Φιλοπατρία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Φιλοπατρία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

[vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ”][vc_column_text]

ΘΕΜΑ Α.

Α.1 Η Ελλάδα έχει βελτιωθεί σε βασικούς τομείς που συμβάλλουν στην παγκόσμια κατάταξή της. Συγκεκριμένα, σημειώνει πρόοδο στην ποιότητα ζωής, με σταθερότητα, ασφάλεια και ανεπτυγμένα δημόσια συστήματα υγείας και εκπαίδευσης. Ενισχύεται στην επιχειρηματικότητα, με καινοτομία, εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και τεχνολογική υποδομή. Παράλληλα, αναδεικνύεται σε πολιτισμική επιρροή, προσβασιμότητα, κοινωνική δικαιοσύνη και τουριστική ελκυστικότητα, διατηρώντας δυναμικό και προοδευτικό χαρακτήρα. Αυτές οι βελτιώσεις καθιστούν τη χώρα ελκυστική και ανταγωνιστική διεθνώς. (66 λέξεις)

ΘΕΜΑ Β.

Β.1 α) 

1)Αναφορά στην παγκόσμια έρευνα της U.S. News & World Report: Η επίκληση σε αξιόπιστη πηγή αυξάνει την εγκυρότητα και την αξιοπιστία του κειμένου, κάνοντάς το πιο πειστικό.

2)Συγκεκριμένη κατάταξη χωρών (Νέα Ζηλανδία, Ελλάδα, Ιταλία, κ.λπ.): Τα δεδομένα που παρουσιάζονται αριθμητικά προσδίδουν αντικειμενικότητα και τεκμηριώνουν τη θέση της Ελλάδας στη λίστα, ενισχύοντας το επικοινωνιακό αποτέλεσμα.

3) Τα ποσοστά βαρύτητας των παραγόντων, όπως η ποιότητα ζωής (14,52%) και η επιχειρηματικότητα (14,17%): Αυτά τα αριθμητικά στοιχεία δίνουν αντικειμενικότητα και αναλυτικότητα, βοηθώντας τον αναγνώστη να κατανοήσει τη σημασία των τομέων που συνέβαλαν στη βελτίωση.

Β.1 β) 

1) Ως προς τη δομή του κειμένου, το ερώτημα συνδέει τη γενική παρουσίαση των αποτελεσμάτων με την επεξήγηση των κριτηρίων αξιολόγησης. Λειτουργεί ως σημείο μετάβασης που οδηγεί από τη συνολική κατάταξη στη λεπτομερή ανάλυση, διασφαλίζοντας τη συνοχή του κειμένου.

2) Ως προς το ύφος, η ρητορική διατύπωση δημιουργεί έναν διαλογικό και ζωντανό τόνο, καθιστώντας την ανάγνωση πιο ευχάριστη και διαδραστική. Το ύφος εμπνέει εμπιστοσύνη, καθώς προετοιμάζει τον αναγνώστη να δεχτεί αξιόπιστα και τεκμηριωμένα δεδομένα.

3) Ως προς το επικοινωνιακό αποτέλεσμα, το ερώτημα διεγείρει το ενδιαφέρον και διατηρεί την προσοχή του αναγνώστη. Προκαλεί περιέργεια και ενισχύει την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο, οδηγώντας τον σε μια βαθύτερη κατανόηση της βελτίωσης της Ελλάδας στους τομείς που αναλύονται στη συνέχεια.

Β.2 Η «ομορφιά» και η «ασχήμια» αποτελούν έννοιες με βαθιά φιλοσοφική διάσταση, όπως παρουσιάζονται στο Κείμενο ΙΙ. Η ομορφιά συνδέεται με την αισθητηριακή ευχαρίστηση και την εσωτερική αρμονία, ενώ φαίνεται να αντικατοπτρίζει τις επιθυμίες, τη μνήμη και την εξελικτική μας πορεία. Είναι η αρμονία που βλέπουμε στη φύση, στις μορφές και στον τρόπο που αυτές επηρεάζουν την ψυχή μας. Ταυτόχρονα, η ομορφιά είναι και μια εσωτερική ποιότητα, καθώς «είναι μέσα και έξω από εμάς». Από την άλλη, η ασχήμια συνδέεται με την απουσία αυτής της αρμονίας ή την ανθρώπινη αντίληψη για το “ανοίκειο”. Είναι αποτέλεσμα περιορισμένης αντίληψης ή προσκόλλησης στις συμβατικές έννοιες. Το κείμενο θέτει ερωτήματα που αμφισβητούν αν η ομορφιά και η ασχήμια είναι αντικειμενικές πραγματικότητες ή ανθρώπινες κατασκευές, βασισμένες στη μνήμη και την εμπειρία. Επομένως, ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την ομορφιά ή την ασχήμια φαίνεται να καθορίζεται τόσο από εσωτερικές σκέψεις όσο και από εξωτερικά ερεθίσματα.

Β.3 Η ομορφιά, όπως ορίζεται στο Κείμενο ΙΙ, δεν είναι μόνο εξωτερική ή αισθητηριακή αλλά και βαθύτερη, συνδεδεμένη με την αρμονία, τη φύση και την εσωτερική μας αντίληψη. Η Ελλάδα, σύμφωνα με το Κείμενο Ι, είναι όμορφη επειδή συνδυάζει στοιχεία που προκαλούν αισθητική απόλαυση και συναισθηματική σύνδεση. Τα φυσικά της τοπία, η πολιτιστική της κληρονομιά, οι γραφικές τοποθεσίες και η πλούσια ιστορία αντανακλούν μια διαχρονική ομορφιά που υπερβαίνει τα απλά εξωτερικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, η ομορφιά της Ελλάδας δεν είναι μόνο φυσική αλλά και πολιτισμική, καθώς εκφράζεται μέσα από την αρμονία του περιβάλλοντος, τα μνημεία και τη σύνδεση του ανθρώπου με το χώρο. Σύμφωνα με την οπτική του Κειμένου ΙΙ, η ομορφιά της Ελλάδας αγγίζει την ανθρώπινη ψυχή, καθώς συνδυάζει την εξωτερική γραφικότητα με βαθύτερα στοιχεία ιστορίας, πολιτισμού και αυθεντικότητας που αφυπνίζουν την προγονική μας μνήμη και ενισχύουν την αίσθηση της αρμονίας και του θαυμασμού.

Β.4 

1) “Μήπως η ανθρωποκεντρική μας αντίληψη για την ομορφιά ή την ασχήμια είναι περιορισμένη;”
Εδώ, η χρήση του ερωτήματος δημιουργεί αίσθημα αβεβαιότητας και προκαλεί τη σκέψη του αναγνώστη. Τον ενθαρρύνει να αναλογιστεί την πιθανότητα ότι η αντίληψη του για την ομορφιά και την ασχήμια μπορεί να είναι επιφανειακή ή περιορισμένη, κάτι που κεντρίζει την περιέργεια και την αναζήτηση για μια βαθύτερη κατανόηση.

2) “Η ομορφιά είναι μέσα και έξω από εμάς.”
Αυτή η σύντομη, αλλά περιεκτική σχετικά αόριστη δήλωση προσφέρει μια φιλοσοφική αντίληψη για την ομορφιά, προκαλώντας τον αναγνώστη να σκεφτεί ότι η ομορφιά δεν περιορίζεται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά συνδέεται και με το εσωτερικό του κόσμο. Δημιουργεί μια αίσθηση ότι η ομορφιά είναι κάτι πολυδιάστατο και προσωπικό.

3) “Μήπως έχουμε προσαρμόσει την αυθεντικότητα περί ομορφιάς ή ασχήμιας στα δικά μας ανθρώπινα μηχανιστικά όρια;”
Η αναφορά στα «ανθρώπινα μηχανιστικά όρια» προκαλεί ενδιαφέρον, καθώς δημιουργεί την αίσθηση ότι η αντίληψή μας για την ομορφιά μπορεί να περιορίζεται από τις δικές μας αντιλήψεις και προκαταλήψεις. Η χρήση αυτής της φράσης εντείνει τη φιλοσοφική διάσταση του κειμένου και προκαλεί τον αναγνώστη να αναλογιστεί τα προσωπικά του όρια και προκαταλήψεις.

4) “Θα βλέπαμε τότε τον καθένα μας όχι «εμφανισιακά» αλλά όπως πραγματικά είναι;”
Εδώ, η αντίθεση μεταξύ του «εμφανισιακά» και του «πραγματικά» δημιουργεί μια ισχυρή διχοτόμηση που εντείνει την ανάγκη για αυτοκριτική και βαθύτερη αναγνώριση του ανθρώπινου δυναμικού πέρα από το εξωτερικό. Η αντίθεση προκαλεί τον αναγνώστη να επανεκτιμήσει τις αξίες και τις προτεραιότητες του.

5) “Η ομορφιά είναι αντικειμενική πραγματικότητα ή είναι μια ψευδαίσθηση που τρέφεται από το φθαρτό και πεπερασμένο μας σώμα;”
Αυτό το ερώτημα έχει διττό χαρακτήρα και προκαλεί έντονη σκέψη. Η χρήση της έννοιας της «ψευδαίσθησης» σε σχέση με την ομορφιά δημιουργεί μια ένταση, προσκαλώντας τον αναγνώστη να αναρωτηθεί αν η αντίληψη της ομορφιάς είναι κάτι ουσιαστικό ή απλώς μια εφήμερη κατασκευή που σχετίζεται με τη φθορά και τον περιορισμένο χρόνο μας.

ΘΕΜΑ Γ.

Γ.1 Στο Κείμενο ΙΙΙ, ο Ζαν Ρισπέν χρησιμοποιεί μια έντονα ρητορική και προκλητική γλώσσα για να τονίσει την πολιτιστική και ιστορική σημασία της Ελλάδας στον παγκόσμιο πολιτισμό. Μέσω μιας σειράς υπερβολικών εντολών, όπως «Γκρεμίστε όλη την Ελλάδα σε βάθος 100 μέτρων» και «διαγράψτε την ελληνική γλώσσα», ο συγγραφέας θέλει να αναδείξει πόσο βαθιά η ελληνική κληρονομιά έχει επηρεάσει όλες τις πτυχές της σύγχρονης ζωής, από την επιστήμη και τη μαθηματική σκέψη έως την πολιτική, τη φιλοσοφία και τη θρησκεία. Οι επαναλαμβανόμενοι τύποι «διαγράψτε» και οι υπερβολικές εντολές ενισχύουν την αίσθηση ότι η ελληνική κληρονομιά είναι αδιαχώριστη από τον σύγχρονο κόσμο και η αφαίρεσή της θα οδηγούσε σε μια καταστροφή της γνώσης και της αναγνώρισης του πολιτισμού μας. Ο συγγραφέας θέτει την αδύνατη πρόκληση ως απόδειξη του πόσο ουσιώδης και ανεκτίμητη είναι η πολιτιστική μας κληρονομιά, προτρέποντας τον αναγνώστη να αναλογιστεί την παγκόσμια αξία της Ελλάδας. Η φράση «Στο τέλος θα ειπείτε… «ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ»», ενισχύει αυτή την αίσθηση αδυναμίας να αφαιρεθεί η ελληνική κληρονομιά από τη σύγχρονη ζωή, υπογραμμίζοντας τη διαρκή της επιρροή.

Αναφορικά με την πατρίδα μου, το κείμενο με γεμίζει με υπερηφάνεια και θαυμασμό για την ελληνική κληρονομιά και την ανεκτίμητη συμβολή της στον παγκόσμιο πολιτισμό. Η Ελλάδα, παρόλο που είναι μικρή σε μέγεθος, έχει καταφέρει να επηρεάσει σε βάθος το ανθρώπινο πνεύμα σε πολλούς τομείς, και αυτή η συνειδητοποίηση με γεμίζει με σεβασμό και ευγνωμοσύνη για το πολιτιστικό και ιστορικό της παρελθόν. Είναι ένα ισχυρό συναίσθημα σύνδεσης με την πατρίδα, αλλά και μια πρόσκληση για να διατηρήσουμε και να προωθήσουμε αυτή την κληρονομιά με υπευθυνότητα και σεβασμό.

ΘΕΜΑ Δ.

Δ. Ενδεικτική απάντηση:

Αγαπητοί συμμαθητές και συμμαθήτριες,

Σήμερα, ζούμε σε μια εποχή όπου η έννοια της φιλοπατρίας μοιάζει να έχει ξεθωριάσει, να έχει ξεχαστεί, σχεδόν σβηστεί από την καρδιά και το μυαλό μας. Αλλά αν διαγράψουμε την Ελλάδα, αν σβήσουμε από το χάρτη της κάθε λέξη, κάθε ήχο, κάθε χρώμα, τι θα μείνει; Η πατρίδα δεν είναι απλά το χώμα που πατάμε, δεν είναι οι δρόμοι και τα κτίρια. Η Ελλάδα είναι μια ζωντανή καρδιά, ένας πολιτισμός, ένα φωτεινό σύμπαν που ταξιδεύει στο χρόνο και την ιστορία. Είναι το άρωμα του αέρα που αναστενάζει στις πλατείες, η μουσική των βουνών που τραγουδούν τους ήρωες του παρελθόντος. Είναι η ψυχή μας, το βλέμμα μας, η αναπνοή μας.

Η φιλοπατρία είναι αυτό το φλογερό αίσθημα αγάπης που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον, που δημιουργεί δεσμούς αδελφοσύνης ανάμεσα σε όλους μας. Είναι το λουλούδι που φυτρώνει στο χώμα της ιστορίας και μας θυμίζει ποιοι είμαστε. Όταν αγαπάς τη χώρα σου, αγαπάς τους ανθρώπους της, τις ιστορίες τους, τα όνειρά τους. Είναι μια αγάπη που δεν ζητά τίποτα για τον εαυτό της, αλλά δίνει τα πάντα για το κοινό καλό. Η φιλοπατρία είναι η αγάπη για την ταυτότητα, για τις αξίες που μας διαμορφώνουν, για την κληρονομιά που παραλαμβάνουμε και οφείλουμε να παραδώσουμε. Όταν αγαπάς την πατρίδα σου, αγαπάς τα πάντα: το λαό, τις ιδέες του, τα σύμβολά του, τα όνειρά του, και, κυρίως, τα παιδιά του.

Αλλά αυτή η αγάπη δεν είναι ιδιοκτησία, δεν είναι υπεροψία, δεν είναι το σύνθημα του σοβινισμού. Ο σοβινισμός είναι το σκοτάδι που φωτίζει την έπαρση, είναι η φωνή που χλευάζει τους άλλους, που μειώνει και περιφρονεί. Είναι το αντίθετο της φιλοπατρίας, γιατί χωρίζει, διαιρεί, προσβάλει. Η φιλοπατρία δεν σημαίνει να μισούμε άλλους λαούς ή να πιστεύουμε ότι είμαστε ανώτεροι. Σημαίνει να αγαπάμε το σπίτι μας, χωρίς να υψώνουμε τείχη γύρω του. Σημαίνει να εκτιμούμε ό,τι μας δόθηκε, να προστατεύουμε το μέλλον μας, χωρίς να παραγνωρίζουμε την αξία των άλλων.

Σήμερα, ίσως συγχέουμε αυτές τις δύο έννοιες, ίσως νομίζουμε ότι η αγάπη για την πατρίδα μας πρέπει να είναι πηγή μίσους για άλλες χώρες. Αλλά η αληθινή φιλοπατρία είναι αυτή που μας ενώνει, που μας κάνει να δουλεύουμε μαζί για το κοινό καλό, για το μέλλον των παιδιών μας, για την ευημερία όλων. Όταν αγαπάς την πατρίδα σου, αγαπάς την ανθρωπότητα. Δεν υπάρχει χώρος για μίσος, μόνο για αγάπη και σεβασμό.

Ας ενισχύσουμε λοιπόν την αγάπη μας για την πατρίδα, χωρίς να φοβόμαστε να αγαπάμε και τον κόσμο γύρω μας. Ας καλλιεργήσουμε τη φιλοπατρία, όχι μόνο ως μια έννοια που σχετίζεται με την πατρίδα μας, αλλά ως μια έννοια που σχετίζεται με την ανθρωπότητα στο σύνολό της. Γιατί η αληθινή δύναμη ενός έθνους δεν βρίσκεται στην υπεροχή του έναντι των άλλων, αλλά στη δύναμη να συνυπάρχει και να προσφέρει, να αγαπά και να σέβεται το κοινό καλό, χωρίς να παραβλέπει τις αξίες που το κάνουν μοναδικό. Η φιλοπατρία είναι το θεμέλιο της αδελφοσύνης, και η αδελφοσύνη είναι η δύναμη που μας κάνει όλους να προχωρούμε μπροστά, ενωμένοι και δυνατοί.

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Φιλοπατρία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

[/vc_column_text][vc_separator color=”peacoc” border_width=”3″][vc_column_text]Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Ευφροσύνη Κούσπου και Ελευθέριου Πασπάνια, οι οποίοι στη συνέχεια το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τους ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.[/vc_column_text][vc_column_text]

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

[/vc_column_text][vc_column_text]Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

[/vc_column_text][vc_column_text]

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]