Βία (Οικογένεια - Σχολείο) Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Βία (Οικογένεια – Σχολείο) Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α.  Σύμφωνα με την συγγραφέα η ενδοοικογενειακή βία εντάθηκε λόγω του κορονοϊού και της υποχρεωτικής παραμονής των ανθρώπων στο σπίτι. Σε τέτοιες συνθήκες έγιναν πιο ξεκάθαρες οι ανθρώπινες σχέσεις και η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων η οποία κατάντησε κωδικοποιημένη. Ταυτόχρονα, η κενότητα και η σκληρότητα των ανθρώπων καθώς και η δημιουργία ψεύτικων αναγκών, οδήγησαν στην αναισθησία τους. Αυτό, τέλος, έχει επίπτωση και στα παιδιά καθώς οι γονείς πλέον αδιαφορούν γι’ αυτά παρά την επιτακτική τους ανάγκη για αποδοχή.

ΘΕΜΑ Β.

Β1.

1-  Λ,

2 – Σ,

3 – Σ,

4 – Σ,

5 – Λ

Β2.α. 6η παράγραφος : Το ερώτημα εισάγει στο θέμα της βίας των ανηλίκων.

7η παράγραφος : Το ερώτημα εισάγει κατευθείαν στο θέμα που αφορά στην εξέλιξη της επικοινωνίας των ανθρώπων. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στη συγγραφέα να αναπτύξει την άποψή της υπό μορφή απάντησης.

Με τις ερωτήσεις η συγγραφέας καταφέρνει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών οι οποίοι από μια κατάσταση παθητικότητας μεταβαίνουν σε μια κατάσταση πνευματικής εγρήγορσης. Έτσι, διευκολύνεται η επικοινωνία αφού κυριαρχεί η αμεσότητα και η ζωντάνια στο λόγο.

Β2. β. Ο τίτλος του κειμένου 1 («Σπιρτόκουτα» παντού, ολόγυρά μας) χρησιμοποιεί τη γλώσσα συνηποδηλωτικά κι αυτό διαφαίνεται μέσα από τη λέξη «σπιρτόκουτα» που περικλείεται σε εισαγωγικά. Η συγγραφέας δεν χρησιμοποιεί ρήμα γιατί θέλει να μεταδώσει άμεσα το μήνυμα ότι η ελληνική οικογένεια μοιάζει πλέον με ένα σπιρτόκουτο που φλέγεται.

Ο τίτλος έχει νοηματική συνάφεια με το περιεχόμενο του κειμένου καθώς περιέχει την λέξη «σπιρτόκουτο» η οποία σχετίζεται με το κείμενο καθώς αναφέρεται από την συγγραφέα σε δύο σημεία (παραπομπή στη 3η και 5ή παράγραφο). Μάλιστα ο τίτλος είναι εύστοχος και κεντρίζει την προσοχή και το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Β3. α. 2η : «Γυμνός ρεαλισμός…απροκάλυπτος», 5η παράγραφος : «Τα «σπιρτόκουτα» … τάξεις». Η συγγραφέας χρησιμοποιεί ασύνδετο σχήμα γιατί θέλει να κάνει τον λόγο της πιο γρήγορο, ζωντανό και κοφτό. Έτσι καταφέρνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη ο οποίος προσλαμβάνει πιο εύκολα το μήνυμα του κειμένου, δηλαδή την ενδοικογενειακή βία στην Ελλάδα.

β.  Ο συγγραφέας του κειμένου 2 χρησιμοποιεί παραδείγματα γιατί με αυτό τον τρόπο ενισχύονται τα επιχειρήματά του. Θέλει να επεξηγήσει ότι η βία δεν αφορά μόνο παιδιά ηλικίας 14-17 ετών αλλά ότι το όριο ηλικίας έχει κατέβει πάρα πολύ. Έτσι κάνει εναργέστερη τη θέση του και φορτίζει συναισθηματικά τον λόγο του αφού τα παραδείγματα αναφέρονται στη βία σε μικρά παιδία. Ταυτόχρονα, το κείμενο γίνεται πιο οικείο και προσιτό στον αναγνώστη.

ΘΕΜΑ Γ.

Γ. Το ποιητικό υποκείμενο δυσκολεύεται να ορίσει την έννοια της βίας γιατί κάθε φορά της δίνουν διαφορετικό όνομα όπως «ειρηνευτική επέμβαση», «αναπόφευκτες ακρότητες». Έμμεσα καταγγέλλονται οι τακτικές των ισχυρών που προσπαθούν στο όνομα των συμφερόντων να ωραιοποιήσουν τις βίαιες συμπεριφορές. Ακόμη, ειρωνεύεται με την φράση «ειρηνευτική επέμβαση» τις επιθετικές κινήσεις των πλούσιων και ισχυρών. Ταυτόχρονα, όμως, καταγγέλλει και την βία των φτωχών και καταπιεσμένων που χρησιμοποιούν την βία μεταλλάσσοντάς την σε «αναπόφευκτη ακρότητα» προκειμένου να αλλάξουν την δυσμενή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει. Ωστόσο, το ποιητικό υποκείμενο ενοχοποιεί και τον εαυτό του για τις ερμηνείες την βίας αλλά χρησιμοποιώντας α’ ενικό πρόσωπο («θα’ θελα πλέον…απεχθάνομαι») εξομολογείται ότι την απεχθάνεται και την αποδοκιμάζει φανερά, εξωτερικεύοντας τους προβληματισμούς του. Επίσης, η επανάληψη της λέξης «βία» δίνει έμφαση στο περιεχόμενό αυτής αλλά και στις μεταλλάξεις που υφίσταται.

Το ποίημα είναι επίκαιρο και παρουσιάζει τις μορφές που είχε και έχει η βία στις μέρες μας. Ωστόσο, καλό είναι να αναλογιστούμε ότι η βία δεν αποτελεί λύση στα προβλήματα των ανθρώπων και είναι προτιμότερη μια δίκαιη και ειρηνική λύση.

ΘΕΜΑ Δ.

Δ. Ομιλία

Προσφώνηση

Αξιότιμοι καθηγητές/τριες, αγαπητοί μαθητές/τριες

Πρόλογος

Η σημερινή εκδήλωση αποτελεί ακόμα μια ένδειξη της αμέριστης προσπάθειας όλων μας να αναδείξουμε τις άσχημες διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο της βίας σε κάθε πτυχή της κοινωνίας μας. Αξιοποιώντας την ευκαιρία που μου δίνεται από την συμμετοχή μου σε αυτή την εκδήλωση και ως πρόεδρος του δεκαπενταμελούς, θα ήθελα να καταθέσω τους προβληματισμούς μου σχετικά με τους λόγους που η οικογένεια και η κοινωνία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση της βίας. Συγχρόνως, θα επιχειρήσω να καταδείξω τους τρόπους που εμείς οι νέοι μπορούμε να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση αυτής.

Κύριο θέμα

– Ζούμε στην εποχή της αποδόμησης θεσμών και συνηθειών. Ο θεσμός της οικογένειας περνάει κρίση à οι γονείς υπερεργάζονται, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο χρόνος συμβίωσης και επικοινωνίας των μελών της οικογένειας. Η γονεϊκή φροντίδα και αγωγή καθίσταται ελλιπής και μακροπρόθεσμα η κοινωνικοποίηση των παιδιών γίνεται στρεβλά ή ανεπαρκώς, καθώς αυτά μένουν έκθετα στις διαβρωτικές κοινωνικές επιδράσεις. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την διάλυση της οικογένειας, την ενδοοικογενειακή βία και την αναπαραγωγή φαινομένων βίας.

– Η βία πηγάζει από, τις αντιθέσεις της εποχής µας και κυρίως τις κοινωνικές ανισότητες. Στην εποχή µας συμβαδίζει ο πλούτος μαζί µε τη φτώχεια, την ανεργία, την περιθωριοποίηση, την εκμετάλλευση, την ξενοφοβία και το ρατσισμό. Οι κοινωνικά αποκλεισμένοι (όπως για παράδειγμα οι χρόνια άνεργοι, οι αποφυλακισμένοι, οι μετανάστες και άλλοι) βιώνουν το έντονο χάσμα φτωχών και πλούσιων, αισθάνονται αδικημένοι και, συχνά, χρησιμοποιούν ως μηχανισμό άμυνας, την καταφυγή, σε περιθωριακές ομάδες με αντικοινωνική συμπεριφορά (“γκέτο”), οι οποίες συχνά γίνονται φυτώρια των συμμοριών και του οργανωμένου εγκλήματος.

Αυτοί οι λόγοι κι άλλοι πολλοί συνθέτουν κι εξηγούν το φαινόμενο της βίας. Τόσο η οικογένεια όσο και η κοινωνία ωθούν τα άτομα σε βίαιες συμπεριφορές. Γι’ αυτό το λόγο είναι επιτακτική η ανάγκη εμείς οι νέοι να βρούμε τρόπους ώστε να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης.

  • Αρχικά, μέσα από το σχολείο εμείς οι μαθητές πρέπει να δείχνουμε σεβασμό προς τους άλλους συμμαθητές αλλά και αξιοπρεπή στάση προς τους καθηγητές μας. Η  αποδοχή των διαφορετικών απόψεων που μπορούν να ακουστούν σε μια σχολική αίθουσα, αποτελούν βασικές αρχές της επικοινωνίας. Με δεδομένο, την υγιή λειτουργία του σχολικού θεσμού, δε θα προτιμούμε την ανάρμοστη συμπεριφορά εντός και εκτός του σχολείου. Αντιθέτως, θα έχουμε τη δυνατότητα να διαμορφώσουμε την προσωπική μας ταυτότητα με βασικά χαρακτηριστικά το ήθος και την μη ανταγωνιστική διάθεση προς τους συμμαθητές τους.
  • Ταυτόχρονα οφείλουμε να αποκτήσουμε κοινωνική συνείδηση να ενδυναμώσουμε τον χαρακτήρα με αξίες, αρχές και υπευθυνότητα, ώστε να μην καταφεύγουμε στη λύση της παραβατικότητας αλλά με διάλογο να λύνουμε όλα μας τα προβλήματα.

Επίλογος

Αναμφίβολα η βία έχει κατακλύσει την σημερινή κοινωνία και συνειδητά ή όχι γινόμαστε αυτόπτες μάρτυρες βίαιων περιστατικών που πλήττουν τις ανθρώπινες υπάρξεις. Η οικογένεια και η ίδια η κοινωνία με την ανοχή όλων μας οικοδομούν την βία. Εμείς όμως ως νέοι οφείλουμε να δράσουμε σε αυτή την πρόκληση και να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της βίας ως ένα αγκάθι του σύγχρονου πολιτισμού μας.

Αποφώνηση

Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας.

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Βία (Οικογένεια – Σχολείο) Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Πολύζου Έλενας, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.