Φύλλο Εργασίας: Η Κρίση του 1932
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα της Ιστορίας Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Φύλλο Εργασίας: Η Κρίση του 1932
1. Σωστό ή Λάθος;
- Η παγκόσμια οικονομική κρίση έφτασε στην Ελλάδα σε μια εποχή ευημερίας.
- Οι προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να αποτρέψει την κρίση ενίσχυσαν τα αποθέματα της χώρας σε χρυσό και συνάλλαγμα.
- Στο εξωτερικό εμπόριο κυριάρχησε προοδευτικά η μέθοδος του διακανονισμού (κλήρινγκ)
- Για μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου οι συναλλαγές με το εξωτερικό ήταν έντονα ελλειμματικές, η διαδικασία αυτή ήταν απόλυτα αρνητική.
- Τα ισχυρά συγκεντρωτικά κράτη που αναδείχθηκαν προκάλεσαν την ανάδειξη και κυριαρχία δημοκρατικών καθεστώτων σε όλη την Ευρώπη.
Μονάδες 5
2. Να συμπληρώσετε τα κενά:
Την άνοιξη του ______________ , η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να αποφύγει την αναστολή της μετατρεψιμότητας του εθνικού νομίσματος καθώς και την αναστολή εξυπηρέτησης των ______________ _________________ . Έτσι εγκαινιάστηκε μια περίοδος ισχυρού _____________ _________________________ στα οικονομικά ζητήματα, ιδιαίτερα στις ___________________ συναλλαγές και μια πολιτική _____________________ με σκοπό την αυτάρκεια της χώρας. Η Ελλάδα μπήκε με τη σειρά της στο χώρο της _______________ οικονομίας, όπου οι συναλλαγές καθορίζονταν περισσότερο από γραφειοκρατικές διαδικασίες παρά από ελεύθερες οικονομικές συμφωνίες.
Σύμφωνα με τη μέθοδο διακανονισμού (κλήρινγκ) οι διεθνείς συναλλαγές δεν γίνονταν με βάση το μετατρέψιμο συνάλλαγμα αλλά με βάση _______________ _________________ που κοστολογούσαν τα προς ανταλλαγή ___________________ και φρόντιζαν να ______________________ την αξία των ________________ με την αντίστοιχη των εξαγωγών.
Μονάδες 10
3. Ερώτηση σύντομης ανάπτυξης:
Ποιες σημαντικές πολιτικές επιπτώσεις είχε για την Ευρώπη και την Ελλάδα η διεθνής οικονομική κρίση;
Μονάδες 5
Το φύλλο εργασίας που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο συνάδελφος Γιάννης Ιωσηφάκης, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.
Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κεφάλαιο ή Ενότητα της Ιστορίας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τους παρακάτω πίνακες:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)
ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)
ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν τα Φιλολογικά μαθήματα ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.