Ενδοσχολική Βία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Ενδοσχολική Βία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α

Η αρθρογράφος επισημαίνει ότι η ενδοσχολική βία αποτελεί συνέπεια και της αδυναμίας του σχολείου ν’ ανταποκριθεί στον κοινωνικό του ρόλο. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της εκπαίδευσης είναι η κοινωνικοποίηση των μαθητών μέσα σε ένα ομαδοσυνεργατικό σύστημα. Μέσω αυτού ο ρόλος του μαθητή θα εστιάζει σε μια ενεργητική αναζήτηση γνώσεων με στόχο την κριτική επεξεργασία της διδακτέας ύλης και  ο ρόλος του καθηγητή θα παραμένει εξίσου σημαντικός και θα συντονίζει μια τέτοια εκπαιδευτική πράξη.

(Λέξεις 71)

Θέμα Β

Β1. α) Λάθος

«Για να προσεγγίσουμε την ενδοσχολική βία… το εκπαιδευτικό μας σύστημα», παράγραφος 1.

β) Λάθος

Ο στόχος αυτός δεν επιτυγχάνεται… σε ομαδική βάση», παράγραφος 4.

γ) Σωστό

«Η ανάπτυξη δυναμικής… αυτοαξιολόγηση», παράγραφος 6.

δ) Λάθος

«Το κυρίαρχο εκπαιδευτικό σύστημα… μέσω αυτής με τους συμμαθητές του.», παράγραφος 5

ε) Σωστό

«Όμως, το σχολείο είναι… και υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξή τους», παράγραφος 7.

Β2. α. Προσεγγίσουμε: κατανοήσουμε, πλησιάσουμε

Ανάδειξη: προβολή

Συρρίκνωση: μείωση, περιορισμός

Επιτακτικές: απαραίτητες

Αλλοτρίωση: αποξένωση

β. Το κυρίαρχο ρηματικό πρόσωπο στο κείμενο είναι το γ΄ ενικό. Ενδεικτικά αναφέρονται δύο παραδείγματα:

«Το κυρίαρχο εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί να κάνει την αυτοκριτική του»

«Η σχολική βία στη χώρα μας περιλαμβάνει…»

Το γ΄ πρόσωπο χρησιμοποιείται για να προσδώσει αντικειμενικότητα κι επιστημονικό ύφος στο κείμενο και κύρος στην επιχειρηματολογία. Φανερώνει αποστασιοποίηση του συγγραφέα και γενικά αποδεκτές απόψεις με ευρύτερη ισχύ -καθολικότητα- κι αποδοχή.

Η κυρίαρχη ρηματική έγκλιση στο κείμενο είναι η Οριστική. Ενδεικτικά αναφέρονται δύο παραδείγματα:

«Η ενδοσχολική βία κλιμακώνει επικίνδυνα την παρουσία της…»

«Το κυρίαρχο εκπαιδευτικό σύστημα… οδηγεί στην τυποποίηση της γνώσης…»

Η οριστική έγκλιση χρησιμοποιείται για να εκφράσει κάτι το βέβαιο, οριστικό κι αναμφισβήτητο. Παρουσιάζει κάτι ως πραγματικό, προσθέτει στον λόγο του πομπού ζωντάνια και αμεσότητα και δημιουργεί στον δέκτη ένα αίσθημα ασφάλειας και βεβαιότητας για την αλήθεια όσων αναφέρονται.

Β3. Ο τίτλος του Κειμένου 1 είναι περιεκτικός, σύντομος και αποδίδει περιληπτικά το θέμα του κειμένου. Με μια πρώτη ανάγνωση του τίτλου ο αναγνώστης πληροφορείται πως η γενεσιουργός αιτία της σχολικής βίας είναι η απελπισία. Πράγματι ο συγκεκριμένος τίτλος ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του κειμένου, αφού σε κάθε παράγραφο παρουσιάζεται η απελπισία των παιδιών που αναπαράγουν την ενδοοικογενειακή βία, τα κοινωνικά αδιέξοδα και τις ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος  μέσα στο ίδιο το σχολικό περιβάλλον.

Τίτλος:«Φαινόμενα βίας στα σχολεία: σκιά στο μέλλον μας»

Θέμα Γ

Η ενδοσχολική βία φαίνεται να είναι παρούσα με διάφορους τρόπους στο σχολείο. Άκομψα πειράγματα, κοροϊδίες, χτυπήματα, περιθωριοποίηση και γέλια εις βάρος των συμμαθητών μοιάζουν αθώες κι αστείες συμπεριφορές, οι οποίες στην πραγματικότητα πληγώνουν και στιγματίζουν το θύμα. Ένα τέτοιο περιστατικό παρουσιάζεται και στο συγκεκριμένο απόσπασμα  στο οποίο η ομοδιηγητική αφηγήτρια που μάλιστα συμμετέχει στην ιστορία ως βασικός ήρωας του δικού της αφηγήματος (αυτοδιηγητικός αφηγητής) διηγείται τη δική της ιστορία σε α΄ ρηματικό πρόσωπο και μέσα από την προσωπική της μαρτυρία ξετυλίγεται η συναισθηματική της κατάσταση. Μέσα από την τεχνική του διαλόγου διαφαίνεται η αμηχανία και ο φόβος που έχει προς το πρόσωπο της δασκάλας («έτρεμα»). Επιπλέον με τον εσωτερικό μονόλογο και τον μεταφορικό λόγο που χρησιμοποιεί είναι ευδιάκριτη η αγωνία της να είναι αρεστή τόσο στη δασκάλα όσο και στους συμμαθητές. («Τι μου ΄ρθε και τα ΄λεγα όλα αυτά… χτυπιούνται πάνω στα θρανία τους.», «Πρέπει να τα μπαλώσω… μαύρα κατάστιχα.») Στη συνέχεια με την περιγραφή και τον μεταφορικό λόγο αναδεικνύονται οι έντονες αντιδράσεις της ηρωίδας (« τις πλάκωσα στο ξύλο») και η αγανάκτησή της προς τα πειράγματα των συμμαθητριών. («τις βούτηξα από τα μαλλιά… τις έφερα κάτω»). Τέλος με τη χρήση της παρομοίωσης («σαν να ΄τρεχε δροσερό νεράκι μέσα μου») γίνεται αντιληπτή η ανακούφισή της που δικαιώθηκε.

Η Αστραδενή, αφού εξάντλησε τα περιθώρια υπομονής στις κοροϊδίες των συμμαθητών της, εφάρμοσε κι αυτή βία χτυπώντας τες. Με τον τρόπο αυτό, όμως, η σύγκρουση κορυφώθηκε φτάνοντας ως το γραφείο του διευθυντή. Ενδεχομένως θα μπορούσε αντί να χτυπήσει τις συμμαθήτριές της, να αξιοποιήσει το χιούμορ της, να αγνοήσει τα πειράγματα και να δείξει με τον δικό της τρόπο την περηφάνια για τη διαφορετικότητά της. Θα μπορούσε να αξιοποιήσει το τραγούδι τους παραφράζοντάς το με χιούμορ και δείχνοντάς τους πως τέτοια πειράγματα μάλλον προσβάλλουν περισσότερο τον «εμπνευστή» τους παρά τον παραλήπτη.

Θέμα Δ

Επικοινωνιακό πλαίσιοΟμιλία (προσχεδιασμένος προφορικός λόγος)

Προσφώνηση: Κυρίες και κύριοι, Αγαπητοί συνδημότες

Αποφώνηση: Ευχαριστώ για την προσοχή σας

Γλώσσα: κυρίως αναφορική αλλά σε αρκετά σημεία απαιτείται συνδυασμός προσώπων (α΄ ενικό, β΄ενικό, α΄ πληθυντικό), ώστε να διαμορφωθεί ένα κλίμα αμεσότητας και οικειότητας.

Ύφος: σοβαρό αλλά με στοιχεία προφορικότητας.

 

Πρόλογος:

Σήμερα, Παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού συγκεντρωθήκαμε εδώ για να συζητήσουμε για ένα εκπαιδευτικό θέμα που δεν επικεντρώνεται στο εξεταστικό σύστημα ούτε στον τρόπο εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Είμαστε εδώ για να μιλήσουμε για ένα θέμα που προσπερνάμε βιαστικά σαν να μην υπάρχει. Πρόκειται για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας, το οποίο θα έπρεπε να αποτελεί κεντρικό ζήτημα προβληματισμού και ενδιαφέροντος από όλους τους φορείς της Εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές αλλά και τους γονείς.

Κύριο μέρος

Το φαινόμενο προκαλεί ανησυχία γιατί:

Α) Έχει λάβει τρομακτικές διαστάσεις: Σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές έρευνες αρκετοί μαθητές απ’ όλες τις σχολικές βαθμίδες έχουν εμπλακεί στο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας είτε ως θύτες είτε ως θύματα.

Β) Έχει σοβαρές συνέπειες τόσο γι’ αυτούς που βιώνουν τη βία όσο και γι’ αυτούς που τη διαπράττουν:

Θύματα

– Γίνονται περισσότερο εσωστρεφή και παθητικά και χάνουν την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή τους λόγω της ανασφάλειας, της φοβίας και των τραυματικών εμπειριών.

– Εκδηλώνουν συχνά ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκέφαλοι, διαταραχές ύπνου, κατάθλιψη) κι αισθάνονται έντονο άγχος.

– Απουσιάζουν συχνά από το σχολείο και δεν έχουν την ίδια προθυμία συνέπειας στις μαθητικές τους υποχρεώσεις.

– Κλείνονται στον εαυτό τους και αποφεύγουν κάθε κοινωνική συναναστροφή.

Θύτες

– Στιγματίζονται ως άτομα με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά, γεγονός που επιδρά αρνητικά στις διαπροσωπικές σχέσεις και την κοινωνικοποίησή τους.

– Μαθαίνουν να επιλύουν τις διαφορές τους και να και να επιβάλλονται στους άλλους μέσω της βίας.

– Αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο απομάκρυνσης από το σχολείο και διακοπής της φοίτησής τους.

Επίλογος:

Συνοψίζοντας, Κυρίες και Κύριοι, όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε η πρόληψη και η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας δεν αποτελεί ένα δευτερεύον ζήτημα στο πλαίσιο της λειτουργίας του σχολείου, αλλά κεντρικό στόχο που απαιτεί τη συμπόρευση όλων των φορέων της Εκπαίδευσης, των γονιών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Εξάλλου Παιδεία δεν είναι η συσσώρευση στείρων γνώσεων, αλλά κυρίως η διαμόρφωση ολοκληρωμένων και ισορροπημένων προσωπικοτήτων, που εντάσσονται ομαλά στο κοινωνικό σύνολο και αγωνίζονται για την ατομική και συλλογική πρόοδο και ευημερία.

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Ενδοσχολική βία

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Γεωργίας Μωραΐτη, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.