Πόλεμος-Ειρήνη: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου - Απαντήσεις

Πόλεμος-Ειρήνη: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου – Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Απαντήσεις

ΘΕΜΑ Α

Α1. Σύμφωνα με το κείμενο, ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτέλεσε καταστροφή για τη χώρα και παγκόσμια κρίση. Ο πλανήτης βιώνει έκτοτε αστάθεια και φόβο. Νεκροί και σοβαρά τραυματίες στρατιώτες και άμαχοι, κατεστραμμένες υποδομές συγκαταλέγονται ανάμεσα στις επιπτώσεις. Επιπλέον, κλονίστηκε η ευρωπαϊκή ασφάλεια, επαναπροσδιορίστηκαν οι διακρατικές σχέσεις και επλήγη η διασυνδεδεμένη παγκόσμια οικονομία, με τις πλήρεις οικονομικές συνέπειες να μην είναι ακόμη αντιληπτές. Τέλος, η αύξηση της χρήσης άνθρακα λόγω του πολέμου ανέστειλε τις ενέργειες κατά της κλιματικής αλλαγής.

ΘΕΜΑ Β

Β1. Η σωστή απάντηση είναι το i.

Στη δεύτερη και πέμπτη παράγραφο του κειμένου 1 (η ρωσική…έπληξε μια στενά διασυνδεδεμένη παγκόσμια οικονομία, Ο πόλεμος «έχει στα αλήθεια υπογραμμίσει τον εύθραυστο χαρακτήρα» ενός διασυνδεδεμένου κόσμου) ο συντάκτης τονίζει τον εύθραυστο χαρακτήρα του διασυνδεδεμένου κόσμου, όπως πριν είχε συμβεί με την κρίση της πανδημίας. Ο ίδιος ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτελεί δείγμα πρόκλησης αστάθειας σε έναν κόσμο ο οποίος πλέον βρίσκεται σε άμεση αλληλεπίδραση λόγω της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας.

Β2. Στο σκίτσο απεικονίζεται ένα μικρό αγόρι σε ένα σκηνικό πολέμου. Από τη μία διακρίνεται η φωτιά και οι γκριζόμαυροι καπνοί του πολέμου, δηλαδή η καταστροφή. Από την άλλη, το μικρό παιδί είναι χαμογελαστό και αμέριμνο πάνω στο κανόνι ενός άρματος αψηφώντας τον κίνδυνο εξαιτίας της παιδικής του αγνότητας. Ντυμένο στα χρώματα της πατρίδας του στέλνει το αισιόδοξο μήνυμα της ειρήνης απελευθερώνοντας το σύμβολό της, το περιστέρι. Με λίγα λόγια, απεικονίζεται η ζωή και η ελπίδα μέσα στον όλεθρο του πολέμου.

Β3. α. «…είναι μια άγρια, αργή μάχη…Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο». Στο απόσπασμα αυτό της τρίτης παραγράφου εντοπίζεται περιγραφή μέσω της οποίας ο αναγνώστης μεταφέρεται στο εφιαλτικό πεδίο του πολέμου που συντίθεται από «λάσπη», «χαρακώματα» και «αιματηρές επιθέσεις». Πληροφορείται, δηλαδή, λεπτομερώς για την επικρατούσα κατάσταση στο πολεμικό πεδίο. Η εικονοποιία αποδίδει με κινηματογραφική ακρίβεια το πολεμικό σκηνικό και έλκει το αναγνωστικό ενδιαφέρον με την αμεσότητα και την παραστατικότητα που προσδίδει. Έτσι, ευαισθητοποιεί τον αναγνώστη για την αγριότητα του πολέμου.

Β3. β. 5η παράγραφος: μπορεί να επιταχύνει → δυνατότητα

5η παράγραφος: ο κόσμος θα αποκτήσει → βεβαιότητα [μπορούν να παρατεθούν και άλλα χωρία με οριστική έγκλιση]

6η παράγραφος: αν κλιμακωθεί η σύγκρουση → προϋπόθεση

Β3. γ. Η διπλή τελεία στην πρώτη παράγραφο λειτουργεί με τον ακόλουθο τρόπο. Πριν από αυτή υποστηρίζεται ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτέλεσε καταστροφή για τη χώρα και κρίση για τον πλανήτη. Αυτή η αναφορά αποτελεί αιτία για τα αποτελέσματα που ακολουθούν μετά τη διπλή τελεία και που δεν είναι άλλα από την παγκόσμια αστάθεια και τον φόβο που προκλήθηκε.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. Στο ποίημα του Μ. Αναγνωστάκη ο πόλεμος – και ο αντίκτυπός του –  παρουσιάζεται σε αντιδιαστολή με την καθημερινότητα των ανθρώπων που κινείται παράλληλα με αυτόν. Συγκεκριμένα, η ελληνική κοινωνία βιώνει την απώλεια νέων ανθρώπων (Εγώ συλλογίζομαι το γέρο συμβολαιογράφο … Έχει μήνας να φανεί, Το πολυαγαπημένο μας αγγελούδι … κτλ κτλ.), τη φτώχια και την εξαθλίωση με τους ανθρώπους να μην έχουν τη δυνατότητα να ζεσταθούν (η θερμάστρα κουρασμένη: προσωποποίηση) να μένει σε μια «τιμητική διαθεσιμότητα» (ειρωνεία) και κοπέλες να εκδίδονται στο κρύο (τα κορίτσια κοκαλιασμένα περιμένανε) για να επιβιώσουν. Στην τρίτη στροφή από το τέλος του ποιήματος κορυφώνεται η φρίκη του πολέμου με την επικράτηση του θανάτου και του ξυπνήματος των βασανισμένων νεκρών. Το ποιητικό υποκείμενο περιγράφει «εξαίσιες αποκεφαλισμένες μορφές» και «πτώματα ακέφαλα» να τρέχουν «σα μεθυσμένα» (παρομοίωση). Το ποιητικό υποκείμενο επιμένει στην ανάγκη διατήρησης στη μνήμη των νεκρών και του παραλογισμού του πολέμου επικρίνοντας τις διασκεδάσεις που αρχίζουν να επιλέγουν οι άνθρωποι στο πλαίσιο της αποκατάστασης της καθημερινότητας (Οσονούπω … οι δοκιμές).

[Για το β ερώτημα ο μαθητής μπορεί να απαντήσει είτε συμφωνώντας είτε διαφωνώντας με το ποιητικό υποκείμενο] Αν συμφωνεί, ένα επιχείρημα θα μπορούσε να είναι η διαιώνιση του μίσους και οι συνεχείς συρράξεις μεταξύ χωρών που «παραδοσιακά» είναι αντίπαλες. Αν διαφωνεί, μπορεί να επικαλεστεί την σταθερή ειρήνη μετά τον τερματισμό μεγάλων πολέμων, όπως π.χ. συνέβη μετά τον φονικότατο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην Ευρώπη και στον κόσμο γενικά επήλθε ειρήνη και συνεννόηση (ίδρυση του ΟΗΕ) για να ξεπεραστούν τα παλιά μίση.

ΘΕΜΑ Δ

Αξιότιμες και αξιότιμοι βουλευτές (ή συνάδελφοι),

Το δυσάρεστο φαινόμενο των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων μας καλεί όλους σε συστράτευση για την αντιμετώπισή του στο πλαίσιο της Ενωμένης Ευρώπης, καθώς όπως αντιλαμβάνεστε εγκυμονεί κινδύνους για τα παιδιά που έρχονται στην Ευρώπη χωρίς κάποιον κηδεμόνα υπό την επίβλεψή τους.

1ο ζήτημα

  • Κίνδυνος εκμετάλλευσης από μεμονωμένους ανθρώπους ή από το οργανωμένο έγκλημα (δουλεμπόριο, φθηνά εργατικά χέρια à εργασιακή εκμετάλλευση, σεξουαλική εκμετάλλευση, εμπόριο οργάνων)
  • Πιθανά θύματα ρατσισμού, στιγματισμός ως «αποδιοπομπαίοι τράγοι» για τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που λέγεται ότι προκαλούν στις χώρες υποδοχής
  • Φτώχια, εξαθλίωση
  • Εκπαιδευτικό έλλειμμα à ζοφερό μέλλον με λίγες ευκαιρίες για αυτοεξέλιξη, αναλφαβητισμός
  • Ψυχικός τραυματισμός εξαιτίας της έλλειψης στοργής και της απουσίας καθοδήγησης à κίνδυνος περιθωριοποίησης, προσχώρηση σε παράνομες «ομάδες» (συμμορίες)

2ο ζήτημα

  • Κοινές πολιτικές με πρωτοβουλία των αρμόδιων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άμεση εφαρμογή τους
  • Στήριξη οικονομική και πολιτική χωρών που δέχονται παιδιά-πρόσφυγες, όπως π.χ. η Ελλάδα, η Ιταλία, η Τουρκία, η Πολωνία.
  • Παροχή εκπαίδευσης στα παιδιά που καταφεύγουν σε άλλες χώρες
  • Προγράμματα αναδοχών και υιοθεσιών

 Καταληκτικά, θα αντιλαμβάνεστε το μέγεθος της πρόκλησης που έχουμε να αντιμετωπίσουμε συνολικά ως Ευρώπη και Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα ασυνόδευτα παιδιά μας έχουν ανάγκη και οφείλουμε να δράσουμε υπεύθυνα για να ζήσουν με αξιοπρέπεια και ευκαιρίες σε μία νέα πατρίδα στην οποία θα αισθάνονται προστατευμένα.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας

 

 

Για να μεταφερθείτε στο αντίστοιχο κριτήριο αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Πόλεμος-Ειρήνη: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Δέσποινα Διαμάντη, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.