Πολιτισμός και Πανδημία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Πολιτισμός και Πανδημία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Στο Κείμενο 1 επισημαίνεται ότι η πανδημία έχει ανακόψει τις δραστηριότητες όλων των μουσείων ανά τον κόσμο. Ωστόσο, διατυπώνονται τρόποι με τους οποίους μπορούν τα μουσεία να αντιμετωπίσουν την πρόκληση που επέφερε. Πρώτα από όλα, απαιτείται στο εξής ισορροπία μεταξύ του ψηφιακού και του πραγματικού τους χώρου. Έπειτα, αναγκαίες κρίνονται δράσεις που σχετίζονται με καθημερινά ζητήματα, προκειμένου να αναδειχθεί ο κοινωνικός ρόλος των μουσείων. Τέλος, η ψηφιοποίηση των συλλογών, η ευαισθητοποίηση των πολιτών και η επιμόρφωση των εμπλεκόμενων είναι ορισμένοι ακόμη τρόποι για την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. (λέξεις 88)

 ΘΕΜΑ Β.

Κείμενο 1

  • Το μέλλον των μουσείων διακυβεύεται εξαιτίας της πανδημίας. ΣΩΣΤΟ (Στο δεύτερο πια κύμα της πανδημίας που διανύουμε, τα μουσεία είναι πάλι κλειστά και κάποια εκπέμπουν SOS γιατί διακυβεύεται το μέλλον τους.)
  • Η ψηφιακή «στροφή» των μουσείων είναι η μόνη λύση, αν θέλουν να επιβιώσουν. ΛΑΘΟΣ (Η ψηφιακή στροφή είναι γεγονός, εντούτοις η ισορροπία μεταξύ πραγματικού και ψηφιακού είναι το ζητούμενο.)
  • Πολλές προκλήσεις, όχι μόνο οικονομικές αλλά και κοινωνικές, απαιτούν επαναπροσδιορισμό του ρόλου του μουσείου. ΣΩΣΤΟ (…Στο πλαίσιο αυτό τα μουσεία καλούνται και πάλι να επαναπροσδιορίσουν τον κοινωνικό τους ρόλο.)

Κείμενο 2

  • Τα μουσεία οφείλουν να διατηρήσουν τον παραδοσιακό τους ρόλο, που είναι η έκθεση των συλλογών τους. ΛΑΘΟΣ (…τα μουσεία καλούνται να γίνουν πρωτοπόροι στη νέα εποχή.)
  • Ένα δίκαιο και βιώσιμο μέλλον είναι πλέον το «στοίχημα» για ένα σύγχρονο μουσείο. ΣΩΣΤΟ (…να επιβεβαιώσουν με αποφασιστικό τρόπο τον ουσιαστικό και καθοριστικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν για ένα δίκαιο και βιώσιμο μέλλον.)

Β2. «Πιστεύει ότι η πανδημία δεν είναι η μοναδική πρόκληση, ότι η κλιματική αλλαγή, οι φυσικές καταστροφές, οι ένοπλες συρράξεις, η δημογραφική έκρηξη, οι μεταναστευτικές ροές, η διατροφική ανεπάρκεια, είναι παγκόσμιες προκλήσεις που απαιτούν αποτελεσματικές λύσεις.» Στο παραπάνω χωρίο γίνεται χρήση ασύνδετου σχήματος από τον συντάκτη του κειμένου. Σκοπός του γράφοντος είναι να δοθεί έμφαση στο γεγονός ότι δεν είναι μόνο η πανδημία η πρόκληση που αντιμετωπίζουν τα μουσεία, αλλά μια σειρά από προκλήσεις στις οποίες και οφείλει να ανταποκριθεί. Με τον τρόπο αυτό προσδίδει ζωντάνια στον λόγο του. Κινητοποιείται η σκέψη του αναγνώστη, προκειμένου να γνωρίσει την σειρά των προκλήσεων με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπο πια το μουσείο.

Β3.  Παρατηρείται πως και οι δυο τίτλοι χρησιμοποιούν τη μεταφορική λειτουργία της γλώσσας. Με τον τρόπο αυτό προκαλείται το ενδιαφέρον των αναγνωστών, προκειμένου να αναζητήσουν στο κείμενο την πραγματική διάσταση του θέματος που τίθεται. Επίσης, και στους δύο τίτλους απουσιάζουν τα ρήματα. Ο λόγος καθίσταται ελλειπτικός, γεγονός που κινητοποιεί τη σκέψη των αναγνωστών. Η σχέση των τίτλων με το περιεχόμενο των κειμένων είναι άμεση. Στην περίπτωση του Κειμένου 1 διαπιστώνεται με διάφορες αναφορές και έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί ότι τα μουσεία την περίοδο αυτή, λόγω της πανδημίας, διέρχονται κρίση. Στην περίπτωση του Κειμένου 2, επίσης, καταγράφονται στο κείμενο τα προβλήματα αλλά και η ανάγκη για επανατοποθέτηση των μουσείων απέναντι στο κοινό τους.

ΘΕΜΑ Γ.

Κεντρικός πυρήνας του ποιήματος θεωρείται η έκπτωση που επέρχεται με την πάροδο του χρόνου. Όλα κάποτε «σβήνουν», ακόμα και τα αγάλματα, που μπορούν και αντέχουν περισσότερο μέσα στον χρόνο. Στο ποίημα παρατηρείται η χρήση α’ ενικού προσώπου. Το ποιητικό υποκείμενο παρακολουθεί τα αγάλματα και τις αρχαίες κολόνες (βλέπω τ’ αγάλματα να στέκουν λυπημένα, Βλέπω ν’ ανατριχιάζουν αρχαίες κολόνες). Η χρήση του α΄ ενικού καθιστά το ύφος εξομολογητικό. Το ποιητικό υποκείμενο εκφράζει το προσωπικό του βίωμα μέσω της παρατήρησης. Μια αίσθηση απογοήτευσης το διακρίνει. Η απαισιοδοξία που το διακατέχει διαφαίνεται εντονότερα με την εικόνα στους τελευταίους στίχους (Λαθρεπιβάτες του χρόνου ανήμποροι- Μέτριοι- Δουλοπρεπείς). Το ποιητικό υποκείμενο βρίσκεται σε απόγνωση. Νιώθει πως δεν μπορεί να κάνει τίποτα για τη φθορά που προκαλεί ο χρόνος.  Η γλώσσα που χρησιμοποιεί ο ποιητής είναι λιτή. Έτσι, διοχετεύει ευκολότερα το μήνυμά του στον αναγνώστη.

ΘΕΜΑ Δ.

Επικοινωνιακό πλαίσιο: δημόσια ομιλία

Έχουμε στο μυαλό μας τα παρακάτω στοιχεία:

Δημόσια ομιλία

  • Προσφώνηση: Αγαπητό ακροατήριο κ.λπ.
  • Πρόλογος: οφείλει να περιέχει τρία βασικά χαρακτηριστικά: την αφορμή της ομιλίας, την ιδιότητα του πομπού και την έκθεση του θέματος με συντομία.
  • Κύριο μέρος: επιχειρηματολογία στην οποία ο πομπός εκθέτει τις σκέψεις και τους προβληματισμούς του αναφορικά με το θέμα αξιοποιώντας δημιουργικά τα κείμενα που του έχουν δοθεί. (αναγνωστική ανταπόκριση).

Το κείμενο που παράγει μπορεί να διανθίζεται με στοιχεία προφορικότητας, καθώς πρόκειται για ομιλία.

  • Επίλογος: αποτελεί μια ανακεφαλαίωση των βασικών σημείων της ομιλίας και τονίζονται κάποια σημεία ιδιαίτερα.

Άξονες πάνω στους οποίους μπορεί να κινηθεί η απάντηση αξιοποιώντας τα κείμενα 1 και 2.

Ρόλος των σύγχρονων μουσείων.

Υλικό που μπορούμε να αντλήσουμε από τα δοθέντα κείμενα:

Ένα σύγχρονο μουσείο οφείλει να:

  1. Επικοινωνεί με το κοινό του μέσω δραστηριοτήτων που αφορούν την καθημερινή ζωή.
  2. Διαχέει με ποικίλους τρόπους την πολιτιστική του δημιουργία.
  3. Ισορροπεί μεταξύ του ψηφιακού (άυλου) και πραγματικού (υλικού) του χώρου.
  4. Επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με το κοινό του επιδιώκοντας την επαφή μαζί του.
  5. Φροντίζει για μια πιο βιώσιμη ανάπτυξη.

Επιπρόσθετα στοιχεία:

  1. Ένα σύγχρονο μουσείο έχει χρέος να βρίσκεται στην υπηρεσία της κοινωνίας του φροντίζοντας για την πολιτιστική ανάπτυξη και ευημερία της.
  2. Το σύγχρονο μουσείο αποκτά πλέον ψυχαγωγικό και παιδαγωγικό ρόλο. Δεν θα πρέπει, δηλαδή, να παρουσιάζει μόνο τις συλλογές του αλλά μέσα από αυτές να ψυχαγωγεί, να μεταφέρει μηνύματα, να διαπαιδαγωγεί.
  3. Ρόλος ενός σύγχρονου μουσείου είναι να αποτελεί, πέρα των παραπάνω, μοχλό για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου του.

Μέσα που αξιοποιεί το μουσείο για να «απαντά» σε προκλήσεις.

Υλικό που μπορούμε να αντλήσουμε από τα δοθέντα κείμενα:

  1. Ψηφιοποίηση συλλογών.
  2. Επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού.
  3. Συνεργασίες σε διεθνές επίπεδο.
  4. Προσαρμογή σε τοπικές απαιτήσεις.
  5. Περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
  6. Διεπιστημονικές συνεργασίες.

Επιπρόσθετα στοιχεία:

  1. Μείωση ενεργειακού αποτυπώματος και ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον.
  2. Προγράμματα κοινωνικής αλληλεγγύης, ευαισθητοποίησης και στήριξης ευπαθών ομάδων.
  3. Νέες εμπειρίες για μικρούς και μεγάλους μέσα από τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών.

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Πολιτισμός και Πανδημία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της  συναδέλφου-συγγραφέα Άννα Δ. Σιάτρα, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.