Ρατσισμός Γ Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Ρατσισμός Γ Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α

Το άρθρο αναφέρεται στην εκδήλωση κοινωνικού ρατσισμού από νέους. Αυτή η μορφή ρατσισμού στρέφεται εναντίον ανθρώπων που αποκλίνουν από τα προβαλλόμενα πρότυπα εξωτερικής ομορφιάς και οφείλεται στον ναρκισσισμό της ανάλγητης  εποχής μας, στην κυριαρχία της εικόνας που προβάλλει συγκεκριμένα πρότυπα, στην αδιαφορία πολιτικών παρατάξεων, ανθρωπιστικών οργανώσεων και κινημάτων απέναντι στο  πρόβλημα, στην κυριαρχία αποκλειστικά οικονομικών κριτηρίων και στην ανικανότητα των προηγούμενων γενεών να μεταδώσουν ανθρωπιστικές αξίες στους νέους.

ΘΕΜΑ Β

Β1. α = Λάθος, β = Λάθος, γ = Σωστό, δ = Σωστό. Ε= Σωστό

Β2.

α. Η Ντέμπορα Οντόνγκ αμφισβητεί το ότι μπορούμε να εντοπίσουμε το ρατσισμό στην καθημερινή μας ζωή και αιτιολογεί το γεγονός λέγοντας πως ο ρατσισμός είναι ένα πολύπλοκο κοινωνικοπολιτικό σύστημα που λειτουργεί σε  τεράστιο βάθος χρόνου και γι αυτό έχει εμπεδωθεί στις συνειδήσεις των λευκών ανθρώπων. Υποκινείται από τα συμφέροντα των λευκών και γι αυτό κι αυτοί συνειδητά ή ασυνείδητα επωφελούνται από το ρατσισμό.

β . Η Ντέμπορα Όντονγκ είναι έγχρωμη Ελληνίδα ηθοποιός. Σε  συνέντευξή της στην Ξένια Κουναλάκη (28/06/2020 για την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ») παρουσιάζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας έγχρωμος ηθοποιός στην Ελλάδα καθώς υποχρεώνεται να παίξει συγκεκριμένους ρόλους υπηρετριών ή μεταναστών, υποχρεώνεται να μιλά σπαστά ελληνικά ή σε ρόλους γελοιοποίησης. Εκτός του γεγονότος ότι δεν προτιμώνται οι έγχρωμοι καλλιτέχνες να αποδώσουν ρόλους λευκών χαρακτήρων, όπως συμβαίνει σε άλλα κράτη, το τελευταίο διάστημα υπάρχει και η ανεργία. Στη μαρτυρία της κυρίαρχο ρόλο ως σχήμα λόγου παίζει η μεταφορά. Έτσι, στη φράση: «δεν έχουν να παλέψουν και με το χρώμα του δέρματός τους», τονίζεται πως οι έγχρωμοι ηθοποιοί έχουν να αντιμετωπίσουν μαζί με την ανεργία που πλήττει τους υπόλοιπους καλλιτέχνες και την δυσκολία να βρουν ρόλους λόγω της κυριαρχίας στερεοτύπων. Επίσης, με τη μεταφορά: «λευκή κυριαρχία» τονίζεται το γεγονός πως στην πατρίδα μας δεν δίνεται χώρος έκφρασης  στους έγχρωμους ηθοποιούς. Τέλος, στη φράση : «Η τέχνη την οποία με περηφάνια υπηρετώ έχει τη δύναμη να γκρεμίσει ανόητα στερεότυπα που αφορούν το χρώμα της επιδερμίδας», η ηθοποιός δηλώνει την πίστη της ότι μέσα από την ίδια την Τέχνη που υπηρετεί θα μπορέσει να ανατρέψει τα κυρίαρχα στερεότυπα.

Β.3.α.  Η παρένθεση: (εν μέρει κληρονομημένες, εν μέρει αναδυόμενες) αποτελεί ένα σχόλιο του αρθρογράφου με το οποίο προσπαθεί να εξηγήσει την προέλευση της νοοτροπίας και των συμπεριφορών των ανθρώπων που επιδεικνύουν κοινωνικό ρατσισμό. Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύει τα εγγενή προβλήματα της κοινωνίας μας που από τη μια εξακολουθεί να αναπαράγει και από την άλλη επιτρέπει την ανάδυση ρατσιστικής κουλτούρας. Το θαυμαστικό στη φράση: «Ζωή παρά φύσιν, κατά μία έννοια!» θέλει να δηλώσει από τη μια την αντίθεση του αρθρογράφου στη στάση ζωής που υπαγορεύει  να υποβάλλονται σε «πόνους και έξοδα» όσοι απέχουν από τα προβαλλόμενα πρότυπα ομορφιά για να μπορέσουν να τα πλησιάσουν  και από την άλλη εκφράζει την αγανάκτηση και την αποδοκιμασία του απέναντι σ΄ αυτήν την επιλογή που θεωρεί πως είναι αντίθετη με την φύση.

β. Ο τίτλος του Κειμένου 2 είναι παρμένος μέσα από το ίδιο το κείμενο  και μάλιστα είναι πρόταση που είπε το πρόσωπο που έδωσε τη συνέντευξη. Προτείνεται από την Οντόγκ μαύροι ηθοποιοί να παίζουν ρόλους χαρακτηρισμένους για λευκούς και θεωρεί ότι αυτό θα αποτελέσει ένα βήμα για να αντιμετωπιστεί ο αποκλεισμός των έγχρωμων καλλιτεχνών. Ο τίτλος εναρμονίζεται πλήρως με το περιεχόμενο του κειμένου που αποτελεί μια μαρτυρία για τα βιώματα ενός έγχρωμου ατόμου και μάλιστα καλλιτέχνη στην Ελλάδα σήμερα και αποτελεί μια πρόταση άμβλυνσης του φαινομένου. Στον τίτλο υπάρχει σχόλιο που αποδεικνύεται με τη χρήση του θαυμαστικού και υποδηλώνει μια αισιόδοξη ματιά και μια ελπίδα βελτίωσης της θέσης των  έγχρωμων καλλιτεχνών στην Ελλάδα.

ΘΕΜΑ Γ

Το ποίημα της Μάγιας Αγγέλου «Still Rise»  αναφέρεται στο πείσμα, στην αγωνιστικότητα και στο αδάμαστο πνεύμα των ανθρώπων που κάποιοι προσπάθησαν να υποτάξουν και να εκμεταλλευτούν. Μιλά για τους έγχρωμους ανθρώπους αλλά και γενικότερα γι αυτούς που είναι διαφορετικοί και έχουν αντιμετωπίσει τη διαστρέβλωση της ιστορίας και το ψεύδος, αλλά οι ίδιοι επιμένουν να σηκώνονται ψηλά και σαν τον ήλιο λαμπρά να ανατέλλουν. Απέναντι στην καχυποψία και την αμηχανία που αντιμετωπίζουν απαντούν με ελπίδα και χαρά (Η χρήση επάλληλων ρητορικών ερωτήσεων δημιουργεί ένταση και δύναμη στο λόγο και επιτείνει το συναίσθημα της αδάμαστης αγωνιστικότητας που εκφράζει η ποιήτρια:  Μήπως η ευφορία μου σας αναστατώνει;

Γιατί με θλίβετε;

Μήπως επειδή περπατάω 

σα να έχω πετρελαιοπηγές

που ξεχύνονται στο σαλόνι μου;)

Απέναντι σε όσους θέλουν να τους δουν τους ταπεινωμένους, διαλυμένους, αδύναμους η ποιήτρια αντιτάσσει δύναμη ψυχής, περηφάνια και αξιοπρέπεια: (η χρήση εικόνων και μεταφορών αποδίδει παραστατικά τον τρόπο με το οποίο θέλουν οι ισχυροί να δουν τους έγχρωμους  ανθρώπους:  τσακισμένο κεφάλι, χαμηλωμένα μάτια, οι ώμοι πέφτουν, κλάμα της ψυχής).  Απέναντι στη ρητορική του μίσους, στην υποτίμηση στην εκμετάλλευση που, η ποιήτρια αντιτάσσει τη δύναμη που αντλεί από το παρελθόν και την ιστορία της. Η επανάληψη του ρήματος «ανατέλλω» που αποτελεί ταυτόχρονα και τον τίτλο του ποιήματος, είναι  απόδειξη του πείσματος, της αγωνιστικότητας και της αδάμαστης βούλησης να μην καμφθεί από τα δεινά που αντιμετώπισε ο λαός της στο παρελθόν.  Η χρήση τοu β πληθυντικού (μπορείτε, σας αναστατώνει, θέλατε) καθώς η ποιήτρια αναφέρεται στους ρατσιστές όλων των εποχών και απέναντί τους διακηρύττει τη δύναμη και την αυτοπεποίθηση των έγχρωμων, έρχεται σε αντίθεση με το πρώτο ενικό πρόσωπο  το οποίο χρησιμοποιεί για να μιλήσει εκ μέρους όλων των ανθρώπων του λαού της. Η χρήση της Ευκτικής έγκλισης (θα μπορούσατε) δηλώνει τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τους ρατσιστές να κάμψουν τους έγχρωμους (προσπάθειες όμως που δεν τελεσφόρησαν) έρχεται σε αντίθεση με την οριστική έγκλιση που χρησιμοποιεί στο α ενικό για να δηλώσει τη βεβαιότητα και την πίστη της στην τελική νίκη του αγώνα της (ανατέλλω).

ΘΕΜΑ Δ

Είδος κειμένου: Ομιλία

Προσφώνηση: Αγαπητοί συμπολίτες

ΠΡΟΛΟΓΟΣ: Διαβαίνουμε ήδη την Τρίτη δεκαετία του εικοστού πρώτου αιώνα. Πολλά βήματα προόδου έχουν σημειωθεί και οι ειδικοί λένε πως η επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος που θα πραγματοποιηθεί μέσα στα προσεχή χρόνια θα αλλάξει τη ζωή μας. Θα περίμενε κανείς, τα στερεότυπα να γκρεμίζονται, ο πολιτισμός να στρέφεται στην ανθρώπινη αξία, οι διαφορές του παρελθόντος να αμβλύνονται. Κι όμως, παρά την ραγδαία πρόοδο, ακόμα τους ανθρώπους βασανίζουν φαινόμενα όπως ο ρατσισμός, η υποτίμηση και η εκμετάλλευση. Η τεχνολογία μάλιστα  έδωσε  νέα κανάλια για να εκφράζεται το μίσος κατά της διαφορετικότητας ή μήπως όχι;

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ:

Η μία όψη του φαινομένου

  • Κυριαρχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συγκεκριμένων προτύπων ομορφιάς, έμφαση στην εξωτερική ομορφιά, ντύσιμο, μακιγιάζ, τρόπου διασκέδασης.
  • Συχνές διαφημίσεις προϊόντων ομορφιάς και μόδας συχνά με καταιγιστικό ρυθμό, με αποτέλεσμα να γίνεται «πλύση εγκεφάλου».
  • Αποθέωση με «like» όσων παρουσιάζουν προφίλ συμβατό με τα τρέχοντα πρότυπα ομορφιάς.
  • Πολλοί νέοι καταφεύγουν σε παρουσίαση ψευδούς εικόνας του εαυτού τους σε μια ωραιοποιημένη έκδοση, ώστε να είναι αποδεκτοί.

 Η  άλλη πλευρά

  • Ελεύθερη έκφραση των νέων, προβολή της διαφορετικότητας, αποδοχή διαφορετικότητας.
  • Επικοινωνία με άλλους νέους από ξένες χώρες, αμφισβήτηση στερεοτυπικών αντιλήψεων, συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι σε όλον τον πλανήτη οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι κατώτεροι.
  • Πολλά κοινωνικά κινήματα ή ευαισθητοποίηση για διάφορα θέματα κοινωνικού ή ανθρωπιστικού γενικότερα χαρακτήρα ξεκινούν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Κείμενα και θέσεις διανοουμένων προβάλλονται και διαχέονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αποτέλεσμα να υπάρχει προσπάθεια ευαισθητοποίησης των νέων.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Η νέα γενιά, παρά τα όσα ισχυρίζονται πολλοί,  είναι μια γενιά ατίθαση, αντισυμβατική, τεχνολογικά ενημερωμένη, θαρραλέα. Μάχεται για ό,τι πιστεύει και δεν αποδέχεται στερεοτυπικές και ρατσιστικές απόψεις. Από την άλλη μπορεί να είναι ευάλωτη στην κάθε είδους προπαγάνδα, αν δεν έχει εκπαιδευτεί να κρίνει και να αμφισβητεί τα παραδεδομένες «αλήθειες». Η εκπαίδευση, η επιστήμη, η τεχνολογία μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο δίκαιης κοινωνίας για τους νέους ανθρώπους, μιας κοινωνίας που δεν θα έχει σημασία το χρώμα, ή καταγωγή, η σεξουαλικότητα, το φύλο, η εξωτερική ομορφιά ή τα χρήματα. Μια κοινωνία στην οποία θα μετρούν οι πανανθρώπινες αξίες

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Ρατσισμός Γ

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Γιώτας Μπάγκα, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.