Πολιτεία Πλάτωνος: Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

Πολιτεία Πλάτωνος: Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

 

Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

Πλάτωνος Πολιτεία

Κείμενο 1

ΠΛΑΤΩΝ, Πολιτεία 514a-515c

Μετὰ ταῦτα δή, εἶπον, ἀπείκασον τοιούτῳ πάθει τὴν ἡμετέραν φύσιν παιδείας τε πέρι καὶ ἀπαιδευσίας. Ἰδὲ γὰρ ἀνθρώπους οἷον ἐν καταγείῳ οἰκήσει σπηλαιώδει, ἀναπεπταμένην πρὸς τὸ φῶς τὴν εἴσοδον ἐχούσῃ μακρὰν παρὰ πᾶν τὸ σπήλαιον, ἐν ταύτῃ ἐκ παίδων ὄντας ἐν δεσμοῖς καὶ τὰ σκέλη καὶ τοὺς αὐχένας, ὥστε μένειν τε αὐτοὺς εἴς τε τὸ πρόσθεν μόνον ὁρᾶν, κύκλῳ δὲ τὰς κεφαλὰς ὑπὸ τοῦ δεσμοῦ ἀδυνάτους περιάγειν, φῶς δὲ αὐτοῖς πυρὸς ἄνωθεν καὶ πόρρωθεν καόμενον ὄπισθεν αὐτῶν, μεταξὺ δὲ τοῦ πυρὸς καὶ τῶν δεσμωτῶν ἐπάνω ὁδόν, παρ’ ἣν ἰδὲ τειχίον παρῳκοδομημένον, ὥσπερ τοῖς θαυματοποιοῖς πρὸ τῶν ἀνθρώπων πρόκειται τὰ παραφράγματα, ὑπὲρ ὧν τὰ θαύματα δεικνύασιν.

Ὁρῶ, ἔφη.

Ὅρα τοίνυν παρὰ τοῦτο τὸ τειχίον φέροντας ἀνθρώπους σκεύη τε παντοδαπὰ ὑπερέχοντα τοῦ τειχίου καὶ ἀνδριάντας καὶ ἄλλα ζῷα λίθινά τε καὶ ξύλινα καὶ παντοῖα εἰργασμένα, οἷον εἰκὸς τοὺς μὲν φθεγγομένους, τοὺς δὲ σιγῶντας τῶν παραφερόντων.

Ἄτοπον, ἔφη, λέγεις εἰκόνα καὶ δεσμώτας ἀτόπους.

Ὁμοίους ἡμῖν, ἦν δ’ ἐγώ· τοὺς γὰρ τοιούτους πρῶτον μὲν ἑαυτῶν τε καὶ ἀλλήλων οἴει ἄν τι ἑωρακέναι ἄλλο πλὴν τὰς σκιὰς τὰς ὑπὸ τοῦ πυρὸς εἰς τὸ καταντικρὺ αὐτῶν τοῦ σπηλαίου προσπιπτούσας;

Πῶς γάρ, ἔφη, εἰ ἀκινήτους γε τὰς κεφαλὰς ἔχειν ἠναγκασμένοι εἶεν διὰ βίου;

Τί δὲ τῶν παραφερομένων; οὐ ταὐτὸν τοῦτο;

Τί μήν;

Εἰ οὖν διαλέγεσθαι οἷοί τ’ εἶεν πρὸς ἀλλήλους, οὐ ταῦτα ἡγῇ ἂν τὰ ὄντα αὐτοὺς νομίζειν ἅπερ ὁρῷεν;

Ἀνάγκη.

Τί δ’ εἰ καὶ ἠχὼ τὸ δεσμωτήριον ἐκ τοῦ καταντικρὺ ἔχοι; ὁπότε τις τῶν παριόντων φθέγξαι το, οἴει ἂν ἄλλο τι αὐτοὺς ἡγεῖσθαι τὸ φθεγγόμενον ἢ τὴν παριοῦσαν σκιάν;

Μὰ Δί’ οὐκ ἔγωγ’, ἔφη.

Παντάπασι δή, ἦν δ’ ἐγώ, οἱ τοιοῦτοι οὐκ ἂν ἄλλο τι νομίζοιεν τὸ ἀληθὲς ἢ τὰς τῶν σκευαστῶν σκιάς.

Πολλὴ ἀνάγκη, ἔφη.

Ερωτήσεις Σωστό Λάθος

Α1. Να χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως σωστές ή λανθασμένες βάσει των ανωτέρω αποσπασμάτων:

Κείμενο 1

  1. Μέσω του ρήματος «ἀπείκασον» σηματοδοτείται η έναρξη ενός αποκλειστικά αλληγορικού λόγου.
  2. Μέσω προτρεπτικών υποτακτικών ο Σωκράτης παρακινεί τον Γλαύκωνα να παρακολουθήσει τον συνειρμό του.
  3. Ο όρος «Ἄτοπον» αποκτά στο απόσπασμα οντολογική χροιά.
  4. Η σπηλιά που περιγράφει ο Σωκράτης έχει μεγάλο μήκος.
  5. Οι δεσμώτες παραμένουν συνεχώς καθηλωμένοι στη θέση τους.
  6. Στον μύθο του σπηλαίου, η παιδεία αποκτά γνωσιολογικό περιεχόμενο.
  7. Οι δεσμώτες πιστεύουν ότι οι σκιές απέναντί τους είναι ο πραγματικός κόσμος.
  8. Έξω από τη σπηλιά, μπροστά στην είσοδο, καίει μία φωτιά.
  9. Με τον όρο «ἀπαιδευσίας» ορίζεται μια πρώτη θεματική για τον μύθο του σπηλαίου.
  10. Οι αισθήσεις προσφέρουν μία ασφαλή γνωσιολογικά εικόνα.

Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής

Α2. Να επιλέξετε στις ακόλουθες προτάσεις τη σωστή απάντηση μεταξύ αυτών που σας δίνονται. Μόνο μία εξ αυτών είναι σωστή.

 

Κείμενο 1

1.     Το οίκημα στο εσωτερικό της γης: α.     μοιάζει με σπηλιά.

β.     φωτίζεται σε όλο του το μήκος.

γ.     έχει την είσοδό του κάθετα προς το έδαφος.

2.     Το απόσπασμα «ὥσπερ τοῖς θαυματοποιοῖς πρὸ τῶν ἀνθρώπων πρόκειται τὰ παραφράγματα, ὑπὲρ ὧν τὰ θαύματα δεικνύασιν» συνιστά: α.     μεταφορά.

β.     εικόνα.

γ.     παρομοίωση.

3.     Οι δεσμώτες: α.     κοιτάζουν ο ένας τον άλλον.

β.     κοιτάζουν προς τα εμπρός.

γ.     δεν βλέπουν τίποτα λόγω σκοταδιού.

4.     Τα κατασκευάσματα που φέρουν οι άνθρωποι πίσω από το τειχίο είναι: α.     πέτρινα.

β.     από διάφορα υλικά.

γ.     πέτρινα και ξύλινα.

5.     Στον διάλογο μεταξύ Σωκράτη και Γλαύκωνα εντοπίζεται η: α.     μαιευτική μέθοδος.

β.     διαλεκτική μέθοδος.

γ.     αλληγορική μέθοδος.

Κείμενο 2

ΠΛΑΤΩΝ, Πολιτεία 518b-519a

Δεῖ δή, εἶπον, ἡμᾶς τοιόνδε νομίσαι περὶ αὐτῶν, εἰ ταῦτ’ ἀληθῆ· τὴν παιδείαν οὐχ οἵαν τινὲς ἐπαγγελλόμενοί φασιν εἶναι τοιαύτην καὶ εἶναι. Φασὶ δέ που οὐκ ἐνούσης ἐν τῇ ψυχῇ ἐπιστήμης σφεῖς ἐντιθέναι, οἷον τυφλοῖς ὀφθαλμοῖς ὄψιν ἐντιθέντες.

Φασὶ γὰρ οὖν, ἔφη.

Ὁ δέ γε νῦν λόγος, ἦν δ’ ἐγώ, σημαίνει ταύτην τὴν ἐνοῦσαν ἑκάστου δύναμιν ἐν τῇ ψυχῇ καὶ τὸ ὄργανον ᾧ καταμανθάνει ἕκαστος, οἷον εἰ ὄμμα μὴ δυνατὸν ἦν ἄλλως ἢ σὺν ὅλῳ τῷ σώματι στρέφειν πρὸς τὸ φανὸν ἐκ τοῦ σκοτώδους, οὕτω σὺν ὅλῃ τῇ ψυχῇ ἐκ τοῦ γιγνομένου περιακτέον εἶναι, ἕως ἂν εἰς τὸ ὂν καὶ τοῦ ὄντος τὸ φανότατον δυνατὴ γένηται ἀνασχέσθαι θεωμένη· τοῦτο δ’ εἶναί φαμεν τἀγαθόν. Ἦ γάρ;

Ναί.

Τούτου τοίνυν, ἦν δ’ ἐγώ, αὐτοῦ τέχνη ἂν εἴη, τῆς περιαγωγῆς, τίνα τρόπον ὡς ῥᾷστά τε καὶ ἀνυσιμώτατα μεταστραφήσεται, οὐ τοῦ ἐμποιῆσαι αὐτῷ τὸ ὁρᾶν, ἀλλ’ ὡς ἔχοντι μὲν αὐτό, οὐκ ὀρθῶς δὲ τετραμμένῳ οὐδὲ βλέποντι οἷ ἔδει, τοῦτο διαμηχανήσασθαι.

Ἔοικεν γάρ, ἔφη.

Αἱ μὲν τοίνυν ἄλλαι ἀρεταὶ καλούμεναι ψυχῆς κινδυνεύουσιν ἐγγύς τι εἶναι τῶν τοῦ σώματος—τῷ ὄντι γὰρ οὐκ ἐνοῦσαι πρότερον ὕστερον ἐμποιεῖσθαι ἔθεσι καὶ ἀσκήσεσιν—ἡ δὲ τοῦ φρονῆσαι παντὸς μᾶλλον θειοτέρου τινὸς τυγχάνει, ὡς ἔοικεν, οὖσα, ὃ τὴν μὲν δύναμιν οὐδέποτε ἀπόλλυσιν, ὑπὸ δὲ τῆς περιαγωγῆς χρήσιμόν τε καὶ ὠφέλιμον καὶ ἄχρηστον αὖ καὶ βλαβερὸν γίγνεται.

Ερωτήσεις Σωστό Λάθος

Κείμενο 2

  1. Η αντίθεση ανάμεσα στην παιδεία και την απαιδευσία συνήθως συμβολίζεται στον Πλάτωνα με την αντίστοιχη αντίθεση γιγνομένου και όντος.
  2. Ανάμνηση ονομάζεται η έντονα βιωματική γνωστική διαδικασία κατά την οποία ο άνθρωπος αποκτά τη γνώση ως πληροφορία που λαμβάνει χώρα έξωθεν.
  3. Ο Γλαύκωνας δέχεται τη σύγκριση στην οποία προβαίνει ο Σωκράτης μεταξύ φιλοσόφων και σοφιστών.
  4. Για να συνεχιστεί η αφήγηση της αλληγορίας, υπάρχει η προϋπόθεση να θεωρηθούν ορθά όσα προηγήθηκαν γύρω από το σπήλαιο.
  5. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα, υπό προϋποθέσεις, η διαδικασία της περιαγωγής να καταστεί βλαβερή για τον άνθρωπο.
  6. Οι αρετές της ψυχής δεν προϋπάρχουν μέσα μας αλλά γεννιούνται μέσω του εθισμού και της άσκησης.
  7. Η αποτελεσματική έκβαση της διαδικασίας της περιαγωγής θα οδηγήσει τον άνθρωπο στην ορθότερη αντίληψη και χρήση των αρετών της ψυχής.
  8. Το πιο φωτεινό από τα όντα ταυτίζεται με την Ιδέα του Αγαθού.
  9. Το «ὄργανον ᾧ καταμανθάνει ἕκαστος» αναφέρεται στο μάτι που περιστρέφεται για να αντικρίσει την Ιδέα του Αγαθού.
  10. Μέγα οντολογικό ερώτημα που απασχολεί τη φιλοσοφία είναι η αναζήτηση του αληθινά υπαρκτού.

Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής

Κείμενο 2

1.     Στο απόσπασμα «οἷον τυφλοῖς ὀφθαλμοῖς ὄψιν ἐντιθέντες» παρατηρείται το σχήμα: α.     της παρομοίωσης.

β.     του παραδείγματος.

γ.     της αναλογίας.

2.     Στο απόσπασμα «Φασὶ δέ που οὐκ ἐνούσης ἐν τῇ ψυχῇ ἐπιστήμης σφεῖς ἐντιθέναι», υποκείμενο του ρήματος της πρότασης είναι: α.     οι τυφλοί.

β.     οι εντιθέντες.

γ.     οι επαγγελόμενοι.

3.     Η διαδικασία της περιαγωγής αναφέρεται στη μεταστροφή της ψυχής: α.     από το σκοτώδες στο φανόν.

β.     από το γιγνόμενον στο ὂν.

γ.     από το βλαβερό στο ωφέλιμο.

4.     Οι αρετές της ψυχής: α.     βρίσκονται πιο κοντά στον νου.

β.     βρίσκονται πιο κοντά στο σώμα.

γ.     είναι θεϊκότερες.

5.     Το απόσπασμα «οὐ τοῦ ἐμποιῆσαι αὐτῷ τὸ ὁρᾶν» αποτελεί: α.     θέση.

β.     άρση – θέση.

γ.     άρση.

6.     Οι αρετές της φρόνησης κατακτώνται: α.     με τον εθισμό και την άσκηση.

β.     με την περιαγωγή.

γ.     με τον εθισμό.

7.     Οι αρετές της ψυχής: α.     εμφυτεύονται στην ψυχή.

β.     προϋπάρχουν στην ψυχή.

γ.     καλλιεργούνται μέσω της παιδείας.

Κείμενο 3

ΠΛΑΤΩΝ, Πολιτεία 519b-520a

Τί δέ; Τόδε οὐκ εἰκός, ἦν δ’ ἐγώ, καὶ ἀνάγκη ἐκ τῶν προειρημένων, μήτε τοὺς ἀπαιδεύτους καὶ ἀληθείας ἀπείρους ἱκανῶς ἄν ποτε πόλιν ἐπιτροπεῦσαι, μήτε τοὺς ἐν παιδείᾳ ἐωμένους διατρίβειν διὰ τέλους, τοὺς μὲν ὅτι σκοπὸν ἐν τῷ βίῳ οὐκ ἔχουσιν ἕνα, οὗ στοχαζομένους δεῖ ἅπαντα πράττειν ἃ ἂν πράττωσιν ἰδίᾳ τε καὶ δημοσίᾳ, τοὺς δὲ ὅτι ἑκόντες εἶναι οὐ πράξουσιν, ἡγούμενοι ἐν μακάρων νήσοις ζῶντες ἔτι ἀπῳκίσθαι;

Ἀληθῆ, ἔφη.

Ἡμέτερον δὴ ἔργον, ἦν δ’ ἐγώ, τῶν οἰκιστῶν τάς τε βελτίστας φύσεις ἀναγκάσαι ἀφικέσθαι πρὸς τὸ μάθημα ὃ ἐν τῷ πρόσθεν ἔφαμεν εἶναι μέγιστον, ἰδεῖν τε τὸ ἀγαθὸν καὶ ἀναβῆναι ἐκείνην τὴν ἀνάβασιν, καὶ ἐπειδὰν ἀναβάντες ἱκανῶς ἴδωσι, μὴ ἐπιτρέπειν αὐτοῖς ὃ νῦν ἐπιτρέπεται.

Τὸ ποῖον δή;

Τὸ αὐτοῦ, ἦν δ’ ἐγώ, καταμένειν καὶ μὴ ἐθέλειν πάλιν καταβαίνειν παρ’ ἐκείνους τοὺς δεσμώτας μηδὲ μετέχειν τῶν παρ’ ἐκείνοις πόνων τε καὶ τιμῶν, εἴτε φαυλότεραι εἴτε σπουδαιότεραι.

Ἔπειτ’, ἔφη, ἀδικήσομεν αὐτούς, καὶ ποιήσομεν χεῖρον ζῆν, δυνατὸν αὐτοῖς ὂν ἄμεινον;

Ἐπελάθου, ἦν δ’ ἐγώ, πάλιν, ὦ φίλε, ὅτι νόμῳ οὐ τοῦτο μέλει, ὅπως ἕν τι γένος ἐν πόλει διαφερόντως εὖ πράξει, ἀλλ’ ἐν ὅλῃ τῇ πόλει τοῦτο μηχανᾶται ἐγγενέσθαι, συναρμόττων τοὺς πολίτας πειθοῖ τε καὶ ἀνάγκῃ, ποιῶν μεταδιδόναι ἀλλήλοις τῆς ὠφελίας ἣν ἂν ἕκαστοι τὸ κοινὸν δυνατοὶ ὦσιν ὠφελεῖν καὶ αὐτὸς ἐμποιῶν τοιούτους ἄνδρας ἐν τῇ πόλει, οὐχ ἵνα ἀφιῇ τρέπεσθαι ὅπῃ ἕκαστος βούλεται, ἀλλ’ ἵνα καταχρῆται αὐτὸς αὐτοῖς ἐπὶ τὸν σύνδεσμον τῆς πόλεως.

Ἀληθῆ, ἔφη· ἐπελαθόμην γάρ.

Ερωτήσεις Σωστό Λάθος

Κείμενο 3

  1. Στη φράση «ἀληθείας ἀπείρους», το επίθετο «ἀπείρους» αναφέρεται σε αυτούς που αρνούνται να διαμοιράσουν την αλήθεια στο υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο.
  2. Το ουσιαστικό «κατάβασις» χρησιμοποιείται από τον Πλάτωνα συμβολικά για να δείξει την πορεία του ανθρώπου προς τη γνώση.
  3. Στο απόσπασμα «Ἔπειτ’, ἔφη, ἀδικήσομεν αὐτούς, καὶ ποιήσομεν χεῖρον ζῆν» η αντωνυμία «αὐτούς» αναφέρεται στους πεπαιδευμένους πολίτες.
  4. Στο απόσπασμα «μὴ ἐπιτρέπειν αὐτοῖς ὃ νῦν ἐπιτρέπεται» η αντωνυμία «ὃ» αναφέρεται στο έναρθρο επίρρημα «Τὸ αὐτοῦ».
  5. Το έργο των οικιστών της ιδανικής πολιτείας περιγράφεται μέσω του απαρεμφάτου «ἀναγκάσαι».
  6. Η πλατωνική Πολιτεία αποτελεί ένα ενιαίο οργανικό σύνολο.
  7. Η μετοχή «συναρμόττων» συνδέεται με τρόπο λειτουργίας της αιδούς και της δίκης του πρωταγόρειου μύθου.
  8. Ο Γλαύκωνας παραδέχεται το σφάλμα του σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του νόμου.
  9. Οι φύλακες και οι απαίδευτοι έχουν χρέος να επιστρέψουν στην καθημερινότητα και από ηγετική θέση να προσφέρουν στο σύνολο των πολιτών όσα έμαθαν και είδαν στην πορεία τους προς το Αγαθό.
  10. Οι μελλοντικοί φύλακες θα ακολουθήσουν μία μακρόχρονη και κοπιώδη εκπαίδευση.

Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής

Κείμενο 3

1.     Σύμφωνα με το απόσπασμα, δεν έχουν θέσει έναν υψηλό στόχο στη ζωή τους: α.     οι απαίδευτοι.

β.     οι αιθεροβάμονες πεπαιδευμένοι.

γ.     οι φύλακες.

 

 

 

 

2.     Ως μέγιστο μάθημα χαρακτηρίζεται:

 

 

α.     η ανάβαση από το σπήλαιο στον έξω κόσμο.

β.     η μετάδοση της γνώσης στους απαιδεύτους.

γ.     η θέαση του αγαθού.

3.     Στο απόσπασμα «μὴ ἐπιτρέπειν αὐτοῖς ὃ νῦν ἐπιτρέπεται.», η αντωνυμία «αὐτοῖς» αναφέρεται: α.     στους οικιστές της πόλης.

β.     στους απαιδεύτους.

γ.     στους φύλακες της πόλης.

4.     Ο νόμος, προκειμένου να θέσει τους πεπαιδευμένους πολίτες στην υπηρεσία του συνόλου,: α.     τους συνδέει με την πειθώ και τον εξαναγκασμό.

β.     τους υποχρεώνει να μεταδίδουν ο καθένας την ωφέλεια που μπορεί.

γ.     τους χρησιμοποιεί για την ενίσχυση της ενότητας της πόλης.

5.     Την περίοδο συγγραφής της Πολιτείας: α.     επιτρεπόταν να ασχολείται καθένας με ό,τι επιθυμεί.

β.     δεν μπορούσε κάποιος να επιλέγει να ζει καλύτερα.

γ.     υπήρχε πρόνοια για τη σωστή διαπαιδαγώγηση των νέων.

6.     Στο απόσπασμα «ἡγούμενοι ἐν μακάρων νήσοις ζῶντες ἔτι ἀπῳκίσθαι» εντοπίζεται το σχήμα: α.     της παρομοίωσης.

β.     της εικόνας.

γ.     της προσωποποίησης.

7.     Στο απόσπασμα «ὅπως ἕν τι γένος ἐν πόλει διαφερόντως εὖ πράξει», ο όρος «γένος» αναφέρεται: α.     στους οικιστές της πόλης.

β.     σε όσους κατοικούν στα νησιά των μακάρων.

γ.     στην ομάδα την οποία υπερασπίζεται ο Γλαύκωνας.

8.     Η πειθώ αποτελεί: α.     μέθοδο εξαναγκασμού.

β.     μέθοδο αρμονικής σύνδεσης των πολιτών.

γ.     μέθοδο καταμερισμού εργασίας.

 

 

Για να δείτε τις απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Πολιτεία Πλάτωνος: Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου-Απαντήσεις

Για να μεταβείτε σε κάποιο Κριτήριο Αξιολόγησης  ή σε άλλες Ερωτήσεις σχετικά με τη διδακτέα ύλη επιλέξτε τον κατάλληλο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα: 

Κριτήρια ΑξιολόγησηςΕρωτήσεις
Ενότητα 1 Ερμηνευτικές-Λεξιλογικές-Ετυμολογικές Ασκήσεις 150 Ερωτήσεις Εισαγωγής Κλειστού Τύπου
Ενότητα 1 & Αδίδακτο Κείμενο 150 Ερωτήσεις Εισαγωγής Κλειστού Τύπου-Απαντήσεις
Ενότητα 2, Προτρεπτικός πρὸς Θεμίσωνα Ενότητα 2, Προτρεπτικός πρὸς Θεμίσωνα Απαντήσεις
Ενότητα 7 Ενότητα 7 Απαντήσεις
Ενότητες 7-17 & Αδίδακτο Κείμενο Ενότητες 7-17 & Αδίδακτο Κείμενο
Ενότητα 9 & Αδίδακτο ΚείμενοΕνότητα 9 & Αδίδακτο Κείμενο Απαντήσεις
Ενότητα 9 & Άγνωστο
Ενότητα 13 & ΆγνωστοΕνότητα 13 & Άγνωστο- Απαντήσεις
Ενότητες 18-19 & Άγνωστο
Ενότητα 21 & Άγνωστο
Πρωταγόρας Ενότητες 2 -3 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)
Πρωταγόρας Ενότητες 3-4& Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή) Συνδυαστικές Ερωτήσεις Πρώτο Μέρος
Πρωταγόρας Ενότητα 5& 6 (Νέα Μορφή)
Πρωταγόρας Ενότητα 6 Συνδυαστικές Ερωτήσεις Δεύτερο Μέρος
Πολιτεία Ενότητες 11-12 Νέα ΜορφήΠολιτεία Ενότητες 11-12 Νέα Μορφή Απαντήσεις
Πολιτεία Ενότητες 11-12 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)
Πολιτεία Ενότητες 12-13
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 1-2 & Άγνωστο Κείμενο Νέα Μορφή (ΙΕΠ)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 1-2 & Άγνωστο Κείμενο Νέα Μορφή (ΙΕΠ) Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 2-4 & Άγνωστο ΚείμενοΗθικά Νικομάχεια Ενότητες 2-4 & Άγνωστο Κείμενο Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 3-5 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 3-5 & Άγνωστο Κείμενο Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 4-5
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5-6 (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5, 9, 10 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5, 9, 10 (Νέα Μορφή) Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-8 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-8 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-9 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-9 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-10 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-10 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-9
Πολιτικά Ενότητα 20 & Αδίδακτο (Νέα Μορφή)
Πολιτικά Ενότητα 20 (Νέα Μορφή)
Πολιτικά Ενότητα 20

Για να μεταβείτε σε κάποιο  Άγνωστο Κείμενο ή για να δείτε τις Απαντήσεις επιλέξτε τον κατάλληλο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα: 

Άγνωστο ΚείμενοΑπαντήσεις
Αισχίνου, Κατά Τιμάρχου 182-183 Νέα ΜορφήΑισχίνου, Κατά Τιμάρχου 182-183 Νέα Μορφή
Αντιφών Περί Του Ηρώδου Φόνου 79-80 Νέα ΜορφήΑντιφών Περί Του Ηρώδου Φόνου 79-80 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Κατά Αριστοκράτους 65-66 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Κατά Αριστοκράτους 65-66 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Ολυνθιακός Β΄ 9-10 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Ολυνθιακός Β΄ 9-10 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Περί τῆς Παραπρεσβείας 182–186 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Περί τῆς Παραπρεσβείας 182–186 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Περί των εν Χερρονήσω 73-75 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Περί των εν Χερρονήσω 73-75 Νέα Μορφή
Δημοσθένης,Πρός Ναυσίμαχον και Ξεινοπείθην 20-22 Νέα ΜορφήΔημοσθένης,Πρός Ναυσίμαχον και Ξεινοπείθην 20-22 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Κατά Στεφάνου Ψευδομαρτυριών Α’, 66-67 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Κατά Στεφάνου Ψευδομαρτυριών Α’, 66-67 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 1, 48-49 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 1, 48-49 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 1, 80 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 1, 80 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 5, 2-3 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 5, 2-3 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 5, 84.2 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 5, 84.2 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Αρεοπαγιτικός 12-15 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Αρεοπαγιτικός 12-15 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Επιστολές 6.11–13 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Επιστολές 6.11–13 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Παναθηναϊκός 26-28 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Παναθηναϊκός 26-28 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Παναθηναϊκός 130-133 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Παναθηναϊκός 130-133 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Πανηγυρικός 50-53 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Περί Ειρήνης 8.38- 8.40 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Περί Ειρήνης 8.38- 8.40 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Φίλιππος 149–152 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Φίλιππος 149–152 Νέα Μορφή
Λουκιανός, Περί του Ενυπνίου §7 - 8 Νέα ΜορφήΛουκιανός, Περί του Ενυπνίου §7 - 8 Νέα Μορφή
Λυσίας, Περί της Δημεύσεως <των> του Νικίου Αδελφού Νέα ΜορφήΛυσίας, Περί της Δημεύσεως <των> του Νικίου Αδελφού Νέα Μορφή
Λυσίας, Υπέρ των Αριστοφάνους Χρημάτων 19.55–57 Νέα ΜορφήΛυσίας, Υπέρ των Αριστοφάνους Χρημάτων 19.55–57 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Απολογία Σωκράτους 27-28 Νέα ΜορφήΞενοφών, Απολογία Σωκράτους 27-28 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Ἱέρων VII 3-5 Νέα ΜορφήΞενοφών, Ἱέρων VII 3-5 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Κύρου Παιδεία 1.2.6 Νέα ΜορφήΞενοφών, Κύρου Παιδεία 1.2.6 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Λακεδαιμονίων Πολιτεία 14, 1-5 Νέα ΜορφήΞενοφών, Λακεδαιμονίων Πολιτεία 14, 1-5 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Συμπόσιον 4, 34-36 Νέα ΜορφήΞενοφών, Συμπόσιον 4, 34-36 Νέα Μορφή
Πλάτων, Απολογία Σωκράτους 24b-24d Νέα ΜορφήΠλάτων, Απολογία Σωκράτους24b-24d Νέα Μορφή
Πλάτων, Απολογία Σωκράτους 35 c-d Νέα ΜορφήΠλάτων, Απολογία Σωκράτους 35 c-d Νέα Μορφή
Πλάτων, Ίων 533c–535a Νέα ΜορφήΠλάτων, Ίων 533c–535a Νέα Μορφή
Πλάτων, Συμπόσιον 202d8-203b Νέα ΜορφήΠλάτων, Συμπόσιον 202d8-203b Νέα Μορφή
Θουκυδίδης 5.112.1Θουκυδίδης 5.112.1
Δημοσθένους, Κατά Στεφάνου Α' 1-2Δημοσθένους, Κατά Στεφάνου Α' 1-2
Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος 169-170 Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος 169-170
Λυσίου, Κατά Ερατοσθένους 34-35 Λυσίου, Κατά Ερατοσθένους 34-35
Πλάτων, Μενέξενος 247b-248c Πλάτων, Μενέξενος 247b-248c

Για ολοκληρωμένη προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις δείτε το υλικό μας για το Γνωστό Κείμενο στους παρακάτω πίνακες: 

Πλάτωνος Πρωταγόρας 

Πρωταγόρας Ενότητα 1

Πρωταγόρας Ενότητα 2
Πρωταγόρας Ενότητα 3
Πρωταγόρας Ενότητα 4
Πρωταγόρας Ενότητα 5
Πρωταγόρας Ενότητα 6
Πρωταγόρας Ενότητα 7

Πλάτωνος Πολιτεία

Πολιτεία Ενότητα 11Πολιτεία Ενότητα 12Πολιτεία Ενότητα 13

Αριστοτέλους Ηθικά Νικομάχεια

Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 1Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 2
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 3Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 4
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 5Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 6
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 7Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 8
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 9Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 10

Αριστοτέλους Πολιτικά

Πολιτικά Ενότητα 11Πολιτικά Ενότητα 12
Πολιτικά Ενότητα 13Πολιτικά Ενότητα 14
Πολιτικά Ενότητα 15Πολιτικά Ενότητα 16
Πολιτικά Ενότητα 17Πολιτικά Ενότητα 18
Πολιτικά Ενότητα 19Πολιτικά Ενότητα 20

Τις ερωτήσεις κλειστού τύπου που μόλις διαβάσατε προετοίμασε συνάδελφος Γιώργος Γκουράνης, ο οποίος στη συνέχεια τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Η ομάδα του filologika.gr


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.