Τηλεκπαίδευση: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

Τηλεκπαίδευση: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Τηλεκπαίδευση: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

Κείμενο Ι

Στο λυκόφως της καραντίνας … η ανατολή της Τηλεκπαίδευσης

Η αναστολή λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας επιβαλλόμενη από την ανάγκη ανάσχεσης μετάδοσης του ιού, οδήγησε στον προβληματισμό εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, Υπουργείου και διανοουμένων ανά τον κόσμο για την εξέλιξη και προσαρμογή της διδακτικής διαδικασίας σε ένα νέο ψηφιακό πλαίσιο. Έτσι, αναδύεται σταδιακά και μετ’ εμποδίων η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και η εποικοδομητική χρήση του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς βέβαια ο στόχος να είναι η αντικατάσταση της δια ζώσης εκπαίδευσης, αλλά ούτε και η κάλυψη της τρέχουσας ύλης. Εσπευσμένα οι φορείς εκπαίδευσης τείνουν να εφαρμόσουν την ανοικτή, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με αξιοποίηση πληροφοριακών συστημάτων, δικτύων και εφαρμογών, μεθόδων και εργαλείων που είχαν αρχίσει να εμφανίζονται δειλά αλλά τώρα οι απρόβλεπτες κοινωνικές συγκυρίες τα καθιστούν αναγκαία.

Τόσο η Πλατφόρμα Ασύγχρονης  όσο και της Σύγχρονης εκπαίδευσης εφαρμόζεται ήδη και αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικών μαθημάτων χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις. Η πρόσβαση και η χρήση του δεν απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις παρά μόνο προσωπικό e mail, ονοματεπώνυμο ή όνομα χρήστη ώστε στην ψηφιακή τάξη ο εκπαιδευτικός να μπορεί να δώσει τον λόγο στον εκπαιδευόμενο. Αποτελεί ένα χώρο συνεργασίας, διανομής υλικού, εκπαιδευτικών εφαρμογών, ασκήσεων και επισημάνσεων, σε μικρότερες βαθμίδες δίνει έμφαση στο παιχνίδι ως μέσο παρακίνησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι εκπαιδευτικοί και οι μικροί εγκλωβισμένοι μαθητές την επαφή τους με τη μαθησιακή διαδικασία.

Αναμφισβήτητα τα οφέλη που προκύπτουν είναι πολλά και αναγκαίο να παραμείνουν μετά το πέρας της πανδημίας. Αρχικά, παρέχεται ισότητα ευκαιριών πρόσβασης στο μορφωτικό αγαθό ακόμη και σε ανθρώπους απομακρυσμένων περιοχών, σε άτομα με αναπηρίες, που αποτελούν πάντα την αχίλλειο πτέρνα του εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Παρέχεται σε όλους η πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό εκτός σχολικής αίθουσας, αρωγή σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (προσαρμογή σε ιδιαίτερες ανάγκες) και εξοικονομείται χρόνος που μπορεί να αξιοποιηθεί ανάλογα. Είναι διαπιστωμένη επίσης αύξηση της συμμετοχής των μαθητών σε «ψηφιακές συζητήσεις» σε σχέση με τις πραγματικές σε αίθουσα διδασκαλίας, προφανώς γιατί η νέα γενιά έχοντας μεγαλώσει με το διαδίκτυο θεωρεί την on – line επικοινωνία δεύτερη φύση της. Τους χρήστες ελκύει η διαθεματική σύνδεση και τα ψηφιακά εργαλεία που κάνουν το μάθημα πιο ουσιαστικό, απτό και ενδιαφέρον.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι εξίσου σημαντικός, παραμένει στο επίκεντρο, καθώς αποτελεί τον αρωγό, σύμβουλο, οργανωτή, καθοδηγητή, συντονιστή, εμπνευστή και δημιουργό της όλης διαδικασίας. Πρέπει να εξελιχθεί ο ίδιος, να γίνει ερευνητής και να ανακαλύπτει συνεχώς στρατηγικές σχεδιασμού μετατρέποντας την εκπαιδευτική πρακτική από δασκαλοκεντρική σε μαθητοκεντρική και ομαδοσυνεργατική (Ματσαγγούρας 2004). Πρέπει να συσχετίσει τις έννοιες πληροφόρηση – γνώση – μάθηση διαμορφώνοντας ένα κατάλληλο περιβάλλον συνεργασίας, ανατροφοδότησης, διάχυσης της γνώσης και ανταλλαγής εμπειριών, όπου ο μαθητής θα γίνει ο ίδιος δέκτης, χρήστης και αναμεταδότης πληροφορίας καλλιεργώντας αμφίδρομη σχέση με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές του.

Στον αντίποδα του τηλεκπαιδευτικού οπτιμισμού βρίσκονται και αυτοί που διακρίνουν κινδύνους, διαβλέποντας ότι οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν πανάκεια, η διάθεση και η εφαρμογή τους δεν είναι ομοιόμορφες και επιτυχημένες σε κάθε σχολείο. Επισημαίνουν την ελλιπή διοικητική και τεχνική υποστήριξη των ελληνικών δεδομένων, την απουσία επιμόρφωσης και εξοικείωσης των εκπαιδευτικών με το διαδίκτυο και τις ειδικές πλατφόρμες ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης. Παράλληλα, ελλοχεύει και ο κίνδυνος παθητικοποίησης του μαθητή, εγκλωβισμού σε μια μηχανιστική διαδικασία πρόσληψης πληροφοριών, παγίδευσής του στα όρια του μέσου, δεδομένης της επικράτησης της εικόνας στον επικοινωνιακό χώρο. Ευνοείται η απομόνωση, η εξάρτηση, η απουσία καλλιέργειας της συναισθηματικής νοημοσύνης και ανθρωπίνων κοινωνικών αξιών. Χάνεται ο αυθορμητισμός της προσωπικής επικοινωνίας (face to face), η φυσική παρουσία προσώπων, τα εξωγλωσσικά στοιχεία που ανατροφοδοτούν την επικοινωνία (χειρονομίες, νεύματα, τόνος της φωνής). Αλλοιώνονται οι ανθρώπινες σχέσεις με μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην κοινωνική οργάνωση και συνοχή. Η υπερπληροφόρηση οδηγεί σε σύγχυση, ο αποδέκτης γίνεται άβουλος και υπονομεύεται από την ρευστότητα και την απροσδιοριστία. Είναι απειλητικό το γεγονός ότι η παραδοσιακή διδασκαλία διολισθαίνει με όχημα την τεχνολογία σε έναν εκπαιδευτικό οικονομισμό όπου η εκπαιδευτική διαδικασία ονομάζεται «σύστημα» (system), οι μαθητές γίνονται «πελάτες» (clients), η γνώση «προϊόν» και η πρόοδος ονοματίζεται «απόδοση», όρος οικονομικός.

Το ζητούμενο δεν είναι να δαιμονοποιήσουμε την τεχνολογία αλλά να την αξιοποιήσουμε ως επικουρικό εργαλείο με στόχο την εξέλιξη και την πρόοδο. Ο υμέναιος τεχνολογίας – εκπαίδευσης θα επιτευχθεί με τη συνετή αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων για να δημιουργηθούν συγκλίνοντες δρόμοι με πληθώρα επιλογών και δυνατοτήτων που να οδηγήσουν στην εναλλακτική, ανοικτή εκπαίδευση του μέλλοντος. Ας στρέψουμε τα μάτια στον Άνθρωπο – Δημιουργό για αυτήν την προοπτική.

ΒΗΜΑ, 31/03/20, Σοφία Μαργαρίτη είναι συγγραφέας – φιλόλογος

Κείμενο ΙI

Δυσχερής επικοινωνία με νέα μοντέλα iPhone

Η απόσταση που χωρίζει έναν σύγχρονο δάσκαλο από τους έφηβους μαθητές του διευρύνεται συνεχώς με ταχύτατους ρυθμούς. Και η παρατηρούμενη απομάκρυνση δεν είναι μόνο ηλικιακή (πράγμα απολύτως φυσικό) αλλά κυρίως πολιτισμική.

Αναμφίβολα, οι κοινωνικές αλλαγές, ο μετασχηματισμός των αντιλήψεων, οι καταιγιστικές εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας διαμορφώνουν εξίσου αναλώσιμες συμπεριφορές και επιβάλλουν βραχύβια ενδιαφέροντα – δεν τολμώ να πω ιδεολογίες — που δεν προλαβαίνουν ούτε να γίνουν βιώματα, ούτε να αφομοιωθούν. Παραδείγματος χάριν, η έννοια της «κοινωνικής ζωής» ή του «σεβασμού στα προσωπικά δεδομένα» δεν μπορεί να είναι η ίδια – ούτε σε περιεχόμενο ούτε σε μορφή — μετά την εισβολή του κινητού, του iPhone ή του facebook.

Τα εκάστοτε τεχνολογικά δεδομένα μεταβάλλουν τόσο γρήγορα τις πολιτισμικές αντιλήψεις ώστε να μην μπορεί κανείς να μιλά πλέον σε παιδιά της Β΄ ή της Γ΄ Λυκείου, με τα δεδομένα της προηγούμενης πενταετίας καν. Η ψηφιακή (τους) γλώσσα η συνεχώς εναλλασσόμενη ως κινούμενη άμμος — και άρα η θέαση της ζωής (τους) – διαφοροποιείται με τέτοιες συχνότητες που είναι αδύνατον να την παρακολουθήσεις όσο καλές προθέσεις και να έχεις.

Αν αυτή είναι η πραγματικότητα, καταλαβαίνει κανείς γιατί γίνεται όλο και πιο δυσχερής (δεν εννοώ κατ’ ανάγκην εχθρική) η επικοινωνία τού εκπαιδευτικού με δεκαεξάχρονα, δεκαεφτάχρονα παιδιά. Μιλώντας τους, μοιάζει να τους μεταγγίζει αξίες και ιδέες που ανήκουν σε πολύ μακρινή περίοδο, σε ένα απώτατο παρελθόν που δεν τους ανήκει, δεν θα το χρειαστούν, δεν τους ενδιαφέρει και είναι έξω εντελώς από το πρόσφατο πολιτιστικό μοντέλο.

Δεν πρόκειται, βεβαίως, για τη γνωστή απαξίωση του Σχολείου, ούτε για το ατελέσφορο του Εκπαιδευτικού συστήματος αλλά για μέγιστη πλέον διαφορά αντιλήψεων και διεύρυνσης του χάσματος (ακόμα και κοντινών μεταξύ τους) γενιών. Το πέρυσι φαντάζει ήδη μακρινό και τα αναλώσιμα πρότυπα ή οι χτεσινές αξίες έχουν αντικατασταθεί από σημερινές φρέσκιες.

Αν συμβαίνει να «ακούει» ένας μαθητής τον εκπαιδευτικό (τον ακούει χωρίς να συμμετέχει ενεργά) είναι γιατί «εκτιμά» τη χρησιμότητα–και αποτιμά συνήθως σε χρήμα–την αποτελεσματικότητα των μεθόδων του. Οι οποίες και θα τού εξασφαλίσουν το εισιτήριο για την εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο. Όχι πάντως γιατί έχει ενδιαφέρουσες απόψεις. Δεν μπορούν αυτές πια να συμβάλουν στο σχήμα που έχει ένας ψηφιακός έφηβος για τον κόσμο. Αυτός είναι ο κανόνας, υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις.

Ειρήσθω εν παρόδω ότι δεν έχω πρόθεση να κρίνω αυτήν την πραγματικότητα αλλά να την καταγράψω. Για να καταλήξω στη σκέψη ότι τα κατ’ εξοχήν προβλήματα της εκπαίδευσης οφείλονται κυρίως στην τεράστια πολιτισμική διαφοροποίηση. Έχουν να κάνουν πολύ περισσότερο με την έννοια του χρόνου όπως   τον βιώνουμε πλέον και μας διαμορφώνει, και δεν είναι ζήτημα νέων μεθόδων μόνον ή υιοθέτησης συστημάτων που εφαρμόζονται αλλού, σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.

Γι’ αυτό, φοβάμαι ότι δεν στοχεύουμε σωστά στην προώθηση τού εκπαιδευτικού προβλήματος. Ματαιοπονούμε με ημίμετρα που πολύ γρήγορα ακυρώνονται, εκ των πραγμάτων. Ίσως, θα έπρεπε πρωτίστως να βρούμε μια κοινή γλώσσα να μιλήσουμε. Είναι ανάγκη, λοιπόν, να ορίσουμε εκ νέου έναν τόπο κοινό, να επαναθεωρήσουμε συγκεκριμένες κοινωνικές αξίες και να συμφωνήσουμε πάνω σ’ αυτές όσον αφορά την σημασία τους και τη λειτουργικότητά τους.

Ο σημερινός δάσκαλος– όσο ευσυνείδητος ή επαρκής κι αν είναι – δεν μπορεί να γεφυρώσει από μόνος του το υφιστάμενο πολιτισμικό κενό. Δεν είναι δυνατόν να του ζητάμε να επιλύσει ένα πρόβλημα που τον ξεπερνά. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θέλει. Γιατί κάθε φορά που αρχίζει η εκπαιδευτική χρονιά, βλέπει με αγωνία να απομακρύνεται όλο και περισσότερο, όλο και με πιο γρήγορους ρυθμούς από τους καινούργιους μαθητές του. Κι αυτήν την αδιέξοδη κατάσταση την εκλαμβάνει σαν προσωπική του ήττα.

 

Κώστας Λογαράς, λογοτέχνης, συγγραφέας

Κείμενο ΙII

Σονέτο – Στην επιστήμη

Επιστήμη! Γνήσια κόρη της παλιάς εποχής είσαι!

Που τ’ αλλάζεις όλα με τα περίεργα μάτια σου.

Γιατί ορμάς έτσι πάνω στην καρδιά του ποιητή,

Όρνιο που οι φτερούγες του είναι βαρετή πραγματικότητα;

Πώς μπορεί να σ’ αγαπήσει αυτός; Ή πώς να σε πει σοφή;

Όταν   δε θέλεις να τον αφήσεις στις περιπλανήσεις του

Να ψάξει για θησαυρούς στους διαμαντοστόλιστους ουρανούς,

Μολονότι πέταξε ψηλά μ’ ατρόμητα φτερά;

Εσύ δεν είσαι που έσυρες την Άρτεμη από το άρμα της βίαια

Και την Αμαδρυάδα από τα δάση έδιωξες

Να βρει καταφύγιο σε ευτυχέστερο αστέρι;

Εσύ δεν έδιωξες τη Ναϊάδα απ’ την κρήνη της

τη Συλφίδα από το χλωρό χορτάρι της, κι’ από  εμένα

Το όνειρο του καλοκαιριού κάτω απ’ τον κόκκινο ταμάρινδο;

Έντγκαρ Άλλαν Πόε

Παρατηρήσεις

ΘΕΜΑ Α

Να παρουσιάσετε συνοπτικά τις απόψεις της συντάκτριας του πρώτου κειμένου για τα θετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. (60-70 λέξεις)

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Β

 Ποιες από τις παρακάτω προτάσεις αποδίδουν ορθά απόψεις των συντακτών των κειμένων Α και Β(Σ ή Λ); Να τεκμηριώσετε κάθε απάντησή σας παραθέτοντας σχετικά αποσπάσματα από το κάθε κείμενο αντίστοιχα:

α. Οι νέες συνθήκες καθιστούν επιβεβλημένη την τηλεκπαίδευση. (Κείμενο Α)

β. Η συντάκτρια του κειμένου ελπίζει πως τα θετικά αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης θα διατηρηθούν μακροπρόθεσμα. (Κείμενο Α)

γ. Η συντάκτρια του κειμένου συμπεραίνει πως δεν πρέπει να εξιδανικεύουμε την τεχνολογία, αλλά να οριοθετούμε τη χρήση της στον εκπαιδευτικό χώρο.  (Κείμενο Α)

δ. Το χάσμα μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών οφείλεται πρωτίστως στην ηλικιακή διαφορά. (Κείμενο Β)

ε. Ο σημερινός δάσκαλος αδυνατεί να επιλύσει το πρόβλημα χωρίς μια από κοινού προσπάθεια. ( Κείμενο Β)

Μονάδες 10

Β2

α. Να προβείτε στις κατάλληλες λεξιλογικές επιλογές ώστε να μετασχηματίσετε το ύφος του παρακάτω αποσπάσματος σε οικείο. «Στον αντίποδα του τηλεκπαιδευτικού οπτιμισμού βρίσκονται και αυτοί που διακρίνουν κινδύνους, διαβλέποντας ότι οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν πανάκεια, η διάθεση και η εφαρμογή τους δεν είναι ομοιόμορφες και επιτυχημένες σε κάθε σχολείο». (Κείμενο Α)

Μονάδες 5

β. Πιστεύετε πως η συγγραφέας (κείμενο Α) επιδιώκει να προσεγγίσει το θέμα με υποκειμενικότητα ή διατηρεί μια αντικειμενική στάση; Τεκμηριώστε την απάντησή σας με συγκεκριμένες αναφορές στο κείμενο. (τρία παραδείγματα).

Μονάδες 5

γ. Στην 2η παράγραφο του κειμένου Β «Οι κοινωνικές αλλαγές,…του iPhone ή του facebook», ο συγγραφέας επιδιώκει: α) να πείσει, β) να καταγγείλει, γ) να ευαισθητοποιήσει. Να επιλέξετε μία από τις παραπάνω επιλογές και να τεκμηριώσετε την επιλογή σας με αναφορές σε δύο κειμενικούς δείκτες.

Μονάδες 5

Β3

α. Στο παρακάτω χωρίο να επιλέξετε από τα παρακάτω τι επιδιώκει να εκφράσει ο συντάκτης του κειμένου Β: α) επιθυμία, β) υποχρέωση, γ) πρόθεση. Στη συνέχεια να το μετασχηματίσετε ώστε να δηλώνει ευχή. «Είναι ανάγκη, λοιπόν, να ορίσουμε εκ νέου έναν τόπο κοινό, να επαναθεωρήσουμε συγκεκριμένες κοινωνικές αξίες και να συμφωνήσουμε πάνω σ’ αυτές όσον αφορά την σημασία τους και τη λειτουργικότητά τους». (Κείμενο Β)

Μονάδες 5

β. Στην 8η παράγραφο του κειμένου Β, ο συγγραφέας επιλέγει τη χρήση ρηματικών έναντι ονοματικών συνόλων. Να προσδιορίσετε τους λόγους που τον ώθησαν σε αυτήν την επιλογή του και στη συνέχεια να αναγνωρίσετε το είδος του κυρίαρχου ρηματικού χρόνου και τη σκοπιμότητα αυτού; «Γι’ αυτό, φοβάμαι… εκ των πραγμάτων».

Μονάδες 6

γ. Να δείξετε τη νοηματική σχέση που έχει ο τίτλος με το υπόλοιπο κείμενο. (Κείμενο Β)

Μονάδες 4

ΘΕΜΑ Γ

Ποιο, είναι, κατά τη γνώμη σας, είναι το θέμα του ποιήματος; Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας αξιοποιώντας τρεις κειμενικούς δείκτες.  (100 – 150 λέξεις).

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Δ

Αξιοποιώντας στοιχεία και από τα δύο κείμενα να αναφερθείτε στα οφέλη που προκύπτουν από την καραντίνα στον τομέα της τηλεκπαίδευσης, της τηλεπιστήμης και της τηλεργασίας. Το κείμενό σας να έχει τη μορφή και το ύφος ομιλίας σε μια σχολική εκδήλωση. (350-400 λέξεις).

Μονάδες 30

 

Για να δείτε τις απαντήσεις στο αντίστοιχο κριτήριο αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Τηλεκπαίδευση: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου – Απαντήσεις

Το κριτήριο που μόλις διαβάσατε συνέταξαν οι συνάδελφοι: Πετροπούλου Μαρία & Μαργαρίτη Σοφία, συγγραφείς του βιβλίου Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία Γ’ Λυκείου, το οποίο κυκλοφορεί από τις .

Τα βιβλία των  μπορείτε να τα προμηθευτείτε απευθείας από το ηλεκτρονικό τους βιβλιοπωλείο ή τα επιμέρους ενημερωμένα βιβλιοπωλεία.

Συνεξέταση: Κινήσου ποιοτικά...όχι βιαστικά!

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.