Κοινωνική Αγωγή Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Κοινωνική Αγωγή Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κείμενο Ι

Γαϊδούρια και γραφικοί: η αιώνια πάλη του καλού με το κακό

Μια φίλη βρέθηκε τις προάλλες σε ακριβό εστιατόριο της Αθήνας. Κάποιοι από την παρέα της, βλέποντας και άλλους τριγύρω να κάνουν το ίδιο, άναψαν τσιγάρο. Εκείνη τους υπενθύμισε ότι απαγορεύεται αλλά εισέπραξε τη γενική αποδοκιμασία. Όταν διαμαρτυρήθηκε στον ιδιοκτήτη, έλαβε την απάντηση «και τι θέλετε να κάνω εγώ, αφού όλοι καπνίζουν;» Η φίλη τηλεφώνησε στην «υπηρεσία καταγγελιών». «Πόσοι καπνίζουν;», τη ρώτησε ο άνθρωπος στην άλλη άκρη της γραμμής. «Ένας, δύο ή περισσότεροι;». Αντιμέτωπη με αυτή την ανόητη απορία η φίλη έκλεισε το τηλέφωνο και παραδόθηκε στη χλεύη των άλλων και τη δική της πικρή σιωπή.

Η μαζική παραβίαση του νόμου, ο οποίος, είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι νόμος του κράτους και επιβάλλει την απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους, είναι μια ακόμη από τις χιλιάδες «μη αντιμετωπίσιμες» πια, βαριές αρρώστιες αυτού του τόπου και των περισσότερων πολιτών του.

Ένας καλός φίλος νομικός, λέει ότι αυτό συμβαίνει, επειδή οι παρανομούντες είναι περισσότεροι από τους νομοταγείς. Τι να σου κάνει, για παράδειγμα, η αστυνομία για την παράνομη στάθμευση, όταν σε όλους τους δρόμους υπάρχουν αυτοκίνητα σταθμευμένα εκεί όπου δεν θα έπρεπε να είναι; Πώς να αντιμετωπιστεί πάλι το φαινόμενο της φοροδιαφυγής, όταν εμπλέκονται σε αυτήν οι περισσότεροι πολίτες;

Έχω γίνει κουραστικός «γκρινιάζοντας» συνέχεια για όλους εκείνους που παρκάρουν σε θέσεις αναπήρων ή κλείνουν ράμπες από τις οποίες πρέπει να περνούν αναπηρικά καροτσάκια ή τις ειδικές διαγραμμίσεις στις πλάκες των πεζοδρομίων για να διευκολύνονται στο περπάτημά τους οι τυφλοί. Αυτή η συμπεριφορά, η γαϊδουρινή, είναι μια από τις μεγαλύτερες προσβολές που μπορεί να αισθάνεται κάποιος, ο οποίος θέλει ακόμα να ζει σε έναν πολιτισμένο τόπο. Και εκείνοι που είναι υπεύθυνοι για να «κυνηγήσουν» τους παρανομούντες δεν συγκινούνται με μια «πρώτη καταγγελία» και ελπίζουν βάσιμα ότι το θέμα θα ξεχαστεί.

Η Ελλάδα έχει την πιο μεγάλη συλλογή «ξεχασμένων παρανομιών» στον κόσμο. Έχει, επίσης και την πιο μεγάλη συλλογή μη κοινωνικά ευαισθητοποιημένων πολιτών. Όλες οι κοινωνίες που προοδεύουν στηρίζονται εν πολλοίς σε αυτόν ακριβώς το βαθμό της κοινωνικής ευθύνης που έχουν οι πολίτες τους –παντού υπάρχουν ασυνείδητοι- αλλά εκεί είναι λίγοι, μειοψηφία, όχι οι περισσότεροι.

Η κοινωνική ευθύνη προϋποθέτει τη γενικότερη παιδεία που εμείς δεν διαθέτουμε. Την επικαλούμαστε, λέμε ότι «όλα είναι θέμα παιδείας» αλλά δεν την έχουμε. Είναι μια διαρκής και σύνθετη διαδικασία που, όμως, την κατάλληλη στιγμή σου έρχεται αυθόρμητα, δεν είναι μια απλή χριστιανική πράξη ή μια ωραία…φιλανθρωπική ενέργεια. Η κοινωνική ευθύνη ενέχει και την έννοια της αλληλεγγύης, που επίσης εδώ είναι ανύπαρκτη.

Πριν από τρία χρόνια, πέρασα, χάριν ενός δημοσιογραφικού ρεπορτάζ, τρία βράδια στα επείγοντα περιστατικά και σε νοσηλευτικές μονάδες στο νοσοκομείο ΚΑΤ, του νοσοκομείου των τροχαίων, όπως είναι γνωστό σε πολλούς. Διαπίστωσα ιδίοις όμμασι και άκουσα πολλές φορές αυτά που ήδη ξέρουμε και που κατά καιρούς συζητάμε στις παρέες μας: ότι είναι άπειρες οι οικογένειες της Ελλάδας που έχουν διαλυθεί εξαιτίας τροχαίων που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί. Μιλάμε για ανθρώπους, για νέα παιδιά, δυστυχώς, που οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ, που κατανάλωσαν σε νυχτερινά κέντρα. Μιλάμε για ανθρώπους που πολλοί οδηγούσαν χωρίς ζώνη ασφαλείας και κράνος. Ανθρώπους που «μάλλον πήραν το δίπλωμά τους πολύ εύκολα», όπως μου είπαν γονείς και συγγενείς με τους οποίους μίλησα.

Κοινωνική ευθύνη είναι, εκτός των άλλων, επιτέλους, και κάποιοι να αντιδράσουν, έντονα και συνεχώς σε όλα αυτά. Κι ας χαρακτηριστούν γραφικοί.

(Κείμενο του δημοσιογράφου Χρ. Μιχαηλίδη στη στήλη Παρατηρητής του περιοδικού Lifo, 30.10.2009,
συντομευμένο και διασκευασμένο)

Κείμενο ΙΙ

Ενθάδε κείται Κάλυμνος

Η Κάλυμνος με τα δύο της πρόσωπα… Το πρώτο, εκείνο της ατίθασης πρωτόγονης παρθένας, με τους βοστρύχους ν’ απλώνονται ανέμελα και προκλητικά στη γαλάζια φορεσιά της. Αρωματισμένη μ’ όλα τα καλούδια της φύσης μ’ ένα άρωμα αλισφακιάς και ρίγανης που μεθάει τη φύση. Με κείνα τα ήπια βουνά της στήθια ορθόστητα βατά καί ποθητά να φτάνουν τα ψήλου κι ύστερα νωχελικά να κουρνιάζουν στην αγκαλιά του Αιγαίου…

Το δεύτερο πρόσωπο: Είναι γριάς παράξενης, αλλόκοτης, στριμμένης, κακομοίρας, γκρινιάρας κι αφιλόξενης… Το πρώτο πρόσωπο είναι το δικό της. Λαμπυρίζον κι αστραφτερό… Το δεύτερο είναι το αποκρουστικό προσωπείο που της έφτιαξαν όσοι την μισούν και δυστυχώς την κατοικούν. Σαν να μην θέλουν τον τόπο τους έτσι όμορφο και χαρισματικό καθώς η φύση τους τον παρέδωσε…

Εδώ κάθε Αρχή είναι ανύπαρκτη… Από την Τοπική Αυτοδιοίκηση ως την Αστυνομία και το Λιμενικό…

Εδώ λοιπόν: Το οδικό δίκτυο είναι χειρότερο από υποτυπώδες καθώς σε μεγάλη ζώνη πού οδηγεί στην ενδοχώρα, ξεκινώντας από το λιμάνι, τα πεζοδρόμια είναι ανύπαρκτα. Πεζοί και οδηγοί στον ίδιο δρόμο. Τη νύχτα μάλιστα σ’ ορισμένα σημεία που δεν φωτίζονται, η απειλή για την ανθρώπινη ζωή είναι άμεση.

Ανύπαρκτος είναι ο έλεγχος της αστυνομίας. Στις δέκα μέρες πήρε το μάτι μου μόνο μία φορά ένα περιπολικό, τη στιγμή που νεαροί, χωρίς δίπλωμα οι περισσότεροι, διασχίζουν επικίνδυνα τους δρόμους. Ταυτόχρονα έχουν πειραγμένες εξατμίσεις πουλώντας τάχαμου ανέξοδη μαγκιά. Σε ώρες κοινής ησυχίας ευδοκιμεί και το είδος που εισήχθη από την Αθήνα. Τα εξωτερικά ηχεία που αναστατώνουν γειτονιές ολόκληρες! Έτσι μπορείς να δεις μεταχειρισμένο… χιουντάι να φέρει ηχητικό εξοπλισμό πανάκριβο για να επιδειχθεί ο…λεβέντης λες κι οι γκόμενες θα πέσουν σαν τα…στάχυα ακούγοντας…Σφακιανάκη στη διαπασών. Στην πλειοψηφία τους όλοι αυτοί αδιαφορούν για τον ΚΟΚ.

Κι έτσι καθώς προσμετράς το χάλι ενός κακόμοιρου νησιού, πέφτεις ξαφνικά σε μια κολώνα για να διαβάσεις το αφελές τετράστιχο:

«Όποιος δουλεύει Κυριακή δεν πάει εκκλησία

όσες τον βρούνε συμφορές μην ψάχνει την αιτία».

Γνωρίζει άραγε ο αφελής θρησκόληπτος πόσες χιλιάδες μετανάστες μετράει σήμερα η Κάλυμνος στο Ντάργουιν;

[Διασκευασμένο κείμενο του Άρη Σκιαδόπουλου, πηγή: kalymnosola]

Κείμενο ΙΙΙ

Μην αναβάλεις

Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, βαρέθηκα τα παραμύθια

κι ο θρίαμβος της ομορφιάς κι η κατατρόπωση των τεράτων

και τα ωραία σφριγηλά παιδιά που γέννησες μέσα στον πόνο

ο περιούσιος αυτός λαός που σαλπίζει μπροστά στα τείχη

σαλπίζει μόνο και δε γκρεμίζει και δε βαρέθηκε την περιπλάνηση              5

και πάλι λες πού ξέρεις μπορεί να φτάσουν τα καλά μαντάτα

μα για την ώρα θ’ ανοίγεις δρόμο μέσ’ απ’ τα πλήθη των ακρωτηρια-

σμένων

σίγουρο πια πού υπάρχει ένα κρυφό στρατόπεδο ανάμεσά μας

μας παίρνει κάποτε η μπόχα μα πώς μπορούμε να την εντοπίσουμε

δεν είδαμε δεν ακούσαμε κι όποιος βρέθηκε μέσα είχε τα μάτια δεμένα      10

οι δρόμοι ξετυλίγονται ανυποψίαστοι τη νύχτα πλέουνε στις φωταψίες

ανίδεα φεγγάρια μας προσκαλούν σε βεγγέρες μονότονες χωρίς τραγούδι

η άνοιξη κατάντησε υστερικιά που δεν της δώσαμε όση έπρεπε σημασία

τα δέντρα της αυλής μου καρατομηθήκαν στ’ όνομα μιας καινούριας

αισθητικής

κάποιος καραδοκεί στο πεζοδρόμιο πίσω απ’ την τελευταία πικροδάφνη    15

για το Θεό μην αναβάλεις γι’ αύριο το χάδι που προόριζες σήμερα για

μένα.

Αμαλία Τσακνιά (Αφύλαχτη διάβαση, 1978)

Παρατηρήσεις

Θέμα Α

Να αποδώσετε συνοπτικά σε ένα κείμενο 70 – 80 λέξεων τις αιτίες που σύμφωνα με το δημοσιογράφο (ΚΕΙΜΕΝΟ Ι) οδηγούν στην παραβίαση των κοινωνικών κανόνων.

Μονάδες 15

Θέμα Β

B1. α) Ποιο είναι το θέμα του Κειμένου Ι που σας δόθηκε, ποιος ο σκοπός της συγγραφής του και σε ποιους / ποιες απευθύνεται;

β) Στα παρακάτω αποσπάσματα του Κειμένου ΙΙ να επισημάνετε με ποια σημασία (κυριολεκτική / δηλωτική ή μεταφορική / συνυποδηλωτική) χρησιμοποιούνται οι υπογραμμισμένες λέξεις και πού αποσκοπεί ο δημοσιογράφος με την επιλογή αυτή:

  1. Ανύπαρκτος είναι ο έλεγχος της αστυνομίας
  2. Ταυτόχρονα έχουν πειραγμένες εξατμίσεις πουλώντας τάχαμου ανέξοδη μαγκιά
  3. Σε ώρες κοινής ησυχίας ευδοκιμεί και το είδος που εισήχθη από την Αθήνα

Μονάδες 15

Β2. «Η Κάλυμνος με τα δύο της πρόσωπα … τον παρέδωσε …». Ποια είναι η πρόθεση του συγγραφέα στην πρώτη παράγραφο του Κειμένου ΙΙ; Πώς ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και ο τρόπος πειθούς τον βοηθούν να στηρίξει αυτή τη διαπίστωση;

Μονάδες 15

Β3. Ο συντάκτης του Κειμένου Ι χρησιμοποιεί στην τρίτη παράγραφο δύο ευθείες ερωτήσεις. Τι πετυχαίνει με τη χρήση τους ως προς την αντίδραση του αναγνώστη και ως προς την οργάνωση του κειμένου;

Μονάδες 10

Θέμα Γ

«σίγουρο πια πού υπάρχει ένα κρυφό στρατόπεδο ανάμεσά μας

μας παίρνει κάποτε η μπόχα μα πώς μπορούμε να την εντοπίσουμε

δεν είδαμε δεν ακούσαμε κι όποιος βρέθηκε μέσα είχε τα μάτια δεμένα

οι δρόμοι ξετυλίγονται ανυποψίαστοι τη νύχτα πλέουνε στις φωταψίες

ανίδεα φεγγάρια μας προσκαλούν σε βεγγέρες μονότονες χωρίς τραγούδι

η άνοιξη κατάντησε υστερικιά που δεν της δώσαμε όση έπρεπε σημασία

τα δέντρα της αυλής μου καρατομηθήκαν στ’ όνομα μιας καινούριας

αισθητικής»

Ποιες σκέψεις εγείρουν στον αναγνώστη οι συγκεκριμένοι στίχοι του ποιήματος. Συμμερίζεστε, με βάση τις δικές σας εμπειρίες την απαισιοδοξία του ποιητικού υποκειμένου; (150 – 200 λέξεις)

Μονάδες 15

Θέμα Δ

Σε άρθρο που θα φιλοξενηθεί στο ηλεκτρονικό ημερολόγιο  (blog) του σχολείου σας και με αφορμή την απουσία κοινωνικής ευθύνης και ευαισθησίας από μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας να αναφερθείτε στις αιτίες που ευθύνονται για την καταστρατήγηση αυτών των αξιών στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (300 – 400 λέξεις).

Μονάδες 30

Για να δείτε τις ενδεικτικές απαντήσεις στις ερωτήσεις του κριτηρίου επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Ενδεικτικές Απαντήσεις Κριτηρίου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Κωνσταντίνου Μαγκλή, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.