Καλλιτεχνική Αγωγή Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Καλλιτεχνική Αγωγή Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Σύμφωνα με την Τζωρτζίνα Κακουδάκη το θέατρο στο σχολείο προσφέρει δύο ωφέλειες: την αγωγή και την ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών. Έχει τη δυνατότητα και οφείλει να μεταδώσει αξίες όπως της ομαδικότητας, της αλληλεγγύης, της ανεκτικότητας στο διαφορετικό, της ανιδιοτελούς δημιουργίας, της ελεύθερης έκφρασης και της ενσυναίσθησης. Επίσης μέσω του θεάτρου ο έφηβος μαθητής ενισχύεται ψυχικά στην κατανόηση και διαχείριση των υπαρξιακών του ερωτημάτων.

 ΘΕΜΑ Β.

Β1. 

  1. ΣΩΣΤΟ «υπάρχουν ενήλικοι στο επαγγελματικό θέατρο, στο οποίο υποδύονται τους εφήβους, υπάρχουν θεάματα που απευθύνονται στους εφήβους με ήρωες εφήβους είτε με ήρωες ενήλικες και, σπανιότερα, θεάματα όπου οι ηθοποιοί είναι έφηβοι που υποδύονται ρόλους εφήβων»
  2. ΛΑΘΟΣ «Ο γόνιμος συγκερασμός της Δραματικής Τέχνης και των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι σε θέση να αναζωογονήσει το μαθησιακό πλαίσιο, φέρνοντας στο επίκεντρο τον μαθητή και τις ανάγκες του, χωρίς ταυτόχρονα να καταστρατηγούνται οι καλλιτεχνικές και αισθητικές παράμετροι του Θεάτρου.»
  3. ΣΩΣΤΟ «να απολαύσουν την εμπειρία του πρωταγωνιστή»
  4. ΛΑΘΟΣ «Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ζωντανή διακρατική διαδικασία, η οποία διατηρεί πολλές από τις παραδοσιακές τεχνικές του θεάτρου»
  5. ΣΩΣΤΟ «ενώ ταυτόχρονα προωθείται η επικοινωνία μεταξύ μαθητών από διαφορετικά μέρη της ίδιας χώρας ή του κόσμου και η παραγωγή από κοινού ενός τελικού καλλιτεχνικού προϊόντος»

Β2. Η ανθρώπινη κοινωνία βρίσκεται σε μια διαρκή εξελικτική πορεία με συνέπεια κάθε νέα γενιά να είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Η επιστήμη και η τεχνολογία προσφέρουν στον άνθρωπο τα μέσα τόσο αντιμετώπισης της φύσης όσο και αποτελεσματικότερης οργάνωσης της κοινωνίας και ανάλυσης της ανθρώπινης ψυχής. Η τέχνη πάλι επινοεί διαρκώς  νέους τρόπους  έκφρασης. Επομένως κάθε νέα γενιά έχει τις προϋποθέσεις να καταστεί καλύτερη από τις προηγούμενες με την προϋπόθεση να μην επαναλάβει λάθη του παρελθόντος, των οποίων υφίσταται τις συνέπειες αλλά για τα οποία δεν είναι υπεύθυνη. Οι νέοι σήμερα βρίσκονται αντιμέτωποι με μοιραία ανθρώπινα σφάλματα με θύμα το περιβάλλον και τον άνθρωπο εν γένει, υπερθέρμανση του πλανήτη, καταπάτηση ανθρώπινων δικαιωμάτων, πόλεμο. Δεν μένει στη νέα γενιά παρά να συνειδητοποιήσει ότι πραγματικά είναι ικανότερη από τις προηγούμενες γενιές για να δημιουργήσει έναν ομορφότερο κόσμο.

Β3. Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη δεν ορίζει το εφηβικό θέατρο με απόλυτη βεβαιότητα. Αρχικά παραθέτει διάφορες εκδοχές της έννοιας με την επανάληψη «υπάρχει…, υπάρχουν…, υπάρχουν…» στην δεύτερη παράγραφο. Στην διατύπωση του ορισμού της έννοιας εφηβικό θέατρο στη συνέχεια χρησιμοποιεί δυνητική έκφραση «Εφηβικό θέατρο λοιπόν θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε…». Αιτιολογεί φυσικά αυτή της την επιφυλακτικότητα με την παρατήρηση: «Πολύς είναι ο αντίλογος για τις παραστάσεις που μπορούμε να ονοματίσουμε εφηβικές, με βασικό επιχείρημα ότι το καλό θέατρο είναι καλό για όλους.». Στόχος της εξάλλου δεν είναι μόνο να ενημερώσει και να αποδείξει μόνο λογικά την έννοια του εφηβικού θεάτρου αλλά και να ευαισθητοποιήσει, να παρακινήσει συναισθηματικά τον αναγνώστη για την αξία του θεάτρου γενικά όπως για παράδειγμα με το ρητορικά ερώτημα: «Και ως προς αυτό δεν υπάρχει βέβαια καμία διαφωνία, πώς άλλωστε γαλουχήθηκαν θεατρικά γενιές και γενιές θεατρόφιλων στο παρελθόν;» και την προφορικότητα στο λόγο «, ε!, τότε δεν χρειάζεται θέατρο στο σχολείο». Η βεβαιότητά της μετριάζεται επίσης με την επισήμανση της προσωπικής της στάσης σε α΄ ενικό πρόσωπο στην τελευταία παράγραφο « όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον», «νομίζω». Η άποψή της όμως ότι το εφηβικό θέατρο βοηθάει στην συνειδητοποίηση υπαρξιακών ερωτημάτων που αφορούν γενικότερα τον άνθρωπο εκφράζεται με βεβαιότητα μέσω της οριστικής έγκλισης των ρημάτων π.χ. «Οι έφηβοι έχουν ό,τι ανησυχίες έχετε εσείς κι εγώ», «Το θέατρο στο σχολείο εξυπηρετεί δύο μεγάλα κεφάλαια της εκπαίδευσης. Μπορεί, και οφείλει, να ενισχύσει ισχυρές αξίες για τη ζωή…», «Γι’ αυτήν τη γενιά αξίζει να ερευνήσουμε εκ νέου τρόπους επικοινωνίας και γειτνίασης» και εκφράσεων βεβαιότητας όπως: «Αλλά η αλήθεια είναι η εξής…».

Β4.  Το κείμενο II είναι ένα επιστημονικό κείμενο που αφορά στην παιδαγωγική και συγκεκριμένα στο δράμα στην εκπαίδευση. Ο συγγραφέας παραθέτει οδηγίες για την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στο θέατρο στην εκπαίδευση. Πρόκειται για κείμενο μη διαδικαστικών οδηγιών.  Αυτό φαίνεται από τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Ξεκινάει με μια γενική κατατοπιστική εισαγωγή.
  2. Χρησιμοποιεί κοινά ουσιαστικά που εκφράζουν πρακτικές και διαδικασίες και μάλιστα ειδικούς όρους, αποδίδοντας σε παρένθεση και την διεθνή ορολογία π.χ. «ψηφιακό δράμα» (cyber/digital drama)
  3. Περιέχει φράσεις πιθανολόγησης όπως: «τα τρισδιάστατα δυνητικά περιβάλλοντα μπορούν να αποτελέσουν…»
  4. Τα ρήματα που χρησιμοποιούνται είναι κυρίως ρήματα δράσης (προωθείται, έχουν εισβάλει, αξιοποιούνται) και αντίστοιχα ονοματικά σύνολα (χρήσιμο εργαλείο οπτικοποίησης, αλληλεπίδραση, ανταλλαγή απόψεων)
  5. Στην τελευταία παράγραφο παρουσιάζονται με διαίρεση τα στάδια της χρήσης ψηφιακών μέσων στην θεατρική παράσταση (πριν, κατά την διάρκεια και μετά το τέλος αυτού)

Β5. 

  1. (Flintoff, 2005, pp. 28-33), (Dixon, 2007, p. 563), (Γραμματάς, 2015, σ. 632), Γραμματάς, 2015, σ. 636): Στις παρενθέσεις αυτές περιέχονται παραπομπές στα σχετικά συγγράμματα.
  2. (με τη μορφή ρομπότ ή ολογράμματος): Η παρένθεση περιέχει μια πρόσθετη πληροφορία ως παράδειγμα για να αποσαφηνιστεί πώς κατά τη διάρκεια του δράματος ο υπολογιστής μπορεί να λειτουργήσει σε μια πιο εξελιγμένη μορφή ως ρόλος.

ΘΕΜΑ Γ.

Κεντρικό θέμα του μονόλογου του Άμλετ είναι ο τρόπος θεατρικής ερμηνείας και το ήθος του ηθοποιού. Ο Άμλετ απευθύνεται στους θεατρίνους με τρόπο σαφή και επιτακτικό με την χρήση της προστακτικής και υποτακτικής έγκλισης στα ρήματα. Τους συμβουλεύει να δείχνουν φυσικότητα στην ερμηνεία τους, να αποφεύγουν την υπερβολή τόσο στην εκφορά του λόγου όσο και στις κινήσεις του σώματος. «Ούτε να πριονίζετε τον αέρα τόσο πολύ με το χέρι σας έτσι»: στο σημείο αυτό μέσω της μεταφοράς και της έμμεσης σκηνικής οδηγίας (έτσι) παριστάνεται η υπερβολή και ο στόμφος στην θεατρική ερμηνεία. Ο Άμλετ πιστεύει ότι η θεατρική τέχνη οφείλει να καθρεφτίζει την φύση και για αυτό δεν πρέπει να παρουσιάζει ούτε υπερβολή ούτε έλλειψη, γιατί διαφορετικά ο θεατής με κρίση θα δυσαρεστηθεί. Για να γίνει κατανοητός στους θεατρίνους παρουσιάζει την γελοία εικόνα των ηθοποιών που μπορούν να εξαπατούν τους ανίδεους αλλά όχι τον ίδιο. Στο τέλος καταλογίζει κακοήθεια στους κωμικούς που παρασύρουν το κοινό να επικεντρωθεί σε αυτούς κι όχι στο μήνυμα του κειμένου υποτιμώντας τους θεατές που τους θαυμάζουν «για να κάμουν κάμποσους χαζούς θεατές να γελάσουν».

Με την προτροπή του Άμλετ για την ερμηνεία ενός κωμικού ηθοποιού ταυτίζομαι απόλυτα. Είναι πολύ εύκολο ένας κωμικός ηθοποιός να κατακτήσει το ανίδεο κοινό με υπερβολές και συνηθισμένες κωμικές πόζες. Έτσι όμως η κωμωδία χάνει την πρώτιστη αξία της· να ανατρέπει τα καθιερωμένα και οδηγεί τον θεατή σε αμφισβήτηση.

ΘΕΜΑ Δ.

Ο μαθητής επιλέγει τον κειμενικό τύπο που επιθυμεί. Σε όποιο τύπο χρησιμοποιήσει πρέπει να κάνει μια σύντομη αναφορά στα προσωπικά του βιώματα από την καλλιτεχνική αγωγή στο σχολείο.

Α ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΙΔΕΕΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

  • Το θέατρο στο σχολείο διαπαιδαγωγεί ηθικά και στηρίζει ψυχικά τον έφηβο
  • Η τέχνη με την βοήθεια των ψηφιακών μέσων ευνοεί την επικοινωνία και την ανατροφοδότηση των μαθητών με μαθητές άλλων σχολείων εντός και εκτός της χώρας τους.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΙΔΕΕΣ

Η καλλιτεχνική αγωγή στο σχολείο

  • αναδεικνύει το ταλέντο των μαθητών σε ένα είδος τέχνης και προάγει νέους καλλιτέχνες
  • αποφορτίζει τους μαθητές από την πίεση των μαθημάτων
  • ενδυναμώνει τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών ή μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών
  • δημιουργεί γέφυρες επικοινωνίας του σχολείου με την κοινότητα όπου ανήκει
  • καθιστά τους νέους πιο δημιουργικούς ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους
  • δίνει ευκαιρίες προβολής μαθητών με χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθήματα

Β ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: ΤΡΟΠΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΙ ΕΝΑΝ ΕΦΗΒΟ ΜΑΘΗΤΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ

ΙΔΕΕΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

  • εφηβικό θέατρο (θεματική που να σχετίζεται με τις αγωνίες του εφήβου)
  • θεατρικές τεχνικές στην εκπαιδευτική διαδικασία με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΙΔΕΕΣ

  • ένταξη των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου
  • δημιουργία υλικοτεχνικών υποδομών που να διευκολύνουν τις καλλιτεχνικές δράσεις (εργαστήρια, αίθουσες χορού και μουσικής, μουσικά όργανα, αίθουσες εκδηλώσεων)
  • ανάθεση των καλλιτεχνικών μαθημάτων σε ειδικούς και καλλιτέχνες
  • μαθητικοί καλλιτεχνικοί αγώνες με βραβεύσεις ως κίνητρο για δράση των μαθητών
  • ενίσχυση της ομαδικότητας, των μαθητικών κοινοτήτων
  • ανοχή στην ελεύθερη έκφραση των μαθητών

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Καλλιτεχνική Αγωγή Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της  συναδέλφου Άννα Μπουλμέτη, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.