η Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής δεν ήταν μόνο ελληνοτουρκική.
  12. Στην ελληνοτουρκική σύμβαση ανταλλαγής αντιτάχθηκαν μόνο οι πρόσφυγες.

2) Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής

Σε καθεμιά από τις παρακάτω ερωτήσεις μία μόνον απάντηση είναι σωστή.

  1. Η Συνθήκη των Σεβρών, ως προς το θέμα της Σμύρνης:

α. Όρισε να διοικείται από την Ελλάδα μέχρι την υπογραφή τελικής συνθήκης

β. Πρόβλεπε πενταετή κατοχή και διοίκηση της Σμύρνης από την Ελλάδα και κατόπιν δημοψήφισμα για την προσάρτησή της

γ. Πρόβλεπε πενταετή αυτονομία της Σμύρνης και κατόπιν δημοψήφισμα για την προσάρτησή της

δ. Πρόβλεπε πενταετή ουδετερότητα της Σμύρνης και κατόπιν δημοψήφισμα για την προσάρτησή της

2.      Χρονικά όρια τον μικρασιατικού πολέμου:

α. Από το Μάη του 1920 ως τον Ιούλιο του 1923

β. Από το Μάη του 1919 ως την υπογραφή της Συνθήκης των Σεβρών (1920)

γ. Από το Μάη του 1919 ως την υπογραφή της Συνθήκης της Λοζάνης (1923)

δ. Από το Μάη του 1919 ως τον Αύγουστο του 1922

  1. Πριν την καταστροφή της Σμύρνης:

α. Δεν είχαν σημειωθεί μετακινήσεις; ελληνικών πληθυσμών από τη Μικρασία

β. Ελληνικοί πληθυσμοί της Μικράς Ασίας είχαν εγκαταλείπει τα σπίτια τους και είχαν καταφύγει στη Σμύρνη ή στην Ελλάδα

γ. Ελληνικοί πληθυσμοί της Μικράς Ασίας είχαν εγκαταλείπει τα σπίτια τους και είχαν καταφύγει στην Αν. Θράκη ή στην Ελλάδα

δ. Είχαν μετακινηθεί οι περισσότεροι ελληνικοί πληθυσμοί

  1. Ο αριθμός των Ελλήνων που ήρθαν στην Ελλάδα μετά τη Μικρ. καταστροφή:

α. Πρέπει να ήταν πολύ μεγαλύτερος απ’ αυτόν που δηλώθηκε

β. Ήταν μικρότερος από τον αριθμό που έδειξαν οι απογραφές

γ. Ήταν ακριβής, αφού μετρήθηκε από τη Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής

δ. Τίποτα από τα παραπάνω

  1. Οι πρόσφυγες άρχισαν να οργανώνουν τη ζωή τους και να ενσωματώνονται στην Ελλάδα:

α. Από την αρχή, γιατί είχαν καταλάβει ότι δεν επρόκειτο ποτέ να γυρίσουν πίσω

β. Μετά τη Σύμβαση της Λοζάνης

γ. Μετά τη Συνθήκη της Λοζάνης

δ. Δεν κατάφεραν ποτέ να ενσωματωθούν στη νέα πατρίδα τους

  1. Η ανταλλαγή των πληθυσμών αποφασίστηκε:

α. Με τη Συνθήκη της Λοζάνης, στις 30 Ιανουάριου 1923

β. Με τη Σύμβαση της Λοζάνης, στις 30 Ιανουάριου 1923

γ. Με τη Συνθήκη της Λοζάνης, στις 24 Ιουλίου 1923

δ. Με τη Συμφωνία της Άγκυρας, στις 10 Ιουνίου 1930

  1. Από την ανταλλαγή των πληθυσμών εξαιρέθηκαν:

α. Οι Έλληνες της Ανατολικής Θράκης, της Ίμβρου και της Τενέδου

 β. Οι Μουσουλμάνοι της Ανατολικής Θράκης

γ. Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, της Λήμνου και της Τενέδου

δ. Τίποτα από τα παραπάνω

  1. Η διαφορά της Σύμβασης της Λοζάνης από προηγούμενες ανάλογες συμφωνίες ήταν:

α. Ότι υπογράφτηκε και από τις δυο αντίμαχό μεν ες πλευρές

β. Ότι είχε υποχρεωτικό χαρακτήρα

γ. Ότι έγινε αποδέκτη από την παγκόσμια κοινότητα

δ. Ότι δεν έγινε δεκτή από τους ίδιους τους μετακινούμενους (πρόσφυγες)

  1. Η μετακίνηση των προσφύγων διευκολύνθηκε:

α. Από τη Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής

β. Από την Επιτροπή Αποκατάστασης Προσφύγων

γ. Και από τις δύο Επιτροπές

δ. Από την χώρα υποδοχής

  1. Σύνθεση της Μικτής Επιτροπής Ανταλλαγής:

α. Τρεις Έλληνες, τρεις Τούρκοι και τέσσερις ουδέτεροι

β. Τέσσερις Έλληνες, τέσσερις Τούρκοι και τρεις ουδέτεροι

γ. Έντεκα μέλη – πολίτες ουδέτερων κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο κρατών

δ. Τίποτα από τα παραπάνω

  1. Αντιμετώπιση της Σύμβασης της Λοζάνης:

α. Έγινε αποδεκτή από τους πρόσφυγες, όχι όμως από την Ελληνική Κυβέρνηση

β. Την αποδέχτηκε η Κοινωνία των Εθνών, αλλά αντέδρασαν οι Κυβερνήσεις Ελλάδας και Τουρκίας

γ. Έγινε δεκτή από τις κυβερνήσεις Ελλάδας – Τουρκίας, όχι όμως από

 τους προσφυγές

δ. Έγινε δεκτή από όλες τις πλευρές

  1. Σύμφωνα με τη Σύμβαση της Λωζάνης οι πρόσφυγες:

α. Δεν είχαν δυνατότητα να μεταφέρουν την κινητή περιουσία τους, αλλά θα αποζημιώνονταν για την ακίνητη που άφησαν

β. Θα μετέφεραν την κινητή περιουσία, αλλά δεν τους αναγνωριζόταν η ακίνητη που άφησαν

γ. Έχαναν όλη την περιουσία τους, κινητή κι ακίνητη

δ. Θα μετέφεραν την κινητή περιουσία τους και θα αποζημιώνονταν για την ακίνητη που άφησαν

  1. Αρμοδιότητες της Μικτής Επιτροπής Ανταλλαγής:

α. Θα καθόριζε ποιοι πληθυσμοί εξαιρούνται από την ανταλλαγή

β. Θα καθόριζε τον τρόπο μετανάστευσης και θα εκτιμούσε την ακίνητη περιουσία που άφησαν

γ. Θα αναλάμβανε να τους αποκαταστήσει επαγγελματικά

δ. Τίποτα από τα παραπάνω

3) Συμπλήρωσης Κενών 

Να συμπληρωθούν τα κενά στο παρακάτω απόσπασμα:

Στις                                           υπογράφηκε η                   ειρήνης της Λοζάνης. Έξι μήνες πριν, στις 30 Ιανουαρίου 1923, είχε υπογραφεί η ελληνοτουρκική Σύμβαση, η οποία ρύθμιζε την                      των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Προβλεπόταν η                      ανταλλαγή μεταξύ των Ελλήνων ορθοδόξων κατοίκων της Τουρκίας και των Μουσουλμάνων κατοίκων της Ελλάδας. Αυτή θα ίσχυε τόσο γι’ αυτούς που παρέμεναν στις εστίες τους, όσο και για εκείνους που είχαν ήδη καταφύγει στην ομόθρησκη χώρα. Μάλιστα, η ανταλλαγή ίσχυσε                             για όλες τις μετακινήσεις που έγιναν από τη μέρα που κηρύχθηκε ο Α’ Βαλκανικός πόλεμος                                     . Από την ανταλλαγή αυτή εξαιρέθηκαν οι Έλληνες ορθόδοξοι της Κωνσταντινούπολης, της                        και της Τενέδου και οι Μουσουλμάνοι της                                  .

Σχολιασμός Παραθεμάτων

Με αφορμή τη βιωματική αφήγηση της νεαρής τότε προσφυγοπούλας Φιλιώς Χαϊδεμένου, να περιγράφετε την περιπλάνησή της, καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε μέχρι την άφιξή της στον ελλαδικό χώρο, τοποθετώντας παράλληλα την αφήγηση στο ιστορικό της πλαίσιο.

 

Η Έξοδος: Από τη Σμύρνη στον Πειραιά

Η πρώτη στεριά που φτάσαμε ήταν αυτή της Σάμου. Στην παραλία, κουβάρια αν­θρώπων, στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο, ρωτούσαν εμάς, τους νεοφερμένους, αν είχαμε δει κάποιον δικό τους. Στη Σάμο, οι αρμόδιες Αρχές δε μας άφησαν να κατεβούμε. Δεν μπορούσαν, είπαν, να δεχθούν άλλο κόσμο. Στις απεγνωσμένες εκ­κλήσεις μας για φαγητό και νερό μάς απαντούσαν: «Απαγορεύεται να κατεβείτε!». Στις γυναίκες που έκλαιγαν και τους παρακαλούσαν να τους αφήσουν να κατεβούν από το πλοίο μήπως και βρουν τον άντρα ή τον πατέρα τους απαντούσαν: «Ούτε μισός δε θα κατεβεί απ’ αυτό το πλοίο! Φύγετε!».

Εγώ με μερικούς άλλους καταφέραμε και ξεφύγαμε. Κατεβήκαμε στο λιμάνι. Αλλά ο πόνος που είδα ήταν ίδιος μ’ αυτόν που ζούσα μέσα στο πλοίο, δεκαπέντε μέρες τώρα. Γυναίκες, παιδιά, μερικοί γέροι, μ’ ένα μπογαλάκι στα χέρια, να κλαίνε και να ρωτάνε όποιον έβλεπαν αν είδαν κάποιον δικό τους. […]

Γύρισα πάλι στο πλοίο. Επόμενος σταθμός η Χίος. Ίδιες εικόνες, ίδιος πόνος.

Συνεχίζουμε και φτάνουμε στη Θεσσαλονίκη. Κι εκεί επικρατούσε η ίδια κα­τάσταση. Χιλιάδες κόσμος στην παραλία. Στο λιμάνι ήταν κι άλλα τέσσερα πέντε πλοία γεμάτα κόσμο, αλλά δεν άφηναν κανέναν να κατεβεί. Έτσι όπως καθόμουν στην κουπαστή και προσπαθούσα να διακρίνω κάποιον γνωστό μέσα στο πλήθος, βλέπω το μικρό μου αδελφό, τον Αντώνη, μαζί με άλλα τέσσερα πέντε γειτονάκια μας, που έψαχναν κι αυτοί να βρουν τις οικογένειές τους ανάμεσα στους καινού­ριους που είχαν φέρει τα καράβια. […]

«Θα φύγετε από δω», μας είπε ο λιμενάρχης. «Θα πάτε στον Πειραιά».

Κι εμείς όμως θέλαμε να πάμε στον Πειραιά. Είχαμε συγγενείς εκεί. Ένας ανιψιός του πατέρα μας ήταν εξηκοντάρχης του Τελωνείου. Ο Γιάννης Σιδερής. Η καταγωγή του πατέρα μου ήταν από τη Νάξο και στον Πειραιά υπήρχαν αρκετά ανίψια του.

Κάποια νύχτα, φτάσαμε επιτέλους στον Πειραιά. Ένα παλικάρι -να ’ναι καλά όπου κι αν βρίσκεται ή να συγχωρεθεί η ψυχούλα του αν έχει πεθάνει- μου ’δώσε ένα ζευγάρι σανδάλια, για να μην πατάω ξυπόλυτη μέσα στα νερά.

«Πού βρισκόμαστε;» τον ρώτησα.

«Φτάσαμε! Είμαστε στον Πειραιά!» μου απάντησε.

«Αχ, να βγούμε τότε!»

«Κάτσε να δούμε τι θα πουν οι αρμόδιοι».

«Δε θα κατεβείτε εδώ!» είπαν οι αρμόδιοι που ανέβηκαν στο πλοίο. «Το πλοίο αυτό θα πάει στην Ερμιόνη».

«Πού είναι αυτή η Ερμιόνη», σκέφτηκα, «και τι είναι;»

«Σας παρακαλούμε, αφήστε μας να βγούμε εδώ! Έχουμε δικούς μας ανθρώπους στον Πειραιά και θα μας βοηθήσουν! Σας παρακαλούμε, κάντε μας τη χάρη! Αφήστε μας να άκουμπήσουμε στους δικούς μας!»

Μας λυπήθηκαν οι άνθρωποι και μας είπαν να περιμένουμε να βραδιάσει για τα καλά κι εκείνοι θα μας έστελναν ένα βαρκάκι να μας βγάλει στη στεριά.

Πράγματι, βράδιασε, κι ένας βαρκάρης, που τον είχε πληρώσει το παλικάρι που μου έδωσε τα σανδάλια, μας πήρε και μας έβγαλε στο λιμάνι. […]

«Βλέπετε εκεί;», μας λέει ο βαρκάρης. «Είναι η εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Εκεί έχουν μαζευτεί πολλοί πρόσφυγες. Πηγαίνετε κι εσείς».

Πράγματι, προχωράμε και φτάνουμε στην εκκλησία. Η εκκλησία ήταν γεμάτη από κόσμο. Ο ναός, το προαύλιο, η αυλή, οι σκάλες… γεμάτα όλα από ανθρώπους. Πού να σταθείς; Βρίσκω ένα δεντράκι και λέω στη μαμά μου: «Έλα, μαμά, εδώ θα κάτσουμε». Εκεί βγάλαμε όλη τη νύχτα. Το κρύο ήταν τσουχτερό κι εμείς ήμασταν βρεγμένοι, πεινασμένοι και τόσο ταλαιπωρημένοι… Νόμιζα πως θα πεθάνω απ’ το κρύο και το είπα στη μάνα μου.

«Άκουσε, παιδί μου», μου είπε εκείνη. «Δεν τραβήξαμε τόσα για να πεθάνουμε τώρα εδώ… Κάνε κουράγιο κι έλα ν’ αγκαλιαστούμε όλοι μαζί για να ζεσταθούμε. Να ξημερώσει ο Θεός τη μέρα και θα ψάξουμε να βρούμε τον Γιωργή, τον Σταυρή μας και την οικογένειά του και θα δούμε τι θα κάνουμε. Κάνε κουράγιο και σφίξε με να ζεσταθούμε!»

Κάποια στιγμή, μετά από ώρες, που μου φάνηκαν αιώνες, ξημέριασε, και με τις πρώ­τες χλωμές ακτίνες του ήλιου κινήσαμε να βρούμε το σπίτι του συγγενή μας, του Γιάννη του Σιδερή. Ξέραμε πως έμενε στην οδό Ευκλείας 6. Τυχεροί μέσα στα τόσα που μας συνέβαιναν, βρήκαμε το δρόμο πολύ κοντά στην εκκλησία όπου είχαμε διανυκτερεύσει. Χτυπάω την πόρτα του σπιτιού που μας δείξανε. Μου άνοιξαν κάποιοι άνθρωποι, ενοικιαστές κι αυτοί στο ίδιο κτίριο. Τότε στην Ελλάδα η φτώχεια ήταν μεγάλη. Πέντε έξι οικογένειες νοίκιαζαν ένα σπίτι και είχαν κοινή κουζίνα. Μας καλοδέχτηκαν οι άν­θρωποι κι έστειλαν να ειδοποιήσουν το θείο μου το Γιάννη. Όλοι μάς φρόντισαν και μας έβαλαν να φάμε κι εμείς τους ρωτούσαμε αν είχαν δει τους δικούς μας.

Χαϊδεμένου, Φ., Τρεις αιώνες, Μια ζωή, εκδ. Α.Α. Αιβάνη, Αθήνα 2005, σ. 141-146

 

Για να μεταφερθείτε στις απαντήσεις του φύλλου εργασίας επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Φύλλο Εργασίας: Μικρασιατική Καταστροφή – Απαντήσεις

Το φύλλο εργασίας που μόλις διαβάσατε προετοίμασε η συνάδελφος Βάσια Μπουρλή, η οποία στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κεφάλαιο ή Ενότητα της Ιστορίας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τους παρακάτω πίνακες:

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Τα δημογραφικά δεδομέναΗ Μεγάλη Ιδέα
Το εμπόριο το 19ο αιώναΗ ελληνική ναυτιλία το 19ο αιώνα
Διανομή εθνικών κτημάτωνΕκμετάλλευση Ορυχείων
Το Τραπεζικό ΣύστημαΗ βιομηχανία
Δημόσια ΈργαΣιδηρόδρομοι
Εθνικά Δάνεια Πτώχευση 1893 -
ΔΟΕ
Εξωελλαδικό ελληνικό κεφάλαιο
Αγροτικό Ζήτημα Εργατικό Κίνημα
Οικονομικές Συνθήκες Κατά την Περίοδο 1910-1922 Α' Παγκόσμιος Πόλεμος
Οικονομική ζωή κατά την περίοδο 1922-1936 Ελληνική Οικονομία Κατά την Περίοδο του Μεσοπολέμου
Μεγάλες Επενδύσεις Τράπεζα της Ελλάδος
Κρίση του 1932

Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)

Σύνταγμα του 1844 Παρακμή Ξενικών Κομμάτων
Νέα Γενιά Εθνοσυνέλευση 1862-1864
Η εδραίωση του δικομματισμού Οργάνωση των Κομμάτων Κατά το Τελευταίο Τέταρτο του 19ου Αιώνα
Από τη Χρεοκοπία στο Στρατιωτικό Κίνημα στο Γουδί Το Κόμμα των Φιλελευθέρων
Αντιβενιζελικά Κόμματα Αριστερά Κόμματα
Εθνικός Διχασμός Σοσιαλιστικό κόμμα

ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)

Διωγμός του 1914 Άλλα Προσφυγικά Ρεύματα
Περίθαλψη (1914-1921) Παλιννόστηση
Έξοδος Πρώτο Διάστημα
Σύμβαση Λοζάνης - Ανταλλαγή Πληθυσμών Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων
Αγροτική Αποκατάσταση Αστική Αποκατάσταση
Αποζημίωση Ανταλλαξίμων Ελληνοτουρκική Προσέγγιση
Ενσωμάτωση Προσφύγων Επιπτώσεις Άφιξης Προσφύγων

ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ

Οργάνωση Κρητικής Πολιτείας Περίοδος Δημιουργίας
Πρώτα Νέφη Επανάσταση Θερίσου
Αρμοστεία Αλέξανδρου Ζαΐμη Κατάλυση Αρμοστείας στην Κρήτη
Γεγονότα Ετών 1909-1913 Μετάκληση Βενιζέλου στην Αθήνα
Οριστική Λύση Κρητικού Ζητήματος

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου εφ΄ όλης της Ύλης Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου εφ΄ όλης της Ύλης- Απαντήσεις
Συνδυαστικές Ερωτήσεις εφ΄ όλης της Ύλης Συνδυαστικές Ερωτήσεις εφ΄ όλης της Ύλης-Απαντήσεις
Πολιτικά Κόμματα Ερωτήσεις Σ/Λ Πολιτικά Κόμματα Σ/Λ- Απαντήσεις
Προσφυγικό Ζήτημα κατά τον 19ο αιώνα Σ/ Λ Προσφυγικό Ζήτημα κατά τον 19ο αιώνα Σ/Λ - Απαντήσεις
Οικονομία Οικονομία Απαντήσεις
Οικονομία Β
Οικονομία Γ Οικονομία Γ Απαντήσεις
Οικονομία Δ
Οικονομία & Πολιτικά Κόμματα
Πολιτικά Κόμματα Πλήρες Κριτήριο με Εναλλακτικές Ασκήσεις
Πολιτικά Κόμματα Β
Πολιτικά Κόμματα Γ
Πολιτικά Κόμματα & Προσφυγικό
Το Κρητικό ζήτημα Το Κρητικό ζήτημα Απαντήσεις
Το Κρητικό ζήτημα Β
Παρευξείνιος Ελληνισμός Παρευξείνιος Ελληνισμός Απαντήσεις
Κριτήριο Αξιολόγησης Κεφάλαια Γ-Ε Κριτήριο Αξιολόγησης Κεφάλαια Γ-Ε Απαντήσεις
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης Απαντήσεις
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 2
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 3 Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 3 Απαντήσεις
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 4 Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 4 Απαντήσεις
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 5 Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 5 Απαντήσεις
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 6
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 7 Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 7 Απαντήσεις
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 8 Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 8 Απαντήσεις
Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 9 Προσομοιωτικό Κριτήριο Αξιολόγησης 9 Απαντήσεις

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

Η Ελληνική Οικονομία μετά την Επανάσταση Η Ελληνική Οικονομία Κατά τον 19ο αιώνα
Εμπορική ΝαυτιλίαΗ Διανομή των Εθνικών Κτημάτων
Η Εκμετάλλευση των Ορυχείων-Η Δημιουργία Τραπεζικού ΣυστήματοςΗ Βιομηχανία-Τα Δημόσια Έργα
Το Δίκτυο των ΣιδηροδρόμωνΤα Εθνικά Δίκτυα-Η Πτώχευση του 1893 και ο ΔΟΕ
Το Εξωελλαδικό Ελληνικό Κεφάλαιο
Το Αγροτικό ΖήτημαΤο Εργατικό Κίνημα
Οι Οικονομικές Συνθήκες κατά την Περίοδο 1910-1922Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Η Οικονομική Ζωή την Περίοδο 1922-1936Οι Μεγάλες Επενδύσεις - Η Τράπεζα της Ελλάδος
Η Κρίση του 1932Πελατειακά Δίκτυα επί Τουρκοκρατίας
Ο Εθνικός Διχασμός (1915-1922)
Το Κόμμα των Φιλελευθέρων ΑΤο Κόμμα των Φιλελευθέρων Β
Μικρασιατική ΚαταστροφήΜικρασιατική Καταστροφή - Απαντήσεις
Ιστορικές Πηγές: Διάκριση-Διαχωρισμός

 

Η Ομάδα του filologika.gr


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν τα Φιλολογικά μαθήματα ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.