Ευτυχία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Ευτυχία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α

Ο συντάκτης του Κειμένου Α στις τελευταίες παραγράφους πραγματεύεται τους παράγοντες που οδηγούν τον άνθρωπο στην ευτυχία. Αρχικά ως αναγκαία προϋπόθεση για την ευδαιμονία είναι η γνώση και η αυτογνωσία. Παράλληλα τονίζεται ότι ο άνθρωπος οφείλει να έχει ενστερνιστεί ένα σύνολο αξιών θεμελιωμένων στην ελευθερία, στον σεβασμό του άλλου και στον αυτοσεβασμό, καθώς επικρατούν πολλές αντιφάσεις και σύγχυση. Τέλος ο συγγραφέας κρίνει ότι αποτελεί αδήριτη ανάγκη να διαθέτει ο άνθρωπος όραμα, πολυπρισματική κρίση, δημιουργικότητα και δυνατότητα ενδοσκόπησης.

( Λέξεις 77)

Θέμα Β

Β1. Ο συντάκτης του Κειμένου Α υποστηρίζει πως ο άνθρωπος πρέπει να συλλογίζεται απελευθερωμένος από προκαταλήψεις κι αυτοπεριοριστικές πεποιθήσεις, άρα ελεύθερα. Μόνο τότε συλλογίζεται ορθά. Βέβαια αναγκαία προϋπόθεση σύμφωνα με τον συγγραφέα για να σκεφτόμαστε σωστά και να διευρύνουμε τις εναλλακτικές μας είναι η γνώση και η αυτογνωσία. Με την πρώτη ο άνθρωπος παύει να είναι μονοδιάστατος, έχει περισσότερες επιλογές και συνεπώς μπορεί να τις αξιολογεί με φρόνηση και σωφροσύνη. Εκτός μάλιστα από τη γενική γνώση ο συγγραφέας θεωρεί απαραίτητο παράγοντα ευδαιμονίας και την αυτογνωσία, την κατανόηση του εαυτού και όλων των παραμέτρων που τον αποτελούν. Η γνώση λοιπόν και η αυτεπίγνωση αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες ελεύθερων επιλογών που οδηγούν στην ευτυχία.

Ο συγγραφέας για να πείσει τον αναγνώστη, αξιοποιεί την αυθεντία. Συγκεκριμένα κάνει αναφορά στον Ρήγα Φεραίο και στη ρήση του «συλλογάται καλά, όποιος συλλογάται ελεύθερα» για να δηλώσει ότι η ελευθερία των επιλογών οδηγεί στην απόκτηση της ευτυχίας. Επιτυχημένα λοιπόν τίθεται στο σημείο αυτό η επίκληση στην αυθεντία, η οποία ισχυροποιεί την άποψη του συντάκτη και τον καθιστά αξιόπιστο, αφού εμφανίζεται να κατέχει την αντίστοιχη βιβλιογραφία κι αναδεικνύεται η ευρυμάθειά του και η επιστημονική του κατάρτιση.

Β2. Ο συντάκτης του κειμένου Α στην πρώτη παράγραφο επιλέγει τη χρήση επαναλήψεων και α΄ πληθυντικού προσώπου. Αρχικά με τη χρήση επαναλήψεων, όπως «η ζωή μας είναι μία» – «να το παίξουμε μόνο μία φορά», «εμείς επιλέγουμε – εμείς φτιάχνουμε – εμείς είμαστε – εμείς θα το χειροκροτήσουμε» εξασφαλίζεται έμφαση εγείροντας συναισθήματα υπευθυνότητας, αφού μόνο μία φορά ζούμε κι εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τα αποτελέσματα των πράξεών μας. Παράλληλα η χρήση του α΄ πληθυντικού προσώπου με ενδεικτικές φράσεις «εμείς επιλέγουμε – εμείς φτιάχνουμε» δημιουργεί κλίμα οικειότητας με τον δέκτη και προσδίδει αμεσότητα στον λόγο, αφού ο συντάκτης εντάσσει και τον εαυτό του στο θέμα. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε ότι το ύφος χρωματίζεται έμμεσα με διδακτικό τόνο.

Β3. Ο τίτλος του κειμένου είναι περιεκτικός κι αποδίδει εύστοχα το περιεχόμενό του. Ο συντάκτης με ευσύνοπτο τρόπο και με μια υποθετική πρόταση δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να εικάσει τι θα γινόταν αν υπήρχαν δύο ζωές. Άρα εξαρχής του κεντρίζει το ενδιαφέρον να διαβάσει το κείμενο. Δεδομένου όμως ότι η υποθετική πρόταση δηλώνει το μη πραγματικό ο αναγνώστης γνωρίζει εκ των προτέρων πως ο συγγραφέας θα αναιρέσει την υπόθεση αυτή και θα κατευθύνει τον συλλογισμό του σε άλλο θέμα.

Τίτλος: Ευτυχία: Συγκυριακή ή ατομική υπόθεση;

 

Β4. Στο κείμενο διακρίνεται η ποιητική λειτουργία της γλώσσας. Δύο χωρία που επιβεβαιώνουν τη λειτουργία αυτή είναι:

«οι επιλογές μας είναι που καθορίζουν το θέατρο της ζωής μας»

«ικανότητα να βλέπουμε τα πράγματα από το μπαλκόνι»

Η χρήση συνυποδηλωτικής έκφρασης προσδίδει στο κείμενο αμεσότητα, ζωντάνια, παραστατικότητα και ποικιλία στον λόγο. Το κείμενο γίνεται περισσότερο λυρικό-ποιητικό και το ύφος γλαφυρό. Ακόμη, οι ιδέες τις οποίες πραγματεύεται ο συγγραφέας γίνονται περισσότερο κατανοητές. Ιδιαιτέρως σ’ ένα κείμενο, ‘όπως το δοθέν, που θίγει ένα πολύ αόριστο και πολυσχιδές θέμα, αυτό της ευτυχίας και της ολοκλήρωσης του ανθρώπου, η χρήση του μεταφορικού λόγου συμβάλλει στην ουσιαστικότερη προσέγγιση και πρόσληψη του κειμένου από τον αναγνώστη.

Θέμα Γ

Ο Τάκης Παπατσώνης στο ποίημά του αναφέρεται στις προϋποθέσεις κατάκτησης της ευτυχίας. Συγκεκριμένα στις τρεις πρώτες στροφές χρησιμοποιώντας δύο υποθετικές (αν μόνο…αν μόνο) και μία χρονικοϋποθετική πρόταση (όταν μια σου στιγμή…) και με έντονο το στοιχείο της επανάληψης (τούτο μόνο θ’ αρκούσε – ετούτο θα ΄ταν κιόλας η ευτυχία) το ποιητικό υποκείμενο προσπαθεί να ορίσει τι είναι ευτυχία. Στην τρίτη στροφή μάλιστα στον προβληματισμό του αυτό κάνει συμμέτοχο και τον αναγνώστη χρησιμοποιώντας κλητική προσφώνηση (άνθρωπε) και β΄ ενικό πρόσωπο (που ΄χεις ξεφύγει – αισθανθείς). Μέσα από συνεχείς μεταφορές και εικόνες όπου μπορεί ν’ αναζητηθεί η ευτυχία το ποιητικό υποκείμενο καταλήγει ότι η ευτυχία βρίσκεται παντού κι αρκεί να της επιτρέψουμε το πέρασμα (ας έρθει) για να τη βιώσουμε.

Δυστυχώς στη σημερινή εποχή ο άνθρωπος όσο ποτέ άλλοτε πρέπει ν’ αποφύγει πολλών ειδών «Σειρήνες» που τον αποπροσανατολίζουν από την κατάκτηση της ευδαιμονίας. Έτσι επιβάλλεται να βρει τρόπους ν’ απαλλαγεί από τον υλικό ευδαιμονισμό που τον κατατρύχει και να κατανοήσει πως η ευτυχία βρίσκεται στα απλά, καθημερινά πράγματα που μας πλαισιώνουν. Παράλληλα πρέπει ν’ απαλλαγεί από το αίσθημα της ματαιοδοξίας και της υπέρμετρης φιλοδοξίας που δεν του επιτρέπει να ζήσει ευχάριστα όμορφες στιγμές με τους αγαπημένους του. Τέλος στους χαλεπούς αυτούς καιρούς που ζούμε ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ν’ αντιμετωπίσει έναν συνάνθρωπο ανταγωνιστή, που σαν θηρίο προσπαθεί να τον κατασπαράξει και να τον υποτιμήσει. Αυτοί λοιπόν οι τοξικοί, κακεντρεχείς και χειριστικοί άνθρωποι πρέπει να εξοβελίζονται δια παντός από τη ζωή μας.

Θέμα Δ

Επικοινωνιακό πλαίσιο: άρθρο

Τίτλος: Αναζητώντας την ευτυχία…

Γλώσσα: αναφορική λειτουργία, χρήση κυρίως γ΄ προσώπου με εναλλαγή α΄ πληθυντικού.

Ύφος: σοβαρό, επίσημο

 

Πρόλογος: γενική αναφορά στην έννοια της ευτυχίας και τη συνεχή απομάκρυνσή της από αυτή.

Κυρίως θέμα:

Α. Προϋποθέσεις κατάκτησης ευτυχίας:

1) Υγεία : Δίνει τη δυνατότητα απόλαυσης κάθε αγαθού, επηρεάζει τον ψυχισμό και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανύψωση του ατόμου.

2) Πνευματική καλλιέργεια: Προσφέρει πλατιά-σφαιρική γνώση, βοηθά τον άνθρωπο να αξιοποιήσει τις διανοητικές του δυνατότητες. Εξευγενίζει τον εσωτερικό του κόσμο και τον οδηγεί στην ψυχική ωριμότητα και τελείωση.

3) Οικονομική ευχέρεια: Εξασφαλίζει στο άτομο ένα υψηλό βιοτικό επίπεδο με δυνατότητες επιλογών στη μόρφωση και την ψυχαγωγία.

4) Ορθή επιλογή επαγγέλματος: Δίνει τη δυνατότητα για προσωπική έκφραση, κοινωνική αναγνώριση και αυτοπραγμάτωση.

5) Αυτογνωσία: Ο άνθρωπος βελτιώνει τις ατέλειες του, κατευνάζει τον εγωισμό του, συνειδητοποιεί, τις κλίσεις του, αναλαμβάνει έργο που ανταποκρίνεται στις δυνατότητες του, αποφεύγοντας έτσι αποτυχίες και απογοητεύσεις.

6)Αυτοπεποίθηση: Ενισχύει τη θέληση για ανάληψη και πραγμάτωση υψηλών στόχων. Όποιος πιστεύει στον εαυτό του αντιμετωπίζει με σθένος τις δυσκολίες, αγωνίζεται με θάρρος, επιμονή και δεν επιτρέπει στους αστάθμητους παράγοντες της τύχης να γίνονται ρυθμιστές της ζωής του.

7) Σύναψη υγιών διαπροσωπικών σχέσεων: καλύπτονται οι επικοινωνιακές ανάγκες, αποφεύγεται η μοναξιά και ολοκληρώνεται το άτομο ως κοινωνικό ον.

Δημιουργείται αίσθηση ασφάλειας και πρόσφορο έδαφος για άνθηση των γραμμάτων και των τεχνών, για οικονομική ανάπτυξη και άνοδο γενικότερα του βιοτικού επιπέδου.

9) Η κατοχύρωση της Ελευθερίας-Δημοκρατίας: Προωθείται ο διάλογος, διασφαλίζονται η δικαιοσύνη και η αξιοκρατία, κατοχυρώνονται η εύρυθμη λειτουργία των κοινωνικών θεσμών, η ευσυνείδητη πειθαρχία στους νόμους που θεμελιώνουν τον αμοιβαίο σεβασμό και δημιουργούν τις προϋποθέσεις  για την ατομική και κοινωνική ευδοκίμηση.

10) Η θεμελίωση των ανθρώπινων δικαιωμάτων : Εξασφαλίζει την ελευθερία του ατόμου να σκέφτεται, να εκφράζεται, να αποφασίζει, να ενεργεί χωρίς εξωτερικούς καταναγκασμούς και να απολαμβάνει όλα εκείνα τα αγαθά που ταιριάζουν στην ανθρώπινη υπόσταση και την εξυψώνουν οδηγώντας την στην ευδαιμονία.

Β. Μορφές αλλοτρίωσης :

1) Οι συνθήκες ζωής στα σύγχρονα αστικά κέντρα: Η κακοποίηση της αισθητικής, η καταστροφή της φύσης, ο συνωστισμός, η ανωνυμία, η μαζοποίηση διαβρώνουν τις ανθρώπινες σχέσεις, επιτείνουν το άγχος και ευνοούν την εκδήλωση ψυχικών διαταραχών.

2) Το υλιστικό και καταναλωτικό πλαίσιο ζωής: Η θεοποίηση του κέρδους και το αέναο κυνήγι των υλικών αγαθών καλλιεργούν τον εξουθενωτικό ανταγωνισμό, περιορίζουν τις κοινωνικές αρετές για ομαλή συμβίωση και αποπροσανατολίζουν τις ανθρώπινες προσπάθειες για πνευματική ανάταση, πολιτιστική δημιουργία και ηθική ολοκλήρωση.

3) Η μαζοποίηση: Αναιρεί την ατομικότητα, τη μοναδικότητα, τα ιδιαίτερα στοιχεία της προσωπικότητας και οδηγεί στον εκφυλισμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, σε απώλεια αυτοτέλειας, αυτοκυριαρχίας και στην πνευματική υποδούλωση.

4) Η σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με την εργασία: Τα συστήματα αυτοματισμού και η επιλογή επαγγέλματος με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας περιορίζουν την φαντασία, αποξενώνουν το δημιουργό από το δημιούργημα και του στερούν τη χαρά της δημιουργίας.

5) Η σχέση του ανθρώπου με τη φύση : Η απομάκρυνση από τη φύση, η εξαντλητική εκμετάλλευση της για εύκολο πλουτισμό με επακόλουθο την αλόγιστη οικολογική καταστροφή, η άγνοια των νόμων, των μηχανισμών και των επιταγών της έχουν υποβαθμίσει αισθητά την ποιότητα ζωής του σύγχρονου ανθρώπου και επιτείνουν το ψυχολογικό αδιέξοδο.

6) Η σχέση με την πολιτική : Τα οράματα για την κοινωνική δικαιοσύνη και ευημερία που νοηματοδοτούσαν τη ζωή του ανθρώπου έχουν εκλείψει και τη θέση τους έχει πάρει ο έντονος ατομικισμός, η παθητικότητα και η αποστασιοποίηση από τα πολιτικά δρώμενα.

7) Η σχέση με τον συνάνθρωπο: Οι διαπροσωπικές σχέσεις χαρακτηρίζονται από τυπικότητα που φτάνει μέχρι την αδιαφορία, αφού η αναλγησία, ο κυνισμός και ο αμοραλισμός παρεμποδίζουν το πλησίασμα των ψυχών.

Επίλογος:

Τρόποι με τους οποίους ο άνθρωπος μπορεί να προσεγγίσει την ευτυχία και να πετύχει μια αξιοπρεπή ποιότητα ζωής.

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Ευτυχία

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Γεωργίας Μωραΐτη, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.