Ρατσισμός Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Ρατσισμός Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Ο συγγραφέας αμφισβητεί την αντιμετώπιση του Άλλου με κοινωνικο – πολιτικά ή / και πολιτισμικά κριτήρια θεωρώντας πως η κοινή πορεία των ανθρώπων στον κόσμο επιβάλλει να τεθούν οι άλλοι άνθρωποι στο κέντρο της δικής μας ύπαρξης. Έτσι, θα επιτευχθεί όχι μόνο η ετερογνωσία αλλά και η αυτογνωσία. Μάλιστα, αυτή η θεώρηση συνδέεται με την ηθική υποχρέωση της υπευθυνότητας προς τον Άλλο όχι όπως ορίζει το νομικό σύστημα αλλά με τρόπο που δικαιώνει την ίδια την ύπαρξη του σύγχρονου ανθρώπου.

αρ. λέξεων 79

Θέμα Β

Β1.

Κείμενο Ι

α. Λάθος

β.  Σωστό

γ. Σωστό

Κείμενο ΙΙ

δ. Λάθος

ε. Λάθος

Β2.

Ι.

Ειδική ορολογία: ετερότητα (1η §)

Αποδεικτικότητα: «Άρα, … μέσα στο πλαίσιο της «εφαρμοσμένης ηθικής» (4η §)

Λογική οργάνωση: Παρουσιάζεται η βασική θέση «Η φανέρωση του άλλου ανθρώπου στη θέα μας κατευθύνει την ηθική προς την υπευθυνότητα και τη δικαιοσύνη» (1η §) την οποία αναλύει και αιτιολογεί στη 2η § «Διότι δεν αρκεί … Κατά συνέπεια … να πράττουμε.»

Περιγραφικός- Ερμηνευτικός λόγος: «Η ετερότητα επιβάλλει την αγιότητα του Άλλου ως προσώπου, οπότε ο Άλλος τίθεται στο κέντρο της ηθικής βλέψης» (επιστημονική θέση) και η εξήγησή της «Το πέραν της ηθικής σημαίνει … η υπευθυνότητα και η δικαιοσύνη.» (1η §)

Αναφορική λειτουργία της γλώσσας: «Κατά συνέπεια, η φανέρωση του Άλλου και η αυτοφανέρωση συγκροτούν τους αναγκαίους όρους τους οποίους ο Levinas θέτει εξ αρχής.» (2η §)

Δε θα ήταν υπερβολή να υποστηρίξουμε ότι ο Ροζάνης θεωρεί ότι η συνοδοιπορία με τον Άλλο είναι αναγκαία από τα πράγματα και τη λογική του παγκόσμιου «χωριού» στο οποίο ούτως ή άλλως είμαστε αναγκασμένοι να ζήσουμε. Ως εκ τούτου και προκειμένου αυτό να στεφτεί με επιτυχία, επιβάλλεται να δούμε τον Άλλο όχι μόνο με κοινωνικούς και πολιτισμικούς όρους αλλά ως τον ίδιο μας τον εαυτό. Ετερογνωσία και αυτογνωσία είναι αναγκαίο να βρίσκονται σε μια σχέση αλληλεπίδρασης. Ο στοχασμός αυτός κρίνεται τόσο επιβεβλημένος κατά τον στοχαστή, ώστε, για να μην τον προσπεράσει αδιάφορα ο δέκτης, χρησιμοποιεί την επανάληψη (δεν αρκεί,, ο Άλλος), συνώνυμες λέξεις (πρέπει, οφείλουμε), την παράλειψη του υποκειμένου (εμείς), για να τονίσει το συλλογικό τρόπο σκέψης και δράσης της ανθρώπινης κοινότητας, την επεξήγηση(δηλαδή), για να διασαφηνίσει τι εννοεί με τον όρο συνομιλία με τον εαυτό μας και τη συμπερασματική έκφραση (κατά συνέπεια) – κατάληξη της σκέψης του.

ΙΙΙ. Στην 1η παράγραφο του κειμένου ο συγγραφέας εισάγει τον αναγνώστη στο θέμα το οποίο θα πραγματευτεί στο κείμενο. Αυτό είναι η αντιμετώπιση της διαφορετικότητας ως «Αγιότητας», θέση την οποία αντιλαμβάνεται ως «κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο για οποιαδήποτε ηθική κρίση». Το πώς εννοεί αυτή την ηθική κρίση φαίνεται τόσο στην ίδια παράγραφο, όπου επιχειρεί να την διευκρινίσει, όσο και στις επόμενες, όπου αναλύει τους όρους «υπευθυνότητα» και «δικαιοσύνη» με τις οποίες συνδέει την αρχική έννοια.

Β3. 

Β3. Στο Κείμενο ΙΙ γίνεται αναφορά σε μία διαφήμιση που εικονοποιείται  λεκτικά στο μυαλό του δέκτη με ένα “κλιπ που δείχνει έναν μπάρμαν να στέλνει ένα μπουκάλι μπύρας σε ένα μπαρ, προσπερνώντας διάφορους έγχρωμους άντρες και γυναίκες, καταλήγοντας στα χέρια μιας ανοιχτόχρωμης Ασιάτισσας, με την ατάκα «Μερικές φορές, το light (ανοιχτό-ελαφρύ) είναι καλύτερο»”.

 Σε αυτή τη διαφήμιση γίνεται επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη («Μερικές φορές, το light (ανοιχτό-ελαφρύ) είναι καλύτερο»), ενώ δημιουργείται και ένας συνειρμός ιδεών ανάμεσα στην εικόνα του μπάρμαν που προσπερνά τους έγχρωμους δίνοντας το μπουκάλι μπύρας σε μία Ασιάτισσα και στην ατάκα («Μερικές φορές, το light (ανοιχτό-ελαφρύ) είναι καλύτερο»). Φυσικά, υποκρύπτεται και αξιολογικός χαρακτηρισμός.

Θέμα Γ

Στο ποίημα επιχειρούνται δύο εκδοχές ανάγνωσης, αυτή του χριστιανικού επιτύμβιου από τον πρωτοπρόσωπο ομιλητή (προσωπείο του ποιητή – ιστορικού Καβάφη) κι εκείνη του ποιήματος από τον αναγνώστη. Και οι δύο συγκλίνουν στην προσπάθεια προσδιορισμού της ταυτότητας του Λεύκιου που έζησε στη μεταβατική εποχή του περάσματος από την ειδωλολατρία στο χριστιανισμό, όπου ο φανατισμός, η σύγχυση και κυρίως η διαμόρφωση της ταυτότητας (Ποιος ήταν τελικά ο Λεύκιος; Ήταν χριστιανός ή ειδωλολάτρης; Για ποιους; Για τους γονείς; Για τους φίλους;) ήταν δύσκολη κι επικίνδυνη, κυρίως λόγω της επαφής με τον Ά λ λ ο. Δεν είναι τυχαίο πως στο ποίημα η δυσκολία αυτή αποτυπώνεται με τις αγκύλες του ποιητή που αποκαθιστά το επίγραμμα. Ιδιαίτερα, η σύγχυση της εποχής καταδεικνύεται στην αναφορά Ψυ[χ]ήν» -δεύτερη φθαρμένη λέξη- η οποία ήταν κοινό πεδίο αναζήτησης και για τις τρεις θρησκείες, αιγυπτιακή, ελληνική και χριστιανική. Η Αίγυπτος (Αλεξάνδρεια), άλλωστε υπήρξε ο τόπος που «διαπλέχθηκαν» οι τρεις φιλοσοφικές θεωρήσεις για τη μεταθανάτια ζωή. Ταυτόχρονα με τα «δάκρυα» για το θάνατο ενός αγαπημένου για τους φίλους προσώπου, θλίψη προξενεί στον αναγνώστη η δυσχέρεια προσδιορισμού του «εγώ» μέσα από την επαφή – διάλογο με το διαφορετικό. Ίσως, γι’ αυτό το λόγο το χριστιανικό «εκοιμήθη» συνδυάζεται με το παγανιστικό «Αθύρ» στο τέλος του ποιήματος.

αρ. λέξεων: 201

Θέμα Δ

Τίτλος: Ο ρατσισμός αποτελεί απειλή για την κοινωνία

Πρόλογος: Την προηγούμενη εβδομάδα γίναμε μάρτυρες βίαιης επίθεσης από μια μικρή ομάδα συμπολιτών μας προς τους Σύριους πρόσφυγες που βρίσκονται εγκατεστημένοι στο νησί μας. Αφορμή αποτέλεσε ο καταυλισμός στο λιμάνι του νησιού ο οποίος, ωστόσο, στήθηκε με ευθύνη του δήμου. Το περιστατικό αυτό, αν και μεμονωμένο στον τόπο μας, εντάσσεται στο πλαίσιο αύξησης των ρατσιστικών εκδηλώσεων που παρατηρείται στη χώρα τα τελευταία χρόνια και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την κοινωνία. Γι’ αυτό το λόγο είναι αναγκαίος ο προβληματισμός για τις συνέπειες που προξενεί το φαινόμενο του ρατσισμού και για τη θέση που πρέπει να λάβει η πολιτεία.

Συνοπτική παρουσίαση των μορφών με τις οποίες εκδηλώνεται ο ρατσισμός:

  • Αποκλεισμός από διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής
  • Περιφρονητική και υποτιμητική στάση
  • Ανισότητες και διακρίσεις σε εκπαίδευση, εργασία, υγεία κ. ά.
  • Άσκηση ψυχολογικής ή φυσικής βίας που μπορεί να καταλήξει στην αφαίρεση ζωής
  • Καταστροφή περιουσιακών στοιχείων
  • Γενοκτονία και εθνοκάθαρση

Συνέπειες: Εκτός του ότι ο ρατσισμός αποκτηνώνει τον άνθρωπο, οδηγεί στην περιθωριοποίηση και την άθλια διαβίωσή του, συνάμα αποτελεί απειλή για το σύνολο της κοινωνίας:

  • Περιθωριοποιεί ένα ενεργό τμήμα της κοινωνίας που θα μπορούσε να συμβάλει στην πρόοδό της
  • Διαταράσσει την κοινωνική συνοχή με ανυπολόγιστο μακροπρόθεσμο κόστος
  • Υπονομεύει τους δημοκρατικούς θεσμούς, καθώς παραβιάζεται η αρχή της ισότητας και καταπατούνται θεμελιώδη δικαιώματα
  • Επικρατούν συνθήκες έντασης, μισαλλοδοξίας, φανατισμού, δογματισμού, έλλειψη συνεργασίας και αλληλεγγύης που αποτελούν τροχοπέδη για πρόοδο οποιασδήποτε μορφής, οικονομική, πολιτιστική, κοινωνική κ. ά.
  • Η κοινωνία ζει με το φόβο πρόκλησης βίαιων συγκρούσεων
  • Ο εθνικός ρατσισμός παρεμποδίζει τη διακρατική συνεργασία ναρκοθετώντας το αγαθό της ειρήνης

Στάση της πολιτείας:

  • Άμεση και κατηγορηματική καταδίκη οποιασδήποτε εκδήλωσης ρατσιστικής συμπεριφοράς
  • Προστασία αδύναμων ομάδων πληθυσμού από ρατσιστικές ενέργειες
  • Αυστηρές ποινές σε όσους χρησιμοποιούν ρατσιστικές πρακτικές

Κρίνεται, ωστόσο, απαραίτητο η πολιτεία να λάβει προληπτικά μέτρα όπως:

  • Αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων της ανεργίας, της φτώχειας που αποτελούν πολλές φορές σοβαρές αιτίες για την πρόκληση ρατσιστικών συμπεριφορών
  • Διεύρυνση της δημοκρατίας με το διάλογο και την παροχή ευκαιριών για την ενεργό εμπλοκή των πολιτών στα πολιτικά πράγματα
  • Ανθρωπιστική παιδεία που θα εμφυσήσει στους νέους τις αρχές και τα οφέλη του ανθρωπισμού

Επίλογος: Ζούμε σε μια εποχή που τα τεχνολογικά επιτεύγματα και η πρόοδος της επιστήμης έχουν φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά από οποιαδήποτε άλλη ιστορική περίοδο. Από την άλλη πλευρά, τα προβλήματα που ταλανίζουν τον πλανήτη αφορούν όλους, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, εθνικής προέλευσης και επιλογής τρόπου ζωής. Αυτά επιβάλλουν, εκτός των άλλων, μια «κοινότητα» απόψεων για την αντιμετώπισή τους. Κρίνεται, λοιπόν, αναγκαίο να καταπολεμήσουμε το νοσηρό φαινόμενο του ρατσισμού  που «δηλητηριάζει» τις ζωές μας.

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Ρατσισμός 

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Κωνσταντίνου Μαγκλή, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.