Καταναλωτισμός Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Καταναλωτισμός Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α

Α. Ο συντάκτης του κειμένου 1 παρουσιάζει τις επιπτώσεις της ανεξέλεγκτης κατανάλωσης στον άνθρωπο και την κοινωνία.  Η πίεση της τελευταίας οδηγεί στην κατανάλωση γεγονός που επηρεάζει την ψυχολογική κατάσταση του ατόμου και οδηγεί  στην απώλεια της πολιτικής του ταυτότητας. Έτσι, δημιουργείται μια αντίφαση μεταξύ της κατανάλωσης και της αναζήτησης της ευτυχίας. Ο άνθρωπος χάνει τελικά την προσωπική του ελευθερία καθώς και την πολιτική και κοινωνική του υπόσταση.

Θέμα Β

Β1.

  1. –γ
  2. –α
  3. –δ
  4. –β
  5. –δ

 

Β2.α) Το κείμενο βρίθει επιλογών. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις παρακάτω:

Ο συγγραφέας προκειμένου να διεγείρει τα συναισθήματα του κοινού του καταφεύγει στη χρήση συγκεκριμένων γλωσσικών επιλογών. Αξιοποιεί τη μεταφορική λειτουργία του λόγου «όλοι θύουν, όλοι λιβανίζουν με τις πιστωτικές τους» για να δώσει έμφαση στα λεγόμενά του και να τονίσει τον σχεδόν θρησκευτικό ζήλο με τον οποίο επιδίδονται οι άνθρωποι στις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Επίσης, προσωποποιεί την κατανάλωση «Η κατανάλωση κατακλύζει τον νου, κυριεύει τις νευρικές ίνες» προκειμένου να δείξει τη δύναμή της καθώς ουσιαστικά αποκτά αυτοσυνειδησία και κατευθύνει το άτομο σε ενδεχομένως άσκοπες αγορές. Παράλληλα, ο συγγραφέας συνδυάζει την προσωποποίηση με μία παρομοίωση «σε καταλαμβάνει σαν πυρετός και σε κατατρώει» με στόχο να αισθητοποιήσει την αρνητική επίδραση του καταναλωτισμού στην ανθρώπινη ψυχή.

Β2.β) Ο Ρόμπερτ Νταλ, ως επιφανής καθηγητής του Γέιλ, εκφέρει λόγο σε επίσημο ύφος χρησιμοποιώντας μακροπερίοδο λόγο στον οποίο κυριαρχούν η οριστική έγκλιση (καταφέρνει) και το τρίτο ενικό πρόσωπο (έρχεται) σε συνδυασμό με έντονη παρουσίαση ονοματικών φράσεων (την ισχυρή ενόρμηση του ανθρώπου- μεγαλύτερη κατανάλωση προϊόντων της καπιταλιστικής επιχείρησης). Αν και οι συγκεκριμένες επιλογές του καθηγητή διαφοροποιούνται έντονα από τις αντίστοιχες του συγγραφέα, στην πραγματικότητα εξυπηρετούν άριστα το στόχο του δεύτερου, καθώς με την ενσωμάτωση των απόψεων του Ρόμπερτ Νταλ επιδιώκει να προσδώσει κύρος στο άρθρο του και να αυξήσει την αξιοπιστία των προσωπικών του θέσεων από τη στιγμή που αυτές υποστηρίζονται από την αυθεντία ενός διανοητή, ο οποίος ειδικεύεται στις πολιτικές επιστήμες.

Β3. Η καταναλωτική μανία εντείνεται κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, όπως παρατηρείται και στην εικόνα στην οποία τα δώρα έχουν καταπλακώσει ένα από τα μέλη της οικογένειας. Μάλιστα, ο καταναλωτισμός και η αλλοτρίωση έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο ώστε τα υπόλοιπα μέλη αδιαφορούν για αυτό και συνεχίζουν ανενόχλητοι να «διασκεδάζουν». Οι γιορτές αντί να αποτελούν ευκαιρία για την ενίσχυση των οικογενειακών σχέσεων (οι ήρωες είναι μόνοι τους στο σπίτι τους) έχουν μετατραπεί σε αφορμή για την ανταλλαγή δώρων δηλωτικών των αισθημάτων τους για τους οικείους τους.

Θέμα Γ

Γ. Στο ποίημα «Το Ανικανοποίητο» της Λένας Παππά διαφαίνεται το αίσθημα του ανικανοποίητου που βιώνει το ποιητικό υποκείμενο λόγω της αδυναμίας του να πραγματώσει όλες του τις επιθυμίες (Η δίψα εκείνων που ποτέ δε θ’ αποκτήσω). Οι προσδοκίες ή οι επιθυμίες  του υποκειμένου παραμένουν απρόσιτες και μη πραγματοποιήσιμες κάτι που αναδεικνύεται με τη χρήση μεταφορών (με στοιχειώνει, πνιγμένη). Το ποιητικό υποκείμενο νιώθει πνιγμένο σε έναν κόσμο όπου δεν μπορεί να επιτύχει αυτό που επιθυμεί. Οι εικόνες, όπως το πνιγμένο υποκείμενο στα νερά του έλους, αποδίδουν μεταφορικά το αίσθημα  της αποτυχίας υλοποίησης των προσδοκιών. Τέλος, η ερώτηση στο τέλος του ποιήματος (“Ποιος είπε πως ποτέ τελειώνουν οι επιθυμίες;”) αισθητοποιεί την αντίθεση ανάμεσα στη δίψα για υλικά αγαθά και στην αδυναμία να επιτευχθούν οι επιθυμίες.

Το ποιητικό υποκείμενο φαίνεται να βιώνει μια εσωτερική μάχη μεταξύ επιθυμιών και αποδοχής της πραγματικότητας. Η δίψα για κάτι που δεν είναι εφικτό το απογοητεύει. Προσωπικά, θεωρώ πως είναι καλό ο άνθρωπος να οριοθετεί τις επιθυμίες και τις ανάγκες του και ταυτόχρονα να στρέφεται σε όσα μπορούν να του προσφέρουν πραγματική ευτυχία.

Θέμα Δ

Ενδεικτική Απάντηση

Ενδεικτικά στοιχεία προλόγου

  • Η σύγχρονη κοινωνία μας παρακινεί συχνά να συνδέσουμε την ευτυχία μας με την απόκτηση υλικών αγαθών και την υπερκατανάλωση.
  • Η πραγματική ευτυχία πηγάζει από αλλού και όχι από την καταναλωτική συμπεριφορά.

 1ο ερώτημα: τρόπος με τον οποίο  η αναζήτηση της ευτυχίας συνδέεται με την πίεση της υπερκατανάλωσης

  • Διαφημίσεις και προβαλλόμενα πρότυπα: Οι διαφημίσεις προβάλλουν συχνά μια εικόνα ευτυχίας που συνδέεται με την απόκτηση αγαθών ή τη συμμόρφωση μας σε συγκεκριμένα κοινωνικά πρότυπα. Αυτό δημιουργεί πίεση στους ανθρώπους να αναζητήσουν την ευτυχία μέσα από την κατανάλωση.
  • Ανάγκη για κοινωνική αποδοχή: Η ευτυχία συνδέεται με τον κοινωνικό και οικονομικό “status” του ατόμου. Υπάρχει μια πίεση για την απόκτηση συγκεκριμένων αγαθών ή την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για να θεωρηθεί κάποιος “επιτυχημένος” ή “ευτυχισμένος”.
  • Ψυχολογικά προβλήματα: Η υπερκατανάλωση μπορεί να αντανακλά ψυχολογικές ανάγκες. Πολλοί αναζητούν την ευτυχία μέσω της απόκτησης υλικών αγαθών για να αντιμετωπίσουν την μοναξιά που βιώνουν ή την ανασφάλεια που αισθάνονται.

2ο ερώτημα: εναλλακτικές πηγές ευτυχίας εκτός από την καταναλωτική συμπεριφορά

  • Ανθρώπινη επαφή: Η ευτυχία συχνά προέρχεται από τις σχέσεις που έχουμε με τους ανθρώπους γύρω μας. Η αλληλεπίδραση, η αγάπη και η στήριξη που προσφέρουμε μπορούν να ενισχύσουν την ευτυχία μας.
  • Πνευματική καλλιέργεια: Η αφοσίωση σε δραστηριότητες που προάγουν το πνεύμα, όπως η μάθηση, η ανάγνωση, η καλλιέργεια κάποιων των δεξιοτήτων, μπορεί να είναι πηγή ευτυχίας και ικανοποίησης.
  • Σύνδεση με τη φύση: Ο χρόνος που περνάμε στη φύση, το να βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον φυσικής ομορφιάς μπορεί να ενισχύσει την ευτυχία μας.
  • Εθελοντισμός: Η βοήθεια και η συνεισφορά σε άλλους μπορεί να δώσει ένα βαθύτερο νόημα στη ζωή μας.

Ενδεικτικά στοιχεία επιλόγου

  • Η επιλογή να αναζητήσουμε ευτυχία εκτός από την καταναλωτική συμπεριφορά μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο ισορροπημένη, ολοκληρωμένη και πιο ουσιαστική ζωή.
  • Η ευτυχία που πηγάζει από τις ανθρώπινες σχέσεις και την αλτρουιστική συμπεριφορά μπορεί να είναι βαθύτερη και πιο διαρκής από την ευτυχία που προκύπτει από την απλή κατανάλωση.

 

 

Για να μεταφερθείτε στο κριτήριο επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Καταναλωτισμός Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Άννα Σιάτρα και Μπικάκης Μιχάλης, οι οποίοι στη συνέχεια το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τους ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.