Μοναξιά: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου – Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Απαντήσεις

Μοναξιά: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου – Απαντήσεις

ΘΕΜΑ Α

Η συγγραφέας θίγει και τα χαρακτηριστικά της δημιουργικής μοναξιάς. Διαπιστώνει πως σε αυτήν οφείλονται η επαναθεώρηση του αξιακού κώδικα η εμφάνιση πρωτοποριακών ιδεών σε τομείς του πολιτισμού, γεγονός που την καθιστά ευεργετική. Διατείνεται, επίσης, πως καλλιεργεί το πνεύμα και τη φαντασία συμβάλλοντας στην επίγνωση του εαυτού και των συνανθρώπων. Πρόκειται για μια ευκαιρία ποιοτικής ενασχόλησης, η οποία είναι ανάγκη να επιλέγεται, ώστε μέσω της ενδοσκόπησης να κατακτάται η ευτυχία, ολοκληρώνει η συντάκτρια. (71 λέξεις).

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Β

Β1

α. Σωστό ( 3η παράγραφος: «Βαυκαλιζόμαστε πως επικοινωνούμε…εικονικό κόσμο του κυβερνοχώρου»)

β. Λάθος (6η παράγραφος: «Αυτό είναι λοιπόν το ευεργετικό πρόσωπο της μοναξιάς…»)

γ. Σωστό (6η παράγραφος: «Και είναι αλήθεια πως δεν είναι λίγες…σημαντικά επιτεύγματα επιστήμης»)

δ. Λάθος (6η παράγραφος: «βοηθά να απεγκλωβιστούμε…εν συνεχεία στην ετερογνωσία»)

ε. Λάθος (7η παράγραφος: «Ας αδράξουμε λοιπόν την ευκαιρία… και θα συμφιλιωθούμε με τους ανθρώπους και τη ζωή,…».

Μονάδες 10

Β2

α. Μελετώντας τα στατιστικά στοιχεία του γραφήματος μπορούμε να συμπεράνουμε πως η μοναξιά είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα που απασχολεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Αυτό, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ισχύει για όλες τις χώρες της Ευρώπης, όμως παρατηρούμε πως η κατάσταση στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα βεβαρυμμένη. Παρόλο που η Ελλάδα παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό τακτικών (κοινωνικών) αλληλεπιδράσεων με φίλους και συγγενείς δεν είναι αρκετό  για να μας απαλλάξει από τη θλιβερή πρωτιά στον δείκτη αισθήματος μοναξιάς. Τα ευρήματα αυτά αντικατοπτρίζουν, λοιπόν, την έλλειψη ουσιαστικών σχέσεων και ποιοτικής επαφής.

Μονάδες 10

β. Ο τίτλος: «Το διπλό πρόσωπο της μοναξιάς» έχει άμεση νοηματική σχέση με το θέμα(είναι νοηματικά ενεργός). Πιο συγκεκριμένα σε όλη την έκταση του κειμένου παρουσιάζεται η διττή λειτουργία της μοναξιάς, ως μια στενάχωρη κατάσταση που συνθλίβει την ανθρώπινη ύπαρξη και καταρρακώνει τον ψυχισμό του ατόμου, αλλά και ως αφορμή για ενδοσκόπηση και δημιουργία.

Μονάδες 5

Β3

α. Επίκληση στο συναίσθημα: περιγραφή και εικονοπλαστικός λόγος: («Άλλοι μοναχικοί διαβάτες που τρέχουν… σε κάποιο βουβό σπίτι ή πολύβουο γηροκομείο»), μεταφορές και ποιητικός λόγος(«…ζωγραφισμένα στο θλιμμένο βλέμμα, στον σκληρό μορφασμό του προσώπου, στο τεθλασμένο σώμα τους…», «οδηγηθήκαμε σε μια αυτοκαταδίκη μοναχικού βίου και σε μια ψυχική ερημοποίηση»). Στοιχεία που καθιστούν το ύφος γλαφυρό, λογοτεχνικό. Η συντάκτρια του κειμένου επιδιώκει μέσω αυτών των στοιχείων να τέρψει τον αναγνώστη και να προκαλέσει αισθητική απόλαυση. Στα συγκεκριμένα χωρία αισθητοποιεί το μέγεθος της μοναξιάς και τον τρόπο που τη βιώνουν οι περισσότεροι άνθρωποι.

Μονάδες 8

β. «Αρχίζει (ο άνθρωπος) να εκτιμά ένα παλιό δεδομένο, να εκτιμά περισσότερο την ελευθερία του και τη δυνατότητα να συγχρωτίζεται. Νοσταλγεί την ανάγκη του για πραγματική επικοινωνία. Συνειδητοποιεί πως η κοινωνική επαφή, το μοίρασμα των σκέψεων και των συναισθημάτων είναι το ελιξίριο της ζωής και το εισιτήριο της ευτυχίας.». Το ύφος γίνεται επίσημο, αντικειμενικό, απρόσωπο και η συντάκτρια αποστασιοποιείται από τον δέκτη και το πρόβλημα.

Μονάδες 7

ΘΕΜΑ Γ

Ο πρωταγωνιστής του λογοτεχνικού κειμένου διαφαίνεται ένα άτομο μοναχικό και εσωστρεφές. Η εκτενής περιγραφή του σκύλου, με τον οποίο πορεύεται στη ζωή(«ένα σκυλί του…τρίχωμα»), προσδίδει μεγάλη έμφαση στο γεγονός πως αυτός είναι και ο μοναδικός του φίλος. Ο Μαρίνος καταφεύγει στον Ραμόν, αναζητώντας την ζωντανή παρουσία(γιατί ξέρει ότι δεν θα την έχει από άνθρωπο). Η παρέα του ζώου λειτουργεί ως ένα υποκατάστατο για εκείνον, προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη του για επικοινωνία. Ίσως, αυτό που ενδόμυχα και απέλπιδα αναζητούσε στην κοινωνία, μια ανθρώπινη συντροφιά, το βρήκε στην συντροφιά του σκύλου του. Η επιλογή αυτή αποδεικνύει το απέραντο ψυχικό κενό που βιώνει. Μάλιστα, η μοναξιά έχει σκληρύνει τον Μαρίνο, του έγινε συνήθεια και του είναι αδύνατο να ανεχτεί οποιαδήποτε ανθρώπινη παρουσία, για αυτό και αφοσιώνεται στον σκύλο του. Επέλεξε ένα σκυλί δυνατό(«αιχμηρή ουρά, ασπίδα ζωντανή, σώμα ρωμαλέο») για να κρύψει τη δική του εσωτερική αδυναμία.

Ο ήρωας έχει «κλειστεί» στον εαυτό του και παρακολουθεί τη ζωή από απόσταση, πίσω από το τζάμι που φωτίζει το σπίτι του, αλλά και πίσω από το τζάμι της τηλεόρασης(«ότι μαθαίνει για τον…καταλάβει ο ίδιος»), («όταν στήνεται μπροστά στην τηλεόραση»). Η εσωστρέφεια αυτή, δίχως ίχνος ανθρώπινης επαφής τον έχει οδηγήσει στο διάβασμα(«όταν διαβάζει χαμένος στα βιβλία του»). Παρατηρώντας τον έξω κόσμο νιώθει την ανάγκη της επανένταξης στην κοινωνία και της ανθρώπινης συναναστροφής, αποζητά τους χαμένους, ξεχασμένους φίλους(«Πρέπει να ξαναφτιάξω…κάτι να κάνω»), όμως γρήγορα συνειδητοποιεί πως η αντιμετώπιση του τόσον καιρό αποτελεί εμπόδιο στην προσπάθεια αυτή μιας και  έχει απωθήσει όλους τους παλιούς γνώριμους(«Αν έψαχνα κάποιον…απ’ τα κατάστιχα»). Ξαφνικά, λοιπόν, συνειδητοποιεί πως έχει φτάσει η στιγμή να ζήσει στον πραγματικό κόσμο («Τινάζεται ο Μαρίνος νευρικά»,… «Ανοίγει το παράθυρο, …σκεπάζει τη θάλασσα»).

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Δ

Τήρηση επικοινωνιακού πλαισίου: ομιλία σε σχολική εκδήλωση(ανάλογη προσφώνηση στην αρχή, αφόρμηση από τα στοιχεία του κειμένου Α, σύντομη αναφορά στο θέμα της μοναξιάς, χρήση στοιχείων προφορικότητας, ανάλογη επιφώνηση στο τέλος). Αξιοποίηση των στοιχείων του κειμένου της τρίτης παραγράφου. Παρουσίαση του τρόπου ζωής των νέων(εξάρτηση από τα υλικά αγαθά, θεοποίηση χρήματος, ωφελιμιστική στάση ζωής, επικυριαρχία υλιστικής αντίληψης). Σύντομη αναφορά στις αιτίες και τις συνέπειες της τάσης αυτής.

Τρόποι με τους οποίους ο νέος θα ξεφύγει από τη μοναξιά του και θα νοηματοδοτήσει τη ζωή του:

-Αναθεώρηση αξιακού κώδικα μετά από τη συνειδητοποίηση των συνεπειών του μοναχικού βίου που διάγει και την ορθή αξιολόγηση των καταστάσεων και των ανθρώπων.

-Αποβολή του αισθήματος του ανικανοποίητου και προσπάθεια προσέγγισης της ευτυχίας μέσω της ολιγάρκειας.

-Διαμόρφωση υγιούς προσωπικότητας, ισορροπημένης (ισορροπία λογικής και συναισθήματος) και δυνατότητες διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων με ηρεμία, ψυχραιμία και αυτοέλεγχο.

– Ενασχόληση με ψυχωφελείς δραστηριότητες(πνευματικές, καλλιτεχνικές, αθλητικές, πολιτιστικές).

– Ανάπτυξη εθελοντικής δράσης γιατί μέσω της ανιδιοτελούς προσφοράς στον συνάνθρωπο και στο κοινωνικό σύνολο το άτομο νιώθει συναισθηματική πληρότητα και ηθική ικανοποίηση.

– Επιδίωξη κοινωνικού συγχρωτισμού, σύναψη ουσιαστικών σχέσεων στον πραγματικό κόσμο, καθώς και προσπάθεια ενδυνάμωσης και σύσφιξης της σχέσης με το οικογενειακό και συγγενικό του περιβάλλον.

-Επαφή με τη φύση.

-Αναζήτηση και αφιέρωση χρόνου για τον εαυτό του και βαθύτερη ενδοσκόπηση ως προϋπόθεση κατάκτησης αυτογνωσίας, αλλά και διάθεση κατάλληλου χρόνου για αποφόρτιση και ψυχική γαλήνη.

– Διοργάνωση ταξιδιών και επαφή με άλλους λαούς και πολιτισμούς.

– Προσπάθεια επίτευξης ουσιαστικών και ανώτερων στόχων που θα προσφέρουν ποιότητα στην καθημερινότητά του.

Μονάδες 30

Για να μεταφερθείτε στο αντίστοιχο κριτήριο αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Μοναξιά: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε από τη φιλόλογο- συγγραφέα Πετροπούλου Μαρία, συνεργάτιδα των Εκδόσεων Ζήτη και υπεύθυνη Νεοελληνικής Γλώσσας & Λογοτεχνίας στο φροντιστήριο Αιχμή στη Γλυφάδα (τηλ. 2109644446). 

Την ευχαριστούμε από καρδιάς για την παραχώρηση και ευχόμαστε στην ίδια και τους μαθητές/τριες της κάθε επιτυχία.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.