Βία & Εγκληματικότητα Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Βία & Εγκληματικότητα Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α

Η συγγραφέας του κειμένου αμφισβητεί την άποψη ότι η έξαρση της βίας και της εγκληματικότητας είναι συγκυριακή, αλλά πιστεύει πως πρόκειται για φαινόμενο δυναμικό κι επικίνδυνο. Μάλιστα, για την αντιμετώπισή του και προκειμένου να εξαχθούν συνολικά συμπεράσματα για την παράνομη συμπεριφορά δεν αρκεί  πολλαπλασιασμός των αστυνομικών αλλά ορθή εκπαίδευση και χωραταξική διάθεσή τους, επιχειρησιακός σχεδιασμός ανάλογα με το είδος του εγκλήματος και τις επιπτώσεις του, ηλικιακή διάκριση των εγκληματικών ατόμων και ομάδων και έρευνα για πιθανή διαπλοκή τους με τρομοκράτες.

αρ. λέξεων 80

Θέμα Β

Β1.

α) Λ: («Τυχαία εξέλιξη» και όχι «πραγματική έξαρση του βίαιου εγκλήματος στο κέντρο της πόλης», χαρακτήρισε  κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Δημόσιας Τάξης τα τελευταία, διαδοχικά συμβάντα, στην Αθήνα)

β) Σ: (Εδώ και καιρό αναφερόμαστε στην έξαρση της βίας και της εγκληματικότητας, όμως τα στοιχεία, τα συμπεράσματα και η ανάλυσή τους δεν επαρκούν για να συνθέσουν μια συνολική εικόνα)

γ) Λ: (Το πρόβλημα, ίσως, δεν είναι η «διάλυση» αλλά η κόπωση από τη διαρκή παρουσία του κινδύνου)

δ) Λ: (Προπολεμικώς και μεταπολεμικώς, εις την Ελλάδα, οι αστυνομικοί ήσαν κατά κανόνα αγράμματοι, και ευκόλως καθοδηγούμενοι από αυταρχικά καθεστώτα. Ό,τι τους έλεγε η εκάστοτε εξουσία το υιοθετούσαν. Έτσι, σπανίως εσέβοντο τα δικαιώματα του πολίτη, σπανίως ήσαν ευγενικοί και συχνά βιαιοπραγούσαν σωματικώς επί του πολίτη, ασχέτως αν δεν είχε διαπράξει αδίκημα)

ε) Λ: (Για παράδειγμα ο αστυνομικός που έριξε δακρυγόνο στον Μανώλη Γλέζο, τον επισκέφθηκε την επομένη ημέρα και ζήτησε συγνώμη (2012))

Β2.

Ι. Στη δεύτερη παράγραφο στο Κείμενο Ι η συγγραφέας θέτει επιτατικά μια σειρά από ερωτήματα (συγκεκριμένα δέκα ερωτήματα) τα οποία αμφισβητούν με τον τρόπο που διατυπώνονται την άποψη στελέχους του υπουργείου Δημόσιας τάξης και επιθυμεί να θέσει σε πιο στέρεα βάση το ζήτημα της βίας. Μάλιστα κάποια από αυτά έχουν ειρωνικό τόνο (Κι αυτό αρκεί; Το πρόβλημα, δηλαδή, είναι ποσοτικό;), άλλα απορηματικό (Και τι είδους έγκλημα καλούνται να αντιμετωπίσουν; Οργανωμένο, με επιχειρησιακό σχέδιο; Πρόκειται για ενέργειες αποσπασματικές, οι οποίες έχουν κοινό παρονομαστή; ΄Η εντελώς τυχαίες και συγκυριακές;) κι άλλα είναι ρητορικά (Δεν παίζουν ρόλο η χωροταξική κατανομή ή η σωστή εκπαίδευση των αστυνομικών;). Επιπλέον, με τις ερωτήσεις δίνει ζωντάνια και παραστατικότητα στο κείμενο και προβληματίζει τον αναγνώστη δείχνοντας μία διάθεση συνομιλίας μαζί του. Μάλιστα το πρώτο ερώτημα με τη δεικτική αντωνυμία «αυτό» αποτελεί έναν τρόπο μετάβασης από την προηγούμενη σε αυτή την παράγραφο συνέχοντας έτσι το κείμενο, καθώς συνδέει τις δύο παραγράφους μεταξύ τους, ενώ δίνουν και μία απάντηση (με απορηματικό-ειρωνικό τόνο) στην αντιμετώπιση από την Πολιτεία του ζητήματος της βίας.

ΙΙ. Η συγγραφέας του κειμένου (πρόκειται για χρονογράφημα) κινείται στη δεύτερη παράγραφο στο Κείμενο ΙΙ μεταξύ καθαρεύουσας και δημοτικής γλώσσας δημιουργώντας μια κωμική ατμόσφαιρα. Με την καθαρεύουσα γλώσσα μιμείται το γλωσσικό ύφος μιας ολόκληρης εποχής το οποίο χαρακτηριζόταν από μια σοβαροφανή επισημότητα, αυταρχισμό και τυπολατρία. Στην πραγματικότητα η καθαρεύουσα συγκαλύπτει την ψεύτικη εικόνα που το κράτος συντηρούσε για τους αστυνομικούς που κατά τα άλλα ήταν «αγράμματοι» και «ευκόλως καθοδηγούμενοι από αυταρχικά καθεστώτα». Ιδιαίτερα καυστική είναι η επιχειρούμενη σύγκριση της «Αστυνομίας Πόλεων» με τη Scottland Yard. Η δημοτική γλώσσα με τη σειρά της έρχεται να ενισχύσει – με την αλήθεια και τη ζωντάνια που τη διακρίνει -τη βίαιη πλευρά της εξουσίας (Με απλά λόγια, με το παραμικρό έπεφτε σφαλιάρα, μπάτσος, ρόπαλο, ή και σφαίρα. Δικαίως λοιπόν ο λαός μας τους προσήψε αυτό τον υβριστικό χαρακτηρισμό). Η γλωσσική εναλλαγή προσφέρει στο κείμενο επιπλέον και υφολογική ποικιλία.

Β3. 

Η συγγραφέας στην παράγραφο αυτή προσπαθεί να πείσει τον αναγνώστη ότι με το πέρασμα του χρόνου η συμπεριφορά των αστυνομικών οργάνων απέναντι στους πολίτες άλλαξε χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκλείπουν αυταρχικές ή παράνομες συμπεριφορές από μέρους τους.  Για να προβάλει τη θέση της χρησιμοποιεί τους εξής κειμενικούς δείκτες:

  • Τεκμήρια – παραδείγματα: (Για παράδειγμα ο αστυνομικός που έριξε δακρυγόνο στον Μανώλη Γλέζο, τον επισκέφθηκε την επομένη ημέρα και ζήτησε συγνώμη (2012))
  • Οριστική έγκλιση (επιστημική τροπικότητα που σχετίζεται με το βαθμό βεβαιότητας που εκφράζει ο ομιλητής με αυτά που λέει: «άλλαξαν», «υπάρχουν», «εδιώχθησαν»
  • Τεκμήρια-παραπομπή σε βιβλιογραφία: (Δ.Μελίστας, 1985, Επ. Κορκονέας και Β. Σαραλιώτης, 2010)
  • Σημεία στίξης: (2012), (επί δημοκρατίας)
  • Αναφορική χρήση της γλώσσας («ο αστυνομικός που έριξε δακρυγόνο στον Μανώλη Γλέζο, τον επισκέφθηκε την επομένη ημέρα και ζήτησε συγνώμη»)

Θέμα Γ

Το τέλος βρίσκει τη Φραγκογιαννού να πνίγεται μεταξύ της θείας και της ανθρώπινης δικαιοσύνης, όπως χαρακτηριστικά λέει κι ο Παπαδιαμάντης. Ο συγγραφέας δεν την εμπιστεύεται ούτε στα χέρια του Θεού ούτε στα χέρια των αστυνομικών. Αντίθετα, το κείμενο δείχνει πως η φύση επιφορτίζεται με το ρόλο του τιμωρού. Ο αφηγητής περιγράφει με οπτικές εικόνες τη βύθισή της και μικροπερίοδο λόγο που ομοιάζει με δημοσιογραφικό ρεπορτάζ (Το κύμα ανέβαινεν, ανέβαινεν. Η Φραγκογιαννού επάτει. Η άμμος ενέδιδεν) δημιουργώντας κλίμα αγωνίας. Η παρομοίωση «Τα κύματα εφούσκωναν αγρίως, ως να είχον πάθος» καταδεικνύουν την αποστροφή της φύσης στις πράξεις – φόνους της Φραγκογιαννούς. Η φύση οργίζεται μαζί της γιατί η γυναίκα αυτή εναντιώθηκε στο έργο της. Μόνο η Φύση ως αρχετυπική μητέρα και δημιουργός όλων έχει το δικαίωμα της αφαίρεσης της ζωής, όχι το δημιούργημα – άνθρωπος. Η Φραγκογιαννού δεν κατορθώνει να φτάσει στο βράχο του Αγίου Σώστη (ονοματοθεσία ειρωνική και νύξη ότι η εκκλησία είναι αναρμόδια να την τιμωρήσει), αλλά δεν την πιάνουν ούτε οι αστυνομικοί (αιχμή για την ανικανότητά τους). Η αποτυχία διαφυγής της δίνεται με τρόπο νατουραλιστικό (Δεν είχε πλέον έδαφος να πατήση· εγονάτισεν. Εις το στόμα της εισήρχετο το αλμυρόν και πικρόν ύδωρ / Εκάλυψαν τους μυκτήρας και τα ώτα της).

αρ. λέξεων 199

Θέμα Δ

Προσφώνηση: Κυρίες και κύριοι – Αγαπητοί συμμαθητές

Πρόλογος: Ένα βίαιο περιστατικό, πιο συγκεκριμένα μια άγρια συμπλοκή μεταξύ συμμαθητών, εκτυλίχθηκε στο χώρο του σχολείου μας. Αυτό το γεγονός αποτέλεσε την αφορμή να σκύψουμε όλοι πάνω στο ζήτημα της νεανικής βίας και να αναζητήσουμε τα αίτια αυτού του φαινομένου. Η βία στους κόλπους των νέων είναι σοβαρό πρόβλημα που ενδιαφέρει όλη την κοινωνία και γι’ αυτό είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος / η που βλέπω πρόσωπα κάθε ηλικίας να συμμετέχουν σε αυτή την εκδήλωση.

Κύριο μέρος: Αίτια της βίας

Οικογένεια:

  • Η αυταρχικότητα και η αδιαλλαξία των γονέων, η έλλειψη σεβασμού στην προσωπικότητα των παιδιών, η απουσία στοργής απέναντί τους και η άσκηση πίεσης προς αυτά για την υποταγή τους σε κανόνες ξεπερασμένους από τα πράγματα, η σωματική και ψυχική κακοποίηση των παιδιών και εφήβων, η εσφαλμένη θεώρηση ότι η βίαιη συμπεριφορά αποτελεί ένδειξη ανδρισμού, η ανοχή στα βίαια παιχνίδια, ο χωρίς όρια φιλελευθερισμός και η απουσία ελέγχου εμποδίζουν την ισορροπημένη ανάπτυξη του ψυχισμού και δεν ικανοποιούν τις ανάγκες των νέων για ωρίμανση

Σχολείο:

  • Το έλλειμμα της ανθρωπιστικής παιδείας, της ηθικής διαπαιδαγώγησης και της ευρύτερης πνευματικής καλλιέργειας και η κυριαρχία ενός καθαρά γνωσιοκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης ενισχύει το δογματισμό, το φανατισμό, τον ανταγωνισμό, το στρες και την κυριαρχία των προκαταλήψεων και των ενστίκτων

ΜΜΕ:

  • Η προβολή των αρνητικών προτύπων βίας και εγκληματικής συμπεριφοράς κάθε είδους σε δελτία ειδήσεων, εκπομπές κινουμένων σχεδίων και ψυχαγωγικά προγράμματα, η έλλειψη σεβασμού προς το διάλογο ακόμη και σε πολιτικού περιεχομένου εκπομπές και ο φανατισμός σε αθλητικού ενδιαφέροντος θέματα ακόμη και από δημοσιογράφους

Ανεργία:

  • Η κοινωνική αυτή μάστιγα που παρατηρείται στις νεανικές ηλικίες προκαλεί τη διάψευση των προσδοκιών, το αίσθημα απογοήτευσης και αδιεξόδου με αποτέλεσμα ο νέος άνθρωπος να ματαιώνεται, να αισθάνεται αδικημένος και να θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχει καταβάλει δεν έχουν το αντίστοιχο αντίκρισμα

Έκπτωση ηθικών αξιών:

  • Η επικράτηση της ιδιοτέλειας και του ατομικισμού εξασθενεί το αίσθημα συλλογικής συνείδησης με αποτέλεσμα την κυριαρχία του αμοραλισμού και της ατομικής ανέλιξης χωρίς κανένα ηθικό φραγμό

Αστικά κέντρα:

  • Το τεχνητό περιβάλλον των πόλεων, η έλλειψη ζωτικού χώρου, ο συνωστισμός, οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, η απουσία γνήσιας αστικής ζωής, α ανωνυμία κι ο ελλιπής έλεγχος τροφοδοτούν τις βίαιες / εγκληματικές συμπεριφορές

Κράτος:

  • Ο νεποτισμός, η οικογενειοκρατία, η διαφθορά, η δυσλειτουργία του σωφρονιστικού συστήματος και η αποσπασματικότητα και η αναποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση της βίας

Υλικός ευδαιμονισμός:

  • Η πρόταξη του «έχειν» έναντι του «είναι» που προβάλλει την εικόνα του ανθρώπου που καταναλώνει υλικά αγαθά και γι’ αυτό το λόγο καταξιώνεται κοινωνικά καθίσταται απροσπέλαστο όνειρο για τους περισσότερους νέους. Η στέρηση μάλιστα αγαθών οδηγεί σε βίαιες αντιδράσεις

Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συμμαθητές,

Επίλογος: Δεν είναι λίγοι οι συμπολίτες μας που θεωρούν ότι για την έξαρση της βίας στην ηλικιακή ομάδα των νέων ευθύνεται η ίδια η νεολαία που διακρίνεται από επαναστατικότητα, αυθορμητισμό και γενικότερα από αντίδραση απέναντι στο κατεστημένο. Χωρίς να αμφισβητώ την ύπαρξη αυτών των χαρακτηριστικών θεωρώ πως υπάρχουν βαθύτερες αιτίες που οδηγούν στην εκδήλωση βίαιων συμπεριφορών. Αποτελεί χρέος όλων μας – τόσο ως γονέων και καθηγητών όσο και ως μαθητών- να μελετήσουμε με υπευθυνότητα αυτό το νοσηρό φαινόμενο προκειμένου να το αντιμετωπίσουμε.

Αποφώνηση: Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Βία & Εγκληματικότητα

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Κωνσταντίνου Μαγκλή, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.