
Φύλλο Εργασίας: Η Οικονομική Ζωή την Περίοδο 1922-1936
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα της Ιστορίας Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Φύλλο Εργασίας: Η Οικονομική Ζωή την Περίοδο 1922-1936
1. Σωστό ή Λάθος;
- Η καταστροφή του 1922 δεν άλλαξε καθόλου τα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας.
- Το 1923 και 1924 οι θάνατοι από τις αρρώστιες-μάστιγες της εποχής, τη φυματίωση και την ελονοσία, πολλαπλασιάστηκαν.
- Η αντίδραση του κρατικού μηχανισμού απέναντι στο πρόβλημα κρίνεται μάλλον ανεπαρκής.
- Η Ελλάδα του μεσοπολέμου είχε αποκτήσει μια σειρά από πλεονεκτήματα που επέτρεπαν τη θετική οικονομική της πορεία.
- Κατά την ίδια περίοδο το 1/3 του πληθυσμού της χώρας ζούσε πλέον σε μεγάλα αστικά κέντρα.
Μονάδες 5
2. Να αντιστοιχίσετε τις δύο στήλες, για να περιγράψετε τις μετακινήσεις πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας μετά το 1922.
Α.
|
Β. |
1) Έλληνες χριστιανοί προς Ελλάδα
2) Μουσουλμάνοι προς Τουρκία
3) Αρμένιοι προς Ελλάδα |
α) 45.000
β) 1.230.000
γ) 610.000 |
Μονάδες 3
3. Να συμπληρώσετε τα κενά:
Η άφιξη των προσφύγων λειτούργησε ως ______________ στη δυναμική της ελληνικής κοινωνίας. Οι χρόνιες _______________ της ελληνικής διοίκησης έπρεπε να ξεπεραστούν ταχύτατα, για να αποφευχθεί μια ολική ________________ . Η πολιτική _______________ , τα μίση του ___________________ , η ανακήρυξη της δημοκρατίας και οι επεμβάσεις του __________________ συσκοτίζουν το ζήτημα της αποτελεσματικότητας κράτους και διοίκησης. Ωστόσο, ο κρατικός μηχανισμός αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ____________________ περιουσίες, ενώ και η __________________ βοήθεια λειτούργησε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Μονάδες 8
4. Ερώτηση σύντομης ανάπτυξης:
Να επισημάνετε δύο βασικά πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας κατά την περίοδο του μεσοπολέμου (1919-1939)
Μονάδες 4
Το φύλλο εργασίας που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο συνάδελφος Γιάννης Ιωσηφάκης, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.
Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κεφάλαιο ή Ενότητα της Ιστορίας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τους παρακάτω πίνακες:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)
ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)
ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν τα Φιλολογικά μαθήματα ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.