Τέχνη & Σχολείο Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Τέχνη & Σχολείο Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α1. Το άρθρο επικεντρώνεται στις θετικές επιδράσεις της τέχνης στην ψυχική υγεία του ατόμου. Σύμφωνα με τη συγγραφέα η τέχνη αποτελεί «φάρμακο» στις δυσχέρειες που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος σήμερα. Απορρίπτοντας την παραδοσιακή συμβουλευτική των γιατρών η αρθρογράφος αντιπροτείνει την ενασχόληση με ένα δημιουργικό χόμπι ως «ελιξίριο» για συναισθηματική σταθερότητα και αυτογνωσία. Ακόμα, η ενασχόληση με τις διάφορες μορφές τέχνης ωθεί το άτομο στη σύναψη κοινωνικών σχέσεων συμβάλλοντας έτσι και στη δόμηση μιας κοινωνίας με συνοχή. Μέσω της τέχνης το άτομο κατανοεί τον εσωτερικό του κόσμο, τα συναισθήματά του και καταπολεμά το άγχος και την κατάθλιψη σύμφωνα με την έρευνα της βρετανικής κυβέρνησης. Συνοπτικά, η τέχνη ενισχύει τη δημόσια υγεία και την κοινωνική αρμονία.

ΘΕΜΑ Β.

Β1.α. Σωστό

β. Λάθος

γ. Σωστό

δ. Σωστό

ε. Λάθος

Β2 α) Ο τίτλος του κειμένου 1 είναι μία ευθεία ερώτηση. Η ερώτηση στον τίτλο προσελκύει το ενδιαφέρον του αναγνώστη, τον ωθεί σε προβληματισμό, ενώ συμβάλλει και στη συνοχή του κειμένου, αφού η ερώτηση που τίθεται απαντάται στο περιεχόμενο του άρθρου. Η τέχνη λοιπόν, σύμφωνα με το κείμενο, και ως απάντηση στο ερώτημα του τίτλου, επηρεάζει θετικά την ψυχική υγεία και η ενασχόληση του ατόμου με αυτή δρα ευεργετικά στον συναισθηματικό του κόσμο και στη δόμηση μίας ευνοούμενης κοινωνίας.

β) Η 6η με τη 7η παράγραφο του κειμένου 1 συνδέονται με τη σχέση αιτίου- αποτελέσματος, όπως γίνεται φανερό και από τη συνδετική λέξη στη αρχή της 7ης παραγράφου, «Συνεπώς». Πιο συγκεκριμένα, στην 6η παράγραφο παρατίθενται τα αποτελέσματα μιας έρευνας της βρετανικής κυβέρνησης, η οποία έδειξε πως η ενασχόληση με τα διάφορα είδη τέχνης επιδρά θετικά στην ψυχοσύνθεση του ατόμου. Στην 7η παράγραφο εξάγεται με αλληλουχία το συμπέρασμα πως οι δημιουργικές τέχνες αποδεδειγμένα ενισχύουν τη δημόσια υγεία και τις δημόσιες σχέσεις, γι’ αυτό η κοινωνία και οι γιατροί πρέπει να δώσουν τη δέουσα προσοχή σε αυτές.

Β3.

α) Η σύνταξη είναι παθητική

 Ενεργητική: Η βασικότερη επιδίωξη, ωστόσο, είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι να προσφέρουν καλλιτεχνική παιδεία στους νέους.

Με την παθητική σύνταξη το βάρος μετατοπίζεται στην ενέργεια, δηλαδή στο ρήμα «να προσφερθεί», καθώς η προσφορά των απαραίτητων αγαθών για την ενασχόληση του νέου με την τέχνη είναι σημαντική προκείμενη στην καλλιτεχνική αγωγή. Με την  παθητική σύνταξη το ύφος γίνεται πιο αντικειμενικό, πιο απρόσωπο, παραπέμποντας σε δημοσιογραφικό λόγο.

Με την ενεργητική σύνταξη δίνεται έμφαση στο υποκείμενο «οι κατάλληλοι άνθρωποι», δείχνοντας έτσι πως ο προσανατολισμός και η καθοδήγηση του νέου στα μονοπάτια της τέχνης πρέπει να στηρίζεται σε αξιόλογους επαγγελματίες με εμπεριστατωμένες γνώσεις στα μαθήματα των καλλιτεχνικών. Το ύφος γίνεται πιο απλό, πιο οικείο.

β)  στο περαιτέρω «ψάξιμο» του νέου

Τα εισαγωγικά χρησιμοποιούνται καθώς η λέξη «ψάξιμο» χρησιμοποιείται μεταφορικά και δεν είναι δόκιμη. Ο συγγραφέας υπαινίσσεται πως ο νέος, μέσω της τέχνης, μπορεί να εντρυφήσει περαιτέρω στις προεκτάσεις της.

(η γνωστή και ως κάθαρσις)

Η παρένθεση έχει επεξηγηματικό χαρακτήρα. Στις θετικές επιδράσεις της τέχνης συγκαταλέγεται και ο κατευνασμός των παθών, η λεγόμενη κάθαρσις της αρχαίας τραγωδίας.

θα αρχίσει –επιτέλους!- η παραγωγή Ελλήνων καλλιτεχνών

Η διπλή παύλα περικλείει σχόλιο του συγγραφέα. Μέσω της καλλιτεχνικής παιδείας θα δημιουργηθεί -επιτέλους- μία νέα γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών. Το θαυμαστικό δηλώνει την ψυχική του κατάσταση, μια απελπισία και απόγνωση για το παρηκμασμένο καλλιτεχνικό πνεύμα των νέων.

ΘΕΜΑ Γ.

Το ποιητικό υποκείμενο αφορμώμενο  από την απαισιόδοξη διάσταση των γηρατειών καταφεύγει στην ποίηση ως αναλγητικό, για να καταπραΰνει τη συναισθηματική κατάπτωση που αυτά επιφέρουν. Χρησιμοποιώντας  α΄ ενικό πρόσωπο (Δέν ἔχω ἐγκαρτέρησι καμιά) δηλώνεται η έλλειψη υπομονής του από την καταπόνηση που δέχεται η ψυχή του με το πέρασμα των χρόνων, ενώ το ποίημα αποκτά και εξομολογητικό τόνο. Η παρομοίωση « Τό γήρασμα τοῦ σώματος καί τῆς μορφῆς μου εἶναι (σαν) πληγή ἀπό φρικτό μαχαῖρι.» και η επανάληψη του στίχου «Εἶναι πληγή ἀπό φρικτό μαχαίρι» αισθητοποιεί την απόγνωση στην οποία βρίσκεται λόγω των γηρατειών.  Λύση αποτελεί η Τέχνη της Ποιήσεως, που με την επίκληση και τα κεφαλαία πρώτα στοιχεία θεωρείται κάτι σαν θεά (Εἰς σέ προστρέχω Τέχνη τῆς Ποιήσεως). Το σχήμα λόγου της αναστροφής (νάρκης τοῦ ἄλγους δοκιμές) τονίζει την ευεργετική ιδιότητα της ποίησης που έστω για λίγο απαλύνει τον πόνο. Ο ποιητής ζητά την αρωγή της Ποίησης για να καταπραΰνει προσωρινά, με τη δύναμη της φαντασίας και τη μαγεία του λόγου της, το οξύ άλγος.

Στην καθημερινότητά μου σημαντικό μέρος καταλαμβάνει η μουσική και ο κινηματογράφος. Μέσω της μουσικής δημιουργούνται συναισθήματα, ενώ παράλληλα ανακαλούνται αναμνήσεις. Ο κινηματογράφος αποτελεί σημαντική μορφή ψυχαγωγίας, καθώς οι ταινίες αφορούν ποικίλα θέματα, τόσο ανάλαφρα για ψυχική ανάταση και χαλάρωση, όσο και κοινωνικοπολιτικά, για σοβαρότερους προβληματισμούς.

 

ΘΕΜΑ Δ.

Δ) Αξιότιμε κύριε Διευθυντά,

Τέχνη: είναι η δημιουργική έκφραση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από αισθητική ποιότητα.

Προσφορά της τέχνης:

Η τέχνη δίνει στο δημιουργό της τη δυνατότητα να εκφραστεί, να εξωτερικεύσει τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τα όνειρά του. Αποτελεί μορφή επικοινωνίας του καλλιτέχνη με το κοινό μέσω του έργου του, προσφέρει αισθητική συγκίνηση και τροφή για σκέψη στο θεατή/ακροατή. Συντελεί στην πνευματική καλλιέργεια και παιδεία, εξυψώνει τον άνθρωπο πνευματικά και ηθικά. Συμβάλλει στη γενικότερη πρόοδο της κοινωνίας και του πολιτισμού, καθώς και στην κατάκτηση υψηλής ποιότητας ζωής.

Η τέχνη και το σύγχρονο σχολείο:

Η Τέχνη αποτελεί παράγοντα εξανθρωπισμού του ανθρώπου. Ο ανθρωπιστικός και παιδαγωγικός της ρόλος είναι αδιαμφισβήτητος. Θα έπρεπε, λοιπόν, να αποτελεί βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο ελάχιστα συμβαίνει σήμερα.

Συγκεκριμένα: – Η οργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, εκθέσεων, συναυλιών κ.λπ. είναι περιορισμένη ή αντιμετωπίζεται ως απώλεια χρόνου. – Τα μαθήματα μουσικής και καλλιτεχνικών που προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα θεωρούνται δευτερεύοντα και αντιμετωπίζονται με προκατάληψη. – Λίγα σχολεία διαθέτουν θεατρικές ή μουσικοχορευτικές ομάδες κ.λ.π. – Οι μαθητές δεν επισκέπτονται συχνά μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους κ.λ.π., ώστε να συνειδητοποιήσουν την αξία της τέχνης του λαού μας. – Το μάθημα της ιστορίας της τέχνης διδάσκεται προαιρετικά και συνήθως χωρίς το απαραίτητο εποπτικό υλικό. – Η εκπαίδευση σήμερα μοιάζει να στοχεύει περισσότερο στη δημιουργία παραγωγικών μονάδων παρά ανθρώπων αισθητικά ευαίσθητων και καλλιτεχνικά παιδευμένων. Ο μαθητής καταλήγει να συνδέει το σχολείο αποκλειστικά με την εισαγωγή σε κάποιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, που με τη σειρά της καθορίζει και την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Πρόκειται για μια νοοτροπία καθαρά ωφελιμιστική που απομακρύνει το νέο από την τέχνη, καθώς η τέχνη δεν υπόσχεται άμεσα και μετρήσιμα κέρδη.

Προτάσεις:

– Στροφή προς μια ανθρωπιστική κατεύθυνση σπουδών και αναβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων. – Συμμετοχή στην πολιτιστική ζωή με την παρουσίαση και οργάνωση καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων. – Διάθεση περισσότερου χρόνου και κατάλληλου υλικοτεχνικού εξοπλισμού. – Ενημέρωση και γνωριμία με δημιουργήματα Τέχνης και με δημιουργούς. – Επίσκεψη μετά από κατάλληλη προετοιμασία σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, μουσεία, εργαστήρια δημιουργών και συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα με σχετικό θέμα. – Γνωριμία με την τέχνη άλλων λαών μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων πχ. e-twinning, Comenius, με ανταλλαγές επισκέψεων κ.λ.π.

Συμπέρασμα:

Αποτελεί ανάγκη να δοθεί έμφαση στην αισθητική αγωγή των νέων με νέα μαθήματα, βιβλία, εποπτικά μέσα αλλά και την απαραίτητη χρηματοδότηση από το κράτος, γιατί η αναβάθμιση της αισθητικής του πολίτη αποτελεί τη βάση για την ευρύτερη καλλιέργειά του.

Με εκτίμηση,

Μαθήτρια/Μαθητής

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Τέχνη & Σχολείο Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Δημήτρη Λαβασίδη, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.