Τέχνη Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Τέχνη Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α

Στο συγκεκριμένο απόσπασμα ο συντάκτης επισημαίνει τη σημασία της τέχνης για τον άνθρωπο και τον πολιτισμό. Συγκεκριμένα, διατείνεται πως ο άνθρωπος αντιμετώπισε την τέχνη ως ένα μέσο επικοινωνίας και απελευθέρωσης που τον βοήθησε να νοηματοδοτήσει τον κόσμο του. Παράλληλα, η τέχνη αποτέλεσε σε κάθε εποχή το μέσο αποκάλυψης του πολιτισμικού επιπέδου ενός λαού.

Θέμα Β

Β1. Α. ΣΩΣΤΟ 1η παράγραφος «Το κύριο στοιχείο της τέχνης είναι η ελευθερία»

Β. ΣΩΣΤΟ 3η παράγραφος: «Ο καλλιτέχνης επηρεάζεται… και τον κόσμο του.»

Γ. ΣΩΣΤΟ 2η παράγραφος: «Η Τέχνη βοηθάει την ίδια την ανθρωπότητα να ξεπεράσει τις άσχημες στιγμές της»

Δ. ΣΩΣΤΟ 3η παράγραφος: «Δε σε περιορίζει,…τις περισσότερες φορές.»

Ε. ΛΑΘΟΣ 4η παράγραφος: «Δε χρειάζεται να είναι κάποιος μεγάλος ζωγράφος για να ζωγραφίσει, δε χρειάζεται να είναι κάποιος μεγάλος συγγραφέας για να γράψει.»

Β2. Ο σκοπός του γράφοντος είναι να αιτιολογήσει και να επεξηγήσει ότι οι πολιτισμοί επηρεάζονται από την τέχνη. Στη θεματική περίοδο της παραγράφου («ο καλλιτέχνης… κόσμο και μέσα του»)  ο συντάκτης εισάγει τον συλλογισμό του, ότι δηλαδή ο καλλιτέχνης επηρεάζει και επηρεάζεται από την εποχή του για αυτό ασκεί επίδραση και στον πολιτισμό του. Στα σχόλια(«Γι’ αυτό… σύγχρονης ζωγραφικής»)  μέσω αιτιολόγησης παραθέτει τους λόγους για τους οποίους οι πολιτισμοί και οι εποχές επηρεάζονται από έναν καλλιτέχνη. Παράλληλα, με σκοπό να κάνει πιο παραστατικό και εύληπτο το μήνυμά του θέτει δύο παραδείγματα τέχνης από δύο διαφορετικούς πολιτισμούς, τον ελληνικό και αιγυπτιακό, ώστε να γίνει ευκολότερα κατανοητή η θέση του συγγραφέα ότι κάθε έργο τέχνης αποτελεί αποτέλεσμα των στοιχείων του πολιτισμού του.

Β3α. Το κείμενο Β αναφέρεται στην αξία της τέχνης για τον άνθρωπο. Ο συντάκτης μέσω υπότιτλων επιτυγχάνει νοηματική αυτοτέλεια, επιδιώκοντας να κάνει μία εισαγωγή για το περιεχόμενο κάθε παραγράφου, ενώ ταυτόχρονα διαιρεί τους τομείς τους οποίους η τέχνη λειτουργεί ωφέλιμα. Με αυτόν τον τρόπο, η ανάγνωση για τον δέκτη καθίσταται πιο ευχάριστη γιατί μπορεί να ανατρέξει στο θέμα για το οποίο ενδιαφέρεται, ευκολότερα. Επίσης, το κείμενο γίνεται πιο κατανοητό μέσω υπότιτλων γιατί εισάγουν το θέμα κάθε παράγραφο με σαφήνεια. Τέλος, η ανάγνωση του κειμένου γίνεται πιο σύντομα, γεγονός που διευκολύνει την αναγνωστική ανταπόκριση του δέκτη και προσελκύει το ενδιαφέρον του.

Β3β. Η οικειότητα στο ύφος επιτυγχάνεται με τα παρακάτω:

1. Η χρήση β’ ρηματικού προσώπου (Δε σε περιορίζει, σου δίνει το χώρο να εξελίξεις την προσωπικότητά σου)

2. Η χρήση ασύνδετου σχήματος (Πίνακες κατήγγειλαν… της αγάπης)

3. Καθημερινό λεξιλόγιο και εκφράσεις προφορικού λόγου (κόβουν τα φτερά σου)

Θέμα Γ

Το ποίημα αναφέρεται στους παράγοντες που μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για έναν καλλιτέχνη. Το ποιητικό υποκείμενο εκφράζει, μέσω του α΄ ενικού πως αντιπαθεί την τελειότητα(ποτέ δεν συμπάθησα) οι δυσκολίες, οι κακουχίες και οι ελλείψεις είναι τα συστατικά που την ωθούν στην καλλιτεχνική δημιουργία. Στη συνέχεια μέσω αντιθετικών εικόνων(τις τέλειες…ομίχλη/ ερειπωμένα …τελειότητα) εκφράζει τη διαφωνία της με την εξιδανίκευση ενώ μέσω  αντιποιητικών λέξεων(ερειπωμένα…χάσκει…λείπει) παρουσιάζει καταστάσεις άσχημες που αποτελούν έμπνευση για την ίδια. Γιατί το ανεκπλήρωτο, το ανολοκλήρωτο είναι ακριβώς η κινητήρια δύναμη για τον καλλιτέχνη. Σε κάθε ποίημα είναι η σιωπή του που έχει μεγαλύτερη αξία. Σε κάθε πίνακα ζωγραφικής η πινελιά που λείπει είναι η καθοριστική για την αξία του. Ο καλλιτέχνης γράφει, σμιλεύει, ζωγραφίζει όχι με το πλεόνασμα, αλλά με το έλλειμμα. Τελικά, η ποιητική φωνή, μέσω της μεταφοράς(πάντα η οροφή που λείπει), συμπεραίνει ότι η τέχνη έχει κάτι το ανικανοποίητο, το ατελές. Πράγματι, όταν όλα έχουν ολοκληρωθεί, όταν όλα τα κομμάτια είναι τοποθετημένα με τάξη στη θέση τους, υπάρχει ένας κόσμος άψογα και στειρωμένα τέλειος αλλά δεν μπορεί να υπάρξει εκείνο το κενό μέσα στο οποίο ζει, αναπνέει και εκκολάπτεται η τέχνη.

Θέμα Δ

Επικοινωνιακό πλαίσιο: άρθρο

Τίτλος: Αισθητική αγωγή…ο πυλώνας της εκπαίδευσης!

ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΤΕΧΝΗ (εστιάζουμε κυρίως στο θέμα της λύτρωσης και της αυτοανακάλυψης)

Διευρύνει το γνωστικό πεδίο σχετικά με την τέχνη και παρέχει τη δυνατότητα προσωπικής πλήρωσης μέσω της δημιουργίας.

Συμβάλλει στην εξωτερίκευση προσωπικών συναισθηματικών και καλλιτεχνικών διαθέσεων.

Επιτυγχάνει τη μύηση του νέου ανθρώπου στη δημιουργική διαδικασία. Η πράξη της δημιουργίας προσφέρει έναν νέο τρόπο θέασης των πραγμάτων γύρω του, αποτυπώνει τον τρόπο που συλλαμβάνει το παιδί τον περιβάλλοντα κόσμο του και του παρέχει τη δυνατότητα της ελεύθερης έκφρασης.

Αντιλαμβάνεται την ίδια του την ύπαρξη, τα ταλέντα του, τις αδυναμίες του.

Σχολείο και προσπάθεια επαφής του παιδιού με την αισθητική αγωγή.

– Να συμπεριλαμβάνει το μάθημα της αισθητικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ ο εκπαιδευτικός να απελευθερώνει το δυναμικό των παιδιών, να δημιουργεί έδαφος και κίνητρα ανέλιξης της δημιουργικότητάς τους.

– Να χρησιμοποιεί, όλα τα μέσα: τη δημιουργία με πλαστελίνη, τη ζωγραφική, τις κατασκευές, τη μουσικοκινητική, το θέατρο, τον κινηματογράφο, την καλλιτεχνική φωτογραφία, την επίσκεψη σε μουσεία, τη διοργάνωση συναυλιών, ώστε να βοηθήσει το παιδί να εκφραστεί με τον δικό του εξατομικευμένο τρόπο, να δημιουργήσει έναν δικό του κόσμο και να διαμορφώσει μια προσωπικότητα με ανεπτυγμένη ευαισθησία, δημιουργικότητα, φαντασία, κριτική σκέψη, έμπνευση για έναν καλύτερο κόσμο,

– Να αναλαμβάνει τη διεξαγωγή εκδηλώσεων και διαγωνισμών(θεατρικών, μουσικών, ζωγραφικής κ.α.) παρέχοντας κίνητρα συμμετοχικής διαδικασίας σε όλους τους μαθητές, ώστε να ξεδιπλώνουν τα ταλέντα και να καλλιεργούν τις δυνατότητές τους,

– Να διαθέτει την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή,

– Να πραγματοποιεί επισκέψεις σε μουσεία λαϊκής και σύγχρονης ελληνικής και ξένης τέχνης,

– Να ενημερώνει άμεσα για τυχόν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις(π.χ. εκθέσεις ζωγραφικής, γλυπτικής, καλλιτεχνικής φωτογραφίας) ή σεμινάρια εντός και εκτός πλαισίου του,

– Να μεριμνά για τη συγκρότηση θεατρικών ομάδων και την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή αξιόλογων κινηματογραφικών ταινιών.

– Να παρέχει κίνητρα για παρακολούθηση των διεθνών καλλιτεχνικών εξελίξεων και γόνιμη αντιπαραβολή με τα εθνικά.

– Να προσκαλεί αξιόλογους καλλιτέχνες διαφόρων ειδών τέχνης που θα παρουσιάζουν τα έργα τους και θα αναπτύσσουν εποικοδομητικό διάλογο με τους μαθητές, λύνοντάς τους οποιαδήποτε απορία και παροτρύνοντάς τους να μυηθούν στον κόσμο των μουσών.

– Να προσεγγίζει την τέχνη διαθεματικά (σύνδεση με άλλα μαθήματα όπως γλώσσα, ιστορία κ.α.).

Η απάντηση του θέματος Δ αντλήθηκε από τις σελ. 472 – 473 του βιβλίου, Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, Γ Λυκείου, Μαρία Πετροπούλου

Διαγωνισμός: Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία (Εκδόσεις Ζήτη)

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Τέχνη Β Κριτήριο Αξιολόγησης Ενιαίας Εξέτασης

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου από τη συνάδελφο-συγγραφέα Πετροπούλου Μαρία η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.