Φύλλο Εργασίας: Η Ελληνική Οικονομία μετά την Επανάσταση
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα της Ιστορίας Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Φύλλο Εργασίας: Η Ελληνική Οικονομία μετά την Επανάσταση
1.Να αντιστοιχίσετε σωστά τα γεγονότα με τις χρονολογίες
ΓΕΓΟΝΟΤΑ |
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ
|
1. Προσάρτηση Επτανήσων | α) 1881 |
2. Ναυτικός αποκλεισμός από αγγλογάλλους | β) 1864 |
3. Προσάρτηση Θεσσαλίας | γ) 1854 |
Μονάδες 3
2. Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ)
- Τα σύνορα του νέου ελληνικού κράτους αποτελούσε η γραμμή Παγασητικού-Αμβρακικού κόλπου.
- Παρά τη γρήγορη αύξηση του πληθυσμού η Ελλάδα παρέμενε μια αραιοκατοικημένη χώρα.
- Οι ελληνικές πόλεις κατά τον 19ο αιώνα ανταγωνίζονταν τις αντίστοιχες της δυτικής Ευρώπης.
- Η μετακίνηση ανθρώπων από την ύπαιθρο προς τα αστικά κέντρα στόχευε αποκλειστικά σε μόνιμη εγκατάσταση.
- Για τους εύπορους Έλληνες του εξωτερικού το ελληνικό βασίλειο φάνταζε, για πολλές δεκαετίες, ως ο ιδανικός τόπος ανάπτυξης των οικονομικών τους δραστηριοτήτων.
Μονάδες 5
3. Να επιλέξετε τη σωστή (ή τις σωστές) απάντηση (απαντήσεις) από τις παρακάτω:
- Η Ελλάδα μετά την Επανάσταση ήταν μια χώρα
α) ολιγάνθρωπη
β) με συσσωρευμένο πληθυσμό στα αστικά κέντρα
γ) αραιοκατοικημένη
- Το μεγάλο ρεύμα μετανάστευσης πέρα από τον Ατλαντικό
α) όξυνε ακόμα περισσότερο τις κοινωνικές εντάσεις
β) έδωσε διέξοδο στα οικονομικά προβλήματα των αγροτών λόγω της σταφιδικής κρίσης
Μονάδες 3
4. Να συμπληρώσετε τα κενά στις παρακάτω προτάσεις:
- Η πυκνότητα του ελληνικού πληθυσμού στα 1828 ήταν ________ κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.
- Γύρω από τις πόλεις τα εδάφη ήταν γυμνά, εξαντλημένα από την ______________ και την _______________ .
- Για τα ευρωπαϊκά μέτρα οι πόλεις της μικρής Ελλάδας έμοιαζαν περισσότερο με μεγάλα ____________ .
- Πολλές δεκαετίες μετά την ανεξαρτησία της, η Ελλάδα εξακολουθούσε να μοιάζει περισσότερο με την ____________ παρά με τη ______________ .
- Έλληνες, ελληνικά κεφάλαια και πλούτος υπήρχαν και αναπτύσσονταν από την Ουκρανία ως το _____________ και από το Δούναβη ως τον _________________ .
Μονάδες 4 (8Χ0.5)
5. Να δώσετε τον ορισμό της «Μεγάλης Ιδέας».
Μονάδες 5
Το φύλλο εργασίας που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο συνάδελφος Γιάννης Ιωσηφάκης, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.
Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κεφάλαιο ή Ενότητα της Ιστορίας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου, επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τους παρακάτω πίνακες:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)
ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)
ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν τα Φιλολογικά μαθήματα ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.