Ηθικά Νικομάχεια 5-6: Πλήρες Κριτήριο Αξιολόγησης & Άγνωστο (Νέα Μορφή)

Ηθικά Νικομάχεια 3-5: Πλήρες Κριτήριο Αξιολόγησης & Άγνωστο (Νέα Μορφή)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 3-5

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ  Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ

Α. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Μαρτυρεῖ δὲ καὶ τὸ γινόμενον ἐν ταῖς πόλεσιν· οἱ γὰρ νομοθέται τοὺς πολίτας ἐθίζοντες ποιοῦσιν ἀγαθούς, καὶ τὸ μὲν βούλημα παντὸς νομοθέτου τοῦτ’ ἐστίν, ὅσοι δὲ μὴ εὖ αὐτὸ ποιοῦσιν ἁμαρτάνουσιν, καὶ διαφέρει τούτῳ πολιτεία πολιτείας ἀγαθὴ φαύλης. Ἔτι ἐκ τῶν αὐτῶν καὶ διὰ τῶν αὐτῶν καὶ γίνεται πᾶσα ἀρετὴ καὶ φθείρεται, ὁμοίως δὲ καὶ τέχνη· ἐκ γὰρ τοῦ κιθαρίζειν καὶ οἱ ἀγαθοὶ καὶ κακοὶ γίνονται κιθαρισταί. Ἀνάλογον δὲ καὶ οἰκοδόμοι καὶ οἱ λοιποὶ πάντες· ἐκ μὲν γὰρ τοῦ εὖ οἰκοδομεῖν ἀγαθοὶ οἰκοδόμοι ἔσονται, ἐκ δὲ τοῦ κακῶς κακοί. Εἰ γὰρ μὴ οὕτως εἶχεν, οὐδὲν ἂν ἔδει τοῦ διδάξοντος, ἀλλὰ πάντες ἂν ἐγίνοντο ἀγαθοὶ ἢ κακοί.

Οὕτω δὴ καὶ ἐπὶ τῶν ἀρετῶν ἔχει· πράττοντες γὰρ τὰ ἐν τοῖς συναλλάγμασι τοῖς πρὸς τοὺς ἀνθρώπους γινόμεθα οἳ μὲν δίκαιοι οἳ δὲ ἄδικοι, πράττοντες δὲ τὰ ἐν τοῖς δεινοῖς καὶ ἐθιζόμενοι φοβεῖσθαι ἢ θαρρεῖν οἳ μὲν ἀνδρεῖοι οἳ δὲ δειλοί.

Καὶ ἑνὶ δὴ λόγῳ ἐκ τῶν ὁμοίων ἐνεργειῶν αἱ ἕξεις γίνονται. Διὸ δεῖ τὰς ἐνεργείας ποιὰς ἀποδιδόναι· κατὰ γὰρ τὰς τούτων διαφορὰς ἀκολουθοῦσιν αἱ ἕξεις. Οὐ μικρὸν οὖν διαφέρει τὸ οὕτως ἢ οὕτως εὐθὺς ἐκ νέων ἐθίζεσθαι, ἀλλὰ πάμπολυ, μᾶλλον δὲ τὸ πᾶν.

Σημεῖον δὲ δεῖ ποιεῖσθαι τῶν ἕξεων τὴν ἐπιγινομένην ἡδονὴν ἢ λύπην τοῖς ἔργοις· ὁ μὲν  γὰρ ἀπεχόμενος τῶν σωματικῶν ἡδονῶν καὶ αὐτῷ τούτῳ χαίρων σώφρων, ὁ δ’ ἀχθόμενος ἀκόλαστος, καὶ ὁ μὲν ὑπομένων τὰ δεινὰ καὶ χαίρων ἢ μὴ λυπούμενός γε ἀνδρεῖος, ὁ δὲ λυπούμενος δειλός. Περὶ ἡδονὰς γὰρ καὶ λύπας ἐστὶν ἡ ἠθικὴ ἀρετή· διὰ μὲν γὰρ τὴν ἡδονὴν τὰ φαῦλα πράττομεν, διὰ δὲ τὴν λύπην τῶν καλῶν ἀπεχόμεθα. Διὸ δεῖ ἦχθαί πως εὐθὺς ἐκ νέων, ὡς ὁ Πλάτων φησίν, ὥστε χαίρειν τε καὶ λυπεῖσθαι οἷς δεῖ· ἡ γὰρ ὀρθὴ παιδεία αὕτη ἐστίν.

Παρατηρήσεις

i. Να χαρακτηρίσετε με Σωστό ή Λάθος τις παρακάτω προτάσεις.

α. Αποτυχημένος είναι εκείνος ο νομοθέτης που δεν καταφέρνει να διδάξει στους πολίτες την αρετή.

β. Η απόκτηση των ηθικών αρετών είναι θέμα σωστού εθισμού ή σωστού δασκάλου.

γ.  Η ηθικοποίησή μας βασίζεται στην εξάλειψη της τυχαίας ηθικής συμπεριφοράς.

δ. Ο σώφρων άνθρωπος μένει μακριά από τις ηδονές, αν και του είναι πολύ δύσκολο.

ε. Ο Πλάτωνας πιστεύει ότι σωστή ανατροφή είναι η πρόκληση των κατάλληλων συναισθημάτων απέναντι στο σωστό και το λάθος.

Μονάδες 10

ii.α. Πώς σχετίζονται οι φιλοσοφικές έννοιες «τέλος» και «δύναμις – ενέργεια» με το   ρόλο της νομοθεσίας στο κείμενο;

Μονάδες 6

ii.β. Ποιος είναι ο ρόλος των συναισθημάτων στην κατάκτηση της αρετής σύμφωνα με το κείμενο;

Μονάδες 4

iii. Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις σχετικά με τον Αριστοτέλη με τον κατάλληλο όρο:

α. Δεκαεπτά ετών ήρθε ο Αριστοτέλης να σπουδάσει στη σχολή του Πλάτωνα, την περίφημη __________ .

β. Ο Πλάτωνας απουσίαζε τότε καθώς είχε αναχωρήσει για τη ____________ .

γ.  Ο Πλάτωνας είχε αναθέσει τη  διεύθυνση της σχολής στο μαθηματικό και αστρονόμο, __________ από την ____________.

δ.  Δύο παρατσούκλια είχε δώσει ο Πλάτωνας στον μαθητή Αριστοτέλη, ________ και ________________.

ε.  Όταν πέθανε ο Αλέξανδρος, ο Αριστοτέλης κατηγορήθηκε για ____________ , συνηθισμένη κατηγορία στην Αθήνα , με αφορμή έναν ____________, που έγραψε για το φίλο του __________, που βρήκε μαρτυρικό θάνατο.

στ. Σύμφωνα με τον Ηράκλειτο: « ἦθος ἀνθρώπῳ ______».

Μονάδες 10

iv. α. Να γράψετε ένα παράγωγο της νέας ελληνικής για κάθε λέξη του πρωτότυπου κειμένου που σας δίνεται, χρησιμοποιώντας την προσφερόμενη παραγωγική κατάληξη:

γινόμενον:    ____ -ση,    εἶχεν: ____-ση,    ἐθίζεσθαι: _______-ικός, ἦχθαί:   _____-ή

β. Να βρείτε στο πρωτότυπο κείμενο μία τουλάχιστον λέξη με την αντίθετη σημασία από αυτή των παρακάτω της νέας ελληνικής.

κακώς, άλλος, πολύ, ανάξιος, συμμετέχω .

Μονάδες 10

v. Αφού διαβάσετε το παρακάτω κείμενο που περιγράφει το μοντεσοριανό σύστημα εκπαίδευσης να καταγράψετε τις διαφορές τους στόχους της εκπαίδευσης, όπως τους αντιλαμβάνονται Αριστοτέλης και Πλάτωνας.

(Το παράλληλο κείμενο είναι μέρος μιας ευρύτερης παρουσίασης την οποία μπορείτε να βρείτε  εδώ)

Τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα της μοντεσοριανής εκπαίδευσης για τα παιδιά και την ευρύτερη κοινωνία και η σχέση της έρευνας με τη συνεχή εξέλιξη της θεωρίας και των στόχων της Δρ. Μοντεσόρι

Όσον αφορά τα οφέλη για τα παιδιά, η μοντεσοριανή εκπαίδευση είναι παιδοκεντρική εκπαίδευση. Οι επιδιώξεις και οι στόχοι ενός μοντεσοριανού σχολείου βασίζονται στην ανθρωπολογία. Ο πιο σημαντικός στόχος της εκπαίδευσης είναι να βοηθήσει το παιδί να είναι αυτόνομο, που σημαίνει να γίνει ανεξάρτητο από τους ενήλικες, το οποίο απαιτεί βαθιά εμπιστοσύνη στο δυναμικό του παιδιού. Επίσης, αυτό το είδος εκπαίδευσης εγγυάται την ελευθερία που χρειάζεται το παιδί για να εξερευνήσει. Το παιδί είναι ελεύθερο να επιλέξει τα δικά του εργαλεία μάθησης και ν’ αποφασίσει πότε, πού, πόσο χρόνο και με ποιον θα εργαστεί. Φυσικά, το όριο αυτής της ελευθερίας είναι η ελευθερία των άλλων, γι’ αυτό το λόγο ζητείται από τα παιδιά μία εσωτερική αυτοπειθαρχία. Το έργο της δασκάλας είναι να παρατηρεί το παιδί και να προετοιμάζει το περιβάλλον με τα κατάλληλα εργαλεία για τις ανάγκες του κάθε παιδιού. Αυτό σημαίνει μια μετατόπιση από την αυθεντία του προσώπου στην αυθεντία του περιβάλλοντος. Γενικά, η ανάπτυξη κάθε παιδιού ξεχωριστά είναι στο κέντρο της μοντεσοριανής εκπαίδευσης. Όσον αφορά τα οφέλη στην κοινωνία,  το μοντεσοριανό ιδεώδες του ‘δραστήριου ανθρώπου’ αποτελεί τη βάση της ανάπτυξης της προσωπικότητας μέσα από την εκπαίδευση. Η ιδέα του μοντεσοριανού παιδαγωγικού συστήματος είναι να επιτρέψει το ανώτατο όριο της ατομικότητας, ενώ παράλληλα απαιτεί ευθύνη για την κοινωνία. Εμπειρικές μελέτες έχουν δείξει τις ιδιαίτερες ικανότητες που έχουν μοντεσοριανά εκπαιδευμένα παιδιά στα μαθηματικά και τις επιστήμες, και ιδιαίτερα στην κοινωνική συμπεριφορά. Αυτά τα παιδιά είναι ανοιχτόμυαλα, ενδιαφέρονται για τους άλλους και ξέρουν πώς να παίρνουν αποφάσεις – σημαντικές σε μια δημοκρατική κοινωνία. Με λίγα λόγια, συμμετέχουν στην κοινωνία, και είναι ικανά να αλλάξουν την κοινωνία, όπου είναι απαραίτητο. Η βάση γι’αυτό είναι η προσωπικότητα που είναι το αποτέλεσμα μιας παιδοκεντρικής εκπαίδευσης που ενισχύει την αυτοεκτίμηση. Όλ’ αυτά οδηγούν στην ανάπτυξη μιας μοναδικής προσωπικότητας που είναι ελεύθερη, αυτενεργός και υπεύθυνη απέναντι τον εαυτό της.

Μονάδες 10

Β. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Αριστοτέλης, Ήθικά Νικομάχεια 1162a34–1163b28

Ο Αριστοτέλης προσδιόρισε τα αίτια της φιλίας, που οδηγούν σε ισάριθμες μορφές της (φιλία που στηρίζεται στο συμφέρον, την ηδονή ή την αρετή) και εξέτασε τόσο τις φιλικές σχέσεις που στηρίζονται στην ισότητα όσο και αυτές που βασίζονται στην υπεροχή του ενός μέρους. Συνεχίζει, λοιπόν, με τους κανόνες που διέπουν τις φιλικές σχέσεις:

Τριττῶν δ’ οὐσῶν φιλιῶν, καθάπερ ἐν ἀρχῇ εἴρηται, ἐπ’ ὠφελείᾳ γὰρ χρώμενοι ἀλλήλοις ἀεὶ τοῦ πλείονος δέονται, καὶ ἔλαττον ἔχειν οἴονται τοῦ προσήκοντος, καὶ μέμφονται ὅτι οὐχ ὅσων δέονται τοσούτων τυγχάνουσιν ἄξιοι ὄντες (καὶ γὰρ ὁμοίως ἀγαθοὶ φίλοι γίνονται καὶ  ἀμείνων χείρονι, ὁμοίως δὲ καὶ ἡδεῖς καὶ διὰ τὸ χρήσιμον, ἰσάζοντες ταῖς ὠφελείαις καὶ διαφέροντες), τοὺς ἴσους μὲν κατ’ ἰσότητα δεῖ τῷ φιλεῖν καὶ τοῖς λοιποῖς ἰσάζειν, τοὺς δ’ ἀνίσους τὸ ἀνάλογον ταῖς ὑπεροχαῖς ἀποδιδόναι.  γίνεται δὲ τὰ ἐγκλήματα καὶ αἱ μέμψεις ἐν τῇ κατὰ τὸ χρήσιμον φιλίᾳ ἢ μόνῃ ἢ μάλιστα, εὐλόγως. οἱ μὲν γὰρ δι’ ἀρετὴν φίλοι ὄντες εὖ δρᾶν ἀλλήλους προθυμοῦνται (τοῦτο γὰρ ἀρετῆς καὶ φιλίας), πρὸς τοῦτο δ’ ἁμιλλωμένων οὐκ ἔστιν ἐγκλήματα οὐδὲ μάχαι· τὸν γὰρ φιλοῦντα καὶ  εὖ ποιοῦντα οὐδεὶς δυσχεραίνει, ἀλλ’ ἂν ᾖ χαρίεις, ἀμύνεται εὖ δρῶν. ὁ δ’ ὑπερβάλλων, τυγχάνων οὗ ἐφίεται, οὐκ ἂν ἐγκαλοίη τῷ φίλῳ· ἕκαστος γὰρ τοῦ ἀγαθοῦ ὀρέγεται. οὐ πάνυ δ’ οὐδ’ ἐν τοῖς δι’ ἡδονήν· ἅμα γὰρ ἀμφοῖν γίνεται οὗ ὀρέγονται, εἰ τῷ συνδιάγειν χαίρουσιν· γελοῖος  δ’ ἂν φαίνοιτο καὶ ὁ ἐγκαλῶν τῷ μὴ τέρποντι, ἐξὸν μὴ συνημερεύειν. ἡ δὲ διὰ τὸ χρήσιμον ἐγκληματική· ἐπ’ ὠφελείᾳ γὰρ χρώμενοι ἀλλήλοις ἀεὶ τοῦ πλείονος δέονται, καὶ ἔλαττον ἔχειν οἴονται τοῦ προσήκοντος, καὶ μέμφονται ὅτι οὐχ ὅσων δέονται τοσούτων τυγχάνουσιν ἄξιοι ὄντες.

Το κείμενο προέρχεται από την ΠΥΛΗ για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.

Παρατηρήσεις

  1. Να μεταφραστεί το απόσπασμα « οἱ μὲν γὰρ δι’ ἀρετὴν φίλοι .. χαίρουσιν»

Μονάδες 10

  1. Να γράψετε πόσα είναι τα είδη φιλίας, σύμφωνα με το απόσπασμα και με ποια κριτήρια έγινε η διαίρεση.

Μονάδες 10

  1. α. Να επιλέξετε τρεις τριτόκλιτες μετοχές και να γράψετε το θηλυκό τους γένος διατηρώντας αριθμό και πτώση.

Μονάδες 3

β. ἡδεῖς, ἁμιλλωμένων, χαρίεις: Να γράψετε το συγκριτικό βαθμό των τύπων.

Μονάδες 3

γ. Να επιλέξετε δύο ρηματικούς μη ονοματικούς τύπους του αποσπάσματος «ἐπ’ ὠφελείᾳ … ὄντες» και να γράψετε το δεύτερο ενικό οριστικής του παρατατικού τους και το απαρέμφατο του αορίστου τους.

Μονάδες 4

  1. α. Να γράψετε την υποθετική πρόταση του κειμένου που εκφέρεται με υποτακτική, την απόδοσή της (2 μονάδες) , το είδος του υποθετικού λόγου (2μονάδες) και να τον μετατρέψετε σε αόριστη επανάληψη στο παρελθόν.

Μονάδες 6

    β.  Να μεταφερθεί με όλους τους δυνατούς τρόπους στον πλάγιο λόγο το απόσπασμα «ὁ δ’ ὑπερβάλλων, τυγχάνων οὗ ἐφίεται, οὐκ ἂν ἐγκαλοίη τῷ φίλῳ», αφού εξαρτηθεί από «Αριστοτέλης εἶπε».

Μονάδες 4

Ενδεικτικές απαντήσεις για το παραπάνω κριτήριο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε προετοίμασε ο εκλεκτός συνάδελφος Παναγιώτης Παλτζής, ο οποίος, στη συνέχεια, το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταβείτε σε κάποιο άλλο Κριτήριο Αξιολόγησης  επιλέξτε τον κατάλληλο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα: 

Κριτήρια ΑξιολόγησηςΕρωτήσεις
Ενότητα 1 Ερμηνευτικές-Λεξιλογικές-Ετυμολογικές Ασκήσεις 150 Ερωτήσεις Εισαγωγής Κλειστού Τύπου
Ενότητα 1 & Αδίδακτο Κείμενο 150 Ερωτήσεις Εισαγωγής Κλειστού Τύπου-Απαντήσεις
Ενότητα 2, Προτρεπτικός πρὸς Θεμίσωνα Ενότητα 2, Προτρεπτικός πρὸς Θεμίσωνα Απαντήσεις
Ενότητα 7 Ενότητα 7 Απαντήσεις
Ενότητες 7-17 & Αδίδακτο Κείμενο Ενότητες 7-17 & Αδίδακτο Κείμενο
Ενότητα 9 & Αδίδακτο ΚείμενοΕνότητα 9 & Αδίδακτο Κείμενο Απαντήσεις
Ενότητα 9 & Άγνωστο
Ενότητα 13 & ΆγνωστοΕνότητα 13 & Άγνωστο- Απαντήσεις
Ενότητες 18-19 & Άγνωστο
Ενότητα 21 & Άγνωστο
Πρωταγόρας Ενότητες 2 -3 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)
Πρωταγόρας Ενότητες 3-4& Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή) Συνδυαστικές Ερωτήσεις Πρώτο Μέρος
Πρωταγόρας Ενότητα 5& 6 (Νέα Μορφή)
Πρωταγόρας Ενότητα 6 Συνδυαστικές Ερωτήσεις Δεύτερο Μέρος
Πολιτεία Ενότητες 11-12 Νέα ΜορφήΠολιτεία Ενότητες 11-12 Νέα Μορφή Απαντήσεις
Πολιτεία Ενότητες 11-12 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)
Πολιτεία Ενότητες 12-13
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 1-2 & Άγνωστο Κείμενο Νέα Μορφή (ΙΕΠ)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 1-2 & Άγνωστο Κείμενο Νέα Μορφή (ΙΕΠ) Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 2-4 & Άγνωστο ΚείμενοΗθικά Νικομάχεια Ενότητες 2-4 & Άγνωστο Κείμενο Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 3-5 & Άγνωστο Κείμενο (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 3-5 & Άγνωστο Κείμενο Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 4-5
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5-6 (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5, 9, 10 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 5, 9, 10 (Νέα Μορφή) Απαντήσεις
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-8 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-8 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-9 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 7-9 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-10 (Νέα Μορφή)Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-10 Απαντήσεις (Νέα Μορφή)
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητες 8-9
Πολιτικά Ενότητα 20 & Αδίδακτο (Νέα Μορφή)
Πολιτικά Ενότητα 20 (Νέα Μορφή)
Πολιτικά Ενότητα 20

Για να μεταβείτε σε κάποιο  Άγνωστο Κείμενο ή για να δείτε τις Απαντήσεις επιλέξτε τον κατάλληλο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα: 

Άγνωστο ΚείμενοΑπαντήσεις
Αισχίνου, Κατά Τιμάρχου 182-183 Νέα ΜορφήΑισχίνου, Κατά Τιμάρχου 182-183 Νέα Μορφή
Αντιφών Περί Του Ηρώδου Φόνου 79-80 Νέα ΜορφήΑντιφών Περί Του Ηρώδου Φόνου 79-80 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Κατά Αριστοκράτους 65-66 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Κατά Αριστοκράτους 65-66 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Ολυνθιακός Β΄ 9-10 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Ολυνθιακός Β΄ 9-10 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Περί τῆς Παραπρεσβείας 182–186 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Περί τῆς Παραπρεσβείας 182–186 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Περί των εν Χερρονήσω 73-75 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Περί των εν Χερρονήσω 73-75 Νέα Μορφή
Δημοσθένης,Πρός Ναυσίμαχον και Ξεινοπείθην 20-22 Νέα ΜορφήΔημοσθένης,Πρός Ναυσίμαχον και Ξεινοπείθην 20-22 Νέα Μορφή
Δημοσθένης, Κατά Στεφάνου Ψευδομαρτυριών Α’, 66-67 Νέα ΜορφήΔημοσθένης, Κατά Στεφάνου Ψευδομαρτυριών Α’, 66-67 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 1, 48-49 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 1, 48-49 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 1, 80 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 1, 80 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 5, 2-3 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 5, 2-3 Νέα Μορφή
Θουκυδίδης, Ιστορία 5, 84.2 Νέα ΜορφήΘουκυδίδης, Ιστορία 5, 84.2 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Αρεοπαγιτικός 12-15 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Αρεοπαγιτικός 12-15 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Επιστολές 6.11–13 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Επιστολές 6.11–13 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Παναθηναϊκός 26-28 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Παναθηναϊκός 26-28 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Παναθηναϊκός 130-133 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Παναθηναϊκός 130-133 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Πανηγυρικός 50-53 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Περί Ειρήνης 8.38- 8.40 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Περί Ειρήνης 8.38- 8.40 Νέα Μορφή
Ισοκράτης Φίλιππος 149–152 Νέα ΜορφήΙσοκράτης Φίλιππος 149–152 Νέα Μορφή
Λουκιανός, Περί του Ενυπνίου §7 - 8 Νέα ΜορφήΛουκιανός, Περί του Ενυπνίου §7 - 8 Νέα Μορφή
Λυσίας, Περί της Δημεύσεως <των> του Νικίου Αδελφού Νέα ΜορφήΛυσίας, Περί της Δημεύσεως <των> του Νικίου Αδελφού Νέα Μορφή
Λυσίας, Υπέρ των Αριστοφάνους Χρημάτων 19.55–57 Νέα ΜορφήΛυσίας, Υπέρ των Αριστοφάνους Χρημάτων 19.55–57 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Απολογία Σωκράτους 27-28 Νέα ΜορφήΞενοφών, Απολογία Σωκράτους 27-28 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Ἱέρων VII 3-5 Νέα ΜορφήΞενοφών, Ἱέρων VII 3-5 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Κύρου Παιδεία 1.2.6 Νέα ΜορφήΞενοφών, Κύρου Παιδεία 1.2.6 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Λακεδαιμονίων Πολιτεία 14, 1-5 Νέα ΜορφήΞενοφών, Λακεδαιμονίων Πολιτεία 14, 1-5 Νέα Μορφή
Ξενοφών, Συμπόσιον 4, 34-36 Νέα ΜορφήΞενοφών, Συμπόσιον 4, 34-36 Νέα Μορφή
Πλάτων, Απολογία Σωκράτους 24b-24d Νέα ΜορφήΠλάτων, Απολογία Σωκράτους24b-24d Νέα Μορφή
Πλάτων, Απολογία Σωκράτους 35 c-d Νέα ΜορφήΠλάτων, Απολογία Σωκράτους 35 c-d Νέα Μορφή
Πλάτων, Ίων 533c–535a Νέα ΜορφήΠλάτων, Ίων 533c–535a Νέα Μορφή
Πλάτων, Συμπόσιον 202d8-203b Νέα ΜορφήΠλάτων, Συμπόσιον 202d8-203b Νέα Μορφή
Θουκυδίδης 5.112.1Θουκυδίδης 5.112.1
Δημοσθένους, Κατά Στεφάνου Α' 1-2Δημοσθένους, Κατά Στεφάνου Α' 1-2
Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος 169-170 Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος 169-170
Λυσίου, Κατά Ερατοσθένους 34-35 Λυσίου, Κατά Ερατοσθένους 34-35
Πλάτων, Μενέξενος 247b-248c Πλάτων, Μενέξενος 247b-248c

Για ολοκληρωμένη προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις δείτε το υλικό μας για το Γνωστό Κείμενο στους παρακάτω πίνακες: 

Πλάτωνος Πρωταγόρας 

Πρωταγόρας Ενότητα 1

Πρωταγόρας Ενότητα 2
Πρωταγόρας Ενότητα 3
Πρωταγόρας Ενότητα 4
Πρωταγόρας Ενότητα 5
Πρωταγόρας Ενότητα 6
Πρωταγόρας Ενότητα 7

Πλάτωνος Πολιτεία

Πολιτεία Ενότητα 11Πολιτεία Ενότητα 12Πολιτεία Ενότητα 13

Αριστοτέλους Ηθικά Νικομάχεια

Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 1Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 2
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 3Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 4
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 5Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 6
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 7Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 8
Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 9Ηθικά Νικομάχεια Ενότητα 10

Αριστοτέλους Πολιτικά

Πολιτικά Ενότητα 11Πολιτικά Ενότητα 12
Πολιτικά Ενότητα 13Πολιτικά Ενότητα 14
Πολιτικά Ενότητα 15Πολιτικά Ενότητα 16
Πολιτικά Ενότητα 17Πολιτικά Ενότητα 18
Πολιτικά Ενότητα 19Πολιτικά Ενότητα 20

Η ομάδα του filologika.gr


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.