Τέχνη & Όρια Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Τέχνη & Όρια Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α. Ο συγγραφέας υπερασπίζεται τη νέα τέχνη, τονίζοντας τη ζωντάνια και τη δημιουργικότητά της, παρά τις αντιφάσεις της. Αντιτίθεται στην απαίτηση του ομιλητή για ισορροπία, υποστηρίζοντας ότι οι καλλιτέχνες, όπως ο Picasso, εξελίσσονται συνεχώς. Ολοκληρώνει την επιστολή του με αισιοδοξία, πιστεύοντας ότι το μέλλον θα φέρει νέους κριτές, ικανούς να εκτιμήσουν τη μοντέρνα τέχνη με δημιουργική διάθεση.

ΘΕΜΑ Β.

Β1.

  • γ,
  • β,
  • α,
  • γ,
  • β

Β2α. Οι ερωτήσεις στην αρχή του κειμένου λειτουργούν ως ρητορικές ερωτήσεις. Ο ρόλος τους είναι:

  1. Να προκαλέσουν προβληματισμό στον αναγνώστη σχετικά με τα όρια της τέχνης και της ελευθερίας της έκφρασης.
  2. Να εισαγάγουν το θέμα του κειμένου με τρόπο ελκυστικό.
  3. Να τονίσουν την πολυπλοκότητα του ζητήματος δείχνοντας ότι δεν υπάρχουν εύκολες ή αυτονόητες απαντήσεις σε τέτοια ζητήματα.
  4. Να ενισχύσουν το ύφος του κειμένου, το οποίο είναι έντονο και κριτικό απέναντι στα γεγονότα.

Β2β. Η παράθεση των φράσεων χωρίς συνδετικές λέξεις κάνει τον λόγο πιο άμεσο και επιτακτικό. Ο συντάκτης αποδοκιμάζει έντονα την αυθαίρετη επιβολή απόψεων και τη φίμωση της τέχνης, και το ασύνδετο συμβάλλει στην ενίσχυση της σοβαρότητας των θέσεων του. Τέλος, προκαλεί έντονη συναισθηματική αντίδραση στον αναγνώστη. Η έλλειψη συνδέσμων δημιουργεί ασθματικό ρυθμό στον λόγο οδηγώντας τον αναγνώστη να υιοθετήσει την οπτική του συγγραφέα.

Β3. Στην 3η παράγραφο του Κειμένου 2, το ύφος του δοκιμιογράφου μπορεί να χαρακτηριστεί καταγγελτικό, καθώς εκφράζει έντονη απογοήτευση και κριτική για τη στάση του συνομιλητή του. Οι παρακάτω γλωσσικές επιλογές αποδεικνύουν αυτή την κατεύθυνση και ενισχύουν την πρόθεση του συγγραφέα.

  1. “Μήπως έχω λάθος;”: Αυτή η ερώτηση χρησιμοποιείται με σαφή αμφισβήτηση της ορθότητας των απόψεων του συνομιλητή. Υποδηλώνει ότι ο δοκιμιογράφος θεωρεί πως η εκτίμηση του συνομιλητή του για την τέχνη είναι λανθασμένη και ότι η δική του θέση είναι η σωστή.
  2. “Καταλήξατε να χαρακτηρίσετε τον Picasso σαν αδύναμο και ασταθή”: η φράση «καταλήξατε να χαρακτηρίσετε» έχει καταγγελτικό τόνο, καθώς επισημαίνει ότι ο συνομιλητής έκανε μια λανθασμένη ή αδικαιολόγητη διαπίστωση.
  3. “Σάμπως θάτανε τόσο κουτή να υπογράψει την καταδίκη της”: Η χρήση της λέξης «κουτή» αποπνέει σαρκασμό και περιφρόνηση προς τη στάση του συνομιλητή.

ΘΕΜΑ Γ.

Γ.         Η θέση του ποιητικού υποκειμένου για την τέχνη είναι αντισυμβατική και αμφισβητεί την έννοια της τελειότητας. Η ποιητική φωνή φαίνεται να συνδέει την τέχνη με την ατέλεια, τη ρήξη με το καθιερωμένο και την αναζήτηση του ανείπωτου. Η χρήση του πρώτου ενικού προσώπου (“Ποτέ δεν συμπάθησα”, “Γι’ αυτό και ζω”) υπογραμμίζει τη προσωπική τοποθέτηση του ποιητικού υποκειμένου απέναντι στην τέχνη.  Αντιπαραβάλλοντας την «τελειότητα» με την «έλλειψη» και την «ατέλεια», υπογραμμίζει την αντίθεση ανάμεσα στην κοινωνική προσδοκία για τέλεια, τακτοποιημένη ζωή και την πιο αυθεντική, ανισόρροπη μορφή τέχνης. Η έννοια της «τέλειας οδοντοστοιχίας» και του «ανατομικού στρώματος» συγκρούεται με τις εικόνες της φθοράς και της ατέλειας. Η αδυναμία της τέχνης να περιοριστεί στις καθιερωμένες φόρμες και τις τέλειες εικόνες αισθητοποιείται και με τη χρήση μεταφορών, όπως η “οροφή που λείπει” και “κάτι να διαβρώνει την τελειότητα”.

Συμφωνώ με τη θέση της ποιητικής, καθώς η τέχνη που καταπιέζει κάθε μορφή έκφρασης καθώς και την αυθεντικότητα του καλλιτέχνη χάνει τη δυνατότητα να μιλήσει για την πραγματική ανθρώπινη εμπειρία.

ΘΕΜΑ Δ.

Δ. Ενδεικτική απάντηση:

Άρθρο= Τίτλος

  1. «Η τέχνη στα άκρα: Πρέπει να υπάρχουν όρια στην καλλιτεχνική έκφραση;»
  2. «Όταν η τέχνη δοκιμάζει τα σύνορα της ελευθερίας»

Πρόλογος

  • Στοιχείο επικαιρότητας: Πρόσφατος βανδαλισμός έργων τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη.
  • Ρόλος της τέχνης: Καλλιέργεια αισθητικής, προβληματισμός, πρόκληση συναισθημάτων και διάλογος με την κοινωνία.
  • Βασικό ερώτημα: Πρέπει η καλλιτεχνική έκφραση να έχει απόλυτη ελευθερία ή πρέπει να υπάρχουν όρια;

Κύριο μέρος

1η Παράγραφος: Η Τέχνη ως απόλυτα ελεύθερη έκφραση

Επιχειρήματα υπέρ της απεριόριστης καλλιτεχνικής ελευθερίας

  • Η τέχνη ως μέσο ατομικής και κοινωνικής ελευθερίας.
  • Η πρόκληση και ο πειραματισμός ως βασικά στοιχεία της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
  • Η ιστορική συμβολή της τέχνης στην κοινωνική και πολιτική αλλαγή.
  • Κίνδυνος λογοκρισίας: Ποιος ορίζει τα όρια και με ποια κριτήρια;

 2η Παράγραφος: Η Αναγκαιότητα ορίων στην καλλιτεχνική έκφραση

Επιχειρήματα υπέρ της ύπαρξης ορίων

  • Ηθικά και κοινωνικά ζητήματα: Πρέπει η τέχνη να σέβεται θεμελιώδεις αξίες όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Όρια για την αποφυγή προσβολής και μίσους (π.χ. ρατσιστικά ή σεξιστικά έργα, ακραία βίαιη τέχνη).
  • Η επίδραση της τέχνης στο κοινό: Αναγκαίο να εξεταστεί πότε ένα έργο επηρεάζει αρνητικά, ειδικά ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (π.χ. παιδιά);

Παραδείγματα (γενικά) έργων που προκάλεσαν αντιδράσεις:

    • Λογοκριμένα έργα τέχνης (π.χ. λογοτεχνία, κινηματογράφος, μουσική).
    • Η περίπτωση της μοντέρνας τέχνης (π.χ. αμφιλεγόμενα εκθέματα, ακραίες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις).
    • Βλέπε αναφορές σε Κείμενο 2

3η Παράγραφος: Σύνθεση των απόψεων – Πού μπαίνει όριο;

Προβληματισμός για την εξισορρόπηση της ελευθερίας και των κοινωνικών ορίων

  • Η ελευθερία της τέχνης δεν σημαίνει απουσία ευθύνης.
  • Η τέχνη μπορεί να προκαλεί, αλλά όχι να παρακινεί σε μίσος ή βία.
  • Η κοινωνία ορίζει τα όρια με βάση τις αξίες της, αλλά αυτά πρέπει να επαναπροσδιορίζονται με το πέρασμα του χρόνου.

Επίλογος

  • Η τέχνη πρέπει να παραμένει ελεύθερη, αλλά η κοινωνία θέτει ορισμένα ηθικά όρια.
  • Ο διάλογος μεταξύ καλλιτεχνών, κοινωνίας και πολιτείας είναι απαραίτητος για να βρεθεί η χρυσή τομή.

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Τέχνη & Όρια Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Άννα Σιάτρα και Μπικάκης Μιχάλης, οι οποίοι στη συνέχεια το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τους ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.