Παραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)

Παραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Παραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)

Εκφώνηση Θέματος

Δ.  Σε άρθρο που δημοσιευτεί σε εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας παρουσιάζετε την προσφορά της Τέχνης στους νέους, καθώς και στους τρόπους με τους οποίους μπορεί το σχολείο να συμβάλλει στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν.  (350-400 λέξεις).

Είδος κειμένου: Άρθρο

Πομπός: Μαθητής / Μαθήτρια

Μέσο: Εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας

Αποδέκτης: Ευρύ αναγνωστικό κοινό

Όριο λέξεων: 400 λέξεις

Α. Εξέταση θέματος

1. Το «κλειδί» της επιτυχίας ξεκινά από την ορθή κατανόηση του θέματος. Σε κάθε θέμα υπάρχει ένας προβληματισμός, τον οποίο οφείλουμε να αποκωδικοποιήσουμε.

 

α. Εντοπισμός της κύριας έννοιας, του θεματικού πυρήνα (όλα σχετίζονται με αυτόν): Τέχνη.

β. Διαχωρισμός δεδομένων και ζητουμένων / ερωτημάτων (αίτια, συνέπειες, προτάσεις / προϋποθέσεις).

Εντοπισμός και Μετασχηματισμός ζητουμένων  (στόχος του μαθητή να κατανοήσει πλήρως τα ζητούμενα και, εάν χρειάζεται, να τα μετασχηματίσει, ώστε να γίνουν οικεία).

Ζ1.  Προσφορά / αξία / σημασία / ωφέλεια Τέχνης.

Ζ2. Τρόποι με τους οποίους το σχολείο μπορεί να συμβάλλει στην ουσιαστική επαφή / «επικοινωνία» τους με αυτήν / στη δημιουργία ουσιαστικής σχέσης με αυτήν.

γ. Εξέταση κειμενικού / γραμματειακού είδους (άρθρο, επιστολή, ομιλία / εισήγηση, δοκίμιο) και επικοινωνιακού πλαισίου: πομπός (ποιός γράφει ή εκφωνεί ομιλία), δέκτης (προς ποιούς απευθύνεται;), μήνυμα (οι απόψεις), επικοινωνιακή περίσταση (πού ομιλεί;), σκοπός (πειθώ).

Χαρακτηριστικά κειμενικού είδους (άρθρο)

  1. Τίτλος: Προενημέρωση / προϊδεασμός, επιγραμματικός τίτλος, ουδέτερος ή με σχόλιο. Πρέπει να αντιστοιχεί προς το περιεχόμενο του κειμένου (περιεκτικός) και συγχρόνως να προσελκύει τον αναγνώστη (ευρηματικός: ποιητική λειτουργία της γλώσσας, σχολιαστικά σημεία στίξης).
  2. Πρόλογος: Αφόρμηση από την επικαιρότητα.
  3. Τρόπος πειθούς: Επίκληση στη λογική με επιχειρήματα και τεκμήρια.
  4. Κυριαρχεί η αναφορική λειτουργία της γλώσσας.
  5. Ύφος σοβαρό, ρεαλιστικό και αντικειμενικό (χρήση γ` ενικού, γ` πληθυντικού προσώπου και α` πληθυντικού).

 

2. Γράφω σε στήλη τους τομείς και βλέπω τα ζητούμενα μέσα από αυτούς (προσφορά Τέχνης στον πνευματικό, ηθικό, … κ.λπ.). Μπορώ να συνδυάσω τομείς στις παραγράφους μου αρκεί να σχετίζονται. Έτσι, θα επιτύχω την ενότητα (περιεχόμενο) και τη λογική αλληλουχία των νοημάτων (διάρθρωση σκέψεων / αρχιτεκτονική κειμένου).

Στο συγκεκριμένο θέμα λόγω του περιορισμού στον αριθμό λέξεων θα επιλέξω κάποιους από τους τομείς.

Πνευματικός / Λογικός – Ηθικός Τομέας

Η καλλιέργεια της ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης και η μόρφωση σε συνδυασμό με την ηθικοποίηση από τις αξίες και τα πρότυπα έχουν ως αποτέλεσμα τον ολόπλευρα καλλιεργημένο άνθρωπο.

Κοινωνικός – πολιτικός τομέας

Η σχέση του ατόμου με τους άλλους / ο ρόλος του στην κοινωνία/πολιτεία: οι υγιείς κοινωνικές / διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά και η ενεργή στάση του ως πολίτης, το ενδιαφέρον και η συμμετοχή στα κοινά, η πολιτική άποψη και δράση.

3. Όταν υπάρχουν περιορισμοί στα ζητούμενα:

Ζ1. Προσφορά τέχνης στους νέους

Σε θέματα που αναφέρονται στους νέους λαμβάνουμε υπόψη τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες τους π.χ. αδιαμόρφωτοι → ανάγκη για πνευματική καλλιέργεια, ηθικοποίηση, υιοθέτηση γνήσιων προτύπων, μετάβαση στην ενήλικη ζωή → διαμόρφωση κοινωνικής και πολιτικής συνείδησης, σύναψη υγιών σχέσεων, αφύπνιση και ενδιαφέρον για τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας.

Ζ2. Τρόποι με τους οποίους μπορεί να συμβάλλει το σχολείο στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν

Αναφέρομαι μόνο στο ρόλο του φορέα που ζητείται.

Ποιός; → φορέας π.χ. το σχολείο

Τι; → η κατεύθυνση της δράσης – του ρόλου του π.χ. να καθοδηγήσει, να διαπαιδαγωγήσει κ.λπ.

Πώς; → οι ειδικές πτυχές του ρόλου του: μαθήματα, μέθοδος, ρόλος δασκάλου, υλικοτεχνική υποδομή – τα εποπτικά μέσα, δράσεις που μπορεί να λάβουν χώρα π.χ. παροχή ανθρωπιστικής αγωγής, κατάλληλα βιβλία, ειδικό μάθημα, σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, κλίμα διαλόγου κ.λπ.

Β. Ενδεικτικό Σύντομο Σχεδιάγραμμα

Τίτλος: Τέχνη: ίαμα ψυχής!

Πρόλογος: Αφόρμηση από ένα επίκαιρο γεγονός (Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων)

1ο Ζητούμενο: Προσφορά τέχνης στους νέους

1η§:  Πνευματικός / Λογικός τομέας  – Ηθικός

2η§: Κοινωνικός – Πολιτικός

Μετάβαση:  προσφορά Τέχνης αναγκαία η  δημιουργία ουσιαστικής σχέσης με την Τέχνη συμβολή σχολείου

2ο Ζητούμενο: Τρόποι με τους οποίους μπορεί να συμβάλλει το σχολείο στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν

1η§: Μαθήματα, μέθοδος, δάσκαλος

2η §:  Υλικοτεχνική υποδομή – εποπτικά μέσα, δράσεις

Επίλογος: Λογικό συμπέρασμα που απορρέει φυσικά από τα παραπάνω και περιέχει επισήμανση, δηλαδή την αυτονόητη και επιβεβλημένη δράση που πρέπει να αναληφθεί.

Γ. Ενδεικτική Διαγραμματική Παρουσίαση Θέματος

Τέχνη: ίαμα ψυχής!

«δι` ἐλέου καὶ φόβου περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν»*

Πρόλογος

Η 18η Μαϊου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων. Ο πρόσφατος εορτασμός είχε μεγάλη απήχηση, γιατί για μια ακόμα φορά μας υπενθύμισε την αξία του πολιτισμού και κατέστησε κατανοητό και σαφές ότι η Τέχνη προβάλλοντας ιδανικά και αξίες είναι σε θέση να διαμορφώσει κατάλληλα την προσωπικότητα των νέων ανθρώπων, καθώς αποτελεί σημαντικό φορέα αγωγής.  Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από τεχνολογική πρόοδο και άνοδο του βιοτικού μας επιπέδου.  Ωστόσο, ο σύγχρονος πολιτισμός διέρχεται κρίση, κρίση ηθική και πνευματική.  Σε μια εποχή με σημαντικά προβλήματα στους κόλπους της κοινωνίας μας η θέση της Τέχνης στη ζωή μας επιβάλλεται να είναι ισχυρή.

Ζ1. Προσφορά Τέχνης στους νέους

1η § Πνευματικός / Λογικός και Ηθικός τομέας

Πνευματικός τομέας: συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργεια, γιατί:

προσφέρει ιδέες με αποτέλεσμα να διευρύνονται οι πνευματικοί ορίζοντες και τα ενδιαφέροντά του απελευθερώνοντάς τον από την πνευματική μονομέρεια που επιβάλλει η στείρα εξειδίκευση, να οξύνει την κριτική ικανότητα, να διεγείρει τη φαντασία και την επινοητικότητα, να γίνεται δεκτικός σε νέες ιδέες.

Ηθικός τομέας: συμβάλλει στην ηθική διάπλαση, γιατί:

προβάλλει ανθρωπιστικές αξίες και ιδανικά (ελευθερία, δικαιοσύνη, ομόνοια) και  πρότυπα ηθικής ζωής με αποτέλεσμα να εξευγενίζει τον νέο άνθρωπο, να τον οδηγεί στην ανιδιοτελή δράση και προσφορά με γνώμονα τον σεβασμό και την αγάπη, να τον ωθεί στην αυτοκριτική και την αυτογνωσία για την απαλλαγή από αδυναμίες και πάθη (κάθαρση).

2η § Κοινωνικός – Πολιτικός τομέας

Κοινωνικός τομέας: συμβάλλει στην αρμονική συμβίωση και τη συνεργασία, γιατί:

→ ενώνει τους ανθρώπους παρουσιάζοντας κοινά προβλήματα και προβληματισμούς με αποτέλεσμα να τους ευαισθητοποιεί, ώστε να αγωνιστούν για την αντιμετώπισή τους με πνεύμα ομαδικότητας προτάσσοντας το «εμείς», το κοινό καλό και όχι το ατομικό συμφέρον, μεταδίδει κοινωνικές αξίες (ανεκτικότητα, διάλογος, ευγένεια) ενισχύοντας την έμφυτη κοινωνικότητα του ανθρώπου και την ανάγκη του για σύναψη υγιών σχέσεων.

Πολιτικός τομέας: εδραιώνει τη δημοκρατία, γιατί:

→ προβάλλει δημοκρατικές ιδέες (σεβασμός των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων, ισότητα, ελευθερία έκφρασης, αξιοκρατία) με αποτέλεσμα να αφυπνίζει τις συνειδήσεις των πολιτών.  Οι καλλιτέχνες καταγγέλλουν τα φαινόμενα κοινωνικής και πολιτικής παθογένειας για να ωθήσουν τους πολίτες στη γόνιμη αμφισβήτηση της εξουσίας και στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.

ΜετάβασηΈνας από τους ειδικότερους σκοπούς της εκπαίδευσης είναι να υποβοηθεί τους μαθητές να κατανοούν τη σημασία της Τέχνης, της επιστήμης και της τεχνολογίας, να σέβονται τις ανθρώπινες αξίες και να διαφυλάσσουν και να προάγουν τον πολιτισμό.  Γι` αυτό επιβάλλεται το σχολείο να είναι φορέας αισθητικής αγωγής και παιδείας.

 Ζ2. Τρόποι με τους οποίους μπορεί να συμβάλλει το σχολείο στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν

1η§: Μαθήματα, μέθοδος, δάσκαλος

  • Ισότιμη αντιμετώπιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων.
  • Διδασκαλία της ιστορίας της Τέχνης.
  • Σύνδεση της Τέχνης με άλλα μαθήματα (ιστορία, γλώσσα, λογοτεχνία).
  • Ο δάσκαλος να ωθεί τους μαθητές στις πνευματικές ενασχολήσεις και τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, να αναβαθμίζει το αισθητικό κριτήριο των μαθητών.

2η §: Υλικοτεχνική υποδομή – εποπτικά μέσα, δράσεις

  • Εξασφάλιση υλικοτεχνικής υποδομής: αμφιθέατρα, αίθουσες μουσικής – ζωγραφικής.
  • Καλλιτεχνικές δραστηριότητες: δημιουργία θεατρικής ομάδας, συγκροτήματος, διοργάνωση λογοτεχνικών διαγωνισμών, διοργάνωση εκθέσεων έργων τέχνης, προβολή κινηματογραφικών ταινιών.
  • Πρόσκληση λογοτεχνών και σημαντικών καλλιτεχνών σε εκδηλώσεις, ομιλίες για θέματα της Τέχνης.
  • Επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, πινακοθήκες, παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, μουσικών εκδηλώσεων για βιωματική επαφή με την Τέχνη.

Επίλογος

Συνοψίζοντας, η προσφορά της Τέχνης στους νέους είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί χαρακτηρίζεται για την ποιότητα των ιδεών που μεταδίδει και την αισθητική συγκίνηση που προκαλεί. Ωθεί τους νέους στη συνειδητοποίηση, την αφύπνιση και την ευαισθητοποίηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σε ατομικό και σε συλλογικό επίπεδο.  Η Τέχνη υποδεικνύει την ορθή στάση στη ζωή, οδηγεί στην κάθαρση «δι` ἐλέου καὶ φόβου», γι` αυτό οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε την αξία της και να επιδιώκουμε την επαφή με αντιπροσωπευτικά δημιουργήματά της.

*μέρος του ορισμού της τραγωδίας από τον Αριστοτέλη

Η παραπάνω ενδεικτική ανάλυση, σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου, εκπονήθηκε από τη συνάδελφο Μαρία Μποβολή, η οποία την παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.