Ηθική Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) - Απαντήσεις

Ηθική Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) – Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α

Στο Κείμενο Αναφοράς Α εκτίθεται το τρίπτυχο της ηθικής που εδράζεται πάνω στην χειραφέτηση, τη δικαιοσύνη και την αγάπη. Οι προαναφερθέντες πυλώνες ενεργούν μέσα σε ένα πλέγμα αρχών που ορίζονται από αυτονόητες κοινωνικές νόρμες. Εν συνεχεία, η κα Χαρακίδα προσεγγίζει τα αίτια που οδηγήθηκε η κοινωνία σε πρόωρη ηθική σήψη. Πρώτιστα επιρρίπτει ευθύνες στην οικογένεια και το σχολείο ως θεμελιώδεις φορείς που απέτυχαν να άγουν τους νέους σε ενάρετες συμπεριφορές. Συμπαροματούντα των δύο προηγουμένων αποτέλεσαν οι μετέπειτα εσφαλμένες επιλογές των προτύπων τους και μια αναίτια αμφισβήτηση των πάντων μέσα σε ένα πλαίσιο ακρισίας. Απουσίασε έτσι ο ορθοφροσύνη σαν μεταβλητή λήψης των αποφάσεων μιας και η αλαλία των διανοούμενων και οι κοινωνικές παθογένειες σε μια ήδη τεταμένη περίοδο υγειονομικής κρίσης επέδρασαν εν συνόλω οπισθοδρομικά.

Θέμα Β

Β1. Όπως τα χρήματα ανακυκλώνουν την ευτέλεια, ξοδεύουν το πνευματικό αποθεματικό μας  και ερεθίζουν τα ταπεινά μας ήθη που εκπίπτουν μέσα μας, έτσι οι σύγχρονοι γονείς «ξοδεύουν» τα παιδιά του σε μια φρενήρη αναζήτηση υλικών τέρψεων. Η εξάρτηση του ατόμου από το χρήμα παραλληλίζεται με μια τοξική οικογενειακή μονάδα που αδιαφορεί για τις διαπροσωπικές σχέσεις και εκπίπτει ηθικά και αξιακά προκειμένου να εξυπηρέτηση υπέρτερες κατά την κρίση των μελών της χρησιμοθηρικές αναζητήσεις. Βέβαια αυτού του είδος η κοσμοθεωρητική αντίληψη του βίου κενώνει το νου του νέου μιας και τον οδηγεί σε ατραπούς αλλοτρίωσης και μιμητικής ακρισίας.

Β2.α. Στη δεύτερη παράγραφο του Κειμένου Αναφοράς Α η συγγραφέας επιτονίζει τη συνθετότητα της ηθικής στο να εναγκαλιστεί από έναν περιοριστικό ορισμό . Έτσι, προαπαιτούμενό της θέτει να κινείται εντός του κανονιστικού πλαισίου της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της αγάπης. Αισθητοποιεί τα λεγόμενά του με επικλήσεις στη λογική (βλ. Wittgenstein- Μ.Δραγώνα) οι οποίες ενισχύουν την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα των λεγομένων του.  Έτσι, το κείμενό του αποκτά βιβλιογραφική ευρυμάθεια και καταφέρνει να πείσει τον αναγνώστη μιας και τα λεγόμενά του είναι σχετικά με την κεντρική του στόχευση, επαρκή σε αριθμό και δεν αποτελούν υποκειμενική κρίση.

Β2.β. Μέσα από μία διαλεκτική σκληρών αντιθέσεων («γλέντι του χωριού- σκυλάδικο, έρωτας- στριπτιτζάδικο») ο τραγουδοποιός είναι εξαιρετικά δεικτικός στο να επικρίνει την ευτέλεια στην οποία έχει περιέλθει η σημερινή κοινωνία. Με έντονα συναισθηματικά φορτισμένο λόγο («ξεχάσαμε τα βασικά συστατικά της ύπαρξής μας», «αντικαθιστώντας τα με ό,τι μας γυάλισε στη βιτρίνα») επικαλείται το συναίσθημα του δέκτη για να στηλιτεύση τη χαύνωση στην οποία έχει περιέλθει.

Β3.α. Μετατροπή: «Έρχεται η μέρα που σταματά η υποκρισία. Η μέρα που η συνείδησή κάποιου υπερτερεί είτε το επιθυμεί είτε όχι, ανεπεξέργαστη και απολύτως αληθινή. Πρέπει να ασχοληθεί, είναι κρίσιμο ζήτημα. Πρέπει να κάνει ο καθένας την αυτοκριτική του, για να αποκτήσει αυτοσυνείδηση. Γιατί μόνο αυτή είναι αξιόπιστη.

Στο παραπάνω χωρίο έγινε μετατροπή από α σε γ ρηματικό πρόσωπο και παράλληλα απαλείφθηκαν και αντικαταστήθηκαν οι μεταφορές και το καθημερινό λεξιλόγιο όπου ήταν αυτό σκόπιμο.

Β3.β.

Το χωρίο αναπτύσσεται με δεοντική διατύπωση και συγκεκριμένα δηλώνει την υποχρέωση. Δηλώνει την –κατά τη γνώμη του πομπού αναγκαιότητα πραγματοποίησης αυτού για το οποίο γίνεται λόγος.

Μετατροπή: Δυνατότητα: «Το βάρος της ευθύνης μπορούν να το σηκώσουν…»

Ευχή: «Το βάρος της ευθύνης μακάρι να το σηκώσουν…

Θέμα Γ

Ο τραγουδοποιός εκθέτει τη δυστοπία στην οποία έχει περιέλθει η σύγχρονη κοινωνία σε όλες τις εκφάνσεις της. Συγκεκριμένα, θίγει αμιγώς το ζήτημα των πολεμικών συρράξεων, της προσφυγιάς και του ξεριζωμού από τη γενέθλια γη, το ρατσισμό της καθημερινότητας, το υλιστικό μοντέλο ζωής και την περιρρέουσα μισαλλοδοξία. Αφορμάται από γλαφυρές εικόνες  («τους είχα δει να γελάνε…Ομόνοια»)  για να κοινοποιήσει την πεσιμιστική του προσέγγιση για το μέλλον, ένα μέλλον που επιφυλάσσει την αλλοτρίωση των ηθών για καθέναν που θα γίνει μέρος του. Αισθητοποιεί τα λεγόμενά του με μεταφορές («μετάλλια ντόπας») θέλοντας να δείξει την επιφανειακή προσέγγιση των πραγμάτων την οποία προτάσσουν όλοι οι θεσμικοί και κοινωνικοί φορείς. Τέλος, με το ασύνδετο σχήμα στην προτελευταία στροφή, («με τρομάζεις ακόμα, οπαδέ της ομάδας, του κόμματος σκύλε, της οργάνωσης μάγκα») ομαδοποιεί τοξικές συμπεριφορές που διευρύνουν το χάσμα μεταξύ του επιθυμητού και της πραγματικότητας.

Η δυστοπική κοινωνία είναι μια πραγματικότητα καθεστηκυία στα μάτια του τραγουδοποιού. Μολοντούτο, μέσα από την ύφεση και την ασχήμια αναδείχθηκαν στην εποχή μας κινήματα αλληλεγγύης, ουμανιστικής προσέγγισης του βίου και ακτιβιστικής δράσης. Κινήματα οικολογικά και αντιμιλιταριστικά έχουν όλο και μεγαλύτερη διείσδυση στο κοινωνικό σώμα μιας και τα περισσότερα προβλήματα έχουν παγκόσμιο χαρακτήρα και είναι συντενταγμένα αντιμετωπίσιμα. Η ισότητα, η ανεξιθρησκεία και η κοινωνική γαλήνη είναι πια διεκδικήσιμα από όλο το φάσμα της κοινωνικής μας διαστρωμάτωσης και υπάρχει και το νομικό πλαίσιο προάσπισής τους.

Θέμα Δ

Α’ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ

Παραδείγματα εκφυλισμού των ηθών:

  • Πολιτική διαφθορά
  • Υλιστικός τρόπος ζωής
  • Πολεμικές συρράξεις- Εχθροπραξίες
  • Αγένεια
  • Ρατσισμός απέναντι στις αδύναμες κοινωνικές ομάδες
  • Δημοκρατική- Ιδεολογική Κρίση
  • Κρίση του θεσμού της οικογένειας
  • Απουσία κοινωνικής συνοχής
  • Χάσμα Γενεών

B’ ZHTOYMENO

Συμβολή της οικογένειας:

  • Ανθρωπιστική Παιδεία
  • Αισθητική Αγωγή
  • Επαφή με χώρους τέχνης και πολιτισμού
  • Ορθά πρότυπα
  • Νουθεσίες- Συμβουλές
  • Συναισθηματική Νοημοσύνη
  • Αυτοκριτική- Αυτονομοθέτηση
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Ηθική Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Δημήτριου Ζανδέ, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.