Ενότητα 21 & Αδίδακτο Κείμενο Κριτήριο Αξιολόγησης (Φάκελος Υλικού)

Ενότητα 21 & Αδίδακτο Κείμενο Κριτήριο Αξιολόγησης (Φάκελος Υλικού)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Διδακτική Ενότητα 21

Η νέα οικουμένη

 

Α. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Πλουτάρχου, Περὶ Ἀλεξάνδρου τύχης καὶ ἀρετῆς, 6 329Α-D

Καὶ μὴν ἡ πολὺ θαυμαζομένη πολιτεία τοῦ τὴν Στωικῶν αἵρεσιν καταβαλομένου Ζήνωνος εἰς ἓν τοῦτο συντείνει κεφάλαιον, ἵνα μὴ κατὰ πόλεις μηδὲ δήμους οἰκῶμεν ἰδίοις ἕκαστοι διωρισμένοι δικαίοις, ἀλλὰ πάντας ἀνθρώπους ἡγώμεθα δημότας καὶ πολίτας, εἷς δὲ βίος ᾖ καὶ κόσμος, ὥσπερ ἀγέλης συννόμου νόμῳ κοινῷ συντρεφομένης. Τοῦτο Ζήνων μὲν ἔγραψεν ὥσπερ ὄναρ ἢ εἴδωλον εὐνομίας φιλοσόφου καὶ πολιτείας ἀνατυπωσάμενος, Ἀλέξανδρος δὲ τῷ λόγῳ τὸ ἔργον παρέσχεν. Οὐ γάρ, ὡς Ἀριστοτέλης συνεβούλευεν αὐτῷ, τοῖς μὲν Ἕλλησιν ἡγεμονικῶς τοῖς δὲ βαρβάροις δεσποτικῶς χρώμενος, καὶ τῶν μὲν ὡς φίλων καὶ οἰκείων ἐπιμελόμενος τοῖς δ’ ὡς ζῴοις ἢ φυτοῖς προσφερόμενος, πολέμων πολλῶν καὶ φυγῶν ἐνέπλησε καὶ στάσεων ὑπούλων τὴν ἡγεμονίαν, ἀλλὰ κοινὸς ἥκειν θεόθεν ἁρμοστὴς καὶ διαλλακτὴς τῶν ὅλων νομίζων, οὓς τῷ λόγῳ μὴ συνῆγε τοῖς ὅπλοις βιαζόμενος καὶ εἰς ταὐτὸ συνενεγκὼν τὰ πανταχόθεν, ὥσπερ ἐν κρατῆρι φιλοτησίῳ μίξας τοὺς βίους καὶ τὰ ἤθη καὶ τοὺς γάμους καὶ τὰς διαίτας, πατρίδα μὲν τὴν οἰκουμένην προσέταξεν ἡγεῖσθαι πάντας, ἀκρόπολιν δὲ καὶ φρουρὰν τὸ στρατόπεδον, συγγενεῖς δὲ τοὺς ἀγαθούς, ἀλλοφύλους δὲ τοὺς πονηρούς· τὸ δ’ Ἑλληνικὸν καὶ βαρβαρικὸν μὴ χλαμύδι μηδὲ πέλτῃ μηδ’ ἀκινάκῃ μηδὲ κάνδυι διορίζειν, ἀλλὰ τὸ μὲν Ἑλληνικὸν ἀρετῇ τὸ δὲ βαρβαρικὸν κακίᾳ τεκμαίρεσθαι, κοινὰς δ’ ἐσθῆτας ἡγεῖσθαι καὶ τραπέζας καὶ γάμους καὶ διαίτας, δι’ αἵματος καὶ τέκνων ἀνακεραννυμένους.

Παρατηρήσεις

Α. Να δηλωθεί η ορθότητα των παρακάτω φράσεων και να αιτιολογηθεί η απάντησή σας με αναφορές από το κείμενο :

  • Ο Ζήνωνας στην Πολιτεία του θεωρούσε πως όλοι οι άνθρωποι πρέπει να νοιώθουν συμπολίτες και να είναι ισότιμοι.
  • Ο Μ. Αλέξανδρος μετουσίωσε το όραμα του Ζήνωνα.
  • Ο Μ. Αλέξανδρος θεωρούσε τους Έλληνες ανώτερους και τους βαρβάρους δούλους.
  • Οι λαοί κατά τον Μ. Αλέξανδρο πρέπει να διατηρούν τα ήθη και έθιμά τους και να μη τα αναμιγνύουν μεταξύ τους.
  • Το τοπωνύμιο Έλληνας ταυτίστηκε με τον ενάρετο άνθρωπο.

Μονάδες 10

B1. Ποιά κοινά και ποιες διαφορές παρατηρείτε στο κείμενο, αξιοποιώντας όμως και τις γενικότερες γνώσεις σας, πως έχουν οι Στωικοί (Ζήνωνας) και ο Πλούταρχος;

Μονάδες 15

Β2. Με βάση το αρχαίο κείμενο και το παρακάτω παράλληλο να εξηγήσετε την αξία της οικουμενικότητας τόσο για την αρχαία εποχή όσο και για την νεώτερη:

Η αμφισβήτηση της ιθαγένειας (ή, εν πάση περιπτώσει, διαφόρων διαβαθμίσεων και εντάσεων αμφισβητήσεις της) βλάσταινε κυρίως στους χώρους των φιλοσόφων και των ανήσυχων πνευμάτων, που έθεταν το ερώτημα μιας παγκόσμιας αλήθειας, η οποία μοιραἰα σχετικοποιούσε τις ιθαγένειες και την αυτάρκεια της πόλης. δεν είναι τυχαίο ότι, στο πλαίσιο αυτού του ερωτήματος, διατυπωνόταν, με διαφόρους τρόπους, και η ιδέα μιας μονοθεἸας. Μα ούτε είναι τυχαίο ότι αυτές οι διερωτήσεις αντιμετωπίζονταν με εχθρικότητα και περιορίζονταν σε ορισμένους κύκλους στοχαστικών ανθρώπων. Για παράδειγμα, ο φιλόσοφος Αντισθένης (444-370 π.Χ.), ιδρυτής ουσιαστικά του φιλοσοφικού ρεύματος των κυνικών, δεχόταν χλευασμούς επειδή υπήρχε η φήμη ότι δεν ήταν γνήσιος αθηναίος. Ο ίδιος, όμως, απαντούσε στους Αθηναίους, οι οποίοι κόμπαζαν φρονούντες ότι ήταν αυτόχθονες, ότι η καταγωγή τους δεν τους καθιστούσε αριστοκρατικότερους από τα σαλιγκάρια και τις άπτερες ακρίδες, που κι αυτά είναι γηγενή! Στο ίδιο μήκος κύματος, όταν ο κυνικός Διογένης (π. 412-323 π.Χ.) ρωτήθηκε από πού κατάγεται, απάντησε ‚είμαι κοσμοπολίτης‛ (‚ἐρωτηθεὶς πόθεν εἴη, ‘κοσμοπολίτης, ἔφη‛), κι έτσι εγκαινίασε τον όρο ο οποίος σήμερα δηλώνει διεθνώς την οικουμενική συνείδηση και την πρόταξη πανανθρώπινων αξιών έναντι αυτών των επί μέρους κοινοτήτων. O Aναξαγόρας (π. 500-428 π.Χ.), εξ άλλου, όταν κάποιος τον ρώτησε επιτιμητικά αν νοιάζεται για την πατρίδα, ο φιλόσοφος έδειξε τον ουρανό και απάντησε, ‚εγώ έχω τη μεγαλύτερη έγνοια για την πατρίδα.

………………………………………………………………………………………….

Ο Χρυσόστομος τείνει προς μια θεώρηση των πολιτισμικών ταυτοτήτων ως γεγονότων και ως διαδικασιών εν τω γίγνεσθαι –όχι ως στατικών πραγματικοτήτων. Και ταυτόχρονα κλείνει την πόρτα στον πολιτισμικό ιμπεριαλισμό, διότι ουδένα πολιτισμό προκρίνει ως ανώτερο. Πρόκειται περίπου γι’ αυτό που είχε εκφράσει ο Ευσέβιος Καισαρείας όταν υποστήριζε ότι σε πλήθος λαών (δηλαδή μέσα σε καθεμιά από ένα πλήθος ιθαγένειες) βρίσκονταν πλέον Χριστιανοί, οι οποίοι ήταν μεν γηγενείς πάρθοι, μήδοι, πέρσες, γάλλοι, αιγύπτιοι κ.ο.κ, αλλά δεν ακολουθούσαν συλλήβδην όλα τα ήθη του λαού τους σαν αυτά να ήταν ένα συμπαγές πράγμα. Απέρριπταν, λέει, όσα ήταν ανήθικα, απάνθρωπα και αντίθετα προς τη διδασκαλία του Χριστού. Εδώ ο Ευσέβιος (ένοχος, κατά τα άλλα, για την ενθουσιώδη εγκόλπωση του αυτοκρατορικού ιδεώδους) θέτει ακριβώς το ζήτημα που θέτουν σήμερα οι θιασώτες της παγκοσμιότητας των ανθρωπίνων αξιών και των δικαιωμάτων. Παπαθανασίου Αθανάσιου, Σάρκα Ναι, Σαρκοφάγος Όχι! σελ. 463-517

Μονάδες 15

Β3. Να δηλωθεί η ορθότητα ή όχι των παρακάτω φράσεων :

  • Κέντρο της φιλοσοφίας κατά την ελληνιστική και ρωμαϊκή περίοδο παραμένει η Αθήνα.
  • Η φιλοσοφία με τον Επίκουρο και τους Στωικούς από θεωρητική γίνεται πρακτική.
  • Η φιλοσοφία εκείνη την περίοδο συνεχίζει και έχει κοινωνικό χαρακτήρα και προσανατολισμό, εστιάζοντας στο πρότυπο της αρχαίας πόλης-κράτους.
  • Λόγω της επικράτησης μεγάλων κρατών και βασιλειών ο άνθρωπος στρέφεται προς της παραδοσιακές αξίες του τόπου του.
  • Οι αρχαίοι φιλόσοφοι, Πλάτων και Αριστοτέλης, επηρεάζουν τα νέα ρεύματα και τον Χριστιανισμό, αλλά η φιλοσοφία τροποποιείται.

Μονάδες 10

Β4α. Να συνδέσετε στον παρακάτω πίνακα τις λέξεις των δύο στηλών βάσει της ετυμολογικής τους συγγένειας:

αἵρεσιν άξιος
συνενεγκὼν κρασί
ἀγέλης διένεξη
ἀνακεραννυμένους αφαίρεση
εἴδωλον ευσυνείδητος

 

Μονάδες 5

Β4β. Να βρείτε τα αντώνυμα τα παρακάτω λέξεων στο αρχαίο κείμενο : φύσει, θάνατος, μόνους, εἶπεν, γιγνώσκων.

Μονάδες 5

Τις απαντήσεις μπορείτε να τις βρείτε στο βιβλίο του Δημήτρη Νάτση:

Φάκελος Υλικού: Υλικό για τα Αρχαία Ελληνικά Γ Λυκείου Εκδόσεις Γρηγόρη

Β. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Ξενοφῶντος, Συμπόσιον 4.31-4.32

Στην εξέλιξη του Συμποσίου του Ξενοφώντος ο καθένας εκ των ομιλητών και συνδαιτημόνων κατονομάζει και αιτιολογεί ένα πράγμα για το οποίο νοιώθει υπερήφανος και ευδαίμων. Στο απόσπασμα αυτό ο Χαρμίδης, αντίθετα με την κοινή λογική, αιτιολογεί τις αιτίες για τις οποίες νοιώθει ευτυχής που από πλούσιος κατάντησε πτωχός και ενδεής.

Ἐγὼ τοίνυν ἐν τῇδε τῇ πόλει ὅτε μὲν πλούσιος ἦν πρῶτον μὲν ἐφοβούμην μή τίς μου τὴν οἰκίαν διορύξας καὶ τὰ χρήματα λάβοι καὶ αὐτόν τί με κακὸν ἐργάσαιτο· ἔπειτα δὲ καὶ τοὺς συκοφάντας ἐθεράπευον, εἰδὼς ὅτι παθεῖν μᾶλλον κακῶς ἱκανὸς εἴην ἢ ποιῆσαι ἐκείνους. Καὶ γὰρ δὴ καὶ προσετάττετο μὲν ἀεί τί μοι δαπανᾶν ὑπὸ τῆς πόλεως, ἀποδημῆσαι δὲ οὐδαμοῦ ἐξῆν. Νῦν δ’ ἐπειδὴ τῶν ὑπερορίων στέρομαι καὶ τὰ ἔγγεια οὐ καρποῦμαι καὶ τὰ ἐκ τῆς οἰκίας πέπραται, ἡδέως μὲν καθεύδω ἐκτεταμένος, πιστὸς δὲ τῇ πόλει γεγένημαι, οὐκέτι δὲ ἀπειλοῦμαι, ἀλλ’ ἤδη ἀπειλῶ ἄλλοις, ὡς ἐλευθέρῳ τε ἔξεστί μοι καὶ ἀποδημεῖν καὶ ἐπιδημεῖν· ὑπανίστανται δέ μοι ἤδη καὶ θάκων καὶ ὁδῶν ἐξίστανται οἱ πλούσιοι. Καί εἰμι νῦν μὲν τυράννῳ ἐοικώς, τότε δὲ σαφῶς δοῦλος ἦν· καὶ τότε μὲν ἐγὼ φόρον ἀπέφερον τῷ δήμῳ, νῦν δὲ ἡ πόλις τέλος φέρουσα τρέφει με. Ἀλλὰ καὶ Σωκράτει, ὅτε μὲν πλούσιος ἦν, ἐλοιδόρουν με ὅτι συνῆν, νῦν δ’ ἐπεὶ πένης γεγένημαι, οὐκέτι οὐδὲν μέλει οὐδενί. Καὶ μὴν ὅτε μέν γε πολλὰ εἶχον, ἀεί τι ἀπέβαλλον ἢ ὑπὸ τῆς πόλεως ἢ ὑπὸ τῆς τύχης· νῦν δὲ ἀποβάλλω μὲν οὐδέν (οὐδὲ γὰρ ἔχω), ἀεὶ δέ τι λήψεσθαι ἐλπίζω.

Λεξιλόγιο

  • τὰ ὑπερόρια: οι ασχολίες και η περιουσία εκτός πόλεως.
  • τὰ ἔγγεια: η εγχώρια περιουσία, τα εγχώρια κτήματα.
  • ὑπανίσταμαι θάκου: σηκώνομαι από το κάθισμά λόγω σεβασμού.

Παρατηρήσεις

Γ1. Να μεταφραστεί από το άνωθεν κείμενο το απόσπασμα «Καὶ γὰρ δὴ καὶ προσετάττετο ……. νῦν δὲ ἡ πόλις τέλος φέρουσα τρέφει με.».

 Μονάδες 10

Γ2. Για ποιούς λόγος ο Χαρμίδης νοιώθει ευγνώμων που πτώχευσε;

 Μονάδες 10

Γ3α. Να κάνετε παραθετική αντικατάσταση των λέξεων στον γραμματικό τύπο που βρίσκονται : κακὸν, μᾶλλον, ἡδέως, πένης, πολλὰ.

Μονάδες 5

Γ3β. Να μεταφέρετε τους παρακάτω τύπους του κειμένου στον μέλλοντα και τον παρακείμενο, διατηρώντας φωνή, έγκλιση, πρόσωπο : λάβοι, παθεῖν, προσετάττετο, ἐξίστανται, φέρουσα.

 

ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ

λάβοι
παθεῖν
προσετάττετο
ἐξίστανται
φέρουσα

Μονάδες 5

Γ4α. Να χαρακτηριστούν συντακτικά οι παρακάτω τύποι του κειμένου: ποιῆσαι, τῇ πόλει, ἐπιδημεῖν, μοι, Σωκράτει, ὑπὸ τῆς τύχης.

Μονάδες 6

Γ4β. καὶ τότε μὲν ἐγὼ φόρον ἀπέφερον …τρέφει με: Η περίοδος αυτή να τραπεί σε απαρεμφατική πρόταση (πλαγίου λόγου), εξαρτώμενη από την φράση Χαρμίδης εἶπε.

Μονάδες 4

 

Τις απαντήσεις μπορείτε να τις βρείτε στο βιβλίο του Δημήτρη Νάτση:

Εκδόσεις Γρηγόρης: Θεματογραφία Αρχαίας Ελληνικής Β’ και Γ’ Λυκείου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο εκλεκτός συνάδελφος Δημήτρης Νάτσης, ο οποίος στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταβείτε σε κάποιο Κριτήριο Αξιολόγησης  επιλέξτε τον κατάλληλο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα: 

Κριτήρια ΑξιολόγησηςΕρωτήσεις
Ενότητα 1 Ερμηνευτικές-Λεξιλογικές-Ετυμολογικές Ασκήσεις 150 Ερωτήσεις Εισαγωγής Κλειστού Τύπου
Ενότητα 1 & Αδίδακτο Κείμενο 150 Ερωτήσεις Εισαγωγής Κλειστού Τύπου-Απαντήσεις
Ενότητα 2, Προτρεπτικός πρὸς Θεμίσωνα Ενότητα 2, Προτρεπτικός πρὸς Θεμίσωνα Απαντήσεις
Ενότητα 7 Ενότητα 7 Απαντήσεις
Ενότητες 7-17 & Αδίδακτο Κείμενο Ενότητες 7-17 & Αδίδακτο Κείμενο
Ενότητα 9 & Αδίδακτο ΚείμενοΕνότητα 9 & Αδίδακτο Κείμενο Απαντήσεις
Ενότητα 9 & Άγνωστο
Ενότητα 13 & ΆγνωστοΕνότητα 13 & Άγνωστο- Απαντήσεις
Ενότητες 18-19 & Άγνωστο
Ενότητα 21 & Άγνωστο
Πρωταγόρας Ενότητες 2 -3 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)
Πρωταγόρας Ενότητες 3-4& Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή) Συνδυαστικές Ερωτήσεις Πρώτο Μέρος
Πρωταγόρας Ενότητα 5& 6 (Νέα Μορφή)
Πρωταγόρας Ενότητα 6 Συνδυαστικές Ερωτήσεις Δεύτερο Μέρος
Πολιτεία Ενότητες 11-12 Νέα ΜορφήΠολιτεία Ενότητες 11-12 Νέα Μορφή Απαντήσεις
Πολιτεία Ενότητες 11-12 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)
Πολιτεία Ενότητες 12-13
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 1-2 & Άγνωστο Κείμενο Νέα Μορφή (ΙΕΠ)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 1-2 & Άγνωστο Κείμενο Νέα Μορφή (ΙΕΠ) Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 2-4 & Άγνωστο ΚείμενοΗθικά Νικομάχεια Ενότητες 2-4 & Άγνωστο Κείμενο Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 3-5 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 3-5 & Άγνωστο Κείμενο Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 4-5
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5-6 (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5, 9, 10 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5, 9, 10 (Νέα Μορφή) Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-8 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-8 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-9 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-9 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-10 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-10 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-9
Πολιτικά Ενότητα 20 & Αδίδακτο (Νέα Μορφή)
Πολιτικά Ενότητα 20 (Νέα Μορφή)
Πολιτικά Ενότητα 20

Για να μεταβείτε σε κάποιο  Άγνωστο Κείμενο ή για να δείτε τις Απαντήσεις επιλέξτε τον κατάλληλο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα: 

Άγνωστο ΚείμενοΑπαντήσεις
Αισχίνου, Κατά Τιμάρχου 182-183 Νέα ΜορφήΑισχίνου, Κατά Τιμάρχου 182-183 Νέα Μορφή
Αντιφών Περί Του Ηρώδου Φόνου 79-80 Νέα ΜορφήΑντιφών Περί Του Ηρώδου Φόνου 79-80 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Κατά Αριστοκράτους 65-66 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Κατά Αριστοκράτους 65-66 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Ολυνθιακός Β΄ 9-10 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Ολυνθιακός Β΄ 9-10 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Περί τῆς Παραπρεσβείας 182–186 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Περί τῆς Παραπρεσβείας 182–186 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Περί των εν Χερρονήσω 73-75 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Περί των εν Χερρονήσω 73-75 Νέα Μορφή
Δημοσθένης,Πρός Ναυσίμαχον και Ξεινοπείθην 20-22 Νέα ΜορφήΔημοσθένης,Πρός Ναυσίμαχον και Ξεινοπείθην 20-22 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Κατά Στεφάνου Ψευδομαρτυριών Α’, 66-67 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Κατά Στεφάνου Ψευδομαρτυριών Α’, 66-67 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 1, 48-49 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 1, 48-49 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 1, 80 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 1, 80 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 5, 2-3 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 5, 2-3 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 5, 84.2 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 5, 84.2 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Αρεοπαγιτικός 12-15 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Αρεοπαγιτικός 12-15 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Επιστολές 6.11–13 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Επιστολές 6.11–13 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Παναθηναϊκός 26-28 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Παναθηναϊκός 26-28 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Παναθηναϊκός 130-133 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Παναθηναϊκός 130-133 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Πανηγυρικός 50-53 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Περί Ειρήνης 8.38- 8.40 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Περί Ειρήνης 8.38- 8.40 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Φίλιππος 149–152 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Φίλιππος 149–152 Νέα Μορφή
Λουκιανός, Περί του Ενυπνίου §7 - 8 Νέα ΜορφήΛουκιανός, Περί του Ενυπνίου §7 - 8 Νέα Μορφή
Λυσίας, Περί της Δημεύσεως <των> του Νικίου Αδελφού Νέα ΜορφήΛυσίας, Περί της Δημεύσεως <των> του Νικίου Αδελφού Νέα Μορφή
Λυσίας, Υπέρ των Αριστοφάνους Χρημάτων 19.55–57 Νέα ΜορφήΛυσίας, Υπέρ των Αριστοφάνους Χρημάτων 19.55–57 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Απολογία Σωκράτους 27-28 Νέα ΜορφήΞενοφών, Απολογία Σωκράτους 27-28 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Ἱέρων VII 3-5 Νέα ΜορφήΞενοφών, Ἱέρων VII 3-5 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Κύρου Παιδεία 1.2.6 Νέα ΜορφήΞενοφών, Κύρου Παιδεία 1.2.6 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Λακεδαιμονίων Πολιτεία 14, 1-5 Νέα ΜορφήΞενοφών, Λακεδαιμονίων Πολιτεία 14, 1-5 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Συμπόσιον 4, 34-36 Νέα ΜορφήΞενοφών, Συμπόσιον 4, 34-36 Νέα Μορφή
Πλάτων, Απολογία Σωκράτους 24b-24d Νέα ΜορφήΠλάτων, Απολογία Σωκράτους24b-24d Νέα Μορφή
Πλάτων, Απολογία Σωκράτους 35 c-d Νέα ΜορφήΠλάτων, Απολογία Σωκράτους 35 c-d Νέα Μορφή
Πλάτων, Ίων 533c–535a Νέα ΜορφήΠλάτων, Ίων 533c–535a Νέα Μορφή
Πλάτων, Συμπόσιον 202d8-203b Νέα ΜορφήΠλάτων, Συμπόσιον 202d8-203b Νέα Μορφή
Θουκυδίδης 5.112.1Θουκυδίδης 5.112.1
Δημοσθένους, Κατά Στεφάνου Α' 1-2Δημοσθένους, Κατά Στεφάνου Α' 1-2
Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος 169-170 Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος 169-170
Λυσίου, Κατά Ερατοσθένους 34-35 Λυσίου, Κατά Ερατοσθένους 34-35
Πλάτων, Μενέξενος 247b-248c Πλάτων, Μενέξενος 247b-248c

Για ολοκληρωμένη προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις δείτε το υλικό μας για το Γνωστό Κείμενο στους παρακάτω πίνακες: 

Πλάτωνος Πρωταγόρας 

Πρωταγόρας Ενότητα 1

Πρωταγόρας Ενότητα 2
Πρωταγόρας Ενότητα 3
Πρωταγόρας Ενότητα 4
Πρωταγόρας Ενότητα 5
Πρωταγόρας Ενότητα 6
Πρωταγόρας Ενότητα 7

Πλάτωνος Πολιτεία

Πολιτεία Ενότητα 11Πολιτεία Ενότητα 12Πολιτεία Ενότητα 13

Αριστοτέλους Ηθικά Νικομάχεια

Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 1Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 2
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 3Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 4
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 5Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 6
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 7Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 8
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 9Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 10

Αριστοτέλους Πολιτικά

Πολιτικά Ενότητα 11Πολιτικά Ενότητα 12
Πολιτικά Ενότητα 13Πολιτικά Ενότητα 14
Πολιτικά Ενότητα 15Πολιτικά Ενότητα 16
Πολιτικά Ενότητα 17Πολιτικά Ενότητα 18
Πολιτικά Ενότητα 19Πολιτικά Ενότητα 20

Η ομάδα του filologika.gr


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.